Bemowo - Bielany

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 sty 2014, 9:53

Molo pisze:I jak ktoś był na konsultacjach?
To nie były i nie miały być żadne konsultacje, a jedynie spotkanie z przedstawicielami.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 sty 2014, 9:55

... towarzyskie?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 sty 2014, 12:27

Łukasz pisze:
winnux8 pisze: Osa ci wszystko wyjaśni ;-)
Seeerio? Miałem nadzieję, że to zwykły troll internetowy, a tymczasem jest o wiele gorzej :shock:
A to nie ten od 306 na Ursynowie?
Co ma 306 do 103?

Jacek Marszałek jest postacią realną i tyleż znaną (u nas też był i - rzecz jasna - szybko wyleciał), co monotematyczną: bezpośredni dojazd z Dąbrowszczaków na Kasprowicza. To samo od sześciu lat, za to przy każdej możliwej okazji.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 sty 2014, 23:53

Nie wiem, czy to najlepszy wątek, ale powiedzmy.
Jam pisze:A dlaczego skracać 122 a nie 112?
patryk148 pisze:Bo jak chcemy skracać 122 to możemy je zreformować na tyle, aby zasilić dużo bardziej potrzebne linie (103, 180). Ponadto będzie linia tramwajowa z PŚ, a więc z Bemowa, która będzie jechała Broniewskiego, a poza cmentarzem na Powązkowskiej nie ma nic czego nie ma w strefie dojścia do tramwaju (wiem, że jest ZIS i inne ale to można realizować przez przesiadki). 112 jest linią obwodową i taką powinno pozostać wraz z 189, 145 i 148.
No właśnie na listę tutaj chciałbym wpisać 10/28. I dlatego nie widzę konieczności styku 112 i 189.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 sty 2014, 23:56

Dalej: skracając nie solowe 122 (które słabsze przecież nie będzie o wiele w żadnym razie) a przegubowe 112 można odzyskać więcej pieniędzy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 sty 2014, 23:59

Koszt wozokilometra MZA nie zależy od pojemności taboru.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sty 2014, 6:25

No nie bezpośrednio, ale dla MZA różnica jest - i potem można ją jakoś odzyskać. I to pod warunkiem, że obie linie będzie mieć MZA na wieczność; a przecież udział ajentów na przestrzeni lat powinien rosnąć.

Poza tym 122 jeździ przez Stare Bemowo, Wrocławską i zaraz ucieka na Piaski, a właśnie 112 pokrywa się z tramwajem i ten potok do przejęcia jest naturalny. Najwyżej okaże się, że 112 przegrywa konkurencję z 28+414 i to ostatnie należy podbić (zwłaszcza poza szczytem).

Ponadto, 122 ma wyróżnione szczyty, co jest logiczne - dowozi do WATu i metra. A 112 ma długą trasę i stałą częstotliwość. I na parę lat dochodzi kwestia Grota.

Oczywiście warto przemnożyć te argumenty przez zapełnienia obu linii i potrzebne relacje.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Mrozu
Posty: 36
Rejestracja: 26 lip 2013, 10:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mrozu » 29 sty 2014, 17:43

No ale jednak 112 jeździ więcej pasażerów niż 28,122 czy 184.
Jest to linia którą bardzo dużo osób podróżuje do szkół, pracy, na zakupy do Carrefoura, Tesco, czy innego marketu.
Ile Ci ludzi miel by się razy przesiadać jadąc 112 z Bródna na Jelonki, po skróceniu ?
Jeżeli tak bardzo chcecie ciąć to ja bym zmniejszył częstotliwość 112 do 15 min, 122 wg skasował, a 184 jeździło by z Nowego Bemowa przez WAT, Górczewską dalej do Szczęśliwic i 523 skrócił bym do Os. Górczewska.

Mówisz ile linii miało by jechać po trasie Powstańców Śląskich a zobacz ile autobusów jeździ z Wileńskiego ulicą Solidarności.
Moim zdaniem nie można likwidować wszystkich linii po otwarciu trasy tramwajowej bo w razie wypadku czy awarii jesteś unieruchomiony i w co masz wsiąść jeżeli nic nie jeździ?

