Flixbus (d. PolskiBus)
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Oczywiście, że mówi - logiczny jest wybór dworca, skoro jeden dodatkowy pasażer z nawiązką rekompensuje te koszty, a zatrzymanie w miejscu dysponującym ogrzewaną poczekalnią, możliwością nabycia prasy czy przekąsek na podróż, wypicia kawy, uzyskania informacji o opóźnieniu, etc, etc z pewnością generuje dodatkowy popyt.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Tym razem nowy kalendarz od 15 listopada do 15 grudnia, zero nowości, tym razem zawieszony zostanie tylko kurs na P31 o 13:30 z Warszawy i o 13:50 z Sandomierza, a kursy na G4 zostaną przemianowane na Non-Stopy na P4 obsługiwane Astromegami z nowym czasem przejazdu, który od 1 października dla Golda będzie wynosił 4 godz. 20 min. Czyżby coś kombinowali na wzór P6 i G6, jak to ostatnio miało miejsce? Bo o dziwo marka Gold wcale nie znika, zostają 2 kursy dziennie w ramach linii G14 na trasie: Wrocław - Kraków, które można obsłużyć jednym autokarem, bo tak jest ułożony rozkład. Autokarów jest łącznie 6 sztuk, ciekawe czy pozostałe będą jeździć na innych dowolnych liniach na kursach z małą frekwencją (jak po części ma to miejsce dziś) czy się ich pozbędą?
Ledwo rozszerzyli współpracę z BP Tour o 3 kolejne linie (z Lublina do Poznania (B4), Wrocławia (B5) i Łodzi (B6)) i z Arrivą o kolejną linię (A8 Warszawa - Giżycko), a już PolskiBus znalazł kolejnego partnera, tym razem zaprasza na przejazdy na Ukrainę, a konkretnie w ramach 2 linii:
Coraz większy burdel się robi, oczywiście jak każda współpraca jest na ciut na innych warunkach, u tego partnera akurat są stałe ceny, a nie dynamiczne. Ciekawostką jest to, że biletu nie można kupić na trasę krajową, a autokary kawał Polski przemierzają. Czas przejazdu U1 wynosi 28h (w wersji powrotnej 40 minut dłużej), a U2 wynosi 33,5h. Ilu chętnych znajdzie się na całą trasę, a ilu chętnych będzie z mniejszych miast typu Piła czy Płock na Ukrainę, że blokuje się sprzedaż na trasę krajową, na którą pewnie by się część osób skusiło i mam wrażenie, że jednak większa grupa niż na międzynarodowe wyjazdy?PB pisze:U1 Szczecin – Gorzów Wielkopolski – Piła – Bydgoszcz – Toruń – Włocławek – Płock – Warszawa – Radom – Lublin – Lwów – Iwano-Frankiwsk – Czerniowce i U2 Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Lwów - Tarnopol – Winnica – Chmielnik – Chersoń
Nie można kupić na kasę krajową, żeby nie blokowali miejsc pasażerowie krajowi.
Przynajmniej w przypadku Lwowa - godziny słabe, ceny wyższe, niż standardówka na trasie Warszawa - Lwów...
Przynajmniej w przypadku Lwowa - godziny słabe, ceny wyższe, niż standardówka na trasie Warszawa - Lwów...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
No ja już widzę multum chętnych z Piły, Płocka czy Radomia. Jazda ze Szczecina czy Gorzowa Wielkopolskiego, a zwłaszcza na trasie Poznań - Chersoń to też niezłe wyzwanie. Za 1zł to pewnie trochę by chętnych się znalazło, ale 200zł za 33,5h jazdy autokarem to raczej kuszącą ofertą nie jest, zwłaszcza że cena jest stała, a podróż ta nie jest na "koniec świata", a do sąsiedniego państwa. PB tak nie blokuje miejsc i źle na tym nie wychodzi. Zanim część pasażerów wsiądzie w ten autokar w drogę na Ukrainę to część by już z niego dawno wysiadła.Wolfchen pisze:Nie można kupić na kasę krajową, żeby nie blokowali miejsc pasażerowie krajowi.
