Strona 193 z 226

Quo vadis, MZA?

: 11 gru 2020, 0:03
autor: mb112
W zasadzie to wszystkie zajezdnie MZA są w na tyle atrakcyjnych lokalizacjach, że jakby co to znaleźliby się deweloperzy chętni do ich zabudowania (zresztą, gdzie w Warszawie by się nie znaleźli ?)
No ale nie tak szybko, gdzieś te autobusy muszą stać przecież, już przy likwidacji Inflanckiej, a potem Chełmskiej była mowa o tym, że upychamy autobusy po innych zajezdniach tylko na chwilę, a docelowo ma być kolejna, nowa zajezdnia. Była mowa o terenie przy Wólczyńskiej, na tyłach Huty, jak również o Spedycyjnej na Żeraniu (to bardziej zamiennie za Stalową). Jasne, że można te zajezdnie przenieść dalej na peryferia, no ale najpierw trzeba znaleźć odpowiednie miejsce i ją urządzić, a dopiero potem likwidować kolejne istniejące. Pod względem obsługi komunikacyjnej to pewnie by nie było dużej różnicy, gdyby - przykładowo - Woronicza przenieść gdzieś na Siekierki, Stalową na Spedycyjną, Ostrobramską gdzieś na Wawer czy Rembertów - do jednych krańców byłoby dalej, ale do innych bliżej. Wólczyńska to w ogóle by się przydała, bo całkiem już brakuje jakiejkolwiek zajezdni w północno-zachodniej części miasta, zjazdy z Chomiczówki na Kleszczową to nie jest szczególnie optymalne gospodarowanie taborem.
Łukasz pisze:
10 gru 2020, 20:00
No i takie jednopoziomowe zajezdnie są mega nieefektywne. Gdyby dobrze to zaplanować, to dałoby się zrobić zajezdnie na poziomach -2:3, a wyżej mieszkania, oddzielone warstwą akustyczną.
Glonojad pisze:
10 gru 2020, 20:14
W Hongkongu nad zajezdnią tramwajową są miejskie czynszówki.
Bez przesady, aż takich wysokich cen gruntów i niedoborów miejsca jak w Hongkongu to jednak nie mamy. Niby nowa Redutowa też miała być dwupoziomowa, ale to cholernie podraża koszty. Kawałek gruntu w obrzeżnych dzielnicach, nawet wielkości potrzebnej na zajezdnie jednak dało by się jeszcze w paru miejscach znaleźć (inna sprawa to kwestia własności, miejskich działek nie jest aż tak dużo, Skarbu Państwa jest trochę więcej, może dałoby się coś przejąć jakoś).

A swoją drogą - pamiętam że w Gent (Belgia) jest/była zajezdnia autobusowa pod estakadami autostrady. Też fajny pomysł, bo nie bardzo jest na cokolwiek innego taki teren wykorzystać, u nas przeważnie takie miejsca stoją puste, kilka takich u nas też by się znalazło, chociaż może nie aż tak dużych jak pełnowymiarowa zajezdnia.

Quo vadis, MZA?

: 11 gru 2020, 6:45
autor: Łukasz
No i się poupychało tę Inflancką i Chełmską, i się okazało, że nawet da się zbudować infrastrukturę elektryczną... Chełmska stoi może pusta, ale nie wyobrażam sobie Inflanckiej w obecnych czasach, kilometr od Ratusza. A może Woronicza na Chełmską przenieść:)

Quo vadis, MZA?

: 11 gru 2020, 16:50
autor: mb112
Łukasz pisze:
11 gru 2020, 6:45
A może Woronicza na Chełmską przenieść:)
Chełmska to już tak zarosła, że słyszałem już opinię, że powinno się tam zrobić rezerwat przyrody :)
Zresztą, ta działka jest od dawna sprzedana, tylko właściciel zbankrutował.
Woronicza to lepiej przenieść gdzieś na Siekierki, dojazd na Sadybę, EC Siekierki, Wilanów, nawet może na Ursynów byłby nawet krótszy niż z Woronicza.
Zresztą, przy oczyszczalni Południe to nawet są jakieś miejskie działki, chociaż nie wiem czy to nie jako rezerwa dla ewentualnej rozbudowy oczyszczalni.

Quo vadis, MZA?

: 11 gru 2020, 17:05
autor: SławekM
mb112 pisze:
11 gru 2020, 16:50

Zresztą, przy oczyszczalni Południe to nawet są jakieś miejskie działki, chociaż nie wiem czy to nie jako rezerwa dla ewentualnej rozbudowy oczyszczalni.
Dawno dawno temu był kiedyś pomysł by tam zrobić plac postojowy jako wydział zajezdni Woronicza. Na szczęście pomysł upadł.

Quo vadis, MZA?

: 11 gru 2020, 18:54
autor: Flash8222
Z tego co wiem teren pod zajezdnie na Zawadach jest zapisany w mpzp.

Quo vadis, MZA?

