Strona 197 z 264

: 14 lut 2010, 15:49
autor: lukasek1
milosz pisze:to KM z lotniska maja chyba jezdzic do Modlina, SKM tylko go Legionowa
A to tak, myślałem że SKM, ale może kiedyś przedłuża SKM do Nowego Dworu Maz., bo coś słyszałem że władze NDM chcieliby a stąd to już blisko do Modlina. Może kiedyś SKM dojedzie do tej 3 strefy...

: 14 lut 2010, 16:38
autor: milosz
lukasek1 pisze:
milosz pisze:to KM z lotniska maja chyba jezdzic do Modlina, SKM tylko go Legionowa
A to tak, myślałem że SKM, ale może kiedyś przedłuża SKM do Nowego Dworu Maz., bo coś słyszałem że władze NDM chcieliby a stąd to już blisko do Modlina. Może kiedyś SKM dojedzie do tej 3 strefy...
kiedys na pewno dojdzie, tylko ciekawe kiedy. S2 ma byc tez wydluzona do Minska i nawet do Grodziska

: 14 lut 2010, 16:53
autor: marcin89
milosz pisze:
lukasek1 pisze: A to tak, myślałem że SKM, ale może kiedyś przedłuża SKM do Nowego Dworu Maz., bo coś słyszałem że władze NDM chcieliby a stąd to już blisko do Modlina. Może kiedyś SKM dojedzie do tej 3 strefy...
kiedys na pewno dojdzie, tylko ciekawe kiedy. S2 ma byc tez wydluzona do Minska i nawet do Grodziska
Od razu do Siedlec i Skierniewic...
Nie przesadzajmy od tego są KMy.

: 26 lut 2010, 10:49
autor: Michał W.
http://www.zw.com.pl/artykul/451095_Aut ... ciagu.html
Życie Warszawy pisze:Autobus poczeka na pasażerów pociągu
ar 24-02-2010, ostatnia aktualizacja 24-02-2010 21:47

Jeśli pociąg się spóźni, autobus poczeka na przesiadających się pasażerów. Zarząd Transportu Miejskiego chce ułatwić podróżowanie do Wesołej.

Pasażerowie wielokrotnie skarżyli się ZTM, że gdy pociąg SKM przyjeżdża na stację opóźniony, muszą bardzo długo czekać na autobus linii 198. Teraz to on poczeka na nich.

Od 1 marca wieczorne kursy spod przystanku Wesoła będą rozpoczynały się, w zależności od potrzeb, później. W dni powszednie, w przypadku kursów o godz. 20.15, 20.45, 21.15, 21.45 oraz 23.05, czas oczekiwania na pociąg wyniesie maksymalnie 10 minut, a kursów o godzinie 22.20 i 0.05 - nawet do 20 minut.

Podczas weekendu kierowcy odjeżdżający o godz. 19.45, 20.15, 20.45, 21.15, 21.45, 23.05 i 0.05 (w soboty) poczekają do 10 minut, a odjeżdżający o godz. 22.20, 0.05 (w niedziele) oraz 1.05 (w soboty) do 20 minut. Jeżeli pociąg przyjedzie punktualnie, kursy będą realizowane zgodnie z obowiązującym rozkładem.

Zmiana nie dotyczy kursów w środku dnia.
ZTM
W sumie pasuje to też na Komunikację Miejską

: 09 mar 2010, 22:37
autor: humptyangel
Glonojad pisze: Rewelacja! Sukces pełną gębą! Już można zwijać siedemsetki i jechać SKMką na wybory!
Myślę, że i Jabłonna się zmieści :P

: 15 mar 2010, 10:32
autor: Glonojad
Czekam na cudaczne peany na cześć tego niewątpliwego sukcesu. :D

