Strona 3 z 87

: 07 cze 2012, 21:22
autor: osa
Ja też uważałem, że naturalnym będzie przywrócenie 129, ale na skróconej trasie (czyli dawnej) do Cm. Wolskiego i pozostawienie 197 w spokoju. Dziwne też, że preferowane są krańce bezobsługowe dla obu tych linii (chyba że na Cm. Wolskim też już nie ma ekspedycji, która istniała w złotych czasach tej pętli?). Przydatność 197 dla tych mitycznych rozbudowujących się osiedli na Jana Olbrachta wydaje mi się iluzoryczna.

: 07 cze 2012, 21:25
autor: Georg
Nie ma żadnej ekspedycji. Ale są lepsze warunki - można skoczyć do kibelka na górę przy Realu i w Realu na szybko coś kupić do zjedzenia. Na Znanej raczej takich rzeczy nie ma.

: 07 cze 2012, 21:59
autor: fik
Vilén pisze:Tak to jest, jak za projektowanie komunikacji w mieście biorą się ludzie jeżdżący służbowymi limuzynami.
Za takie teksty na dzień dobry powinien być ban.

: 08 cze 2012, 0:05
autor: drja
osa pisze:Przydatność 197 dla tych mitycznych rozbudowujących się osiedli na Jana Olbrachta wydaje mi się iluzoryczna.
To jest oczywiste dla każdego, kto zauważy, że dowiezie w tą samą stronę, co 52x, tylko nie zaoferuje przesiadki na Górczewskiej. A wątpię, żeby ktoś ze Znanej do metra na Żoliborz jeździł. Albo tramwaju na Obozowej. Prędzej 129 miałoby tam sens, nawet co te pół godziny (przez Powstańców i Człuchowską :idea: ), bo zawsze to jakieś dwa kursy do tramwaju i 105 więcej. Z zachowaniem 197 do cm. W., to jest.
No i jakoś zupełnie nie trafia do mnie gadka, że na Redutowej jest za dużo linii. Tzn. linii może i tak, ale kursów to już nie. Ale to chyba drugi etap rozpierduchy w okolicy (pierwszym IMO było "wyprostowanie" 167).

: 08 cze 2012, 1:02
autor: fik
drja pisze:Tzn. linii może i tak, ale kursów to już nie.
Do tej pory było 17 kursów/h w szczycie A. To mało? 8-(

: 08 cze 2012, 8:36
autor: Georg
Może i nie jest mało. Ale zauważ, że pogorszy się punktualność. Czekając przy Reducie Wolskiej po południu miałem niepunktualne 154 i 159 oraz jako jedyne dobre i punktualne 197. Wcześniej było niepunktualne 154 i 159 i zazwyczaj punktualne i do tego puste jak bęben 155, które zapełniało się właśnie przy Reducie Wolskiej. Teraz będę miał niepunktualne 129, 154 i 159. Zamiast 14 kursów po południu - będzie ich 11. Nie jest to dla mnie zmiana na plus.

: 08 cze 2012, 9:06
autor: Bastian
Georg pisze:Czekając przy Reducie Wolskiej po południu miałem niepunktualne 154 i 159 oraz jako jedyne dobre i punktualne 197. Wcześniej było niepunktualne 154 i 159 i zazwyczaj punktualne i do tego puste jak bęben 155, które zapełniało się właśnie przy Reducie Wolskiej. Teraz będę miał niepunktualne 129, 154 i 159. Zamiast 14 kursów po południu - będzie ich 11. Nie jest to dla mnie zmiana na plus.
To prawda, z Reduty Wolskiej wylatuje jedyna obliczalna i przewidywalna linia. Pisać, Panowie, pisać!

: 08 cze 2012, 14:05
autor: fik
Georg pisze:Ale zauważ, że pogorszy się punktualność.
Ależ doskonale zdaję sobie z tego sprawę i 197 jest ostatnią linią, którą z Redutowej osobiście bym wywalał.

