Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2017
Moderator: Wiliam
Wczoraj na skrzyżowaniu Wawelskiej z Grójecką był wypadek tramwaju z trzema samochodami. Autobusy 157, 182, 187, 517, 523, były kierowane na objazd z Kopińskiej w prawo w Grójecką, zawrotka przez tory w lewo przy Bitwy Warszawkiej 1920 roku, dalej Grójecką i 157 oraz 517 prosto, a w prawo w Wawelską 182, 187, 523. Przystanki przy Bitwy Warszawskiej 1920 roku były równo pomijane przez kierowców lini na objeździe a przystanek Och-Teatr 01 jedni się zatrzymywali głównie kierowcy lini 182 i 187, czasem 523, a kierowcy lini 157 i 517 pomijali jakby ludzie byli przykryci jakąś niewidzialną peleryną. Większa część cwaniaków z Arriwy jedżącej na 157 jechała celowo skrajnym lewym pasem i z niego zjeżdżała za przystankiem. A zawsze na objazdach autobus zatrzymuje się na napotkanym przystanku. Potwierdziła mi to Pani na 19115 i dyżurny ruchu. Ale część kierowców ma gdzieś pasażerów. Chciałbym aby się kierowcy autobusów nauczyli nie pomijać przystanków na objazdach i tych którzy mają to gdzieś niech wyrzucą i zatrudnią takich którzy będą wykonywali swoją prace należycie.
Ja od tej pory będę zgłaszał takie uchybienia przez kierowców i jak dzięki mnie polecą mu po pensji to może się taki cwaniaczek zastanowi czy aby na pewno dobrze wykonuje swoją prace.
Przepraszam za długi tekst.
Ja od tej pory będę zgłaszał takie uchybienia przez kierowców i jak dzięki mnie polecą mu po pensji to może się taki cwaniaczek zastanowi czy aby na pewno dobrze wykonuje swoją prace.
Przepraszam za długi tekst.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Jednak nie. Kierowca na swojej trasie ma wyznaczone przystanki. Jeśli mamy objazd doraźny to najważniejszy jest jak najszybszy powrót na trasę w celu spowodowania jak najmniejszego opóźnienia na dalszej trasie.
157 i 517 miały być od Bitwy Warszawkiej 1920 r. jako za tramwaj na pokrywającym się odcinku do pl. Narutowicza. A przez to jest bałagan, bo dyżurny ruchu i osoba na 19115 mówią że mają stawać a kierowcy nie stają. 2 godziny to nie jest krótkie wyłączenie ruchu tramwajowego. Ja pracowałem w tym rejonie i widziałem co się dzieje.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Jednak tak. W przypadku objazdu tego typu obowiązują (jako stałe) wszystkie napotkane na trasie przystanki z zastrzeżeniem tych, których obsłużyć nie można, bo są usytuowane np. przed skrzyżowaniem, na którym autobus ma skręcić w lewo. Chyba, że regulaminy zmieniły się odkąd jeździłem autobusem. Charakter linii również nie ma tu nic do rzeczy.Georg pisze:Jednak nie. Kierowca na swojej trasie ma wyznaczone przystanki. Jeśli mamy objazd doraźny to najważniejszy jest jak najszybszy powrót na trasę w celu spowodowania jak najmniejszego opóźnienia na dalszej trasie.
Skoro tak, to autobus dwa razy musiał zatrzymać się przy Teatrze Och? Czy po wykonaniu zawrotki przy Bitwy jest możliwość bezpiecznej obsługi przystanku Bitwy. Z takim autorytetem jak Szeregowy nawet nie wypada polemizować.
