Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

wincenty
Posty: 1442
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 19 sty 2017, 9:46

chudy5d pisze:
1251 pisze:Myśle ,ze znowu Solaris będzie najtańszy bo wystawi III generacje i taka MZA zakupi. Tak jak kiedys pisałem dopoki nie zmieni sie myslenie w zarzadzie MZA aby Warszawa miała dobry tabor (MAN LION CITY HYBRID ,MERCEDES CITARO II) dopoty III generacja będzie produkowana bo Solaris bedzie miał komu ja sprzedać
Żebyś się czasami nie zdziwił...
Skoro będzie popyt na III generację w takiej skali (54 U12 dla Grodzia, potencjalnie 90 wozów dla MZA), to chyba jednak Solaris będzie kontynuował jej produkcję. Tym bardziej, że nadal ma na nią duże zamówienia (75 U18.75 dla Oslo) oraz wykraczające poza bieżący rok (ST18,75 dla Rygi). Poza tym nadal nie ma w ofercie np. SU15 nowej generacji, a i nowy SU10,5 nie wszedł jeszcze do produkcji.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 19 sty 2017, 16:39

wincenty pisze:ST18,75 dla Rygi
Na Łotwie kupują towarowe?

chudy5d
Posty: 308
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 19 sty 2017, 17:57

Coś tak czułem, że się nie dogadujemy i że ktoś na to zwróci uwagę. Przypominam, że mówimy cały czas o pojazdach, które są już oferowane w IV generacji. To oczywiste, że U8,6/8,9LE/8,9 Electric/15/15LE/15LE CNG/18 Hybrid/18,75 itd. są nadal produkowane jako trzecia generacja i tak na razie zostanie, dopóki nie będzie ich odpowiedników w nowej odsłonie. Poza tym popyt na U12III i U18III jest na tą chwilę... prawie zerowy. 2 auta dla Kórnika i szkoleniówka dla MZA. To wszystko.

Eh, a tak offtopując - U10,5 jest już w produkcji... Śmiesznie się czasami czyta te wypowiedzi, gdzie coś stwierdzacie, a nie macie żadnej wiedzy w temacie.

alojz
Posty: 2685
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 19 sty 2017, 19:15

Opublikowano wyrok KIO oddalający odwołanie Michalczewskiego - ftp://ftp.uzp.gov.pl/KIO/Wyroki/2016_2341.pdf

Zacytuję kilka ciekawostek:
W toku posiedzenia, przed otwarciem rozprawy Zamawiający złożył do protokołu oświadczenie, ze uwzględnia w całości zarzuty zawarte w odwołaniu. Zamawiający nie wyjaśnił swojego stanowiska w niniejszej sprawie.
Wykonawca P.K.S. w G.M.. Sp. z o.o. w toku posiedzenia na podstawie art. 186 ust. 4 i 5 Pzp zgłosił ustnie do protokołu sprzeciw wobec uwzględnienia przez Zamawiającego w całości zarzutów odwołania.
Z treści pism Dyrektora Pionu Przewozów ZTM z dnia 16 maja 2016 r. i z dnia 18 maja 2016 r. wynika informacja o stale obniżającej się jakości usług oraz wysokości potrącanych kar, głównie z powodu złego stanu technicznego pojazdów, stwierdzono 314 przypadków braku obsad oraz 48 przypadków zatrzymania dowodów rejestracyjnych przez uprawnione służby. Odwołujący przywołując dokumentacje przeprowadzonych kontroli stanu technicznego pojazdów, nie wskazał na konkretne zapisy tej dokumentacji. Z treści notatki służbowej (w aktach postepowania o sygn. akt KIO 1458/16) ze spotkania w sprawie stanu technicznego autobusów PKS G.M.. z dnia 5 maja 2016 r. wynika, ze przedmiotem spotkania pracowników ZTM w Warszawie z przedstawicielami PKS w G.M. był stan techniczny autobusów firmy PKS G.M.. Przedstawiciele firmy PKS oświadczyli, ze wskazane przez ZTM usterki sa przez nich na bieżąco usuwane. Wskazano, ze w dniu 4 kwietnia 2016 r. w godzinach porannych ze wzgladu na zły stan techniczny zostały zesłane do zajezdni trzy wozy PKS G.M.. Po ponownej kontroli w godzinach popołudniowych ustalono, ze usterki nie zostały wyeliminowane, skutkiem czego wozy zostały zdjęte z linii i zesłane do zajezdni. Przedstawiciel ZTM poinformował przedstawicieli PKS G.M.., ze jeżeli stan techniczny autobusów PKS nie ulegnie poprawie, to ZTM bierze pod uwagę możliwość skrócenia czasu trwania umowy.
Przystępujący przedstawił na rozprawie zestawienie uchybień PKS w G.M. w porównaniu do innych prywatnych przewoźników na rynku dla skali 1 mln km w okresie maj 2013 – kwiecień 2016, z którego wynika porównywalna liczba uchybień tego wykonawcy w odniesieniu do pozostałych prywatnych przewoźników.
Zgodnie z pismem Dyrektora ZTM z dnia 28 lipca 2016 r. tabor PKS w G.M. został poddany kontroli pod kątem zgodności z SIWZ oraz stanu technicznego pojazdów, w wyniku której pojazdy te przeszły skomplikowany proces certyfikacji technicznej i decyzją ZTM zostały dopuszczone do eksploatacji w ramach obsługi komunikacji miejskiej pod szyldem ZTM.

