Tunel w Międzylesiu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2493
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 15 maja 2007, 18:49

Ktoś chyba zapomniał że w 2005 roku wybudowano rondo w Aninie. Teraz, żeby otworzyć przejazd, trzeba zlikwidować rondo, albo przesunąć je od torów.
Tylko z tą "budką" przesadzają. Myślę że skoro Falenica daje sobie radę ze sterowaniem Michalinem i Miedzeszynem, a niedługo Otwock ma zamykać i otwierać przejazd w Świdrze, to taki Wawer z Aninem by sobie poradził.
Polityka złym doradcą w pracy!

Krzysiek_S
Posty: 4673
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 maja 2007, 16:13

ZDM pisze:Dzielnica Wawer zyska nowy bezkolizyjny przejazd pod linią kolejową w ciągu ulic Żegańska/Zwoleńska. Zarząd Dróg Miejskich rozpisał przetarg na sporządzenie dokumentacji technicznej dla tej inwestycji.
Nowy węzeł będzie się składał z tunelu pod jezdniami ulicy Patriotów i linią kolejową. Powstaną dojazdy do ulicy Patriotów z dwoma rondami po stronie zachodniej oraz podziemne przejście dla pieszych z wyjściem na peron stacji Warszawa Międzylesie.

Projekt powstanie w ciągu półtora roku od momentu podpisania umowy. Potem rozpoczną się prace budowlane.


[ Dodano: 2007-05-24, 16:16 ]
Załączniki
tunel 1.jpg
tunel.jpg

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2493
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 24 maja 2007, 20:14

Nie podobają mi się te przesiadki autobus <-> pociąg. Zwłaszcza dojście spod ZWARu na peron.
Polityka złym doradcą w pracy!

Krzysiek_S
Posty: 4673
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 17 lip 2007, 9:52

ZDM pisze:Jeden chętny na tunel w Wawrze

Konsorcjum firm ILF Polska oraz ILF GmbH Austria złożyło jedyną ofertę w przetargu na dokumentację techniczną tunelu w Wawrze. Firmy za wykonanie pracy w ciągu 18 miesięcy chce uzyskać 3,409 mln złotych.
Tunel w Wawrze ma powstać na ciągu ulic Żegańskiej i Zwoleńskiej. W ramach inwestycji planowane są połączenia z ulicą Patriotów oraz przejście dla pieszych z wyjściem na stację Warszawa Międzylesie.
Rzeczpospolita pisze:WAWER

Austriacy zaprojektują tunel


Polsko-austriackie konsorcjum firm ILF Consulting Engineers Polska sp. z o.o. i ILF Beratende Ingenieure ZT GmbH napoczątku2009 roku przedstawi projekt wartego ponad60 mln zł tunelu pod torami w Międzylesiu.


O bezkolizyjny przejazd zabiegają mieszkańcy Wawra. -Tam tworzą się gigantyczne korki, trzeba to zmienić - alarmował radny PO Przemysław Zaboklicki.

Firma jako jedyna zgłosiła się do przetargu. -Przedstawiła ofertę o wartości 3 mln 409 tys. zł -mówi Adam Stawicki z ZDM.

ILF ma18 miesięcy na wykonanie dokumentacji projektowej i zdobycie pozwolenia na budowę tunelu wzdłuż ul. Żegańskiej (od Mrówczej do Pożaryskiego). Firma ma też przedstawić plan objazdów na czas budowy. Wśród propozycji znajdzie się nieczynny od 20 lat przejazd w Aninie. Koszt przywrócenia go do ruchu szacuje się na milion zł.

Konsorcjum nie jest nową firmą na polskim rynku. Świadczyło usługi konsultingowe m.in. dla wadowickiego przedsiębiorstwa wodno-kanalizacyjnego oraz PGNiG. Metro Warszawskie zaprosiło je do wykonania projektu centralnego odcinka drugiej linii kolejki.