- vernalisadonis
- Posty: 3196
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
We Wrocławiu tak samo to działa. Dyżurny przez radio mówi jak trzeba jechać, a na objazdowej trasie zaliczać wszystkie napotkane przystanki.Szeregowy_Równoległy pisze:Jednak tak. W przypadku objazdu tego typu obowiązują (jako stałe) wszystkie napotkane na trasie przystanki z zastrzeżeniem tych, których obsłużyć nie można, bo są usytuowane np. przed skrzyżowaniem, na którym autobus ma skręcić w lewo. Chyba, że regulaminy zmieniły się odkąd jeździłem autobusem. Charakter linii również nie ma tu nic do rzeczy.Georg pisze:Jednak nie. Kierowca na swojej trasie ma wyznaczone przystanki. Jeśli mamy objazd doraźny to najważniejszy jest jak najszybszy powrót na trasę w celu spowodowania jak najmniejszego opóźnienia na dalszej trasie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Moim zdaniem po zawrotce nie ma możliwości bezpiecznej obsługi przystanku. Zawracając zazwyczaj atakuję lewy pas, żeby nie przebijać się przez wszystkie, tylko zająć najbliższy wolny. Żeby wjechać w przystanek musiałbym czekać aż na żadnym pasie nie będzie nic jechać. Natomiast przy Ochu powinien się zatrzymać dwukrotnie.Georg pisze: Skoro tak, to autobus dwa razy musiał zatrzymać się przy Teatrze Och? Czy po wykonaniu zawrotki przy Bitwy jest możliwość bezpiecznej obsługi przystanku Bitwy. Z takim autorytetem jak Szeregowy nawet nie wypada polemizować.
-
- Posty: 1279
- Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12
Czy aby na pewno powinni się zatrzymywać? Żaden z przystanków na trasie podstawowej nie został przez te linie pominięty, więc objazd właściwie nie spowodował zmiany trasy w rozumieniu ZTM.
www.dobowy.w.of.pl - Zapraszam
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Powinni. Był to objazd nieplanowany. Inna sytuacja niż autobus tuningujący trasę w celu ominięcia korka. Stoi policjant i każe jechać w prawo zamiast prosto, więc każdy słupek trzeba obsłużyć.
Czy wobec tego na takim nieplanowanym objeździe nawet ekspres musi zaliczać wszystkie przystanki na trasie? Jak był ostatni dzwon na rogu Królewskiej i Marszałkowskiej to Edward jadący Senatorską musiał stawać na przystankach 111, aż do Bankowego?
Gdzie mogę znaleźć wytyczne wobec kierowców w takich sprawach? Takie "pogłębienie wiedzy"?
Gdzie mogę znaleźć wytyczne wobec kierowców w takich sprawach? Takie "pogłębienie wiedzy"?
-
- Posty: 1279
- Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12
Też bym się z chęcią dowiedział, bo choć pewności nie mam, to nadal obstaję przy swoim. Jeśli Szeregowiec ma rację to tak, ekspresy też. Lecz w powyższym przypadku E-2 NIE, bo jest to dopuszczona trasa alternatywna.
-----
Tak na marginesie każdą przepisową trasę niepomijającą przystanku i nie generującą opóźnień (jak wielkich?) można uznać na siłę za dopuszczoną. Gdzie jest granica?
-----
Tak na marginesie każdą przepisową trasę niepomijającą przystanku i nie generującą opóźnień (jak wielkich?) można uznać na siłę za dopuszczoną. Gdzie jest granica?
www.dobowy.w.of.pl - Zapraszam
Nawet w przypadku planowanych objazdów kierowcy niestety różnie robią. Ostatnio machałem na 172 na objeździe podczas wizyty Trumpa, ten sobie pognał lewym pasem i ani myślał spojrzeć na przystanek.
Od 20.07.2017 linia 157 w kierunku Gwiaździstej jeździ od placu Zawiszy przez Towarową, Srebrną do Żelaznej. ZTM nie był łaskawy dać komunikatu na stronę.
Komunikat jest na stronie ZTM i to już od wtorku...
Hmmm fakt. Jednak na głównej go nie kojarzę. Ważniejsze na stronie są zmiany wakacyjne, zamknięcie Ząbkowskiej i Traktu Królewskiego, które już dawno powinno zniknąć jako "ważne".ashir pisze:Komunikat jest na stronie ZTM i to już od wtorku...
Poza tym ktoś z ZTM olał wpisanie w pole , pozwalające znależć komunikat po numerze linii.