: 12 gru 2020, 11:14
autor: Glonojad
Siekierek trochę na zajezdnię szkoda (chyba, że w okolicach oczyszczalni, choć ta powinna zostać kiedyś przeniesiona na Pancerz), wolałbym coś między Puławską a Okęciem, w obszarze ograniczonego użtkowania lotniska - choć mieszkaniówkę tam walą jak opętani.

Quo vadis, MZA?

: 12 gru 2020, 11:20
autor: Stary Pingwin
Wysoka mieszkaniówka jest do Potoku Służewieckiego, potem niska zabudowa do Poleczki, dalej biurowce i DHL. Gdzie miejsce na zajezdnię?

Quo vadis, MZA?

: 12 gru 2020, 14:38
autor: Glonojad
między S2 a Baletową, dokładnie na ścieżce podejścia. Zresztą ja się nie upieram przy autobusowej, może byc i T3.

Quo vadis, MZA?

: 12 gru 2020, 16:21
autor: Kelly
Strasznie się ograniczacie z swoim palcem na mapie. Od razu dawać zajezdnię w Grójcu.

Quo vadis, MZA?

: 12 gru 2020, 17:56
autor: Glonojad
Nie rozumiem, po co ta kpina.

Quo vadis, MZA?

: 12 gru 2020, 18:02
autor: person
Glonojad pisze:
10 gru 2020, 20:14
W Hongkongu nad zajezdnią tramwajową są miejskie czynszówki.
a w Zurychu, a w Wiedniu...
Ile raz można te przykłady podawać, gdy inni krzyczą tylko "dalej, dalej [od miasta], przecież nic się nie stanie"

Quo vadis, MZA?

: 12 gru 2020, 18:40
autor: 8239
Glonojad pisze:
12 gru 2020, 17:56
Nie rozumiem, po co ta kpina.
Być może ten kolega mieszka blisko Woronicza i przeniesienie byłoby nie na rękę. :) Czekamy na jakiś przekaz merytoryczny.
Również uważam, że w okolicach południowej głowicy stacji towarowej na Okęciu (dokładnie w sąsiedztwie bazy DHLu czy też dużego placu wystawowego firmy Auto-Przetarg przy ul. Zatorze) nadal potencjalnie znalazłby się teren możliwy do wykorzystania jako zajezdnia. Pod względem ilości pustych kilometrów przy dojazdach na krańce, obsługiwane obecnie przez R-1, wydaje się godny dyskusji, zwłaszcza w odniesieniu do odległości, które muszą pokonywać czasami wozy ajentów (Ursus, Klaudyn - i jakoś żyją :-k ).

Quo vadis, MZA?

: 12 gru 2020, 18:44
autor: mb112
Flash8222 pisze:
11 gru 2020, 18:54
Z tego co wiem teren pod zajezdnie na Zawadach jest zapisany w mpzp.
Glonojad pisze:
12 gru 2020, 11:14
Siekierek trochę na zajezdnię szkoda (chyba, że w okolicach oczyszczalni,
Faktycznie jest w mpzp, to nawet trafiłem, bo właśnie o ten teren mi chodziło :)
Glonojad pisze:
12 gru 2020, 11:14
choć ta powinna zostać kiedyś przeniesiona na Pancerz),
Przeniesiona to nie, bo szkoda likwidować tej co jest, oczyszczalnia to już znacznie większa i trudniejsza do przenoszenia inwestycja niż zajezdnia. Kolejna oczyszczalnia na północy faktycznie jest potrzebna, ale teren umownie określany hasłem "Pancerz" to jest obecnie już zajęty przez centrum handlowe i Las Młociński. Za to miejsce jest na terenach zwolnionych przez Hutę.
Glonojad pisze:
12 gru 2020, 11:14
wolałbym coś między Puławską a Okęciem, w obszarze ograniczonego użtkowania lotniska - choć mieszkaniówkę tam walą jak opętani.
Glonojad pisze:
12 gru 2020, 14:38
między S2 a Baletową, dokładnie na ścieżce podejścia. Zresztą ja się nie upieram przy autobusowej, może byc i T3.
Też to nie jest zła lokalizacja, stamtąd z kolei blisko do linii piaseczyńskich i na Ursynów. Tylko że tam wszędzie są prywatne działki, raczej nie ma miejskich. Ale w ogóle może lepszym pomysłem byłoby rozdrobnienie tych zajezdni co są (np. 8 po 150 autobusów zamiast 4 pod 300), byłoby to bardziej optymalne pod względem dojazdów na linie.

Quo vadis, MZA?

: 12 gru 2020, 20:31
autor: Glonojad
Działki są prywatne, ale rolne, bez realnej możliwości zabudowy.

Quo vadis, MZA?

: 12 gru 2020, 20:47
autor: Łukasz
Glonojad pisze:Działki są prywatne, ale rolne, bez realnej możliwości zabudowy.
Trzeba było jednak kupować Ursusy...