Krzysiek_S
Posty: 4673
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 04 paź 2007, 14:51

ZDM pisze:Projekt tunelu w Wawrze


W dzielnicy Wawer przybędzie nowy, bezkolizyjny przejazd pod linią kolejową w ciągu ulic Żegańska/Zwoleńska. W najbliższych dniach w Zarządzie Dróg Miejskich zostanie podpisana umowa na sporządzenie dokumentacji technicznej dla tej inwestycji. Projekt sporządzi firma ILF Consulting Ing Polska za 3,4 mln zł brutto.



Nowy węzeł będzie się składał z tunelu pod jezdniami ulicy Patriotów i linią kolejową. Powstaną dojazdy do ulicy Patriotów z dwoma rondami po stronie zachodniej oraz podziemne przejście dla pieszych z wyjściem na peron stacji Warszawa Międzylesie.



Projekt powstanie w ciągu półtora roku od momentu podpisania umowy. Prace budowlane rozpoczną się latem 2009 r., potrwają ok. dwóch lat.

Krzysiek_S
Posty: 4673
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 mar 2008, 12:02

informator Wawra pisze:Nowe centrum Międzylesia





W wawerskim ratuszu odbyły się społeczne konsultacje związane z budową tunelu pod torami kolejowymi. Wzięli w nich udział mieszkańcy, radni, władze dzielnicy oraz przedstawiciele projektanta i Zarządu Dróg Miejskich.

Austriacka firma, która wygrała przetarg na zaprojektowanie tunelu, przedstawiła najnowszą koncepcję rozwiązania problemów komunikacyjnych w tym rejonie na-szej dzielnicy. Trzeba przyznać, że zaskoczyła wszystkich. Koncepcja ta zakłada całkowicie nową propozycję organizacji ruchu. Do tej pory wszyscy zakładali, że tu-nel będzie wybudowany w miejscu dotychczasowego przejazdu przez tory. Zarów-no dla kierowców, jak i budowniczych okres budowy byłby koszmarem. Projektanci znaleźli jednak rozwiązanie, które likwiduje znaczną liczbę problemów. Proponują przebicie tunelu obok dotychczasowego przejazdu. W myśl tej koncepcji tunel szedłby łukiem pod ulicą Szpotańskiego, następnie pod torami i na tyłach stacji benzynowej BP ponownie zakręcałby w kierunku skrzyżowania Zwoleńskiej i Mrów-czej. Przy wlocie do tunelu naprzeciwko gimnazjum powstałoby duże rondo z przejściem podziemnym do szkoły i ratusza. Drugie rondo byłoby wybudowane u zbiegu Zwoleńskiej i Mrówczej. Pod budowę obu rond konieczne będą wyburzenia kilku budynków.
Koncepcja ta ma wiele zalet. Taki przebieg tunelu ułatwi życie zarówno budow-niczym, jak i mieszkańcom. Nie trzeba będzie na czas budowy zamykać obecnego przejazdu. Sama budowa będzie też mniej uciążliwa. Spowoduje znacznie mniejsze uciążliwości i ograniczenia w ruchu, niż przy dotychczasowych koncepcjach popro-wadzenia przeprawy pod torami.

Otwartą kwestią pozostała sprawa, jak ma wyglądać obecna ulica Żegańska. Pozostawienie jej w obecnym kształcie spowoduje, iż stanie się ona wąskim gard-łem. Większość dyskutantów opowiedziała się za wariantem radykalnego jej posze-rzenia. Ma to szczególne znaczenie w perspektywie wybudowania nowego połącze-nia do Starej Miłosnej. Projektanci zaproponowali, by od ronda z Pożaryskiego Żegańska była ulicą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, z chodnikami i ścieżką rowerową. Realizacja tej koncepcji wymaga całkowitego wy-burzenia dotychczasowej zabudowy po północnej stronie ulicy, czyli tej, po której znajduje się ratusz. Na szczęście nie ma czego żałować. Dotychczasowa zabudowa tej strony Żegańskiej raczej szpeci Międzylesie niż je upiększa. Są to w większości przypadkowe baraki, budki lub zdewastowane parterowe budyneczki nie posiada-jące charakteru zabytkowego i będące w fatalnym stanie technicznym. Ich wybu-rzenie zlikwidowałoby chaos urbanistyczny dominujący obecnie w centrum Między-lesia i stworzyło szansę na budowę centrum z prawdziwego zdarzenia.

