Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 07 cze 2012, 21:22

Ja też uważałem, że naturalnym będzie przywrócenie 129, ale na skróconej trasie (czyli dawnej) do Cm. Wolskiego i pozostawienie 197 w spokoju. Dziwne też, że preferowane są krańce bezobsługowe dla obu tych linii (chyba że na Cm. Wolskim też już nie ma ekspedycji, która istniała w złotych czasach tej pętli?). Przydatność 197 dla tych mitycznych rozbudowujących się osiedli na Jana Olbrachta wydaje mi się iluzoryczna.

Georg
Posty: 6337
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 cze 2012, 21:25

Nie ma żadnej ekspedycji. Ale są lepsze warunki - można skoczyć do kibelka na górę przy Realu i w Realu na szybko coś kupić do zjedzenia. Na Znanej raczej takich rzeczy nie ma.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 cze 2012, 21:59

Vilén pisze:Tak to jest, jak za projektowanie komunikacji w mieście biorą się ludzie jeżdżący służbowymi limuzynami.
Za takie teksty na dzień dobry powinien być ban.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 08 cze 2012, 0:05

osa pisze:Przydatność 197 dla tych mitycznych rozbudowujących się osiedli na Jana Olbrachta wydaje mi się iluzoryczna.
To jest oczywiste dla każdego, kto zauważy, że dowiezie w tą samą stronę, co 52x, tylko nie zaoferuje przesiadki na Górczewskiej. A wątpię, żeby ktoś ze Znanej do metra na Żoliborz jeździł. Albo tramwaju na Obozowej. Prędzej 129 miałoby tam sens, nawet co te pół godziny (przez Powstańców i Człuchowską :idea: ), bo zawsze to jakieś dwa kursy do tramwaju i 105 więcej. Z zachowaniem 197 do cm. W., to jest.
No i jakoś zupełnie nie trafia do mnie gadka, że na Redutowej jest za dużo linii. Tzn. linii może i tak, ale kursów to już nie. Ale to chyba drugi etap rozpierduchy w okolicy (pierwszym IMO było "wyprostowanie" 167).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 cze 2012, 1:02

drja pisze:Tzn. linii może i tak, ale kursów to już nie.
Do tej pory było 17 kursów/h w szczycie A. To mało? 8-(
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Georg
Posty: 6337
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 cze 2012, 8:36

Może i nie jest mało. Ale zauważ, że pogorszy się punktualność. Czekając przy Reducie Wolskiej po południu miałem niepunktualne 154 i 159 oraz jako jedyne dobre i punktualne 197. Wcześniej było niepunktualne 154 i 159 i zazwyczaj punktualne i do tego puste jak bęben 155, które zapełniało się właśnie przy Reducie Wolskiej. Teraz będę miał niepunktualne 129, 154 i 159. Zamiast 14 kursów po południu - będzie ich 11. Nie jest to dla mnie zmiana na plus.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 cze 2012, 9:06

Georg pisze:Czekając przy Reducie Wolskiej po południu miałem niepunktualne 154 i 159 oraz jako jedyne dobre i punktualne 197. Wcześniej było niepunktualne 154 i 159 i zazwyczaj punktualne i do tego puste jak bęben 155, które zapełniało się właśnie przy Reducie Wolskiej. Teraz będę miał niepunktualne 129, 154 i 159. Zamiast 14 kursów po południu - będzie ich 11. Nie jest to dla mnie zmiana na plus.
To prawda, z Reduty Wolskiej wylatuje jedyna obliczalna i przewidywalna linia. Pisać, Panowie, pisać!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 cze 2012, 14:05

Georg pisze:Ale zauważ, że pogorszy się punktualność.
Ależ doskonale zdaję sobie z tego sprawę i 197 jest ostatnią linią, którą z Redutowej osobiście bym wywalał.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 cze 2012, 19:18

