Autobusy hybrydowe
: 21 lip 2018, 4:03
A po co zmieniać tablice? Mamy już CT i nawet PO - tak więc WPR to i tak jest "za miedzą".
A po co zmieniać tablice? Mamy już CT i nawet PO - tak więc WPR to i tak jest "za miedzą".
Samochody osobowe z instalacją gazową zazwyczaj mają zwykłe silniki spalające gaz lub benzynę. Czy silniki autobusowe na CNG też mają olej na rozruch, czy pracują już na samym gazie?ashir pisze: ↑23 lis 2018, 18:305xCNG, 5xhybryda gazowo-elektryczna, 5xhybryda spalinowo-elektryczna (takie pojazdy już MPK posiada w swojej flocie, tyle że Solarisy).
http://www.infobus.pl/mercedes-wraca-do ... 10144.html
Silniki gazowe nie mogą być zasilane olejem napędowym ponieważ posiadają świece zapłonowe a nie żarowe (można stosować jedynie gaz jako dodatek do oleju napędowego w zależności od rodzaju instalacji obniżając ilość spalanego oleju napędowego).KwZ pisze: ↑23 gru 2018, 11:57Samochody osobowe z instalacją gazową zazwyczaj mają zwykłe silniki spalające gaz lub benzynę. Czy silniki autobusowe na CNG też mają olej na rozruch, czy pracują już na samym gazie?ashir pisze: ↑23 lis 2018, 18:305xCNG, 5xhybryda gazowo-elektryczna, 5xhybryda spalinowo-elektryczna (takie pojazdy już MPK posiada w swojej flocie, tyle że Solarisy).
http://www.infobus.pl/mercedes-wraca-do ... 10144.html
Jeśli mają też olej, to czy hybrydy gazowo-elektryczne także?
Gaz będzie mieć inne własności spalania ("liczbę oktanową"), więc pewnie optymalny silnik powinien być dostosowany do tego paliwa. Czy to się praktykuje w autobusach? Oidw gaz ma równiejszy i szybszy front spalania, więc mógłby mieć wyższy stopień sprężania, więc można byłoby nieco wydłużyć tłok.