(ag)


Krzysiek_S
Posty: 4673
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 09 maja 2008, 11:36

Informator Wawra pisze:Nowe oblicze Żegańskiej





W najbliższych latach mieszkańców Międzylesia czekają spore utrudnienia. Związane będzie to z budową tunelu pod torami kolejowymi. A także z przebudową ulicy Żegańskiej.

Według najnowszej koncepcji planistów ulegnie ona całkowitej modernizacji i to tak daleko posuniętej, iż mieszkańcy z trudem ją poznają.
Ulica zostanie znacznie poszerzona oraz zmieni nieco swój przebieg. Jest to konieczne w związku z projektowanym przebiciem połączenia Międzylesia ze Starą Miłosną. W chwili obecnej natężenie ruchu wynosi około 200 pojazdów na godzinę. Po połączeniu ze Starą Miłosną może wzrosnąć do nawet ponad tysiąca pojazdów na godzinę. Dlatego potrzebne jest radykalne poszerzenie Żegańskiej, by ułatwić wjazd do tunelu. Aby to osiągnąć, konieczne będzie całkowite wyburzenie północnej pierzei ulicy, to jest tej, po której stronie znajduje się ratusz. Zabudowy tej nie ma co żałować. W chwili obecnej bardziej bowiem szpeci ona dzielnicę niż dodaje jej splendoru. Budynki, które tutaj stoją to najczęściej parterowe baraczki, przypadko-we budy lub niewielkie biedadomki całkowicie zużyte technicznie. Żaden z budyn-ków nie ma charakteru zabytkowego. Sprawę ewentualnych wywłaszczeń ułatwia fakt, iż większość tych budynków, poza trzema, stanowi własność komunalną.

Po ich likwidacji powstanie szeroka aleja wiodąca od skrzyżowania z Poża-ryskiego do wlotu do tunelu. Żegańska będzie miała po dwie jezdnie w każdą stro-nę wraz z chodnikami oraz szeroką ścieżkę rowerową. W okolicach obecnego gim-nazjum i ratusza powstanie rondo z podziemnymi przejściami, za którym będzie wjazd do tunelu.

Dzięki wyburzeniom odsłonięte zostaną frontony szkoły i ratusza zasłonięte obecnie przez jakieś baraczki, budki czy szpetne ogrodzenia.

Tak radykalne wyburzenia otwierają możliwość całkowitej przebudowy. Na miejscu przypadkowej, chaotycznej zabudowy otwiera się możliwość zbudowania od podstaw nowego centrum Międzylesia. Chętnych do inwestowania w tym miejscu na pewno nie zabraknie. Dzielnica może nawet zarobić, gdyż działki w tym rejonie osiągną na pewno dobrą cenę. Jest szansa na powstanie centrum handlowego z prawdziwego zdarzenia a nie przypadkowych, obskurnych budek sprzedających mydło i powidło, czy używane ciuchy. Centrum, w którym znajdą się sklepy, ka-wiarnie, kwiaciarnie, bank czy poczta, bo tych jakoś w okolicy ratusza wyraźnie brakuje. Miejmy nadzieję, iż władze dzielnicy tej szansy nie zmarnują.

Andrzej Gzyło

Od redakcji

Rzadko która władza staje przed taką szansą przebudowy centrum dzielnicy jak nasza. Radni Wawra zarówno ci z koalicji, jak i z opozycji zdają sobie z tego spra-wę. Miejmy nadzieję, iż w pełni wykorzystają tę okazję, by zbudować centrum na-szej dzielnicy na miarę XXI wieku. Nasi mieszkańcy w pełni na to zasługują i na pewno udzielą pełnego poparcia.

