Strona 3 z 8

: 12 maja 2008, 15:35
autor: Wolfchen
Krzysiek pisze:Nie ma, tylko wiadomo że linia na trasie Wschód- Spółdzielcza, jakaś linia komercyjna MZK.
Nieźle, pewnie dostaną pisemko od UM za wykorzystanie numeru. Fakt, na tej trasie jeździ od dawna prywaciaż z drogimi biletami (2,00 PLN), więc MZK chce mu zabrać ludzi...
Krzysiek pisze:Podobno kandydatem, który chce wkroczyć na rynek żyrardowski jest..... PKS GM.
Poprawić, to oni tam nie poprawią wiele...
Krzysiek pisze:Podobno chce przejąc również PKS Żyrardów i utworzyć coś w rodzaju MZK PKS Żyrardów.
O zgrozo, wtedy już na fest będzie ścięta komunikacja autobusowa w regionie...
Krzysiek pisze:Fakt pisałem to troche pod wpływem.....
Zdarza się ;)

: 12 maja 2008, 15:45
autor: Krzysiek_S
Wolfchen pisze:Nieźle, pewnie dostaną pisemko od UM za wykorzystanie numeru. Fakt, na tej trasie jeździ od dawna prywaciaż z drogimi biletami (2,00 PLN), więc MZK chce mu zabrać ludzi...
Już ta linia troche istnieje, patrz TWB. Ostatnio widziałem ją koło Wszystkich Świętych i wczoraj w Zielone Świątki.
A jeszcze jedno, linie miejskie już nie wrócą na dworzec, obecna lokalizacja przystanków jest docelowa, tak samo mikrobusa do Mszczonowa.
PKs-y nie wjeżdzają na dworzec tylko stawają przy wjazdach na perony i wpuszczają ludzi .A wcześniej stoją na dawnej pętli [dworcu], pare metrów przed dworcem w połowie drogi między tunelem, a dworcem PKP.

: 12 maja 2008, 15:50
autor: Wolfchen
Krzysiek pisze:Już ta linia troche istnieje, patrz TWB. Ostatnio widziałem ją koło Wszystkich Świętych i wczoraj w Zielone Świątki.
Bywam tam często, ale szczerze mówiąc jeżdżę wyłacznie linią 6A, jedynym niskopodłogowym kursem na dworzec, bo mi akurat pasuje.
Krzysiek pisze:A jeszcze jedno, linie miejskie już nie wrócą na dworzec, obecna lokalizacja przystanków jest docelowa, tak samo mikrobusa do Mszczonowa.
A to mnie nawet zaskoczyło. Szkoda, trzeba będzie dymać do dworca te 100 metrów...
Krzysiek pisze:PKs-y nie wjeżdzają na dworzec tylko stawają przy wjazdach na perony i wpuszczają ludzi.
PKS Radom przelotowym bardzo często staje prostopadle do peronów w taki sposób, aby drzwi były przy chodniku. Ale wymiany pasażeró są praktycznie zerowe.

: 19 cze 2008, 13:57
autor: Wolfchen
Obecnie MZK Żyrardów testuje taki oto wóz: http://phototrans.eu/autobusy.php?s=15& ... ticket=663

Zastanawiam się, czy mają zamiar go zakupić, czy to po prostu Solbus wysyła na testy swoje wozy... :-k

: 03 lip 2008, 23:07
autor: Krzysiek_S
Po pierwsze PKS Żyrardów stracił kursy szkolne w gminie Wiskitki. Zakończyła mu się poprzednia umowa 5-letnia, od marca kursy szkolne obsługują 2 wozy z PKS Łowicz , razem 4 kursy rano i po obiedzie, oraz gminny autobus " gimbus" wykonujący 3 kursy rano i po południu.Autobusy jeżdżą np. do Drzewicza, na Cygankę, Popielarnię , ogólnie zalicza chyba wszystkie wsie w gminie Wiskitki. Gimbusa[ kupiony w tym roku] obsługuje mój wujek, który przeszedł z PKS-u Żyrardów, notabene też jeździł na kursach szkolnych.
Druga sprawa , to praktycznie nie ma już bazy PKS , został tylko plac postojowy i budynek biurowy, resztę zostało sprzedane na myjnie i stację benzynową.
Szczerze powiedziawszy sytuacja w Pksie jest tak zła że praktycznie jakby syndyk wszedł to nie ma już co sprzedać. Autosany do złomowania, nowe wozy to 20 letnie używańce, plus Neoplan i jeszcze coś , też już są nie młode. Ogólnie tragedia. :neutral:
Autobus gminny jest tego typu.
http://www.autosan.com.pl/index.php?go=grupa&menu=2&g=4

