Tramwajem za miasto?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 lip 2007, 16:13

Bastian pisze:Tylko jeśli obaj piszecie "tunel", to trudno zgadnąć, co ma być w tunelu, a co nad nim
Tory kolejowe na górze. To raczej nie ulega wątpliwości...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 lip 2007, 16:13

Bastian pisze:No to chyba i to właśnie 8315 miał na myśli. Tylko jeśli obaj piszecie "tunel", to trudno zgadnąć, co ma być w tunelu, a co nad nim :P
Oczywiście :] Mi chodziło o taki tunel jak u mnie na rondzie Żaba ;)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 lip 2007, 16:15

solaris8315 pisze: Mi chodziło o taki tunel jak u mnie na rondzie Żaba
A nie lepiej tramwaj nieco zagłębić w terenie, a tory kolejowe podwyższyć? Może by było mniej dłubaniny? I tak wszystko zależy od warunków geologicznych :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 lip 2007, 17:14

Busmann pisze:
solaris8315 pisze: Mi chodziło o taki tunel jak u mnie na rondzie Żaba
A nie lepiej tramwaj nieco zagłębić w terenie, a tory kolejowe podwyższyć? Może by było mniej dłubaniny? I tak wszystko zależy od warunków geologicznych :-k
No przecież na Żabie właśnie jest tramwaj zagłębiony, a kolej górą, ogarnij się... :/

[ Dodano: 2007-07-30, 17:16 ]
Colony pisze:Tramwaj byłby zdecydowanie czynnikiem miastotwórczym tam.
No zgoda, ale póki co znacznie bardziej brakuje go w niejednym miejscu, gdzie miasto już się stworzyło, by tylko wspomnieć Marymont, Stegny, Gocławek, Gocław...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 30 lip 2007, 17:29

Też prawda, czy chociażby najprostszy z możliwych odcinek: Banacha - Rakowiecka. :-"
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 sie 2007, 8:08

Busmann pisze:
inż. Glonojad pisze:Dla tramwaju do Łomianek też tego wszystkiego potrzeba.
Oczywiście. Aczkolwiek do Łomianek mogłoby nieco więcej ludzi dojeżdżać...
I wymagałoby odpowiednio więcej taboru i odpowiednio więcej kilometrów trasy. Na wydłużenie jednej (a nie sądzę, żeby była potrzeba dwóch) linii do Ząbek trzeba jakieś 3-4 składy, trasa do Łomianek to co najmniej kilkanaście dwukierunkowców.
No, chyba, że w Ząbkach byłaby jakaś dowozówka utworzona...
Dlaczego? Akurat w Ząbkach tramwaj obsługwałby rejony nowej, wielorodzinnej zabudowy - w przeciwieństwie do istniejącej linii kolejowej, w dojściu mającej głównie (choć nie wyłącznie) zabudowę jednorodzinną.
No zgoda, ale póki co znacznie bardziej brakuje go w niejednym miejscu, gdzie miasto już się stworzyło, by tylko wspomnieć Marymont, Stegny, Gocławek, Gocław...
- Akurat potoki na Marymont (tzn. rozumiem, że chodzi o os. Ruda?) nie są zbyt obiecujące (zresztą zaraz by się okazało, że "jest 181 do metra i starczy"),
- na Gocławku tramwaj już jest, a miejsca na przedłużanie - nie ma,
- na Gocławiu "ma być metro" - i miasto nie jest w ogóle zainteresowane rozpatrywaniem alternatyw,
- zostają tylko Stegny, które tramwaj mają mieć - tyle, że to daleko od Ząbek większa inwestycja, a w Ząbkach jest szansa na współfinansowanie zewnętrzne (rzeczone Ząbki, czy urząd marszałkowski). Chociaż wątpię, by ta trasa w najbliższej dziesięciolatce powstała.