: 15 mar 2010, 10:41
autor: MisiekK
kulikowski pisze:wydaje mi się, że się mylisz: własny tabor,
Równie dobrze mógł być wynajęty.
kulikowski pisze: przewoźnik miejski (spółka-córka),
Bo niepolitycznie było się wtedy bratać z KM, którymi zarządzali ci wredni PSL-owcy. Więc lepiej było wyjąć 56 mln zł z budżetu miasta (stworzyć własną firmę obsługującą co 60-90 minut w szczycie ogryzek linii) niż podpisać umowę o wspólnym bilecie na aglomerację i za tą kwotę mieć sprawę załatwioną na ładnych parę lat.
kulikowski pisze:kasowniki itp. to wg Ciebie prowizorka ?.
W S-1 kasowniki nie działały prawie przez pierwszy miesiąc.
kulikowski pisze:Częstotliwość aktualna KM na stacji Warszawa Wola to 60-80 min :arrow: wg Ciebie brak miejsca :?: ROTFL, BP, MSPANC.
Zapytaj w PLK czemu nie można tam wykonać obrotu.
Glonojad pisze:Czekam na cudaczne peany na cześć tego niewątpliwego sukcesu. :D
W całym tym ćwiczeniu widać wyraźnie, że istnienie spółki SKM jest niepotrzebne i można sobie bez tego świetnie poradzić.

: 15 mar 2010, 11:17
autor: Rosa
MisiekK pisze: W całym tym ćwiczeniu widać wyraźnie, że istnienie spółki SKM jest niepotrzebne i można sobie bez tego świetnie poradzić.
Gdzie ty tu widzisz jakiś "świetne poradzenie sobie"?
Niech się SKM rozwija, przejmuje polączenia od KMów bo predzej beton da się wysadzić z miejskiej spółki niz z PKP.

: 15 mar 2010, 11:56
autor: Bastian
MisiekK pisze:Bo niepolitycznie było się wtedy bratać z KM, którymi zarządzali ci wredni PSL-owcy.
A więc przyznajesz, że możliwość dogadania się z KM-ami zależy od tego, jaka partia tam aktualnie "rządzi"?

To ja wolę SKM. Przynajmniej z założenia będzie tam rządził ktoś "z miasta".


PS Na samym początku też byłem wrogiem SKM, ale daaawno mi przeszło.

: 15 mar 2010, 11:57
autor: MisiekK
Rosa pisze:Gdzie ty tu widzisz jakiś "świetne poradzenie sobie"?
Uruchomienie połączenia na biletach ZTM bez konieczności angażowania znacznych kwot z budżetu miasta, tworzenia kolejnych spółek, wybierania prezesów itd.
Rosa pisze:Niech się SKM rozwija, przejmuje polączenia od KMów bo predzej beton da się wysadzić z miejskiej spółki niz z PKP.
Hehehehe - beton w miejskich spółkach siedzi, ma się dobrze i przetrwa niejednego prezesa KM. Lubię naiwniaków, którzy nie wiedzą w jakim świecie żyją.... :)
Bastian pisze:A więc przyznajesz, że możliwość dogadania się z KM-ami zależy od tego, jaka partia tam aktualnie "rządzi"?
Gdy tworzono SKM był to ewidentny powód. Przykład Sulejówka i gonienie pasażerów z pociągów ewidentnie to pokazywało.
Bastian pisze:To ja wolę SKM. Przynajmniej z założenia będzie tam rządził ktoś "z miasta".
To czy będzie rządził ktoś z miasta czy spoza nie ma to najmniejszego znaczenia. Kwestą jest dobrze dogadana umowa operatorska.
Bastian pisze:PS Na samym początku też byłem wrogiem SKM, ale daaawno mi przeszło.
Nie jestem wrogiem SKM jako SKM, tylko sposobu w jaki to zrobiono - pisałem to wielokrotnie. Zacząć należało od wspólnego biletu idąc w kierunku tworzenia połączeń typu miejskiego/aglomeracyjnego, a potem się zastanowić, czy organizować odrębna spółkę SKM, czy zostawić to w ramach jednego pokoju na Dzielnej, który by nadzorował usługę pod tytułem SKM. Równie dobrze i na takim samym poziomie linię S-2 obsłużą KM. Bo jakość usług świadczonych przez SKM zaczyna być gorsza od KM (chodzi mi o wszechobecny brud na oknach, drzwiach, półkach na bagaże w 14WE - nie mówiąc już o ich dziwnie wysokiej awaryjności).

: 15 mar 2010, 13:45
autor: metron
MisiekK pisze:W całym tym ćwiczeniu widać wyraźnie, że istnienie spółki SKM jest niepotrzebne i można sobie bez tego świetnie poradzić.

