Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 wrz 2016, 20:29

Oczywiście, że mówi - logiczny jest wybór dworca, skoro jeden dodatkowy pasażer z nawiązką rekompensuje te koszty, a zatrzymanie w miejscu dysponującym ogrzewaną poczekalnią, możliwością nabycia prasy czy przekąsek na podróż, wypicia kawy, uzyskania informacji o opóźnieniu, etc, etc z pewnością generuje dodatkowy popyt.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 12 wrz 2016, 21:34

Maiłbyś rację gdyby te dworce jakoś wyglądały, ale na nich ani informacji, ani prasy, ani przekąsek. A już na pewno na nie na lepszym poziomie niż koło przystanku.
Obrazek

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 wrz 2016, 10:07

Tym razem nowy kalendarz od 15 listopada do 15 grudnia, zero nowości, tym razem zawieszony zostanie tylko kurs na P31 o 13:30 z Warszawy i o 13:50 z Sandomierza, a kursy na G4 zostaną przemianowane na Non-Stopy na P4 obsługiwane Astromegami z nowym czasem przejazdu, który od 1 października dla Golda będzie wynosił 4 godz. 20 min. Czyżby coś kombinowali na wzór P6 i G6, jak to ostatnio miało miejsce? Bo o dziwo marka Gold wcale nie znika, zostają 2 kursy dziennie w ramach linii G14 na trasie: Wrocław - Kraków, które można obsłużyć jednym autokarem, bo tak jest ułożony rozkład. Autokarów jest łącznie 6 sztuk, ciekawe czy pozostałe będą jeździć na innych dowolnych liniach na kursach z małą frekwencją (jak po części ma to miejsce dziś) czy się ich pozbędą? :-k

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 wrz 2016, 21:26

Po co mają się pozbywać, jak na wakacje i szczyty potem muszą wynajmować.
ŁK

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 wrz 2016, 22:15

Co muszą wynajmować? Autokarów to mają teraz nadmiar (dzięki stopniowemu uszczuplaniu liczby kursów i linii), dlatego Van Hooli (Altano i Astromega) już od dawna się pozbywają...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 paź 2016, 13:03

A jednak Gold znika w całości i G14 (Wrocław - Kraków) zmienia się na P14. Ciekawe co z tymi, którzy zdążyli kupić bilety na Golda? :)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 paź 2016, 16:57

Ledwo rozszerzyli współpracę z BP Tour o 3 kolejne linie (z Lublina do Poznania (B4), Wrocławia (B5) i Łodzi (B6)) i z Arrivą o kolejną linię (A8 Warszawa - Giżycko), a już PolskiBus znalazł kolejnego partnera, tym razem zaprasza na przejazdy na Ukrainę, a konkretnie w ramach 2 linii:
PB pisze:U1 Szczecin – Gorzów Wielkopolski – Piła – Bydgoszcz – Toruń – Włocławek – Płock – Warszawa – Radom – Lublin – Lwów – Iwano-Frankiwsk – Czerniowce i U2 Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Lwów - Tarnopol – Winnica – Chmielnik – Chersoń
Coraz większy burdel się robi, oczywiście jak każda współpraca jest na ciut na innych warunkach, u tego partnera akurat są stałe ceny, a nie dynamiczne. ;) Ciekawostką jest to, że biletu nie można kupić na trasę krajową, a autokary kawał Polski przemierzają. Czas przejazdu U1 wynosi 28h (w wersji powrotnej 40 minut dłużej), a U2 wynosi 33,5h. Ilu chętnych znajdzie się na całą trasę, a ilu chętnych będzie z mniejszych miast typu Piła czy Płock na Ukrainę, że blokuje się sprzedaż na trasę krajową, na którą pewnie by się część osób skusiło i mam wrażenie, że jednak większa grupa niż na międzynarodowe wyjazdy? :D

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 paź 2016, 17:02

Nie można kupić na kasę krajową, żeby nie blokowali miejsc pasażerowie krajowi.

Przynajmniej w przypadku Lwowa - godziny słabe, ceny wyższe, niż standardówka na trasie Warszawa - Lwów... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 paź 2016, 17:13

Wolfchen pisze:Nie można kupić na kasę krajową, żeby nie blokowali miejsc pasażerowie krajowi.
No ja już widzę multum chętnych z Piły, Płocka czy Radomia. Jazda ze Szczecina czy Gorzowa Wielkopolskiego, a zwłaszcza na trasie Poznań - Chersoń to też niezłe wyzwanie. :P Za 1zł to pewnie trochę by chętnych się znalazło, ale 200zł za 33,5h jazdy autokarem to raczej kuszącą ofertą nie jest, zwłaszcza że cena jest stała, a podróż ta nie jest na "koniec świata", a do sąsiedniego państwa. :D PB tak nie blokuje miejsc i źle na tym nie wychodzi. Zanim część pasażerów wsiądzie w ten autokar w drogę na Ukrainę to część by już z niego dawno wysiadła. :P