: 11 cze 2012, 19:18
autor: Bastian
JacekM pisze:Każdy prowokator albo szaleniec, który się odważy podnieść rękę za wydłużeniem 197, niech będzie pewien że mu tę rękę to 197 odrąbie. Drzwiami.
Przyznaj się, tego nie przewidziałeś? :>

: 11 cze 2012, 19:56
autor: JacekM
Takiej głupoty nawet Ja bym nie przewidział.

: 11 cze 2012, 19:59
autor: Georg
Teraz jakoś się często zdarzają takie niezrozumiałe decyzje. Choćby to 129, 197, czy przywrócenie 176 na starej trasie. Ale to już nie ten temat.

: 07 wrz 2012, 12:27
autor: osa
Przenosząc dyskusję z innego wątku o trasach w rejonie Redutowej i Znanej, a także wolskiej końcówce linii 512, poddaję pod dyskusję taki oto pomysł:
* 129 - skracamy do Cm. Wolskiego, czego tłumaczyć chyba nie potrzeba.
* 197 - w zamian za wycofanie z Koła 129 przywracamy dawną trasę do Cm. Wolskiego (lepszy dojazd do tramwajów na Wolskiej i centrum handlowego Fort Wola)
* 159 - przekierowanie od Redutowej przez Jana Olbrachta na Znaną (nowe, wielkie osiedla zyskują dojazd do tramwajów na Wolskiej, a docelowo do metra na rondzie Daszyńskiego)
* 512 - wycofanie z muchowozowego odcinka do Esperanta i od al. ”Solidarności” jak do niedawna przez Górczewską, tu w prawo w Księcia Janusza na Koło, powrót: Obozowa, Ciołka, Brożka, Księcia Janusza do Górczewskiej (częściowa rekompensata za 159 i odciążenie ruchliwych przystanków na Górczewskiej przy Księcia Janusza, Elekcyjnej i Płockiej).

: 07 wrz 2012, 13:11
autor: Bastian
Wszystko popieram, ale dublowania 23 tym 512 nie. Akurat te rejony są przyzwyczajone do korzystania głównie z tramwaju (połączenia oferowane przez autobusy przebiegają w znacząco innych kierunkach, może z wyjątkiem 167 w stronę Chomiczówki) i nie widzę najmniejszego powodu, by to zmieniać.

Moim zdaniem dałoby się wycofać 159 z Koła bez rekompensaty, choć lepiej by to było zrobić przy okazji puszczenia tamtędy 197...

: 07 wrz 2012, 13:19
autor: KwZ
Zgadzam się z Bastianem. Dla mnie to 512 powinno zostać na praskiej stronie, a obecnie - pod Ratuszem.

Jeśli chodzi o 159, to aż tak nie znam się na tych rejonach, ale argument wygląda sensownie.

: 07 wrz 2012, 13:40
autor: osa
Jednakowoż 512 puszczone na Koło nie dublowałoby zbytnio linii 23 i nie to było oczywiście moim celem. Uważam, że na tych dwóch wspólnych przystankach na Obozowej nadal bardziej opłacałoby się wsiadać do tramwaju w drodze na Trasę W-Z, niż do tego nowego 512 -> patrz coś w rodzaju dodatkowego kółka przez Ciołka, Brożka i Księcia Janusza do Górczewskiej. A to dlatego, żeby obsłużyć osierocony przez 159 przystanek w środku ul. Ciołka, a przede wszystkim skierować 512 na przystanek Górczewska/Jana Olbrachta wspólny z innymi liniami jadącymi w stronę pl. Bankowego.
Nie jestem teraz w stanie rozstrzygnąć, czy 512 nie powinno przekraczać Wisły - może i tak po otwarciu metra na Wileniaku (niech wtedy będzie to sobie nawet stare dobre 119 z Zacisza). Teraz jednak taka linia wydaje się potrzebna, skoro ZTM przyspiesza powrót 460 (miało się ponownie pojawić od października). A skoro tak, to niech nie kończy na Esperanto, tylko niech przyda się też trochę na Górczewskiej.