Remont średnicy dalekobieżnej 2014

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 27 lut 2014, 21:19

tomstak pisze:Chyba w ZTMie wkradł się błąd, i chyba chodzi o perony 3 i 6 (nie od 3 do 6)?
Z układu podmiejskiego od p.o Ochota jest przejście w układ daleki aż po 7 peron.
Poważnie od p.o. Ochota? Patrz a ja byłem pewny że to już za semaforem wjazdowym na Zachodnim.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 lut 2014, 7:58

W przypadku realizacji planów nie byłoby całkowitego zamknięcia średnicy. Dalekobieżne poszłyby na ten czas na Gdański, a ruch podmiejskich odbywałby się przez centrum (średnicą podmiejską lub dalekobieżną).

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 28 lut 2014, 9:47

rufio198 pisze:
tomstak pisze:Chyba w ZTMie wkradł się błąd, i chyba chodzi o perony 3 i 6 (nie od 3 do 6)?
Z układu podmiejskiego od p.o Ochota jest przejście w układ daleki aż po 7 peron.
Poważnie od p.o. Ochota? Patrz a ja byłem pewny że to już za semaforem wjazdowym na Zachodnim.
To bądź pewien że zjadłem słowo "strony", było przepyszne. :-D

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 01 mar 2014, 13:16

Dlaczego ZTM ma fantazję pod tytułem S30, zamiast po prostu zwiększyć częstotliwość S9? Przepustowość Warszawy Gdańskiej się wyczerpała przez te dalekobieżne czy jak?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 01 mar 2014, 13:49

Bo dla części ludzi nie jeździ dalej niż na Wschodni, więc im ten remont nie robi teraz różnicy, a jakby zabrać SKMkę, to mieliby problem.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6936
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 mar 2014, 16:42

Besides, na WSCH można się przesiąść na jakieś inne SKMki/KMki dalej do Śródmieścia jadące.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 mar 2014, 21:49

aaa pisze:Dlaczego ZTM ma fantazję pod tytułem S30, zamiast po prostu zwiększyć częstotliwość S9? Przepustowość Warszawy Gdańskiej się wyczerpała przez te dalekobieżne czy jak?
Całkiem niewykluczone, są tam przynajmniej momenty bardzo ciasne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 02 mar 2014, 22:18

aaa pisze:Dlaczego ZTM ma fantazję pod tytułem S30, zamiast po prostu zwiększyć częstotliwość S9?
To nie fantazja, tylko pewnie (oprócz pasażerów) wymóg utrzymania pozorów ciągłości istnienia linii międzylotniskowej. Poza tym S9 na odcinku dwóch przystanków od Zachodniej ma takie ograniczenia prędkości (mówię z perspektywy okazjonalnego pasażera, nie widziałem znaków), że chlastać szarym mydłem się można...

ctl83
Posty: 272
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 02 mar 2014, 23:25

drapka pisze:Czyli, czy ja dobrze rozumuję? Gdy skończy się wreszcie remont linii do Gdańska i pociągi osiągną wreszcie czasy przejazdu z lat 90-tych zacznie się remont w Warszawie i cała przyjemność z korzystania z wyremontowanej trasy utonie w ganianiu za właściwym dworcem?

Chociaż patrząc z drugiej strony przesiadka metro-pociąg dalekobieżny na Gdańskim jest trochę bardziej pasażer-friendly niż w przypadku Centralnego. Żeby jeszcze jakaś sensowna nocna komunikacja się tam pojawiła.
Tylko w przypadku metra niestety. Zastanawia mnie tylko czemu właśnie najbadziej obciążony pociąg z Gdyni (Neptun) będzie przyjeżdżać na Gdański? Nie dość że od 2007 roku trwa remont linii to jeszcze teraz zamieszanie z dworcami.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 mar 2014, 12:09

Ile jest teraz czynnych krawędzi na Gdańskiej?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 mar 2014, 12:33

A nie 4?

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 07 mar 2014, 13:14

Zgadza się, dwa perony, cztery krawędzie.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 mar 2014, 13:35

Przy czym są to tory 2-1-3-5, więc jakieś wyprzedzanie w kierunku parzystym może być problematyczne (chociaż ze szlaków daje się wjechać na każdy tor). Jeśli Gdańska miałaby przejąć jeszcze większy ruch (np. przy zamknięciu obu torów dalekich na praskich wiaduktach), to jednak wypadałoby dobudować peron 4 z torami 4 i 6.

Blotny
(plunio7)
Posty: 672
Rejestracja: 26 cze 2010, 20:27
Lokalizacja: Odolany

Post autor: Blotny » 10 mar 2014, 13:31

Kilka obserwacji z pierwszego dnia powszedniego remontu:
1. Wygląda na to, że część Legionowian zdecydowała się nie kombinować z przesiadką na Wschodnim, tylko próbować połączenia na Zachodni przez Gdański. W porannym S9 było ludzi zdecydowanie więcej niż zwykle, i więcej też pojechało dalej (jak zazwyczaj ostawały się jakieś niedobitki chętne do dalszej jazdy, tak teraz prawie wszystkie miejsca siedzące były zajęte w dalszej drodze na trasie Gdańska->Zachodni).
2. Ktoś dobrze pogłówkował i same perony, jak i przejście podziemne na Gdańskim są bardzo dobrze oznaczone. Informatorów rano nie widziałem, niemniej jednak duże, pomarańczowo-białe z niebieskimi elementami nalepki na ścianach i podłodze są remontowo-estetyczne, tj. zwracają uwagę podróżnego, ale nie trąci prowizorką. Naostatniochwilowością zalatują za to plakaty z rozkładem jazdy porozlepiane prosto na ściany przejścia podziemnego, nie wróżę im długiej przyszłości.
3. Kompania remontowa nie próżnuje, już przed weekendem zbudowali sobie drewniane schodki na wschodnim przyczółku, dzisiaj o 12 na Powiślu kręciła się jedna maszyna i robotnicy, druga maszyna z obstawą miała już za sobą rozebrania kilku metrów torów od strony wschodniej.
4. Zaskakująco sporo było też chętnych na KMkę ze Wschodniego do Modlina o 12:20. Co prawda nie prowadzę dokładnych statystyk, ale pociągi lotniskowe o tej porze w kierunku północnym jeździły raczej pustawe. Dzisiaj zajętych jakieś 70% miejsc siedzących, to całkiem dużo.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 10 mar 2014, 15:37

plunio7 pisze:Kilka obserwacji z pierwszego dnia powszedniego remontu:
1. Wygląda na to, że część Legionowian zdecydowała się nie kombinować z przesiadką na Wschodnim, tylko próbować połączenia na Zachodni przez Gdański. W porannym S9 było ludzi zdecydowanie więcej niż zwykle, i więcej też pojechało dalej (jak zazwyczaj ostawały się jakieś niedobitki chętne do dalszej jazdy, tak teraz prawie wszystkie miejsca siedzące były zajęte w dalszej drodze na trasie Gdańska->Zachodni).
Taka sama obserwacja przy okazji KM 91604 - spory tłumek dojechał na Zachodnią p8.
Co do oznaczeń - wielka płachta "peron 8" na Zachodnim jest w miejscu, gdzie ten peron 8 już widać - na logikę powinny być gdzieś przy peronie 7. Tabliczki oczywiście są którędy dojść na peron 8, ale takie "stałe" i mogą, zwłaszcza po zmroku, nie rzucać się w oczy.

ODPOWIEDZ