: 10 lip 2008, 20:10
autor: Pablo
Obecna sytuacja PKS Żyrardów wynika z wieloletniej działalności poprzedniego prezesa, usuniętego w zeszłym roku, ten co przyszedł po nim od razu założył sobie, że firmę zlikwiduje. Dopiero obecny prezese powoli stara się naprawiać sytuację. Dogadał się z wierzycielami, sprzedał kawałek terenu pod myjnię, zmodyfikował rozkład jazdy, wycofał 4 z 6 Jelczy L11.
Co do taboru to sytuacja nie jest taka zła jak ją przedstawiasz. Mają 4 wozy wysokopokładowe (Neoplan, 2 Mercedesy i Bova) razem warte jakieś 240-250 tys., do tego 5 Mercedesów O303 (ok.140-150 tys.), 5 busów Iveco i VW (kolejne 130-140 tys.) do tego Jelcza T120 i kilkanaście dobrze utrzymach Autosanów po odbudowie w Łańcucie. Jak widać sprzedaż taboru pokryłaby długi i jeszcze sporo by zostało.
Ciekawostką jest fakt, że dużo lepsze wyniki niż zajezdnia w Żyrardowie osiąga sochaczewska placówka. Obsługują 6 szkół, Bakomę, Dawtonę i zakład w Boryszewie mając z tego czysty pieniądz. Również większość kursów (po latach cięć dokonywanych przez poporzedniego prezesa) jest rentowna.
Uważam, że ktoś "z jajami" wyprowadziłby jeszcze tą firmę na prostą, wystarczy tylko chcieć.

: 30 lip 2008, 21:23
autor: Wolfchen
Od wczoraj, tj od 29 lipca uległu zmianie ceny biletów komunikacji miejskiej organizowanej przez MZK Żyrardów.
:arrow: Bilet normalny: z 2,00 zł na 2,40 zł
:arrow: Bilet ulgowy ustawowy: z 1,00 zł na 1,20zł
:arrow: Bilet ulgowy gminny: z 1,30 zł na 1,60 zł

: 24 lip 2009, 18:43
autor: Wolfchen
http://www.zyrardow.pl/aktualizacja/dat ... gi/384.pdf

Czyli 31 sierpnia 2009 roku autobusy MZK Żyrardów po raz ostatni wyjadą na trasy. Jestem ciekaw, co zrobią z Neoplanem K4016...

Nowości jakie czekają na pasażerów, to m. in:
- bilety z kasy fiskalnej i wsiadanie wyłącznie pierwszymi drzwiami (idiotyzm moim zdaniem),
- ścięcie planu brygadowego (obecnie w DP 14 brygad plus 1 szkolna - będzie 12)
- burdello w rozkładach
- prawdopodobnie podwyżka cen biletów i likwidacja ulg dla uczniów i emerytów

: 24 lip 2009, 19:34
autor: jasiu
Wolfchen pisze:bilety z kasy fiskalnej i wsiadanie wyłącznie pierwszymi drzwiami (idiotyzm moim zdaniem),
słusznie. Tak powinno być też w naszych autobusach (albo automaty)

: 24 lip 2009, 19:46
autor: Wolfchen
Co do samego wsiadania przednimi drzwiami, to może tak, ale jednak brak biletów w kiosku jest uciążliwy... Sprzedaż biletu przez kierowcę ponadto znacznie wydłuża czas jazdy.

: 24 lip 2009, 20:12
autor: jasiu
Wolfchen pisze:brak biletów w kiosku jest uciążliwy...
nie doczytałem, myślałem że bilety u kierowcy to ma być uzupełnienie stacjonarnej sprzedaży

: 24 lip 2009, 20:17
autor: Wolfchen
jasiu pisze:nie doczytałem, myślałem że bilety u kierowcy to ma być uzupełnienie stacjonarnej sprzedaży
Absolutnie nie. Wyłącznie u kierowcy, kupowany przy wsiadaniu pierwszymi drzwiami. Tak wynika z SIWZ, bo nie ma w ogóle wzmianki o kasownikach... Ciekaw jestem, co z miesięcznymi, bo jest zapis o karcie zbliżeniowej, ale watpliwe, żeby to weszło szybko w życie. Cóż, czekam na maila z UM, może mi odpowiedzą na parę kolejnych pytań.

: 24 lip 2009, 22:37
autor: R-9 Chełmska
EM-karta?

: 25 lip 2009, 10:57
autor: Wolfchen
Coś jak w Piotrkowie chyba. Taka prepaidówka. Doładowujesz określoną kwotą i w ten sposób "płacisz" za przejazdy. No i miesięczne mają być kodowane. Ale to raczej mrzonki :P

[ Dodano: Sob 25 Lip, 2009 ]
Dla chętnych, tu jest SIWZ: http://www.zyrardow.pl/aktualizacja/dat ... gi/241.doc , a tu: http://www.zyrardow.pl/aktualizacja/dat ... gi/305.pdf odpowiedzi na pytania.

: 13 sie 2009, 18:26
autor: Wolfchen
http://www.tvp.pl/warszawa/aktualno...
Kurier Mazowiecki pisze:Po Warszawie, Radomiu i Grodzisku Mazowieckim – Żyrardów będzie miał prywatną komunikację miejską. Od września pasażerów będą wozić autobusy PKS-u z Grodziska Mazowieckiego.