[ Dodano: 2007-08-01, 08:09 ]
Colony pisze:Też prawda, czy chociażby najprostszy z możliwych odcinek: Banacha - Rakowiecka. :-"
->
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Pl. Bankowy 3/5
:p

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 sie 2007, 10:00

inż. Glonojad pisze:- Akurat potoki na Marymont (tzn. rozumiem, że chodzi o os. Ruda?) nie są zbyt obiecujące (zresztą zaraz by się okazało, że "jest 181 do metra i starczy"),
Chyba opłacałoby się, żeby 36 miało lepsze wykorzystanie, niż obecnie? Bo jeśli nie, to można je równie dobrze wycofać z Mickiewicza...
inż. Glonojad pisze:- na Gocławku tramwaj już jest
Ale nie tam, gdzie trzeba [-(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 sie 2007, 10:08

Bastian pisze:Chyba opłacałoby się, żeby 36 miało lepsze wykorzystanie, niż obecnie? Bo jeśli nie, to można je równie dobrze wycofać z Mickiewicza...
Można w sumie to rozważyć... Na pewno zwiększyłoby się wykorzystanie na końcowym odcinku...
inż. Glonojad pisze:Akurat potoki na Marymont (tzn. rozumiem, że chodzi o os. Ruda?) nie są zbyt obiecujące (zresztą zaraz by się okazało, że "jest 181 do metra i starczy")
Zawsze sądziłem, że tramwaj jest lepszy od autobusu...
inż. Glonojad pisze:na Gocławiu "ma być metro" - i miasto nie jest w ogóle zainteresowane rozpatrywaniem alternatyw
Ale taką linię można na Wawer wyciągnąć, bo sądzę, że rejony Poprawnej i Wąbrzeskiej zostaną zabudowane w niezbyt odległej przyszłości... A do metra to daleka droga jeszcze jest...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 01 sie 2007, 10:57

inż. Glonojad pisze:- na Gocławku tramwaj już jest, a miejsca na przedłużanie - nie ma,
pętla Gocławek powinna być przy Marsa. A miejsce, jakby się uprzeć, może by się znalazło - gdyby przepchnąć jezdnię Płowieckiej w stronę ośrodka kempingowego i pozbyć się salonu Mazdy i komisu. A może pociągnąć za Marsa, Płowiecką, Korkową i urządzić pętlę gdzieś przy PKP Gocławek. Tylko jak to wszystko pogodzić z powstającym węzłem...?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 sie 2007, 10:59

Pogodzić by się dało, gdyby tylko ktokolwiek chciał. Wiaduktom taka linia by nie wadziła, a przeprowadzenie jej przez rondo wielkim problemem być nie powinno.

I jeszcze pętla autobusowa na miejscu komisu, a z niej tunelik prosto na przystanki tramwajowe... [-o<
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 01 sie 2007, 11:08

Pętlę tramwajową można zrobić na tym placku na środku ronda. A dotychczasową pętlę Gocławek przykryć asfaltem i zawracać tam autobusy, szyny mogą zostać awaryjnie

[ Dodano: 2007-08-01, 11:11 ]
Bastian pisze:gdyby tylko ktokolwiek chciał
pytanie czy ilość zaoszczędzonych wozokm (na trasach które teraz pokrywają się z tramwajami od Wiatracznej do Gocławka) będzie wymierna do poniesionych kosztów takiej inwestycji

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 sie 2007, 11:24

jasiu pisze:pytanie czy ilość zaoszczędzonych wozokm (na trasach które teraz pokrywają się z tramwajami od Wiatracznej do Gocławka) będzie wymierna do poniesionych kosztów takiej inwestycji
W planie długoletnim, to napewno, bo ropa drożeje bardziej, niż prąd...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 sie 2007, 12:10

inż. Glonojad pisze:
Busmann pisze:Oczywiście. Aczkolwiek do Łomianek mogłoby nieco więcej ludzi dojeżdżać...
I wymagałoby odpowiednio więcej taboru i odpowiednio więcej kilometrów trasy. Na wydłużenie jednej (a nie sądzę, żeby była potrzeba dwóch) linii do Ząbek trzeba jakieś 3-4 składy, trasa do Łomianek to co najmniej kilkanaście dwukierunkowców.
Dlaczego dwukierunkowców ? :> Niedasię w Łomiankach wybudować pętli ?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 sie 2007, 12:55

