Strona 3 z 9

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 9:01
autor: kocur
Na Ostrobramskiej zostaje elektryczne 158, dlaczego stąd nie można zabrać wozów na E-2 i 518?

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 9:41
autor: person
Po co elektryki na linię, na której brygady wykonują po 2 kółka w szczycie? Elektryki - póki są na gwarancji - nie powinny tłuc jak najwięcej km?

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 9:58
autor: Glonojad
Najlepszym rozwiązanem byłaby BWL - pomiędzy dodatkami na Trakcie międzyszczyt na jakiejś innej linii w pobliżu, typu 105.

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 10:23
autor: michael112
105 to trochę średnio w pobliżu, odkąd skróciło trasę.
Wydaje mi się, że to powinna być linia która ma pętlę z ładowarką. Jak będą ładowarki w Wilanowie, to będzie łatwiej takie coś ogarnąć. Może 519? tylko tutaj może być trudno rozkład ułożyć, bo ma też kursy do Powsina.
Albo któraś linia z Sadyby? Nawet może być 131, które ma niektóre kursy do Wilanowa.

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 10:35
autor: Glonojad
zakładam że PT do Daszyńskiego (czy Sadyby, też dobra myśl) to jednak lepsze, niż do zajezdni. No i wóz pracuje. Uwaga z ładowarką słuszna.

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 10:45
autor: bartoni722
Pytanie, czy podwojenie PT spalinowców z tras tych linii też jest takie opłacalne. Jeśli mamy załóżmy 10c i 5d to zamiast 30PT w relacji kraniec - zajezdnia robi się ich już 60.

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 10:59
autor: Glonojad
No tak, ale zakłądam że jednak 2xPT to wciaż mniej kilometrów, niż by zrobiły w międzyszczycie.

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 12:06
autor: michael112
Trochę offtopic, ale podobna zasada (BWLki na międzyszczyt) powinna też dotyczyć kilku linii tramwajowych, tak aby niskopodłogowe Jazzy nie marnowały się jeżdżąc tylko kilka godzin dziennie jako dodatki linii takich jak 2 czy 31 - tym bardziej że wysokich tramwajów mamy dość dużo.

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 12:21
autor: Glonojad
Też tak uważam. Jazzowe dodatki z 14 (były o ile pamiętam) w międzyszczycie mogłyby pracować na 18, a swingi z 1 - na 25 (nawet się oba krańce zgadzają!) co by umożliwiło przesunięcie części stozłomek na dodatki. Dla dodatków z 31 czy 2 chwilowo pomysłu nie mam, ale może 33, tam zdaje się całki wysokie w normalnym rozkładzie bywały.

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 12:32
autor: michael112
Z 14? 14 nie jeździ na Służewiec, a Jazzy (krótkie) były tylko na całkach. Na dodatkach były i są nadal - składy stopiątkowe z R3.
To właśnie jazzy z 31 by pasowały na 18. Z 2-ki mogą przechodzić na 33 o ile nie będzie narzekania że opóźnienia wpływają na regularność kursowania.
Tylko na 11 pomysłu nie mam, bo kończy na Kole, będąc tam jedyną linią.

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 12:47
autor: Glonojad
Myślałem, że 14 była 100% na szczeniakach i dlatego tak mało ich na 27. No to tak, mogą być jazzy na 31 z tym, że na geriatyczną Puławską tramwaj bez siedzeń jest takisobie.

11? PT z Koła na Bemowo i tam podmiana dodatku na czymkolwiek, ewentualnie kurs wariantowy na Nowe Bemowo, ewentualnie kurs wydłużony z Daszyńskiego na Kielecką i podmiana wysokiego dodatku na 33.

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 15:35
autor: kveld
person pisze:
29 kwie 2021, 9:41
Po co elektryki na linię, na której brygady wykonują po 2 kółka w szczycie? Elektryki - póki są na gwarancji - nie powinny tłuc jak najwięcej km?
Otóż to - jak już ma być "eko", to wystarczy dać to Ostrobramskiej pod Solbusy LNG...

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 29 kwie 2021, 19:47
autor: fraktal
michael112 pisze:
29 kwie 2021, 12:06
Trochę offtopic, ale podobna zasada (BWLki na międzyszczyt) powinna też dotyczyć kilku linii tramwajowych, tak aby niskopodłogowe Jazzy nie marnowały się jeżdżąc tylko kilka godzin dziennie jako dodatki linii takich jak 2 czy 31 - tym bardziej że wysokich tramwajów mamy dość dużo.
Zajezdnie się nie zgodzą. Będą chcieli mieć większą rezerwę. Przynajmniej tak to kiedyś tłumaczył pawcio. Dzięki temu, że niektóre wozy jeżdżą na dodatkach, fizycznie w ogóle na miasto wyjeżdżają. Zresztą ZTM liczył może, że E-2 będzie przynajmniej w jakiejś części na elektryki, bobw takim razie dlaczego nie dali tej Kleszczowej, która praktycznie zawsze wysyłała na Trakt gazowce?

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 01 maja 2021, 16:39
autor: wincenty
Dziwi jednak mocno powrót diesli na E-2, skoro docelowo wszystko, co porusza się TK ma być elektryczne... Na takim Nowym Świecie będzie to jedyna, obok 518, która zapewne stanie się zaraz elektryczna (jeden elektryk przejeździł już na tym cały dzień, stąd mniemam, że ładowarka na Nowodworach już działa) dzienna linia ze spalinowymi autobusami.

Zmiany obsługowe - maj 2021

: 01 maja 2021, 17:08
autor: Jurand
wincenty pisze:
01 maja 2021, 16:39
Dziwi jednak mocno powrót diesli na E-2, skoro docelowo wszystko, co porusza się TK ma być elektryczne... Na takim Nowym Świecie będzie to jedyna, obok 518, która zapewne stanie się zaraz elektryczna (jeden elektryk przejeździł już na tym cały dzień, stąd mniemam, że ładowarka na Nowodworach już działa) dzienna linia ze spalinowymi autobusami.
102
Nawet jeśli jest plan skrócić 102, to chociażby do tego czasu można by było dac wozy CNG.
Zamiana 102/152 Arriva/ITS, ten sam bilans brygadowy.
Chyba że ZTM planuje na 102 i 117 zagospodarować nowe Su12 CNG?