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 29 sty 2014, 18:22

Ja bym to widział tak:
154 P+R AL. KRAKOWSKA - DW. ZACHODNI (nie wiem jaką dać częstotliwość, żeby była atrakcyjna dla pasażerów z 1 Sierpnia i jednocześnie choć trochę skoordynowana z 306 - 15/15/15?)
184 METRO MŁOCINY - Kasprowicza - Al. Reymonta - Powstańców Śląskich - Piastów Śląskich - Wrocławska - Radiowa - Powstańców Śląskich - Górczewska - Olbrachta - Redutowa - Kasprzaka - Al. Prymasa Tysiąclecia - Al. Jerozolimskie - Grzymały-Sokołowskiego - Szczęśliwicka - SZCZĘŚLIWICE 10/15/15
171 TORWAR - OS. GÓRCZEWSKA (miejsce po 109)
109 DW. CENTRALNY - ... - Górczewska - Lazurowa - Kaliskiego - STARE BEMOWO (z obecną częstotliwością)
112 Skrócenie do Nowego Bemowa ???
122 trasa bez zmian
W ten sposób można też załatwić dosyć długą trasę 154.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 29 sty 2014, 18:28

Moim zdaniem nie można likwidować wszystkich linii po otwarciu trasy tramwajowej bo w razie wypadku czy awarii jesteś unieruchomiony i w co masz wsiąść jeżeli nic nie jeździ?
Modteamie, naprawdę nie możecie dawać punktów za takie brednie?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sty 2014, 18:33

Argument o dublowaniu tramwaju w imię awarii, która zdarza się raz na rok, padał wiele razy. I wiele razy był odrzucany: kosztuje to mnóstwo kasy, a przydaje się od wielkiego dzwonu.

Z 112 korzysta zapewne wielu ludzi. Będą mieć tramwaje (ramowo 28 do Górczewskiej i 10 na Powstańców-Młociny).

Jeśli chodzi o dojazd do Tesco w Karolinie, to mam na to pomysł z zamianą 197 i 129. Tzn.:
--> 197: ... - Olbrachta - Znana - Strąkowa - Człuchowska - Lazurowa - Połczyńska - podjazd pod Tesco - ...
--> 129: Koło - Redutowa - Wolska - Ciepłownia Wola - ...
Przypominam także, że dosłownie każdy przystanek na Jelonkach ma dojazd do centrum handlowego i tak (Wola Park albo Fort Wola, nie licząc Hali Wola), a nie widzę obowiązku zapewniania dojazdu do więcej niż jednego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 29 sty 2014, 18:41

JacekM pisze:
Moim zdaniem nie można likwidować wszystkich linii po otwarciu trasy tramwajowej bo w razie wypadku czy awarii jesteś unieruchomiony i w co masz wsiąść jeżeli nic nie jeździ?
Modteamie, naprawdę nie możecie dawać punktów za takie brednie?
Hej, to nie jest forum tylko dla znawców!

@mrozu dopychanie do już załadowanych autobusów jadących z drugiej części miasta nie jest rozwiązaniem. Nie mówiąc o tym, że wiele zatrzymań tramwajowych po 20' jest załatwianych. W Alei Waszyngtona od lat jest raptem jeden zdechlak 521, który nie ma szans „w razie czego” przewieść tłumów z 9 i 24 i jakoś ludzie żyją.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 sty 2014, 19:43

Mrozu, równie dobrze można by bronić takim argumentem istnienia 521 na Ochocie - i wynik byłby równie opłakany [30/30/30].
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 29 sty 2014, 20:01

KwZ pisze:Argument o dublowaniu tramwaju w imię awarii, która zdarza się raz na rok, padał wiele razy. I wiele razy był odrzucany: kosztuje to mnóstwo kasy, a przydaje się od wielkiego dzwonu.
Poza tym, ZTM zwykle w przypadku jakiejś dłuższej nieprzejezdności danego ciągu tramwajowego kierował tam dodatkową linię autobusową zastępczą o oznaczeniu „Z”. Więc kwestią awarii ja bym się w ogóle nie przejmował.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 29 sty 2014, 20:24

Vilén pisze:
KwZ pisze:Argument o dublowaniu tramwaju w imię awarii, która zdarza się raz na rok, padał wiele razy. I wiele razy był odrzucany: kosztuje to mnóstwo kasy, a przydaje się od wielkiego dzwonu.
Poza tym, ZTM zwykle w przypadku jakiejś dłuższej nieprzejezdności danego ciągu tramwajowego kierował tam dodatkową linię autobusową zastępczą o oznaczeniu „Z”. Więc kwestią awarii ja bym się w ogóle nie przejmował.
Ludzie wiedzą lepiej... Jakiś czas temu pewien osobnik opowiadał mi, że czekał na tramwaj godzinę bo się inny zepsuł, a na pytanie czemu nie wsiadł do zetki odpowiedział, że "a cholera wie gdzie to zawiezie i czy potem na noc wrócę"...
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

ODPOWIEDZ