Strona 3 z 15

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 15:13
autor: Wiliam
I dokąd te autobusy? Bo przecież na Marszałkowskiej one są tylko przy okazji i po za jednym 131 nawet specjalnie tej Marszałkowskiej nie obsługują.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 16:47
autor: Poc Vocem
pawcio pisze:A jesteś w stanie wytłumaczyć, czemu Niepodległości moga być 2x2, a równoległa Puławska już nie?
Oczywiście. Przede wszystkim rondo Jazdy Polskiej posiada wyższą teoretyczną przepustowość relacji skrętnych niż skrzyżowanie przy GUS-ie, ponadto Puławska położona jest lepiej względem pozostałego układu drogowego, gdzie głownie mam na myśli położenie Al. Jerozolimskich i Czerniakowskiej. Wreszcie na samej Waryńskiego dochodzi kwestia wpuszczenia ruchu także z Gagarina i Sobieskiego (przez Goworka). W takim wypadku ostatecznie można przyjąć Puławską jako 2x2, ale Waryńskiego do RJP musi być już 2x3, niemniej dla mnie to już za duży radykalizm.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 17:24
autor: Bastian
Pozwolę sobie bezlitośnie zauważyć, że przy Woronicza masz tylko dwa pasy na wprost, to po co ci potem trzeci?

2x3 na Waryńskiego między Goworka a RJP - być może i tak. Ale już na północ od RJP - nie.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 18:16
autor: Poc Vocem
Trzeci pas do obsługi ruchu lokalnego, ot chociażby przeplotu z ciągiem Odyńca/Dolna.

A to, że na północ od RJP Marszałkowska i Waryńskiego powinny zostać zwężone, to oczywistość. O ile to już kwestia dyskusyjna, ale raczej 2x2. Nieszczęsne 2x1 albo 1x2 wydaje się zbytnim radykalizmem, a nie wiem czy jest sens robić tam buspas... choć z drugiej strony w sytuacji normalnej kursów jest sporo, więc można zaryzykować ten 2x1+buspasy. Wtedy oczywiście na RJP z Waryńskiego od południa dwa pasy tylko do skrętu w lewo (dziś środkowy umożliwia także jazdę na wprost), a z prawoskrętu powinno się dać pojechać autobusem prosto (znaczy też buspas). Miejsce na to jest.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 18:39
autor: Bastian
Poc Vocem pisze:Trzeci pas do obsługi ruchu lokalnego, ot chociażby przeplotu z ciągiem Odyńca/Dolna.
I ten przeplot przy Malczewskiego i przy Belgijskiej?

Trzymam się swojego: 2x2 i basta. Ale przecież nie wyklucza to dodatkowych pasów do skrętu, nawet sięgających np. od Dolnej do Odyńca. Tym niemniej to jedyne miejsce, gdzie można myśleć o aż tak długim pasie.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 18:59
autor: Łukasz
Można zrobić coś takiego, że całą patelnię zamykamy dla ruchu tranzytowego.
Robimy zawrotki na Marszałkowskiej z obu stron i w Alejach z obu stron.
Prosto mogą jechać tylko autobusy i tramwaje.
To spowoduje, że nie będzie korków - bo nie będzie po co tam jeździć, zostanie tylko ruch lokalny,
który na pasach 2+2 spokojnie się zmieści. Wszelkie prawa wskazują, że jak nie ma drogi, to nie ma korków.
Budujemy parę parkingów wielopoziomowych, coby przy tej zawrotce można było samochód zostawić.
Czasem jednak ktoś do knajpy albo do sklepu w Centrum chce podjechać.
Jakoś podobnie wszystkie małe uliczki w okolicy, w tym Świetokrzyska.

Jana Pawła II - to musi zostać jako tranzyt, bo najbliższy ciąg NS to Wisłostrada i AK
(Towarowa jest jakaś ułomna). Tyle, że z taką sygnalizacją, żeby nie było korków.
Czyli generalnie żadnych przejść, żadnych lewoskrętów, zwłaszcza wydzielonych.

