Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 700
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 18 sty 2023, 21:07

Niestety 187 pełni funkcję wożenia dziadków między sklepami, no i uczniów w szczycie. Wyginanie się tam przegubem nie należy do przyjemnych rzeczy
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Autobus Czerwon
Posty: 4104
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 sty 2023, 21:09

Łukasz pisze:
18 sty 2023, 21:03
187 do Pl.Narutowicza a wyprostować 517 przez Jerozolimskie? Ze 187 można się przesiąść do pustego przy Zachodnim 182 czy częstego 523.

Moim zdaniem do podzielenia i to na 3 jest jeszcze 138, choć akurat lubię nim jeździć z Mordoru na Pragę.
Imho krańcowanie czegokolwiek na Narutowicza jest marnowaniem potencjału, lepiej już chyba dowozić do M2 do Daszyniaka. Choć nie wiem na ile atrakcyjne jest obecnie dowożenie do M2 akurat do Daszyniaka.

A ze 138 jest jeszcze zabawniej. O ile odcinek praski jest dosyć oczywisty, to ten mokotowski jest dla mnie problemem. Ogólnie problem jest taki, że mam wrażenie że przez większość czasu 138 po Wołoskiej jeździ puste.

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 sty 2023, 21:14

Autobus Czerwon pisze:
Łukasz pisze:
18 sty 2023, 21:03
187 do Pl.Narutowicza a wyprostować 517 przez Jerozolimskie? Ze 187 można się przesiąść do pustego przy Zachodnim 182 czy częstego 523.

Moim zdaniem do podzielenia i to na 3 jest jeszcze 138, choć akurat lubię nim jeździć z Mordoru na Pragę.
Imho krańcowanie czegokolwiek na Narutowicza jest marnowaniem potencjału, lepiej już chyba dowozić do M2 do Daszyniaka. Choć nie wiem na ile atrakcyjne jest obecnie dowożenie do M2 akurat do Daszyniaka.

A ze 138 jest jeszcze zabawniej. O ile odcinek praski jest dosyć oczywisty, to ten mokotowski jest dla mnie problemem. Ogólnie problem jest taki, że mam wrażenie że przez większość czasu 138 po Wołoskiej jeździ puste.
Bardziej z Narutowiczem chodzi o przesiadkę w 14.

138 może nie jest jakoś mega pełne, ale też i często nie ma wolnych siedzących, zwłaszcza w weekendy. Wyludnia się gdzieś na Madalińskiego.
ŁK

man1956
Posty: 1554
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 18 sty 2023, 21:30

Masz 100 proc. rację z dzieleniem 138, bo to też straszny tasiemiec. Tylko że dzielenie wymaga znajdowania nowych krańców, a z tym w centrum jest bardzo krucho. Stąd np. oberki 151 wokół Politechniki.
Rezerwy są, moim zdaniem, na Torwarze. Tyle że to specyficzna pętla, która ma sens tylko w przypadku linii, które już przejechały przez centrum i tam wyrzuciły większość pasażerów....
Jakby tak pomyśleć, to może rzeczywiście Torwar nadałby się na kraniec dla 187.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 sty 2023, 9:45

Kończenie jakiejkolwiek linii przed Wisłą jest bez sensu. Już chyba lepiej, żeby to zawracało np. na Zwycięzców (i włączało się na TŁ przez Międzynarodową).

henio_wpz
Posty: 632
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:28
Lokalizacja: WWA Sielce

Post autor: henio_wpz » 19 sty 2023, 11:52

.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 sty 2023, 12:37

Na Branickiego same dziady, ani jednej silnej linii?

Leitner98
Posty: 90
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 19 sty 2023, 12:38

henio_wpz pisze:
19 sty 2023, 11:52
(...)

11: NOWE BEMOWO - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - Kasprzaka - Prosta - al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - Nowowiejska - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Gagarina - SIELCE, częstotliwość 8/12/15/20 (obsługa przez tramwaje dwukierunkowe)

13: KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA - Kawęczyńska - Kijowska - Targowa - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - al. Solidarności - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Belwederska - Sobieskiego - al. Rzeczypospolitej - BRANICKIEGO; częstotliwość 8/12/15/20 (obsługa przez tramwaje dwukierunkowe)

14: BANACHA - Grójecka - Filtrowa - Nowowiejska - Marszałkowska - Puławska - Goworka - Spacerowa - Belwederska - Sobieskiego - al. Rzeczypospolitej - BRANICKIEGO; częstotliwość 8/12/15/20 (obsługa przez tramwaje dwukierunkowe)
(...)
Szkoda, że w międzyszczycie na Gagarina częstotliwość spadnie ok. 1,5 raza (131 obecnie ma 7,5 minuty). No ale rozumiem, że chodzi tu w zasadzie tylko o przystanek Sielecka, bo ze Spacerowej i z samych Sielc będą też inne linie. Niestety taki układ wraz z wycięciem 131 znacznie zwiększa czas podróży - dłuższa droga dojścia na przystanek (przez brak Iwickiej i Stępińskiej dla tramwaju) plus mniejsza częstotliwość kursowania.