Nigdy nie zdażyło mi się jechać na Ukrainę autokarem dalej, niż do Lwowa. Dalej tylko UZ - taniej i wygodniej; biorąc zaś pod uwagę ilość osób wsiadających pod dworcem kolejowym, to sporo osób tak robi.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- J.Kaczmarski
- Posty: 225
- Rejestracja: 26 maja 2015, 15:25
- Lokalizacja: W-wa/Siedlce
Tyle przystanków, że jak ktoś ma słaby organizm to sobie skróci tą podróż.ashir pisze:No ja już widzę multum chętnych z Piły, Płocka czy Radomia. Jazda ze Szczecina czy Gorzowa Wielkopolskiego, a zwłaszcza na trasie Poznań - Chersoń to też niezłe wyzwanie. Za 1zł to pewnie trochę by chętnych się znalazło, ale 200zł za 33,5h jazdy autokarem to raczej kuszącą ofertą nie jest, zwłaszcza że cena jest stała, a podróż ta nie jest na "koniec świata", a do sąsiedniego państwa. PB tak nie blokuje miejsc i źle na tym nie wychodzi. Zanim część pasażerów wsiądzie w ten autokar w drogę na Ukrainę to część by już z niego dawno wysiadła.Wolfchen pisze:Nie można kupić na kasę krajową, żeby nie blokowali miejsc pasażerowie krajowi.
Poszukiwane wozy : 8005 8019 8036
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 Suchożebry
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 Suchożebry
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
W północno-zachodniej Polsce mieszka sporo Ukraińców, do których, bardziej niż do niskobudżetowych turystów, ta oferta jest skierowana
Dokładnie. W autobusach, kursujących między Polską a Ukrainą, 99% pasażerów to Ukraińcy, a dla nich te ceny i tak są dość atrakcyjne, w porównaniu do połaczeń kolejowych czy lotniczych. A 24 lub więcej godzin w autokarze też pewnie prędzej zniosą, niż niejeden z Polaków.Zresztą trasa Poznań-Chersoń nie jest jakaś rekordowa, swego czasu widziałem we Lwowie autobus relacji Charków-Sewilla
Ciekaw jestem tylko, czy Ukraińcy wiedzą o tym, że mogą kupować bilety na te dwie linie przez stronę PB. No i czy autokary (obie trasy obsługują przewoźnicy ukraińscy) spełniają standardy PB i partnerów (wifi, działająca toaleta itp.)
Ciekaw jestem tylko, czy Ukraińcy wiedzą o tym, że mogą kupować bilety na te dwie linie przez stronę PB. No i czy autokary (obie trasy obsługują przewoźnicy ukraińscy) spełniają standardy PB i partnerów (wifi, działająca toaleta itp.)
Nowy kalendarz do 10 stycznia i tradycyjnie kolejne cięcia (oficjalnie tylko na okres zimowy, a tylko raz po zimie wróciły rzeczywiście zawieszone kursy): tym razem znika na P1 kurs o 16:30 z Warszawy i z Gdańska przez Mławę, Ostródę i Elbląg, z Warszawy dwa inne kursy zostaną przesunięte, tak żeby nie było zbyt dużej przerwy, a z Gdańska poza wyciętym kursem rozkład bez zmian. Na tej linii zostało już tylko 6 z 15 kursów i poza nocnym kursem to praktycznie już Astromegi się nie zdarzają. Ponadto na P4 znika kurs o 4:00 z Wrocławia do Warszawy przez Łódź i o 8:30 z Warszawy do Wrocławia przez Łódź, na tej linii zostało już tylko 9 z 22 kursów. Na P7 zostanie zawieszony kurs o 21:25 z Warszawy do Lublina i o 21:50 z Lublina do Warszawy, na tej linii zostały już tylko 4 z 9 kursów. Na P14 z Wrocławia do Krakowa o: 10:00, 12:00, 14:00, 16:00, 18:00, 20:00, 21:00 i z Krakowa do Wrocławia o 5:00, 6:20, 8:15, 12:25, 16:10, 18:15, 19:55, na tej linii zostało już tylko 10 z 33 kursów, także na P15 zawieszony zostanie kurs o 11:50 z Wrocławia do Katowic i o 15:40 z Katowic do Wrocławia, a pozostałe kursy zostaną poprzesuwane. Na tej linii zostanie 5 z 8 kursów. Oczywiście mówię o maksymalnej liczbie kursów na danej linii z czasów ich świetności, czyli z 2014 roku.