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 paź 2016, 17:26

Nigdy nie zdażyło mi się jechać na Ukrainę autokarem dalej, niż do Lwowa. Dalej tylko UZ - taniej i wygodniej; biorąc zaś pod uwagę ilość osób wsiadających pod dworcem kolejowym, to sporo osób tak robi.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
J.Kaczmarski
Posty: 225
Rejestracja: 26 maja 2015, 15:25
Lokalizacja: W-wa/Siedlce

Post autor: J.Kaczmarski » 17 paź 2016, 18:18

ashir pisze:
Wolfchen pisze:Nie można kupić na kasę krajową, żeby nie blokowali miejsc pasażerowie krajowi.
No ja już widzę multum chętnych z Piły, Płocka czy Radomia. Jazda ze Szczecina czy Gorzowa Wielkopolskiego, a zwłaszcza na trasie Poznań - Chersoń to też niezłe wyzwanie. :P Za 1zł to pewnie trochę by chętnych się znalazło, ale 200zł za 33,5h jazdy autokarem to raczej kuszącą ofertą nie jest, zwłaszcza że cena jest stała, a podróż ta nie jest na "koniec świata", a do sąsiedniego państwa. :D PB tak nie blokuje miejsc i źle na tym nie wychodzi. Zanim część pasażerów wsiądzie w ten autokar w drogę na Ukrainę to część by już z niego dawno wysiadła. :P
Tyle przystanków, że jak ktoś ma słaby organizm to sobie skróci tą podróż. :D
Poszukiwane wozy : 8005 8019 8036
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 :arrow: Suchożebry

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 17 paź 2016, 18:32

W północno-zachodniej Polsce mieszka sporo Ukraińców, do których, bardziej niż do niskobudżetowych turystów, ta oferta jest skierowana

pietia
Posty: 826
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 17 paź 2016, 20:17

Dokładnie. W autobusach, kursujących między Polską a Ukrainą, 99% pasażerów to Ukraińcy, a dla nich te ceny i tak są dość atrakcyjne, w porównaniu do połaczeń kolejowych czy lotniczych. A 24 lub więcej godzin w autokarze też pewnie prędzej zniosą, niż niejeden z Polaków.Zresztą trasa Poznań-Chersoń nie jest jakaś rekordowa, swego czasu widziałem we Lwowie autobus relacji Charków-Sewilla
Ciekaw jestem tylko, czy Ukraińcy wiedzą o tym, że mogą kupować bilety na te dwie linie przez stronę PB. No i czy autokary (obie trasy obsługują przewoźnicy ukraińscy) spełniają standardy PB i partnerów (wifi, działająca toaleta itp.)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 paź 2016, 17:00

Nowy kalendarz do 10 stycznia i tradycyjnie kolejne cięcia (oficjalnie tylko na okres zimowy, a tylko raz po zimie wróciły rzeczywiście zawieszone kursy): tym razem znika na P1 kurs o 16:30 z Warszawy i z Gdańska przez Mławę, Ostródę i Elbląg, z Warszawy dwa inne kursy zostaną przesunięte, tak żeby nie było zbyt dużej przerwy, a z Gdańska poza wyciętym kursem rozkład bez zmian. Na tej linii zostało już tylko 6 z 15 kursów i poza nocnym kursem to praktycznie już Astromegi się nie zdarzają. Ponadto na P4 znika kurs o 4:00 z Wrocławia do Warszawy przez Łódź i o 8:30 z Warszawy do Wrocławia przez Łódź, na tej linii zostało już tylko 9 z 22 kursów. Na P7 zostanie zawieszony kurs o 21:25 z Warszawy do Lublina i o 21:50 z Lublina do Warszawy, na tej linii zostały już tylko 4 z 9 kursów. Na P14 z Wrocławia do Krakowa o: 10:00, 12:00, 14:00, 16:00, 18:00, 20:00, 21:00 i z Krakowa do Wrocławia o 5:00, 6:20, 8:15, 12:25, 16:10, 18:15, 19:55, na tej linii zostało już tylko 10 z 33 kursów, także na P15 zawieszony zostanie kurs o 11:50 z Wrocławia do Katowic i o 15:40 z Katowic do Wrocławia, a pozostałe kursy zostaną poprzesuwane. Na tej linii zostanie 5 z 8 kursów. Oczywiście mówię o maksymalnej liczbie kursów na danej linii z czasów ich świetności, czyli z 2014 roku. ;)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 paź 2016, 17:30

Dlaczego mam déjà vu?

ODPOWIEDZ