Krzysiek_S
Posty: 4673
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 wrz 2009, 11:41

Chcę rozpocząć akcje na stronie petycja.pl. Tylko nie wiem jaki adresat jest najlepszy w przypadku tej inwestycji? Oczywiście jestem za jak najszybszą budowa tunelu w Międzylesiu.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... tirow.html
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1619488,0, ... omosc.html

Andrzej
Posty: 1518
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 16 wrz 2009, 12:31

Widzę sporo podobieństw jak w przypadku obwodnic.
Po pierwsze - nikt nigdy i nigdzie nie chce żadnego tranzytu. Choćby miasto Józefów na wieść o ewentualnej trasie tranzytowej w obrębie swoich granic, wydało błyskawicznie sprzeciw. Ale Międzylesie nie ma się co martwić, tranzyt autostradowy ma przeciąć Miedzeszyn.
Trasy ekspresowe nie powinny być w ogóle budowane w stołecznych granicach, które i tak są już mocno przesycone spalinami i hałasem. Tylko trasy przyspieszone - i tylko w lasach, na nierozwiniętych polach lub na terenach przemysłowych, z dala od zabudowy jedno -, i wielorodzinnej.
Po drugie - znów konsultacje, które były kiedyś tam i nikt o nich nie wiedział, a teraz jest już za późno.

Rosa
Posty: 4490
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 16 wrz 2009, 12:35

A jak wybudują tunel z 1 pasem w każdym kierunku to 5 lat później będzie placz że jest on za wąski i kto taką niedoróbke zrobił.

I naprawde nie wiem skąd ci protestujący mieszkańcy wezmą tam TIRy?

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 16 wrz 2009, 16:09

Rosa pisze:I naprawde nie wiem skąd ci protestujący mieszkańcy wezmą tam TIRy?
z Rosji :D Rosa, ja już od dawna wiem, że w ruchu ciężarowym w Warszawie i okolicy prym wiodą Rosjanie, zwłaszcza Ci co jeżdżą z Władywostoku do Lizbony.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2963
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 16 wrz 2009, 22:38

To pisz o budowę przystanków w tunelu. Olano to. Gdyby dowiązać do peronu, byłaby świetna przesiadka. PLK planuje odsunięcie peronu, ale teoretycznie to moga przesunąć w druga stronę.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36113
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 wrz 2009, 22:50

O przystanki trzeba walczyć także na poziomie dzielnicy, nam się nie udało wymóc na projektancie i inwestorze ich zlokalizowania w tunelu.

Jeżeli tak zostanie, to 147 będzie jechać: Wiśniowa Góra - CZD - rondo przy UD - rondo przy Patriotów (wsch.) - rondo przy UD - tunel - rondo przy Mrówczej - rondo przy Patriotów (zach) - rondo przy Mrówczej - Zwoleńska. Tragedia.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 4673
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 wrz 2009, 23:10

Bastian pisze:O przystanki trzeba walczyć także na poziomie dzielnicy, nam się nie udało wymóc na projektancie i inwestorze ich zlokalizowania w tunelu.

Jeżeli tak zostanie, to 147 będzie jechać: Wiśniowa Góra - CZD - rondo przy UD - rondo przy Patriotów (wsch.) - rondo przy UD - tunel - rondo przy Mrówczej - rondo przy Patriotów (zach) - rondo przy Mrówczej - Zwoleńska. Tragedia.
A Zdzichu jest takim lobbystą , że to głowa mała. :D
Faktycznie tragedia jeśli tak zostanie , ale i tak pewnie tunel wróci do pierwotnej koncepcji na wprost, ponieważ ktoś "decyzyjny" wydał pozwolenie na budowę stacji diagnostycznej z głębokim fundamentem, dokładnie w miejscu tunelu. ](*,)
Coś z tym trzeba zrobić, tylko jak , to się właśnie zastanawiam. :-k

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36113
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 wrz 2009, 23:47

Krzysiek_S pisze:ktoś "decyzyjny" wydał pozwolenie na budowę stacji diagnostycznej z głębokim fundamentem, dokładnie w miejscu tunelu. ](*,)
Gdzie ona ma powstać?


PS Jeżeli nie ma MPZP tego obszaru, to nie miał prawa nie wydać, OIDP.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