Strona 196 z 264

: 09 lut 2010, 20:31
autor: Glonojad
Do tego dochodzi kwestia rozdrabniania i tak słabej oferty z Legionowa oraz fakt, że przez Legionowo będzie jechała lotniskówka KMów.

@humptyangel: Oczywiście jest pytanie, jak Studium wykonalności zostało opracowane a jeszcze bardziej, co napisano we wniosku o dofinansowanie. Tym niemniej analogia z Alejami jest inna, niż sądzisz - gdyby tam zrobiono po myśli ZTM, to PESY jeździłyby po dwie na 7, 8, 9, 22, 24 i 25.

: 09 lut 2010, 22:24
autor: Aligator
mamadoo pisze:Dlaczego linia S z Legionowa wjeżdżająca na średnicę miałaby być taka zła? Czas jazdy pociągiem przez Wschodni do Śródmieścia jest porównywalny do podróży z przesiadką na metro od dworca Gdańskiego.

Byłaby zła z trzech powodów...

01. Nie do końca wiadomo jak się dogadać co do tunelu.

02. Jeżeli jedzie przez Gdański krócej o 13 min w jedną stronę to przy kursie w obie strony skład jedzie już 26 min dłużej. Zakładając że SKM śmigałaby co 30 min. puszczenie pociągów przez średnicę zmuszałoby SKM do wypuszczania jednego składu więcej na trasę - o ile nie więcej (ale to już wyliczyliby ludzie dokładnie orientujący się w rozkładach).

03. Puszczenie SKM przez Gdański to możliwość puszczenia jej dalej na Wolę wzdłuż Prymasa i usprawnienia tam przejazdu oraz poprawę połączenia Ochota -Żoliborz - Białołęka.

: 09 lut 2010, 22:34
autor: fik
Czwarty powód: w przypadku pierdolnika na średnicy linia na Gdański pozostaje niezależna i może funkcjonować bez przeszkód. Wbrew pozorom, układ z dworcami kierunkowymi potrafi mieć swoje zalety.

: 09 lut 2010, 22:34
autor: Premo
Dlaczego linia S z Legionowa wjeżdżająca na średnicę miałaby być taka zła?
To wprowadza niepotrzebne zamieszanie. O ile z Legionowa będzie można do Warszawy dojechać pierwszym lepszym pociągiem to już z Warszawy do Legionowa trzeba będzie wybierać na którą stacje się udać

: 13 lut 2010, 17:04
autor: zofey
Dworzec Wschodni.
20 par.
Niestety... pociąg z kierunku Śródmieścia na północ zabiera też 4 pary w kierunku Śródmieścia (jazda na skos)
Więc:
Okęcie-Modlin/Miłosna: 4+4=8
Grodzisk+Pruszków: 6
Mińsk: 3
Otwock: 4-5 (w tym od razu zakładam 1-2 łączenia z Pruszkowem lub Grodziskiem!)
To razem już 20. A dla wpuszczenia Sochaczewa i Tłuszcza trzeba już robić łączenia relacji.
BTW: Zostają 4 wolne Zachodnia-Wschodnia, więc można łączyć ze wschodu na zachód, a pozostawiać rozdzielone w przeciwną. (np. Zachodnia-Siedlce-Skierniewice-Wschodnia)

Zachodni chyba ma lepszy układ torów. (że na lotnisko i z lotniska się nie wykluczają)

[ Dodano: |13 Lut 2010|, 2010 17:06 ]
Legionowo oczywiście zostanie w takiej sytuacji 50:50 Gdański:Śródmieście. Inaczej się tego nie zorganizuje...

: 13 lut 2010, 17:10
autor: Wolfchen
zofey pisze:Niestety... pociąg z kierunku Śródmieścia na północ zabiera też 4 pary w kierunku Śródmieścia (jazda na skos)
Może kiedyś to załatwią jakąś jednotorową estakadą... :-k
przewoz pisze:Obrobią, pod warunkiem że na zachodniej tory przy peronach 2 i 3 nie popadną w całkowitą ruinę.
Da się z tego zrobić jeszcze gorszą ruinę, niż obecnie? :shock:

: 13 lut 2010, 17:12
autor: przewoz
Wolfchen pisze:Da się z tego zrobić jeszcze gorszą ruinę, niż obecnie?
Jak na pozostałych dwóch torach przy tych peronach wprowadza trzydziestki, to się da. JEszcze z resztą można wprowadzić 10-20km/h, a co...

: 13 lut 2010, 17:35
autor: Bastian
Wolfchen pisze:Może kiedyś to załatwią jakąś jednotorową estakadą... :-k
Gdzie tam wsadzisz estakadę? :-s

: 13 lut 2010, 17:41
autor: Wolfchen
Jednotorowa powinna się raczej zmieścić. W ostateczności jednotorowy tunel, albo cokolwiek innego bezkolizyjnego dla regio. :-k

: 13 lut 2010, 18:16
autor: Bastian
Może być i ośmiotorowa, pytam, jakim cudem chcesz ją zmieścić między DWW a Targową!

: 13 lut 2010, 18:29
autor: Wolfchen
Ona by nie była między DWW a Targową. Pociągi by normalnie korzystały z peronów podmiejskich DWW, a następnie estakadą/ tunelem bezkolizyjnie przechodziły przez grochowskie rozjazdy i włączały się w okolicach Radzymińskiej w trasę na Legionowo...

: 13 lut 2010, 18:46
autor: zofey
Maksymalnie na południe w układzie DWW, a potem łukiem nad/pod wszystkim.

W każdym razie z tymi rozjazdami na skos całego dworca to za bardzo nie pomyśleli... Przecież obecnie jak już pociąg pokona podmiejską to stoi na Piątym aż się zwolni dalekobieżna, którą też musi przeciąć (no może do połowy).

BTW: Okęcie-Miłosna oczywiście nie powoduje zawirowania. Policzyłem jakby 4 razy Okęcie-Modlin. 8-(

: 13 lut 2010, 19:05
autor: Bastian
Wolfchen pisze:Ona by nie była między DWW a Targową. Pociągi by normalnie korzystały z peronów podmiejskich DWW, a następnie estakadą/ tunelem bezkolizyjnie przechodziły przez grochowskie rozjazdy i włączały się w okolicach Radzymińskiej w trasę na Legionowo...
A, chyba, że tak.

: 14 lut 2010, 15:18
autor: lukasek1
Jestem ciekaw jak zrobią z tym że SKM puszczą kiedyś do Modlina, a co z biletami. 2 strefa aż do Modlina to daleko. Albo 3 strefa to będzie. W końcu to 3 stacje dalej za Chotomowem, ale trochę kilometrów jest ok 15.

: 14 lut 2010, 15:36
autor: milosz
to KM z lotniska maja chyba jezdzic do Modlina, SKM tylko go Legionowa