Tory kolejowe na górze. To raczej nie ulega wątpliwości...Bastian pisze:Tylko jeśli obaj piszecie "tunel", to trudno zgadnąć, co ma być w tunelu, a co nad nim
Tramwajem za miasto?
Moderator: Wiliam
A nie lepiej tramwaj nieco zagłębić w terenie, a tory kolejowe podwyższyć? Może by było mniej dłubaniny? I tak wszystko zależy od warunków geologicznychsolaris8315 pisze: Mi chodziło o taki tunel jak u mnie na rondzie Żaba
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No przecież na Żabie właśnie jest tramwaj zagłębiony, a kolej górą, ogarnij się...Busmann pisze:A nie lepiej tramwaj nieco zagłębić w terenie, a tory kolejowe podwyższyć? Może by było mniej dłubaniny? I tak wszystko zależy od warunków geologicznychsolaris8315 pisze: Mi chodziło o taki tunel jak u mnie na rondzie Żaba
[ Dodano: 2007-07-30, 17:16 ]
No zgoda, ale póki co znacznie bardziej brakuje go w niejednym miejscu, gdzie miasto już się stworzyło, by tylko wspomnieć Marymont, Stegny, Gocławek, Gocław...Colony pisze:Tramwaj byłby zdecydowanie czynnikiem miastotwórczym tam.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I wymagałoby odpowiednio więcej taboru i odpowiednio więcej kilometrów trasy. Na wydłużenie jednej (a nie sądzę, żeby była potrzeba dwóch) linii do Ząbek trzeba jakieś 3-4 składy, trasa do Łomianek to co najmniej kilkanaście dwukierunkowców.Busmann pisze:Oczywiście. Aczkolwiek do Łomianek mogłoby nieco więcej ludzi dojeżdżać...inż. Glonojad pisze:Dla tramwaju do Łomianek też tego wszystkiego potrzeba.
Dlaczego? Akurat w Ząbkach tramwaj obsługwałby rejony nowej, wielorodzinnej zabudowy - w przeciwieństwie do istniejącej linii kolejowej, w dojściu mającej głównie (choć nie wyłącznie) zabudowę jednorodzinną.No, chyba, że w Ząbkach byłaby jakaś dowozówka utworzona...
- Akurat potoki na Marymont (tzn. rozumiem, że chodzi o os. Ruda?) nie są zbyt obiecujące (zresztą zaraz by się okazało, że "jest 181 do metra i starczy"),No zgoda, ale póki co znacznie bardziej brakuje go w niejednym miejscu, gdzie miasto już się stworzyło, by tylko wspomnieć Marymont, Stegny, Gocławek, Gocław...
- na Gocławku tramwaj już jest, a miejsca na przedłużanie - nie ma,
- na Gocławiu "ma być metro" - i miasto nie jest w ogóle zainteresowane rozpatrywaniem alternatyw,
- zostają tylko Stegny, które tramwaj mają mieć - tyle, że to daleko od Ząbek większa inwestycja, a w Ząbkach jest szansa na współfinansowanie zewnętrzne (rzeczone Ząbki, czy urząd marszałkowski). Chociaż wątpię, by ta trasa w najbliższej dziesięciolatce powstała.
[ Dodano: 2007-08-01, 08:09 ]
Colony pisze:Też prawda, czy chociażby najprostszy z możliwych odcinek: Banacha - Rakowiecka.
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Pl. Bankowy 3/5
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Chyba opłacałoby się, żeby 36 miało lepsze wykorzystanie, niż obecnie? Bo jeśli nie, to można je równie dobrze wycofać z Mickiewicza...inż. Glonojad pisze:- Akurat potoki na Marymont (tzn. rozumiem, że chodzi o os. Ruda?) nie są zbyt obiecujące (zresztą zaraz by się okazało, że "jest 181 do metra i starczy"),
Ale nie tam, gdzie trzebainż. Glonojad pisze:- na Gocławku tramwaj już jest
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Można w sumie to rozważyć... Na pewno zwiększyłoby się wykorzystanie na końcowym odcinku...Bastian pisze:Chyba opłacałoby się, żeby 36 miało lepsze wykorzystanie, niż obecnie? Bo jeśli nie, to można je równie dobrze wycofać z Mickiewicza...
Zawsze sądziłem, że tramwaj jest lepszy od autobusu...inż. Glonojad pisze:Akurat potoki na Marymont (tzn. rozumiem, że chodzi o os. Ruda?) nie są zbyt obiecujące (zresztą zaraz by się okazało, że "jest 181 do metra i starczy")
Ale taką linię można na Wawer wyciągnąć, bo sądzę, że rejony Poprawnej i Wąbrzeskiej zostaną zabudowane w niezbyt odległej przyszłości... A do metra to daleka droga jeszcze jest...inż. Glonojad pisze:na Gocławiu "ma być metro" - i miasto nie jest w ogóle zainteresowane rozpatrywaniem alternatyw
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
pętla Gocławek powinna być przy Marsa. A miejsce, jakby się uprzeć, może by się znalazło - gdyby przepchnąć jezdnię Płowieckiej w stronę ośrodka kempingowego i pozbyć się salonu Mazdy i komisu. A może pociągnąć za Marsa, Płowiecką, Korkową i urządzić pętlę gdzieś przy PKP Gocławek. Tylko jak to wszystko pogodzić z powstającym węzłem...?inż. Glonojad pisze:- na Gocławku tramwaj już jest, a miejsca na przedłużanie - nie ma,
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Pogodzić by się dało, gdyby tylko ktokolwiek chciał. Wiaduktom taka linia by nie wadziła, a przeprowadzenie jej przez rondo wielkim problemem być nie powinno.
