Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
- ZielonyJamnik
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Niestety 187 pełni funkcję wożenia dziadków między sklepami, no i uczniów w szczycie. Wyginanie się tam przegubem nie należy do przyjemnych rzeczy
Mkną po koleinach zielone jamniki...
-
- Posty: 4104
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Imho krańcowanie czegokolwiek na Narutowicza jest marnowaniem potencjału, lepiej już chyba dowozić do M2 do Daszyniaka. Choć nie wiem na ile atrakcyjne jest obecnie dowożenie do M2 akurat do Daszyniaka.
A ze 138 jest jeszcze zabawniej. O ile odcinek praski jest dosyć oczywisty, to ten mokotowski jest dla mnie problemem. Ogólnie problem jest taki, że mam wrażenie że przez większość czasu 138 po Wołoskiej jeździ puste.
Bardziej z Narutowiczem chodzi o przesiadkę w 14.Autobus Czerwon pisze:Imho krańcowanie czegokolwiek na Narutowicza jest marnowaniem potencjału, lepiej już chyba dowozić do M2 do Daszyniaka. Choć nie wiem na ile atrakcyjne jest obecnie dowożenie do M2 akurat do Daszyniaka.
A ze 138 jest jeszcze zabawniej. O ile odcinek praski jest dosyć oczywisty, to ten mokotowski jest dla mnie problemem. Ogólnie problem jest taki, że mam wrażenie że przez większość czasu 138 po Wołoskiej jeździ puste.
138 może nie jest jakoś mega pełne, ale też i często nie ma wolnych siedzących, zwłaszcza w weekendy. Wyludnia się gdzieś na Madalińskiego.
ŁK
Masz 100 proc. rację z dzieleniem 138, bo to też straszny tasiemiec. Tylko że dzielenie wymaga znajdowania nowych krańców, a z tym w centrum jest bardzo krucho. Stąd np. oberki 151 wokół Politechniki.
Rezerwy są, moim zdaniem, na Torwarze. Tyle że to specyficzna pętla, która ma sens tylko w przypadku linii, które już przejechały przez centrum i tam wyrzuciły większość pasażerów....
Jakby tak pomyśleć, to może rzeczywiście Torwar nadałby się na kraniec dla 187.
Rezerwy są, moim zdaniem, na Torwarze. Tyle że to specyficzna pętla, która ma sens tylko w przypadku linii, które już przejechały przez centrum i tam wyrzuciły większość pasażerów....
Jakby tak pomyśleć, to może rzeczywiście Torwar nadałby się na kraniec dla 187.
Szkoda, że w międzyszczycie na Gagarina częstotliwość spadnie ok. 1,5 raza (131 obecnie ma 7,5 minuty). No ale rozumiem, że chodzi tu w zasadzie tylko o przystanek Sielecka, bo ze Spacerowej i z samych Sielc będą też inne linie. Niestety taki układ wraz z wycięciem 131 znacznie zwiększa czas podróży - dłuższa droga dojścia na przystanek (przez brak Iwickiej i Stępińskiej dla tramwaju) plus mniejsza częstotliwość kursowania.henio_wpz pisze: ↑19 sty 2023, 11:52(...)
11: NOWE BEMOWO - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - Kasprzaka - Prosta - al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - Nowowiejska - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Gagarina - SIELCE, częstotliwość 8/12/15/20 (obsługa przez tramwaje dwukierunkowe)
13: KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA - Kawęczyńska - Kijowska - Targowa - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - al. Solidarności - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Belwederska - Sobieskiego - al. Rzeczypospolitej - BRANICKIEGO; częstotliwość 8/12/15/20 (obsługa przez tramwaje dwukierunkowe)
14: BANACHA - Grójecka - Filtrowa - Nowowiejska - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Belwederska - Sobieskiego - al. Rzeczypospolitej - BRANICKIEGO; częstotliwość 8/12/15/20 (obsługa przez tramwaje dwukierunkowe)
(...)
Zastanawia mnie to, czy rzeczywiście jest konieczne ciągnięcie kolejnej linii na Marszałkowską? Swoją drogą ciekaw jestem skąd się biorą pełne autobusy w kierunku Wilanowa prosto z pętli Dworzec Centralny - szczególnie w niedzielne wieczory.
Zamiast 14 zastanowiłbym się nad puszczeniem 10 (z wydłużeniem 14 do Wyścigów). Choć ciekawe czy na taką trasę (wraz z innymi) starczyłoby dwukierunków.
187 na Siekierki? Które?
501 i 519 zostaną w okrojonej częstotliwości czy również zmienionej trasie?
A co byś chciał zrobić z dodatkowym slotem na Marszałkowskiej? Bo tu jest potencjał do łączenia linii. Inna rzecz, że patrząc na rozkłady 9 oraz 3+6 na Pradze, to nie jestem przekonany, czy mocna linia w miejsce dwóch słabych to obecnie jakakolwiek wartość dodana, o ogólnym bilansie nie wspominając.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie wyobrażam sobie, że z Sobieskiego nie będzie bezpośredniego tramwaju na Dworzec Centralny.
Po pierwsze, nie masz Stegien. Po drugie, nie masz wschodniej Rakowieckiej, czyli ograniczoną przepustowość odcinka Goworka-Zbawiciela. Czegoś musi nie być.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 4104
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W niedzielne wieczory przypada szczyt jeśli chodzi o powroty mieszkańców Warszawy do Warszawy. Z liniami zaczynającymi na DWC mam taką praktykę, że półkurs w godzinach 18-20 zawsze jest tym najbardziej nabitym w ciągu dnia, a niekiedy nawet opiera się o niezabieralność (na 525 miałem chwilę zwątpienia czy wszyscy chętni się pomieszczą na Metrze Politechnika).
Zdaje się że kilka postów wyżej nie ma nic o likwidacji 519, więc jakiś tam socjal w tej relacji zostanie. Zresztą taka jest teraz moda na socjale na Centralny - patrz 160.
Popatrzyłeś na te rozkłady, co to Ci podpowiedziałem? Wyciągnąłeś wnioski?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dłuższe czekanie o ~2 minuty i dojście o pół minuty, za to 3-4 minuty szybciej jazdy. No nie wygląda mi to na "znaczne zwiększenie czasu podróży".Leitner98 pisze: ↑19 sty 2023, 12:38Szkoda, że w międzyszczycie na Gagarina częstotliwość spadnie ok. 1,5 raza (131 obecnie ma 7,5 minuty). No ale rozumiem, że chodzi tu w zasadzie tylko o przystanek Sielecka, bo ze Spacerowej i z samych Sielc będą też inne linie. Niestety taki układ wraz z wycięciem 131 znacznie zwiększa czas podróży - dłuższa droga dojścia na przystanek (przez brak Iwickiej i Stępińskiej dla tramwaju) plus mniejsza częstotliwość kursowania.
W niedzielne wieczory na Centralny przybywa ~15k ludzi, w porywach nawet więcej, w większości pragnących się dostać do dużych osiedli mieszkaniowych i to jest pora, kiedy nawet 227 potrafiło odjeżdżać zapchane.Zastanawia mnie to, czy rzeczywiście jest konieczne ciągnięcie kolejnej linii na Marszałkowską? Swoją drogą ciekaw jestem skąd się biorą pełne autobusy w kierunku Wilanowa prosto z pętli Dworzec Centralny - szczególnie w niedzielne wieczory.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?