Żyrardowska komunikacja miejska to dwanaście linii i około miliona pasażerów rocznie. Piętą achillesową spółki był stary, prawie dwudziestoletni tabor, na którego wymianę miasto nie miało pieniędzy. Prywatny przewoźnik do obsługi mieszkańców zapewni własne autobusy.

Władze Żyrardowa zapewniają, że wszystko odbędzie się bez podwyżek komunikacyjnych - samorząd zachowa bowiem kontrolę nad prywatnym przewoźnikiem. Wszystkie ulgi, ilość linii, rozkład jazdy - te decyzje będą podejmowane przez Radę Miasta Żyrardowa.

Żyrardów jest po Warszawie i Grodzisku kolejnym miastem, gdzie PKS Grodzisk Mazowiecki będzie prowadził komunikację miejską. W Grodzisku Mazowieckim od 6 lat bilety są na stałym poziomie i – jak mówi Zenon Marek, prezes PKS Grodzisk Mazowiecki - właśnie ceny biletów i jakość usług są dla pasażerów najważniejsze.

Miasto wynegocjowało też z prywatnym przewoźnikiem gwarancję zatrudnienia całej załogi likwidowanego MZK. Grodziski PKS to po stołecznym ZTM-ie największa firma komunikacyjna na Mazowszu.

Żyrardowski MZK na dwunastu liniach, między innymi do Międzyborowa i Korytowa, wozi pasażerów już ponad trzydzieści lat. Bilet jednorazowy kosztuje dwa złote, ulgowy złoty trzydzieści. Ceny mają obowiązywać do końca roku.
Sprostować należy:
1. Radom i Warszawa nie mają prywatnej komunikacji miejskiej, lecz organizatora komunikacji miejskiej (odpowiednio MZDiK i ZTM), który ogłasza przetargi na przewoźników, którzy mają obsługiwać poszczególne linie/brygady.
2. ZTM nie jest firmą komunikacyjną, tylko organizatorem komunikacji.
3. Obecnie bilet normalny kosztuje 2,40 zł, ulgowy gminny 1,60 zł, ulgowy ustawowy 1,20 zł.

I jeszcze oficjalna informacja ze strony Urzędu Miasta:
Urząd Miasta Żyrardów pisze:6 sierpnia, w miejskim ratuszu zostało sfinalizowane jedno z najtrudniejszych postępowań przetargowych ostatnich lat, mające na celu powierzenie zewnętrznemu przedsiębiorstwu zadania, polegającego na świadczeniu usług przewozu publicznego w ramach gminnego transportu zbiorowego Miasta Żyrardowa.

Miejski Zakład Komunikacyjny funkcjonował w Żyrardowie od 1978 roku. Zmiana przewoźnika wynikała z konieczności podniesienia jakości usług miejskiej komunikacji oraz komfortu podróżowania, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców miasta. Temu zadaniu, z uwagi m.in. na złą kondycję finansową, nie był w stanie sprostać Miejski Zakład Komunikacyjny.

- Decyzja o zmianie przewoźnika na przedsiębiorstwo zewnętrzne była niezmiernie trudna, wymagająca wielu fachowych analiz, a w konsekwencji – skomplikowanego postępowania przetargowego – mówi prezydent Andrzej Wilk. – Wierzę, że warto było podjąć to wyzwanie. Mam też nadzieję, że potwierdzą to mieszkańcy miasta.

Wyłoniony w drodze przetargu oferent – Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej z Grodziska Mazowieckiego, od 1 września realizować będzie powierzone mu zadanie na liniach oraz według rozkładu jazdy wskazanego przez Miasto, przy wykorzystaniu 14 nowoczesnych i komfortowych autobusów niskopodłogowych. Zmiany w rozkładzie jazdy oraz nowe linie wprowadzane będą sukcesywnie. Tak więc na samym początku obowiązywać będzie dotychczasowy rozkład jazdy. Zmiana przewoźnika nie oznacza zmian cen biletów, ani też obowiązujących ulg, bo o tym decyduje Rada Miasta, nie oznacza również utraty pracy przez dotychczasowych pracowników Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, którym PKS z Grodziska Maz. gwarantuje zatrudnienie przez co najmniej dwa lata.

6 sierpnia, prezydent miasta, Andrzej Wilk, podpisał umowę z prezesem PKS Grodzisk Mazowiecki, Zenonem Markiem. Obaj Panowie wyrazili nadzieję na długą i owocną współpracę na rzecz wszystkich korzystających z miejskiej komunikacji.
http://www.zyrardow.pl/index.php?wiecej ... cej_news=1
Mam nadzieję, że rozkłady, cennik biletów, uprawnienia do ulg oraz informacje odnośnie doraźnych zmian pojawią się na stronach Urzędu Miejskiego... 8-(