wincenty
Posty: 1442
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 19 sty 2017, 22:05

grzegorz pisze:
wincenty pisze:ST18,75 dla Rygi
Na Łotwie kupują towarowe?
Nie, Solarisy Trollino o długości 18 metrów i 75 centymetrów.
Chudy - posiłkuję się tylko wiadomościami z mediów, a Ty chyba pracujesz w Solarisie. Swego czasu molestowałem Cię o testowego elektryka, pamiętasz? Więc podrzucaj nam jakieś ciekawe niusy ws. produkcji autobusów. Chętnie bym się np. dowiedział, kiedy wyjedzie z fabryki ten pierwszy 10,5 i przedstawiciele innych długości z nowej generacji. A i o jakiś większych kontraktach też bym chętnie poczytał. Np. co z dostawą 48 nSU 18 CNG dla Paryża?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

chudy5d
Posty: 308
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 19 sty 2017, 23:04

Byłby niezły offtop. Poza tym piszę tyle, ile wydaje mi się, że mogę napisać. Chętnie bym się dzielił każdą informacją, ale zapisy umowy zobowiązują mnie do utrzymywania w tajemnicy wszystkiego, co niepubliczne. Co zresztą już przerabiacie tutaj z ludźmi powiązanymi z Pesą i TW - kiedyś było oburzenie, że ktoś pisze w stylu "wiem, ale nie powiem". Chyba MisiekK?
Co do elektryka - kojarzyłem, że były pytania i dlatego dawałem znać, jak auto pojawiało się gdzieś na hali. Pisałem też, że nie będzie się zbyt mocno wyróżniało. Jak już teraz widzicie - brakuje tylko czerni nad linią okien, poza tym ma się jeszcze pojawić symboliczna okleina (trzeba się pochwalić, że to w pełni elektryczne ;) ). Nie wiem też, czy ktoś się zastanawiał "szerzej" nad zdjęciem z facebooka, ale kawałek widocznego wozu obok, to było Trollino 18 Metrostyle dla Salzburga.

wincenty
Posty: 1442
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 20 sty 2017, 14:55

Tak, widziałem ten Salzburg. Ciekawe czy będzie Metrostyle IV generacji.
A z dyskusją możemy się przenieść do Kraj i Zagranica->Komunikacja i Tabor.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

1000
Posty: 631
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 20 sty 2017, 16:33

PKS Grodzisk na linię 900 wystawił Scanię WGM 08960 nr. tab. 10161.

PS. Nowe zasady numeracji ajentów są nieco dziwne i mało przejrzyste. Jak dla mnie linia miejska 900 powinna mieć raczej numer z zakresu 9*** (albo jeszcze A5**/A6**)?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2273
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 sty 2017, 21:20

1). Kiedy możemy się spodziewać wyłonienia zwycięzcy przetargu na 50 brygad MAXI?
2). Czy było już podpisanie umowy z PKS Grodzisk Mazowiecki?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 23 sty 2017, 7:54

zxcvbnm pisze:1). Kiedy możemy się spodziewać wyłonienia zwycięzcy przetargu na 50 brygad MAXI?
Było już tyle razy wałkowane, że w przetargu będą odwołania. PO RAZ KOLEJNY klepiesz w klawiaturę bez sensu.

wincenty
Posty: 1442
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 23 sty 2017, 8:39

Domas pisze:
zxcvbnm pisze:1). Kiedy możemy się spodziewać wyłonienia zwycięzcy przetargu na 50 brygad MAXI?
Było już tyle razy wałkowane, że w przetargu będą odwołania. PO RAZ KOLEJNY klepiesz w klawiaturę bez sensu.
A Ad2 ?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2273
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 23 sty 2017, 9:20

Domas pisze:Było już tyle razy wałkowane, że w przetargu będą odwołania. PO RAZ KOLEJNY klepiesz w klawiaturę bez sensu.
Dobrze, że czepiasz się mnie dla zasady. To wiadome, że będą odwołania, lecz chodziło mi o pierwsze ogłoszenie. Ehh...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7725
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 sty 2017, 10:52

zxcvbnm pisze:
Domas pisze:Było już tyle razy wałkowane, że w przetargu będą odwołania. PO RAZ KOLEJNY klepiesz w klawiaturę bez sensu.
Dobrze, że czepiasz się mnie dla zasady. To wiadome, że będą odwołania, lecz chodziło mi o pierwsze ogłoszenie. Ehh...
No i co z tego że będą odwołania jak to nie wpływa na terminowe wybranie najkorzystniejszej oferty.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 24 sty 2017, 10:16

Flash8222 pisze:No i co z tego że będą odwołania jak to nie wpływa na terminowe wybranie najkorzystniejszej oferty.
Przepraszam, ale możesz mi zdefiniować terminowe wybranie najkorzystniejszej oferty?

wincenty
Posty: 1442
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 25 sty 2017, 12:38

Ktoś już wie, kiedy podpisanie umowy ZTMu z Grodziem?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