Quo vadis, MZA?
Czyli wracamy do diesela?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Czyli może jednak trolejbusy nie są takie nierealne. 

- vernalisadonis
- Posty: 3284
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
MZA zapowiadało o ile dobrze pamiętam, że nie będą już kupować autobusów na ON
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
No to autobusy na etanol. Wróć, alkohol też drogi 

Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Zasadniczo ZTM zapowiedział koniec ery diesla zarówno w MZA, jak i u ajentów.vernalisadonis pisze: ↑15 sty 2022, 17:33MZA zapowiadało o ile dobrze pamiętam, że nie będą już kupować autobusów na ON
Ponoć Otokary Arrivy były ostatnimi zakupionymi dieslami

W sumie ostatnie zakupione to były wykupione niedawno w mza przeguby. Ale tak, otokary to ostatnie diesle które dołączyły do taboru. Ciekawie zapowiadają się podwyżki cen biletów, skoro gaz i prąd drogie, a kopcić ropą nie można "bo ekologia".
Ta, ciekawe czy w takim razie wozy 9m będą elektryczne /gazowe. Jak wiemy zakupy mają charakter ideologiczny i ZTM może nie chętnie płacić więcej za gazówki midi które jeżdżą po tzw. zadupiach. Jakoś wątpię że tak będzie. Już ajwaj ze strony MZA było przez co 10 wozów CNG przeniesiono z R3 na R2. Dodatkowo ceny gazu i budowy elektryków zweryfikują plany, no chyba że unia za wszystko zapłaci. Naprawdę zbliżają się ciężkie czasy. Zresztą powinien już być jakiś przetarg za pozostałe szarpaki i 18xx bo podobno sprawiają problemy mechanikom. Pewnie się mylę, ale niestety mam smutne prognozy
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 3089
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Tak odchodząc na moment od tematu zbiorkomu: to się w głowie nie mieści że firma może ot tak sobie zablokować przyłącza dla całego kraju.
Dlaczego są monopolistą i kto tym zarządza że pozwolił na podjęcie takiej decyzji? I to jeszcze w okresie kiedy jest presja na wymianę ogrzewania w domach na ekologiczne oraz - jak sami widzimy - na wymianę taboru na ekologiczny.
Kto tym zarządza i dlaczego PSG jest monopolistą - na to pytanie chyba łatwo sobie odpowiesz.
A jakbyś miał wątpliwości, to poczytaj sobie ten artykuł:
https://wiadomosci.wp.pl/byl-kierowniki ... 568651296a
https://wiadomosci.wp.pl/byl-kierowniki ... 568651296a
Jak na swoje przebiegi to nie sprawiają żadnych problemów. Główny problem dla warsztatu a raczej dla BTSu to elektryki.
Daj spokój, przecież to czysta polityka. Za trzy dni wjedzie Pinokio na białym koniu i kasa dla PSG jak za kiwnięciem magicznej różdżki się znajdzie.