Zastanawia mnie to, czy rzeczywiście jest konieczne ciągnięcie kolejnej linii na Marszałkowską? Swoją drogą ciekaw jestem skąd się biorą pełne autobusy w kierunku Wilanowa prosto z pętli Dworzec Centralny - szczególnie w niedzielne wieczory.
Zamiast 14 zastanowiłbym się nad puszczeniem 10 (z wydłużeniem 14 do Wyścigów). Choć ciekawe czy na taką trasę (wraz z innymi) starczyłoby dwukierunków.

187 na Siekierki? Które?
501 i 519 zostaną w okrojonej częstotliwości czy również zmienionej trasie?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2023, 13:02

Emyl pisze:
19 sty 2023, 12:37
Na Branickiego same dziady, ani jednej silnej linii?
A co byś chciał zrobić z dodatkowym slotem na Marszałkowskiej? Bo tu jest potencjał do łączenia linii. Inna rzecz, że patrząc na rozkłady 9 oraz 3+6 na Pradze, to nie jestem przekonany, czy mocna linia w miejsce dwóch słabych to obecnie jakakolwiek wartość dodana, o ogólnym bilansie nie wspominając.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

patryk148
Posty: 536
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 19 sty 2023, 13:04

Nie wyobrażam sobie, że z Sobieskiego nie będzie bezpośredniego tramwaju na Dworzec Centralny.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2023, 13:09

Po pierwsze, nie masz Stegien. Po drugie, nie masz wschodniej Rakowieckiej, czyli ograniczoną przepustowość odcinka Goworka-Zbawiciela. Czegoś musi nie być.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4104
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 sty 2023, 13:14

Leitner98 pisze:
19 sty 2023, 12:38
Swoją drogą ciekaw jestem skąd się biorą pełne autobusy w kierunku Wilanowa prosto z pętli Dworzec Centralny - szczególnie w niedzielne wieczory.
W niedzielne wieczory przypada szczyt jeśli chodzi o powroty mieszkańców Warszawy do Warszawy. Z liniami zaczynającymi na DWC mam taką praktykę, że półkurs w godzinach 18-20 zawsze jest tym najbardziej nabitym w ciągu dnia, a niekiedy nawet opiera się o niezabieralność (na 525 miałem chwilę zwątpienia czy wszyscy chętni się pomieszczą na Metrze Politechnika).
patryk148 pisze:
19 sty 2023, 13:04
Nie wyobrażam sobie, że z Sobieskiego nie będzie bezpośredniego tramwaju na Dworzec Centralny.
Zdaje się że kilka postów wyżej nie ma nic o likwidacji 519, więc jakiś tam socjal w tej relacji zostanie. Zresztą taka jest teraz moda na socjale na Centralny - patrz 160.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 sty 2023, 13:47

Trzy dziady na Puławskiej i trzy dziady na Branickiego. Nie można tego jakoś połączyć? No naprawdę, system zewsząd-dowsząd jest do dupy. Po co to pogłębiać?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2023, 14:21

Popatrzyłeś na te rozkłady, co to Ci podpowiedziałem? Wyciągnąłeś wnioski?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sty 2023, 14:24

Leitner98 pisze:
19 sty 2023, 12:38
Szkoda, że w międzyszczycie na Gagarina częstotliwość spadnie ok. 1,5 raza (131 obecnie ma 7,5 minuty). No ale rozumiem, że chodzi tu w zasadzie tylko o przystanek Sielecka, bo ze Spacerowej i z samych Sielc będą też inne linie. Niestety taki układ wraz z wycięciem 131 znacznie zwiększa czas podróży - dłuższa droga dojścia na przystanek (przez brak Iwickiej i Stępińskiej dla tramwaju) plus mniejsza częstotliwość kursowania.
Dłuższe czekanie o ~2 minuty i dojście o pół minuty, za to 3-4 minuty szybciej jazdy. No nie wygląda mi to na "znaczne zwiększenie czasu podróży".
Zastanawia mnie to, czy rzeczywiście jest konieczne ciągnięcie kolejnej linii na Marszałkowską? Swoją drogą ciekaw jestem skąd się biorą pełne autobusy w kierunku Wilanowa prosto z pętli Dworzec Centralny - szczególnie w niedzielne wieczory.
W niedzielne wieczory na Centralny przybywa ~15k ludzi, w porywach nawet więcej, w większości pragnących się dostać do dużych osiedli mieszkaniowych i to jest pora, kiedy nawet 227 potrafiło odjeżdżać zapchane.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