Modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa-Dęblin-Lublin

Moderator: JacekM

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 12 sty 2014, 16:19

Nadal zwykle nie wolno.
Ir-1 §41, pkt 10 pisze:Dla pociągu mającego rozkładowy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym należy podawać dopiero po zatrzymaniu się pociągu. W razie potrzeby wcześniejsze podanie polecenia na nastawienie sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym lub na nastawienie tego sygnału przed zatrzymaniem się pociągu może być dopuszczone regulaminem technicznym.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 14 sty 2014, 21:02

Atapi pisze:Nadal zwykle nie wolno.
Ir-1 §41, pkt 10 pisze:Dla pociągu mającego rozkładowy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym należy podawać dopiero po zatrzymaniu się pociągu. W razie potrzeby wcześniejsze podanie polecenia na nastawienie sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym lub na nastawienie tego sygnału przed zatrzymaniem się pociągu może być dopuszczone regulaminem technicznym.
Fakt. Tylko, że chyba coraz częściej regulamin techniczny stacji to dopuszcza - szczególnie przy zdalnym sterowaniu (bo wtedy trudno stwierdzić kiedy pociąg już na 100% stoi, a przydługie oczekiwanie może powodować opóźnienie zawinione przez PLK, czego to dyżurni unikają jak ognia - słusznie z resztą).

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 19 sty 2014, 2:10

Jeśli można, to ja właśnie jeszcze w temacie tego "przydługiego oczekiwania" składów na wyjazd na KM7: widziałem w ostatnich dniach KM314 do Dęblina jadący planowo, a przetrzymany blisko 10 minut w Miedzeszynie, czy S1 jadącą od strony Otwocka już z kilkoma minutami opóźnienia, a dodatkowo tracącą 2-3 minuty na Gocławku. Czy to możliwe, że wszystko "z przyczyn wewnętrznych PLK"?

Czy to prawda, że na KM7 zdarza się też (w nocy?) ruch towarowy? Słyszałem, że były tam np. ograniczenia wjazdu dla ET22...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 sty 2014, 10:41

Jacek Z. pisze:Jeśli można, to ja właśnie jeszcze w temacie tego "przydługiego oczekiwania" składów na wyjazd na KM7: widziałem w ostatnich dniach KM314 do Dęblina jadący planowo, a przetrzymany blisko 10 minut w Miedzeszynie, czy S1 jadącą od strony Otwocka już z kilkoma minutami opóźnienia, a dodatkowo tracącą 2-3 minuty na Gocławku. Czy to możliwe, że wszystko "z przyczyn wewnętrznych PLK"?
Pytanie, jaka była sytuacja ruchowa, czyli jaki był sygnał przed pociągiem. W Miedzeszynie to tak, mógł widzieć brak wjazdu do Falenicy, ale oni tam unikają stania, bo przejazd blokują, więc obstawiam problem z taborem.
Pociąg jadący od Otwocka i stojący na Gocławku nie ma na co czekać, nawet jak świeci mu się tam S1, czyli "czerwone", to może jechać, wolno, ale może.
Żaden dyżurny nie ma na to wpływu wtedy, więc też obstawiam problem z taborem.
Czy to prawda, że na KM7 zdarza się też (w nocy?) ruch towarowy? Słyszałem, że były tam np. ograniczenia wjazdu dla ET22...
Jeszcze z rok czy dwa temu to nawet w dzień towara widziałem. W nocy jest to możliwe.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 04 kwie 2014, 22:12

W bieżącym numerze otwockiego czasopisma regionalnego ("Linia"?, s. 17) Kolega pokazał mi wzmiankę o tym, że w przyszłości SKM-ki mogą dojeżdżać do Celestynowa - jak mówią władze "Jeśli tylko SKM będzie tym zainteresowana" - wiązać ma się to z modernizacją, w ramach której przepustowość trasy z Otwocka do Celestynowa ma wzrosnąć z 1 do 4 pociągów na godzinę w każdym kierunku. Czyżby w dalekiej perspektywie szykowało się tam wydłużenie niektórych kursów SKM, jak mamy teraz na linii Legionowo - Wieliszew?...

VLnt7
Posty: 743
Rejestracja: 15 maja 2012, 11:57

Post autor: VLnt7 » 05 kwie 2014, 11:04

Bardzo ciekawa wzmianka. Sądzę jednak, że Celestynów może mieć problem z pieniędzmi. Wg. mnie na pełnowymiarową SKM nie ma co liczyć, jeśli już to może byłaby szansa na kilka wydłużonych kursów dziennie - podobnie jak napisałeś. :)
Jest jeszcze inny problem: wspólny bilet. Za to też trzeba zapłacić, inaczej efekt realizacji może okazać się klapą, na tej linii. Chociaż w sumie zależy to też od oferty KM po modernizacji.
Już pomijam, że składy SKM już teraz są za krótkie, choć to problem kogoś innego (SKM i pasażerów, bardziej pasażerów :mrgreen:).

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2240
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 kwie 2014, 11:49

Tak mi się wydaje że tabor 6-człon mógł by nie wystarczyć na taką linię. Z obu krańców linii S1 jest niezłe zatłoczenie, musiałoby jeździć coś 4+4 członowego. Obecnie tylko jedna para 19WE.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 kwie 2014, 12:03

Zastanawiam się, dlaczego chcą SKM, a nie wystarczy im sam Wspólny bilet. Czyżby KM dostawały więcej za pociągokilometr od SKM? Zna ktoś aktualne stawki?

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 05 kwie 2014, 14:37

Przy modernizacji powinni dobudowac trzeci tor dla KM pomiedzy Otwockiem a PKP Wawer. Wtedy po starych moglaby kursowac czesta SKM, a KM moglyby wahadlowo kursowac tym 3-cim stajac od W-wy Wschodniej tylko stacji Wawer i Falenica.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 kwie 2014, 15:38

A pociągi dalekobieżne to którędy? :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 05 kwie 2014, 15:59

Ile jest tych dalekobieznych? 4 na dobe? To by sie dalo jakos wepchnac na ten dodatkowy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 kwie 2014, 16:05

Docelowo około 20.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 05 kwie 2014, 16:06

A nie da sie tam wcisnac 2 torow? Ten nasyp wyglada na dosc szeroki, tu byly na wielu odcinkach bocznice towarowe.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 kwie 2014, 18:28

fik pisze:Docelowo około 20.
Bujać to my. :)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 kwie 2014, 11:35

MichalJ pisze:
fik pisze:Docelowo około 20.
Bujać to my. :)
Ale że co? Po modernizacji cały ruch lubelski będzie jeździł przez Otwock.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