Strona 3 z 3

Autobusy hybrydowe

: 21 lip 2018, 4:03
autor: Michalk001
wincenty pisze:
19 lip 2018, 16:00
Pawel_ pisze:
19 lip 2018, 15:05
Tak.
No to chyba czas na zmianę tablic rejestracyjnych i numeru bocznego z testowego na przynależny do MZA... 1900 czy 1941?
A po co zmieniać tablice? Mamy już CT i nawet PO - tak więc WPR to i tak jest "za miedzą". 😁 A co do taborówek to 19xx należą do elektryków.

Autobusy hybrydowe

: 21 lip 2018, 14:13
autor: TranslatorPS
Bo tablice zależą od siedziby właściciela - jeśli wóz faktycznie przechodzi na własność MZA, to powinien być przerejstrowany na Warszawę, czyż nie? Arriva ma siedzibę w Toruniu więc CT przeszło.

Autobusy hybrydowe

: 23 gru 2018, 11:57
autor: KwZ
ashir pisze:
23 lis 2018, 18:30
5xCNG, 5xhybryda gazowo-elektryczna, 5xhybryda spalinowo-elektryczna (takie pojazdy już MPK posiada w swojej flocie, tyle że Solarisy).

http://www.infobus.pl/mercedes-wraca-do ... 10144.html
Samochody osobowe z instalacją gazową zazwyczaj mają zwykłe silniki spalające gaz lub benzynę. Czy silniki autobusowe na CNG też mają olej na rozruch, czy pracują już na samym gazie?
Jeśli mają też olej, to czy hybrydy gazowo-elektryczne także?
Gaz będzie mieć inne własności spalania ("liczbę oktanową"), więc pewnie optymalny silnik powinien być dostosowany do tego paliwa. Czy to się praktykuje w autobusach? Oidw gaz ma równiejszy i szybszy front spalania, więc mógłby mieć wyższy stopień sprężania, więc można byłoby nieco wydłużyć tłok.

Autobusy hybrydowe

: 23 gru 2018, 13:37
autor: Patryk2222
KwZ pisze:
23 gru 2018, 11:57
ashir pisze:
23 lis 2018, 18:30
5xCNG, 5xhybryda gazowo-elektryczna, 5xhybryda spalinowo-elektryczna (takie pojazdy już MPK posiada w swojej flocie, tyle że Solarisy).

http://www.infobus.pl/mercedes-wraca-do ... 10144.html
Samochody osobowe z instalacją gazową zazwyczaj mają zwykłe silniki spalające gaz lub benzynę. Czy silniki autobusowe na CNG też mają olej na rozruch, czy pracują już na samym gazie?
Jeśli mają też olej, to czy hybrydy gazowo-elektryczne także?
Gaz będzie mieć inne własności spalania ("liczbę oktanową"), więc pewnie optymalny silnik powinien być dostosowany do tego paliwa. Czy to się praktykuje w autobusach? Oidw gaz ma równiejszy i szybszy front spalania, więc mógłby mieć wyższy stopień sprężania, więc można byłoby nieco wydłużyć tłok.
Silniki gazowe nie mogą być zasilane olejem napędowym ponieważ posiadają świece zapłonowe a nie żarowe (można stosować jedynie gaz jako dodatek do oleju napędowego w zależności od rodzaju instalacji obniżając ilość spalanego oleju napędowego).

Autobusy hybrydowe

: 02 lut 2021, 22:41
autor: fluger
W 9504 tak skrzypiało i waliło w zawieszeniu jak w starych jelczańskich gniotach, ale w tylnej części było w miarę normalnie.