Strona 3 z 3

: 29 wrz 2006, 0:40
autor: TLG
Dla zainteresowanych: coś niecoś o Krakowskim Szybkim Tramwaju i kilka zdjęć z budowy KST . Bardzo ciekawe lektury. Swoją drogą istniejący już odcinek torów na ul. Pawiej, kończący się ślepo pod Galerią Krakowską po uruchomieniu KST ma zostać przedłużony do wylotu tunelu KST od strony północnej i zostać z nim połączony na wysokości Dworca Towarowego.

[Kraków] Inwestycje komunikacyjne i drogowe

: 25 lut 2023, 15:35
autor: Emyl
Odkopuję temat, ponieważ w tym roku powinna ruszyć spora inwestycja tramwajowa do Mistrzejowic. Jednocześnie bardzo zaawansowana jest linia do Górki Narodowej, a w najbliższych planach także tramwaj na Azory. Bardzo dziwnie to wygląda, bo próbuje się przesadzić znaczny potok na tramwaje, w sytuacji sporych problemów z przepustowością na obwodnicy Starego Miasta. Tymczasem tunel tramwajowy pod tymże ma powstać wedle obecnych szacunków w latach 2033-2037. Pytanie do lepiej zorientowanych - dlaczego Kraków nie priorytetyzuje w takiej sytuacji realizacji nowej infrastruktury tramwajowej w Śródmieściu i czy przypadkiem to nie będzie tak, że nowe linie będą mniej rentowne, niż mogłyby być (problemy z podażą na najważniejszych relacjach)?

[Kraków] Inwestycje komunikacyjne i drogowe

: 25 lut 2023, 16:01
autor: fik
Tunel pod Starówką to jednak raczej inwestycja o rząd wielkości poważniejsza i trudniejsza niż budowanie linii wzdłuż szerokich ulic - nie bez powodu wszak trasa na Mistrzejowice będzie robić fyrtel przez Wieczystą, miast przebijać się przez Rakowice. Natomiast oczywiście układ w centrum Krakowa jest archaiczny i absurdalnie niewydolny, prędkości komunikacyjne zaś żenujące, i zapewne efekt tych inwestycji będzie mniej niż porywający (z wyjątkiem zdjęć z przecięcia wstęgi w folderkach wyborczych).

[Kraków] Inwestycje komunikacyjne i drogowe

: 25 lut 2023, 16:05
autor: pawcio
Tunel pod Śródmieściem to nie są proste rzeczy, a przecież wokół niego jest dyskusja natury politycznej o metrze. Poza tym śródmieście Krakowa trochę zaczyna uciekać ze Starego Miasta, szczególnie w stronę Grzegórzek.

[Kraków] Inwestycje komunikacyjne i drogowe

: 25 lut 2023, 18:13
autor: Emyl
Tunel w 2022 roku szacowano na 6 miliardów*, trasa na Mistrzejowice (częściowo również w tunelu) ma kosztować 2 miliardy. Oczywiście jest kilkukrotnie drożej, ale jednak to są kwoty o podobnym zakresie, a efekt inwestycji nieporównywalnie lepszy.

* spokojnie można założyć wzrost kosztów o 100% za 10 lat, więc hmm….

[Kraków] Inwestycje komunikacyjne i drogowe

: 25 lut 2023, 19:29
autor: pawcio
Kasa to nie jest jedyna rzecz, która powoduje, że tunel pod Starym Miastem jest zdecydowaniem trudniejszym zadaniem niż ten z Mistrzejowic.