Właściwie to nie ma potrzeby zamykania Centrum. Wystarczy go rozciąć na 4,
choćby Marszałkowską i Jerozolimskimi, i korki znikną, a wtedy będzie można spokojnie zwęzić ulice.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 19:07
autor: Autobus Czerwon
Można zrobić coś takiego, że całą patelnię zamykamy dla ruchu tranzytowego.
Robimy zawrotki na Marszałkowskiej z obu stron i w Alejach z obu stron.
Prosto mogą jechać tylko autobusy i tramwaje.
To spowoduje, że nie będzie korków - bo nie będzie po co tam jeździć, zostanie tylko ruch lokalny,
który na pasach 2+2 spokojnie się zmieści. Wszelkie prawa wskazują, że jak nie ma drogi, to nie ma korków.
Budujemy parę parkingów wielopoziomowych, coby przy tej zawrotce można było samochód zostawić.
Czasem jednak ktoś do knajpy albo do sklepu w Centrum chce podjechać.
Jakoś podobnie wszystkie małe uliczki w okolicy, w tym Świetokrzyska.

Jana Pawła II - to musi zostać jako tranzyt, bo najbliższy ciąg NS to Wisłostrada i AK
(Towarowa jest jakaś ułomna). Tyle, że z taką sygnalizacją, żeby nie było korków.
Czyli generalnie żadnych przejść, żadnych lewoskrętów, zwłaszcza wydzielonych.

Właściwie to nie ma potrzeby zamykania Centrum. Wystarczy go rozciąć na 4,
choćby Marszałkowską i Jerozolimskimi, i korki znikną, a wtedy będzie można spokojnie zwęzić ulice.
Ty tak na serio?

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 19:30
autor: Rosa
Łukasz pisze: Wszelkie prawa wskazują, że jak nie ma drogi, to nie ma korków.
Brak TŁ dobitnie pokazał jak brak drogi wpływa na brak korków. Owszem w TYM konkretnym miejscu korka może nie być ale pojawi sie w fyfnastu miejscach dookoła gdzie ludzie będą chcieli przejechać przez zupełnie niedostosowane do zwiększonego ruchu ulice i skrzyżowania.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 19:33
autor: pawcio
Ale zamknięcie Świętokrzyskiej z buspasem na Królewskiej bardzo ładnie odblokowało Śródmieście. Więc może nie na ślepo ale zamykać można.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 19:35
autor: Łukasz
E tam, metro budowali - i się przeżyło. Kwestia przyzwyczajenia.
Most Śląsko-Dąbrowski nie działa już prawie 4 lata. Korki wcale nie są większe.
Targową zwężyli - i jak na Targową, jest pusta, praktycznie nie ma na niej korków.
Owszem, TŁ musi istnieć, bo jakoś przejechać trzeba. Most Grota też muszą skończyć.
Ale jeśli będą 2 wysokoprzepustowe mosty (a jeszcze jest Trasa Siekierkowska -
tu tylko porządek na Dolince trzeba zrobić), to się da przejechać,
a tranzyt przez Centrum wcale nie jest niezbędny. Dojazd - owszem, ale nie tranzyt.
Aha, tak naprawdę to zamknięta Targowa (i Plac Wileński) odblokowała całą Pragę.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 19:38
autor: Łukasz
Do Trasy jeszcze potrzeba uregulowania Pomnika Lotnika i Grójeckiej - wtedy będzie w miarę bezkolizyjny przejazd od Ostrobramskiej do Berlina.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 21:37
autor: Wiliam
Poc Vocem pisze:A to, że na północ od RJP Marszałkowska i Waryńskiego powinny zostać zwężone, to oczywistość. O ile to już kwestia dyskusyjna, ale raczej 2x2. Nieszczęsne 2x1 albo 1x2 wydaje się zbytnim radykalizmem, a nie wiem czy jest sens robić tam buspas...
Pomysł na Marszałkowską to 2x2. To Jerozolimskie mają być 2x1+buspas.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 21:39
autor: Poc Vocem
Nie podoba mi się 2x2 bez buspasa... to się źle skończy i już chyba na dobre będę musiał zasuwać z uczelni do domu pieszo. 2x2 to za mało, żeby zniechęcić do jazdy przez centrum i za mało, żeby nie zostało zakorkowane przez ten tranzyt.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 21:50
autor: Wiliam
Tyle że na Marszałkowskiej są jeszcze tramy, pod jest metro, no i mniej więcej w podobnym czasie powinny zacząć śmigać tramy Sobieskiego. Wtedy może się okazać że na Marszałkowskiej jeździ tylko jakieś 131, albo i to nawet nie.

Węższe główne ulice Śródmieścia?

: 25 maja 2015, 22:05
autor: Poc Vocem
I autobusy na TŁ, a to głównie o nie chodzi.