[M2] Otwarcie i eksploatacja

Moderator: JacekM

reserved
Posty: 14621
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 mar 2015, 18:12

Świętokrzyska.

reserved
Posty: 14621
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 mar 2015, 18:15

pawcio pisze:
ashir pisze:To jakiś chyba jeszcze zaczynał między Świętokrzyską, a Dw. Wileńskim, bo był bardzo pusty, a zabierał pasażerów. :wink: Ciekawe czy w kierunku Ronda Daszyńskiego też jakiś włączał się po trasie? =P~
Z tego pierwszego widziałem że jakiś czekał w łączniku ma wyjazd. Ale nie wiem czy zabrał ludzi z ONZ.
Jechałem pierwszy pociągiem z Ronda Daszyńskiego (tym o 9:49). Chwilę wcześniej na peron przyjechał pierwszy pociąg od strony Ronda ONZ, ze środka wysiadło niewielu pasażerów.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 mar 2015, 18:19

Się znaczy jechaliśmy tym samym.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14621
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 mar 2015, 18:37

Tak. Potem przesiadłem się przy Świętokrzyskiej w kolejny. Pusty.

Pierwszy pociąg zebrał sporo pasażerów, bo długo czekał. To normalne. Ale ludzi było wyjątkowo mało.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6936
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 mar 2015, 19:13

Generalnie to trochę... ciasno w tym metrze. Szczególnie na Nowym Świecie (tam to w zasadzie zupełnie zrozumiałe, nie bardzo było jak to rozwiązać). Mam wątpliwości, czy sprawnie będzie funkcjonowała stacja Dw. Wileński. Zejście na peron od północy dzisiaj się nieźle korkowało, więc obawiam się co nastąpi, jak jednocześnie zjedzie się kilka autobusowych dowozówek i potrójny skład z Wołomina... Przy samych schodach jest tam winda, która utrudnia swobodne przemieszczanie się ludzi w głąb peronu. Zbyt wąski wydaje się również łącznik na Świętokrzyskiej.

reserved
Posty: 14621
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 08 mar 2015, 20:08

W ogóle te kolumny są za duże... Nie dało się tego inaczej zrobić? Przecież tam nawet jest problem z odczytaniem, za ile metro będzie, no i z zobaczeniem pociągu metra, który pojawia się w ostatniej chwili. Ja sam dziś musiałem uważać, żeby nie spaść, a w dodatku żeby nie potknąć się o te wystające z podłogi światła... Dziś to był piknik, ale jak tam jutro spieszący się tłum ma wejść, to wcale się nie zdziwię, jak połowa pospada na tory.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 08 mar 2015, 20:20

O guzki dla niewidomych też się potykasz? :D
To mój 16letni pies jest mniejszą pierdołą :D

Ja byłem tylko na Narodowym. Fajnie, tam jest przestronnie, choć obawiam się, że na co dzień tłumów tam nie będzie. No i nie wierzę w zapełnienie takiej ilości lokali usługowych na tej stacji...
Generalnie ta stacja jest po prostu śliczna. I system informacji - wreszcie ładny, czytelny i nowoczesny.

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 08 mar 2015, 20:47

Kto dał ciała z nieruchomością schodów ruchomych? Bo to jednak skandal jest, żeby pierwszego dnia kursowania zepsuły się schody ruchome jednocześnie na: rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat i Stadion?
A, zapewniam po swoim dzisiejszym empirycznym doświadczeniu, dymanie piechotą z dołu stacji Nowy Świat na górę jest nader męczące.
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6936
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 mar 2015, 20:56

Mnie bardziej interesuje powód, dla którego na linii poustawiane są ograniczenia do 60kmph. Miało być 80. I co? O.o Przeważyły kwestie energetyczne? Zainstalowano inne, niż planowano, urządzenia sterowania ruchem? Geometria torów nie pozwala na tak szybką jazdę? Inspiro nie może jechać osiemdziesiątką? Co jest? :-k

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 08 mar 2015, 22:14

Światło w tunelu przeszkadza, bo boją się wejść w prędkość nadświetlną.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 08 mar 2015, 22:24

Eh, od grudnia mieli czas na doszlifowanie wszystkiego, a zostawili trochę głupich, ale rzucających się w oczy pierdół. I czy ktoś jeszcze oprócz mnie ma wątpliwości co do przejścia między M1 i M2? Moim zdaniem powinno się chociaż symbolicznie rozdzielić - na tych zwykłych schodach bliżej pierwszej linii w godzinach szczytu może się robić niefajnie...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 mar 2015, 22:27

Taka ciekawostka. Według ekranów w Inspiro między Rondem ONZ, a Rondem Daszyńskiego jedzie się 3 minuty, a według rozkładu tylko 2 minuty. :-k

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 08 mar 2015, 22:38

@ashir
Skoro poruszasz kwestię ciekawostek: Wg ekranów M2 ze Stadionu na Wileniak jedzie też 3 minuty, a faktycznie było <1 min, i to w obie strony.
Czyli: im więcej czasu ZTM miał na dopracowanie wszystkiego, tym gorzej to wypadło.
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2058
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 08 mar 2015, 23:02

Też mnie zastanawia dlaczego M2 jedzie 60km/h a nie jak planowano 80. Czy to oznacza, że planowane na czerwiec przyspieszenie M1 do 80km/h jest bajką, czy może chcą na obu liniach podnieść prędkość w tym samym czasie?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4770
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 mar 2015, 23:17

Emyl pisze:Mnie bardziej interesuje powód, dla którego na linii poustawiane są ograniczenia do 60kmph. Miało być 80. I co? O.o Przeważyły kwestie energetyczne? Zainstalowano inne, niż planowano, urządzenia sterowania ruchem? Geometria torów nie pozwala na tak szybką jazdę? Inspiro nie może jechać osiemdziesiątką? Co jest? :-k
Prawdopodobnie srk.
Obrazek

ODPOWIEDZ