grzegorz pisze:Owszem, jeśli ma wyjść tak, jak „9” (o 22:30 na Ochotę kursy co 20 minut), to lepiej sobie darować. Nie chcę ucinać swobodnej dyskusji, podkreślam za to, że lepiej nie podchodzić ze zbyt wielką powagą do prób „poprawiania” tego, co w zasadzie daje radę. Polecam Ci rozejrzenie się po mieści wieczorem: ileż to słabych linii wozi powietrze wieczorami. Jako, że poniżej co 30' nie ścinają, mają te „linie donikąd” niezłą (oczywiście: jak na wieczorną porę) częstotliwość. No i co? No i nic. Jakoś z tą patologią żyjemy, bo brak pomysłu na jej usunięcie.
A skąd założenie, że miałoby wyjść tak, jak z dziewiątką? Nie widzę związku.
Natomiast pomysł na usunięcie wspomnianej patologii jest - i to bardzo prosty! Otóż należy wywalić ze ścisłego Śródmieścia wszystkie linie, które jeżdżą rzadziej, niż co 20 min. Są to: 117, 227, 517, 521. Dodatkowo, spokojnie można ograniczyć godziny kursowania na przykład takiego 166 (503 i tak ma nadpodaż). 102 i 107 mogą zostać, ponieważ pełnią funkcje lokalne w Śródmieściu. Polecam ci rozejrzenie się po mieście wieczorem - sporo linii jeździ zapełnionych o wiele lepiej, niż 171. Są to: 116, 128, 160, 175, 190 (możliwa niezabieralność na trasie WZ), 507, 525. Oczywiście mowa tutaj o odcinkach śródmiejskich (ewentualnie praskich lub ochockich). A 171 od momentu wjazdu na Górczewską aż po Centrum jest w pełni zastępowalne przez inne linie z maksymalnie jedną przesiadką. Unikalna relacja to Centrum - Torwar, którą spokojnie może realizować linia o sporo mniejszej podaży miejsc zarówno w ciągu dnia, jak i wieczorem.
Co do samej filozofii pomysłodawstwa - jeśli proponowane poprawki nie mają w sobie choć cienia powagi, wolałbym ich na tym forum nie czytać. Jeśli natomiast zamieszczanie poważnych propozycji mija się z celem, to zaproponuj Fikowi, żeby przestał płacić za serwer
![:-" :-"](./images/smilies/eusa_whistle.gif)