Informacja pasażerska

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 16 wrz 2009, 20:22

Tyrystor pisze:Na OB?
Uzgodnicie to z moderacją OB to będziecie to tam pisać. Ale nie tutaj, bo nie temu służy ten temat! Sprawa jest zamknięta i nie podlega żadnej dyskusji
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 wrz 2009, 23:48

Dzisiaj na DTP można było ujrzeć nowe, elektroniczne tablice boczne, które szczerze powiedziawszy baardzo mi się spodobaly. Są czytelne, kolorowe ale bez jakiejś przesady. Dokładnie zostało opisane m.in. czy linia jest strefowa czy nie włącznie z oznakowaniem (również kolorystycznym 1,2, oraz logo "bus") takim jak na biletach. Jest również czas przejazdu między każdym przystankiem no i najważniejsze, że pod przystankiem wypisane są linie na jakie można się przesiąść. Uważam, że całkiem funkcjonalna tablica - jakby ktoś miał zdjęcie to można wrzucić :)

Biletomat okej, tylko lipa trochę, że nie przyjmuje papierków.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 wrz 2009, 0:01

Jak ktoś nie widział...
Załączniki
tablica.jpg
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8633
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 wrz 2009, 0:05

:arrow: Dobre, tylko czemu nazwy przystanków nie są pisane w całości wielkimi literami? Byłoby chyba czytelniej i zgodnie z obecnymi zasadami.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 20 wrz 2009, 0:10

Dzięki za wrzutę MeWa.

Hmm, nie byłoby mniej czytelnie z dużymi literami? I tak numery linii pod nazwą przystanku są na tyle małe, że dla niektórych pewnie mało widoczne. Ale myślę, że chyba zrobienie dużych liter w razie czego nie będzie dużym problemem :)

Czy właśnie takie tablice będą w nowych SU Mobilisu? A w planach jest montowanie ich w obecnej flocie MZA czy ajentów?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 20 wrz 2009, 7:19

Piotrek pisze:numery linii pod nazwą przystanku są na tyle małe, że dla niektórych pewnie mało widoczne.
Na to zwróciłem uwagę.
Natomiast w tych tablicach drzemie coś zupełnie innego, skoro to ekran to może mieć bardzo zmienna treść, jak wiele BWLek mogłoby sie nagle zrobić by kierowca nie musiał targać pół tony tablic :) łatwe trasy objazdowe i wariantowe - pokazywał by się aktualny dojazd a nie piramida wariantów (jak na 733), również ważna sprawa - trasa mógł by być zawsze z lewej do prawej - bo sam pamietam w początkach poruszania sie KM wiele trudności sprawiało mi określenie kierunku poruszania się pojazdu, na dobra sprawę to bez przejechania jednego przystanku jest to lekko trudne ;)
No i pytanie tylko dodatkowe e a gdzie druga strona tablicy :>swoja droga mógłby być przycisk pokazujący tablice w powiększeniu i przewijająca się by pokazać właśnie linie do których można sie przesiąść.

kajo
Posty: 2811
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 20 wrz 2009, 9:26

Piotrek pisze:Czy właśnie takie tablice będą w nowych SU Mobilisu?
Z tego co się dowiedziałem to tak.

A co do tych tablic, to podoba mi się oznaczenie ile minut jeszcze zostało do jakiego przystanku. Dodatkowo, to cały czas bardzo czytelne Warszawskie korale, bałem się tego systemu a tu proszę, chyba będziemy mieli najlepszą informacje pasażerską w Europie (wewnątrzautobusową).
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 20 wrz 2009, 11:40

Teokryt pisze:trasa mógł by być zawsze z lewej do prawej - bo sam pamietam w początkach poruszania sie KM wiele trudności sprawiało mi określenie kierunku poruszania się pojazdu, na dobra sprawę to bez przejechania jednego przystanku jest to lekko trudne ;)
Pewnie można, ale w takiej sytuacji gdy odznaczone przystanki są na szaro i minuty też zostają podane, to nie widzę problemu żeby leciało od prawej do lewej :)
kajo pisze:Z tego co się dowiedziałem to tak.
Okej, dzięki. To fajnie, ciekawe co z resztą "starych" autobusów :)
kajo pisze:chyba będziemy mieli najlepszą informacje pasażerską w Europie (wewnątrzautobusową).
You're right!
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 20 wrz 2009, 11:58

Takie ekrany powinny być montowane we wszystkich wozach oprócz Ikarusów i Jelczy starszych niż seria 49XX.
Świetnie to wygląda.
Oczywiście w przynajmniej 30% przypadków coś by na nich nie działało, o ile całe by działały, ale może i to by się kiedyś zmieniło...

Przydłoby się jeszcze uczłowieczenie niektórych przystanków ;-)

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 20 wrz 2009, 12:32

Ciekawe jak będą sobie radzić z konserwacją i utrzymaniem takich tablic O-)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 24 wrz 2009, 11:42

http://www.youtube.com/watch?v=TIWb-aEcztc&fmt=18

Takie coś zarejestrowałem jak jechałem na DTP w 154 :)

Ot chyba nie mógł wystartować a przy okazji zdradził rozmiar matrycy 16x120 (jak mało widać to niestety ale YT strasznie obcina jakość)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26916
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 wrz 2009, 12:46

Zgadzam się - jeśli to wejdzie i będzie dobrze obsługiwane (aktualność danych, utrzymanie w działaniu, precyzja lokalizacji pojazdu w konkretnym miejscu, zapowiadanie głosowe) to będzie najlepszy system informacyjny wewnętrzny w Europie. Aczkolwiek legenda mogłaby być dwujęzyczna do kompletu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 24 wrz 2009, 14:28

a jak mają wyglądać wewnętrzne wyświetlacze umieszczone w miejscu, w którym umieszcza się je obecnie? jak dla mnie ideałem byłyby dwa LCD, jeden pokazujący kilka (4-5) najbliższych przystanków wraz z przesiadkami oraz drugi z informacjami o objazdach, reklamami ZTM itp.
noidea

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 24 wrz 2009, 16:29

Teokryt pisze:http://www.youtube.com/watch?v=TIWb-aEcztc&fmt=18

Takie coś zarejestrowałem jak jechałem na DTP w 154 :)

Ot chyba nie mógł wystartować a przy okazji zdradził rozmiar matrycy 16x120 (jak mało widać to niestety ale YT strasznie obcina jakość)
Strona R&G już dawno zdradziła. Podobnie jak i oznaczenie tego wyświetlacza (ETL 416120)
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 24 wrz 2009, 16:46

Tyrystor pisze:Strona R&G już dawno zdradziła
wiesz tu chodzi o to co pokazuje sie osobom które tej informacji nie poszukują a mogą rozkminiac jak działa :)

ODPOWIEDZ