JacekM pisze:Każdy prowokator albo szaleniec, który się odważy podnieść rękę za wydłużeniem 197, niech będzie pewien że mu tę rękę to 197 odrąbie. Drzwiami.
Przyznaj się, tego nie przewidziałeś? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 11 cze 2012, 19:56

Takiej głupoty nawet Ja bym nie przewidział.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Georg
Posty: 6337
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 cze 2012, 19:59

Teraz jakoś się często zdarzają takie niezrozumiałe decyzje. Choćby to 129, 197, czy przywrócenie 176 na starej trasie. Ale to już nie ten temat.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 07 wrz 2012, 12:27

Przenosząc dyskusję z innego wątku o trasach w rejonie Redutowej i Znanej, a także wolskiej końcówce linii 512, poddaję pod dyskusję taki oto pomysł:
* 129 - skracamy do Cm. Wolskiego, czego tłumaczyć chyba nie potrzeba.
* 197 - w zamian za wycofanie z Koła 129 przywracamy dawną trasę do Cm. Wolskiego (lepszy dojazd do tramwajów na Wolskiej i centrum handlowego Fort Wola)
* 159 - przekierowanie od Redutowej przez Jana Olbrachta na Znaną (nowe, wielkie osiedla zyskują dojazd do tramwajów na Wolskiej, a docelowo do metra na rondzie Daszyńskiego)
* 512 - wycofanie z muchowozowego odcinka do Esperanta i od al. ”Solidarności” jak do niedawna przez Górczewską, tu w prawo w Księcia Janusza na Koło, powrót: Obozowa, Ciołka, Brożka, Księcia Janusza do Górczewskiej (częściowa rekompensata za 159 i odciążenie ruchliwych przystanków na Górczewskiej przy Księcia Janusza, Elekcyjnej i Płockiej).

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36869
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 wrz 2012, 13:11

Wszystko popieram, ale dublowania 23 tym 512 nie. Akurat te rejony są przyzwyczajone do korzystania głównie z tramwaju (połączenia oferowane przez autobusy przebiegają w znacząco innych kierunkach, może z wyjątkiem 167 w stronę Chomiczówki) i nie widzę najmniejszego powodu, by to zmieniać.

Moim zdaniem dałoby się wycofać 159 z Koła bez rekompensaty, choć lepiej by to było zrobić przy okazji puszczenia tamtędy 197...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 wrz 2012, 13:19

Zgadzam się z Bastianem. Dla mnie to 512 powinno zostać na praskiej stronie, a obecnie - pod Ratuszem.

Jeśli chodzi o 159, to aż tak nie znam się na tych rejonach, ale argument wygląda sensownie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 07 wrz 2012, 13:40

Jednakowoż 512 puszczone na Koło nie dublowałoby zbytnio linii 23 i nie to było oczywiście moim celem. Uważam, że na tych dwóch wspólnych przystankach na Obozowej nadal bardziej opłacałoby się wsiadać do tramwaju w drodze na Trasę W-Z, niż do tego nowego 512 -> patrz coś w rodzaju dodatkowego kółka przez Ciołka, Brożka i Księcia Janusza do Górczewskiej. A to dlatego, żeby obsłużyć osierocony przez 159 przystanek w środku ul. Ciołka, a przede wszystkim skierować 512 na przystanek Górczewska/Jana Olbrachta wspólny z innymi liniami jadącymi w stronę pl. Bankowego.
Nie jestem teraz w stanie rozstrzygnąć, czy 512 nie powinno przekraczać Wisły - może i tak po otwarciu metra na Wileniaku (niech wtedy będzie to sobie nawet stare dobre 119 z Zacisza). Teraz jednak taka linia wydaje się potrzebna, skoro ZTM przyspiesza powrót 460 (miało się ponownie pojawić od października). A skoro tak, to niech nie kończy na Esperanto, tylko niech przyda się też trochę na Górczewskiej.

ODPOWIEDZ