Bastian pisze:
inż. Glonojad pisze:- Akurat potoki na Marymont (tzn. rozumiem, że chodzi o os. Ruda?) nie są zbyt obiecujące (zresztą zaraz by się okazało, że "jest 181 do metra i starczy"),
Chyba opłacałoby się, żeby 36 miało lepsze wykorzystanie, niż obecnie? Bo jeśli nie, to można je równie dobrze wycofać z Mickiewicza...
Niewykluczone.

[ Dodano: 2007-08-01, 12:56 ]
jasiu pisze: [ Dodano: 2007-08-01, 11:11 ]
Bastian pisze:gdyby tylko ktokolwiek chciał
pytanie czy ilość zaoszczędzonych wozokm (na trasach które teraz pokrywają się z tramwajami od Wiatracznej do Gocławka) będzie wymierna do poniesionych kosztów takiej inwestycji
Bastian nie jest od liczenia/sprawdzania takich rzeczy, Bastian jest od autorytarnego twierdzenia, że się komuś nie chce :p

[ Dodano: 2007-08-01, 12:57 ]
solaris8315 pisze:Dlaczego dwukierunkowców ? :> Niedasię w Łomiankach wybudować pętli ?
Po co pytasz, skoro z góry zakładasz, że to "niedasie"? ](*,)

[ Dodano: 2007-08-01, 12:58 ]
Bastian pisze:Pogodzić by się dało, gdyby tylko ktokolwiek chciał. Wiaduktom taka linia by nie wadziła, a przeprowadzenie jej przez rondo wielkim problemem być nie powinno.
Już widzę krzyżowanie w poziomie terenu z łącznicami ulicy klasy GP.

[ Dodano: 2007-08-01, 12:58 ]
Bastian pisze:Pogodzić by się dało, gdyby tylko ktokolwiek chciał.
Masz luźną kaskę, to rzuć się i sfinansuj...

[ Dodano: 2007-08-01, 13:03 ]
Busmann pisze:
inż. Glonojad pisze:Akurat potoki na Marymont (tzn. rozumiem, że chodzi o os. Ruda?) nie są zbyt obiecujące (zresztą zaraz by się okazało, że "jest 181 do metra i starczy")
Zawsze sądziłem, że tramwaj jest lepszy od autobusu...
Nie wszyscy we władzach miasta tak uważają, zresztą to wcale nie zawsze nie jest prawda - autobus ma swoje zalety i zastosowania, czemu akurat ja nigdy nie przeczyłem.
inż. Glonojad pisze:na Gocławiu "ma być metro" - i miasto nie jest w ogóle zainteresowane rozpatrywaniem alternatyw
Ale taką linię można na Wawer wyciągnąć, bo sądzę, że rejony Poprawnej i Wąbrzeskiej zostaną zabudowane w niezbyt odległej przyszłości...
Było już o tym w kontekście dyskusji o M3 - proponuję zerknąć do Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego, pasmo gocławsko-miedzeszyńsko-falenickie zabudowy intensywnej to już przeszłość ze snów planistów PRL...
A do metra to daleka droga jeszcze jest...
Nie mnie to tłumacz.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 sie 2007, 13:13

inż. Glonojad pisze:
solaris8315 pisze:Dlaczego dwukierunkowców ? :> Niedasię w Łomiankach wybudować pętli ?
Po co pytasz, skoro z góry zakładasz, że to "niedasie"? ](*,)
No jak piszesz już o dwukierunkowcach do Łomianek to zakładam, że pętli do zawracania nie będzie :>

ODPOWIEDZ