Tylko dlaczego Koleje Mazowieckie nie potrafiły uruchomić SKM tworu na liniach do Pruszkowa czy Legionowa
Skoro KM olewa pasażerów to nic dziwnego że powstaje spółka która zapełnia lukę.
I tak z Pruszkowa w niedzielę czy święto szczytem możliwości KM były pociągi równo co godzinę, SKM potrafiła w tych godzinach rzekomo słabo wykorzystanych uruchomić pociągi co 30 minut które nigdy nie jechały puste.
Jeszcze lepiej jest w Legionowie, przerwy co 1,5 godziny rano do Legionowa, przerwy co 2 godziny w weekendy
O Legionowie Piaski nawet nie mówię, 3 pociągi na dobę, w dodatku w tak dziwnych godzinach to kompromitacja

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |15 Mar 2010|, 2010 14:11 ]
Korekta tagów.

: 15 mar 2010, 14:04
autor: SławekM
MisiekK pisze:
kulikowski pisze:kasowniki itp. to wg Ciebie prowizorka ?.
W S-1 kasowniki nie działały prawie przez pierwszy miesiąc.

[
Ale to mówisz w okresie po 13.12.2005 czy przed? Bo przed 13.12.2005 miały prawo nie działać z racji iż do tego dnia przejazd był bezpłatny :-k

: 15 mar 2010, 15:00
autor: MisiekK
metron pisze:Tylko dlaczego Koleje Mazowieckie nie potrafiły uruchomić SKM tworu na liniach do Pruszkowa czy Legionowa
Bo nikt z miasta się wtedy o to do nich nie zwracał. Zlikwidowano wspólny bilet i założeniowo miało nie być żadnej współpracy z PKP-PR, a później z KM. Jak mantrę powtarzano hasła o wielkiej SKM-kiedyśtam, która w tym czasie obsługiwała ogryzek Zachodni-Falenica co 60-90 minut w szczycie, gdy co kilkanaście minut śmigały pociągi KM. Współpraca zaczęła się dopiero przed wyborami w 2006 roku, gdy pojawiły się wyraźne naciski na jakiś sukces.
metron pisze:Jeszcze lepiej jest w Legionowie, przerwy co 1,5 godziny rano do Legionowa, przerwy co 2 godziny w weekendy
O Legionowie Piaski nawet nie mówię, 3 pociągi na dobę, w dodatku w tak dziwnych godzinach to kompromitacja
Pytanie brzmi: A co w tej sprawie zrobił samorząd Legionowa? Nic. Odpuszczono sobie walkę o pociągi ze względu na S-9, które niestety pojawiło się 3 miesiące później niż planowano wcześniej.

: 15 mar 2010, 15:07
autor: chester
Bądźmy szczerzy, i tak w ostatnim półtora roku by nie wywojowano dla Legionowa z uwagi na modernizację linii 9.

: 15 mar 2010, 15:18
autor: Wolfchen
Glonojad pisze:Czekam na cudaczne peany na cześć tego niewątpliwego sukcesu.
Zapewne będą ze strony polityków. Tutaj już są... 8-(
MisiekK pisze:Bo niepolitycznie było się wtedy bratać z KM, którymi zarządzali ci wredni PSL-owcy.
I rządzą do tej pory, co się przekłada na jakość zarządzania i konserwowanie status quo.
MisiekK pisze:niż podpisać umowę o wspólnym bilecie na aglomerację i za tą kwotę mieć sprawę załatwioną na ładnych parę lat.
Ale "Wspólny Bilet" wszedł nieco później, na znacznie lepszych warunkach (brak tej śmiesznej dopłaty w kasach KM), a i tak pokazał niewydoność KMów.
MisiekK pisze:W całym tym ćwiczeniu widać wyraźnie, że istnienie spółki SKM jest niepotrzebne i można sobie bez tego świetnie poradzić.
Ciekawe, co by się działo, gdyby na linii Pruszków - Sulejówek było te kilkanaście pociągów mniej. Ludzie byliby zachwyceni zapewne... 8-(

[ Dodano: Pon 15 Mar, 2010 15:21 ]
MisiekK pisze:Hehehehe - beton w miejskich spółkach siedzi, ma się dobrze i przetrwa niejednego prezesa KM.
Jak widać, w KMach jest "ciekawiej"...
MisiekK pisze:Równie dobrze i na takim samym poziomie linię S-2 obsłużą KM.
No, niezły żart... =;