I jeszcze pętla autobusowa na miejscu komisu, a z niej tunelik prosto na przystanki tramwajowe...
I jeszcze pętla autobusowa na miejscu komisu, a z niej tunelik prosto na przystanki tramwajowe...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Pętlę tramwajową można zrobić na tym placku na środku ronda. A dotychczasową pętlę Gocławek przykryć asfaltem i zawracać tam autobusy, szyny mogą zostać awaryjnie
[ Dodano: 2007-08-01, 11:11 ]
[ Dodano: 2007-08-01, 11:11 ]
pytanie czy ilość zaoszczędzonych wozokm (na trasach które teraz pokrywają się z tramwajami od Wiatracznej do Gocławka) będzie wymierna do poniesionych kosztów takiej inwestycjiBastian pisze:gdyby tylko ktokolwiek chciał
W planie długoletnim, to napewno, bo ropa drożeje bardziej, niż prąd...jasiu pisze:pytanie czy ilość zaoszczędzonych wozokm (na trasach które teraz pokrywają się z tramwajami od Wiatracznej do Gocławka) będzie wymierna do poniesionych kosztów takiej inwestycji
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Dlaczego dwukierunkowców ? Niedasię w Łomiankach wybudować pętli ?inż. Glonojad pisze:I wymagałoby odpowiednio więcej taboru i odpowiednio więcej kilometrów trasy. Na wydłużenie jednej (a nie sądzę, żeby była potrzeba dwóch) linii do Ząbek trzeba jakieś 3-4 składy, trasa do Łomianek to co najmniej kilkanaście dwukierunkowców.Busmann pisze:Oczywiście. Aczkolwiek do Łomianek mogłoby nieco więcej ludzi dojeżdżać...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Niewykluczone.Bastian pisze:Chyba opłacałoby się, żeby 36 miało lepsze wykorzystanie, niż obecnie? Bo jeśli nie, to można je równie dobrze wycofać z Mickiewicza...inż. Glonojad pisze:- Akurat potoki na Marymont (tzn. rozumiem, że chodzi o os. Ruda?) nie są zbyt obiecujące (zresztą zaraz by się okazało, że "jest 181 do metra i starczy"),
[ Dodano: 2007-08-01, 12:56 ]
Bastian nie jest od liczenia/sprawdzania takich rzeczy, Bastian jest od autorytarnego twierdzenia, że się komuś nie chcejasiu pisze: [ Dodano: 2007-08-01, 11:11 ]pytanie czy ilość zaoszczędzonych wozokm (na trasach które teraz pokrywają się z tramwajami od Wiatracznej do Gocławka) będzie wymierna do poniesionych kosztów takiej inwestycjiBastian pisze:gdyby tylko ktokolwiek chciał
[ Dodano: 2007-08-01, 12:57 ]
Po co pytasz, skoro z góry zakładasz, że to "niedasie"?solaris8315 pisze:Dlaczego dwukierunkowców ? Niedasię w Łomiankach wybudować pętli ?
[ Dodano: 2007-08-01, 12:58 ]
Już widzę krzyżowanie w poziomie terenu z łącznicami ulicy klasy GP.Bastian pisze:Pogodzić by się dało, gdyby tylko ktokolwiek chciał. Wiaduktom taka linia by nie wadziła, a przeprowadzenie jej przez rondo wielkim problemem być nie powinno.
[ Dodano: 2007-08-01, 12:58 ]
Masz luźną kaskę, to rzuć się i sfinansuj...Bastian pisze:Pogodzić by się dało, gdyby tylko ktokolwiek chciał.
[ Dodano: 2007-08-01, 13:03 ]
Nie wszyscy we władzach miasta tak uważają, zresztą to wcale nie zawsze nie jest prawda - autobus ma swoje zalety i zastosowania, czemu akurat ja nigdy nie przeczyłem.Busmann pisze:Zawsze sądziłem, że tramwaj jest lepszy od autobusu...inż. Glonojad pisze:Akurat potoki na Marymont (tzn. rozumiem, że chodzi o os. Ruda?) nie są zbyt obiecujące (zresztą zaraz by się okazało, że "jest 181 do metra i starczy")
Było już o tym w kontekście dyskusji o M3 - proponuję zerknąć do Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego, pasmo gocławsko-miedzeszyńsko-falenickie zabudowy intensywnej to już przeszłość ze snów planistów PRL...Ale taką linię można na Wawer wyciągnąć, bo sądzę, że rejony Poprawnej i Wąbrzeskiej zostaną zabudowane w niezbyt odległej przyszłości...inż. Glonojad pisze:na Gocławiu "ma być metro" - i miasto nie jest w ogóle zainteresowane rozpatrywaniem alternatyw
Nie mnie to tłumacz.A do metra to daleka droga jeszcze jest...