Strona 3 z 11

: 21 kwie 2007, 21:54
autor: bohunu
Tm pisze:tak (a może by tak do katalogu możliwości dołączyć jeszcze Bieszczady? :> )
Jeśliś pewny, że wtedy kursują i w ogóle to jak najbardziej ;)
Fikander pisze:tylko o której ta impreza się zaczyna
SKPL 221 "Pogórzanin" Przeworsk 9:00 - Dynów 11:45
SKPL 222 "Pogórzanin" Dynów 13:00 - Bachórz Brzozowski 13:10
SKPL 225 "Pogórzanin" Bachórz Brzozowski 13:50 - Dynów 14:00
SKPL 226 "Pogórzanin" Dynów 14:35 - Przeworsk 17:10

Fikander pisze:i czy da się tam dotrzeć z Suśca?
Dać to się na pewno da :>

: 21 kwie 2007, 23:00
autor: Tm
bohun pisze:Jeśliś pewny, że wtedy kursują i w ogóle to jak najbardziej ;)
no kursują w C, tylko trudności z dojazdem stanowią spore ograniczenie

a ten Nałęczów/Przeworsk z jakim prawdopodobieństwem planujesz?

: 26 kwie 2007, 18:50
autor: Tm
i jak? jest ktoś chętny?

: 26 kwie 2007, 20:34
autor: MisiekK
ŁUKASZ_1 pisze:Brakujące fragmenty szyn pomiędzy Tarczynem a Grójcem zostały już uzupełnione :-)
Tylko jeszcze jest zaasfaltowany jeden przejazd.

: 27 kwie 2007, 20:22
autor: bohunu
i jak? jest ktoś chętny?
Tak, ale niestety nie teraz :/

: 30 kwie 2007, 1:00
autor: ŁUKASZ_1
MisiekK pisze:Tylko jeszcze jest zaasfaltowany jeden przejazd.
Ten na drodze nr 50 (Góra Kalwaria :arrow: Mszczonów) :?:

Ponadto przy trasie z Grójca do Goszczyna, pod wiaduktem obwodnicy, tory są całkowicie nieprzejezdne: zasypane gruzem i zalane asfaltem, zapewne w związku z przebudową obwodnicy.

: 02 maja 2007, 22:12
autor: ŁUKASZ_1
MisiekK pisze:Tylko jeszcze jest zaasfaltowany jeden przejazd.
Przejeżdżałem dziś przez wieś Jastrzębia k/Mogielnicy: podczas przebudowy drogi przejazd kolejowy zasypano i zaasfaltowano.
Obawiam się, że już bezpowrotnie :-(

Zaasfaltowany został też przejazd w Brzostowcu :-(

W naszym kraju władza bardzo dba o zabytki :]

: 17 lip 2007, 22:27
autor: bohunu
Powiat gnieźnieński pisze:W gnieźnieńskim starostwie przedstawiony został projekt rewitalizacji torowiska gnieźnieńskiej kolejki wąskotorowej oraz budowy nowego odcinka pomiędzy Witkowem a Anastazewem.

Oprócz władz powiatu w spotkaniu uczestniczyli w nim m.in. poseł Paweł Arndt i poseł Zbigniew Dolata, Jerzy Kriger dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, Przemysław Smulski radny sejmiku województwa wielkopolskiego, Eugeniusz Zamiar wójt gminy Niechanowo, przedstawiciel powiatu słupeckiego i gnieźnieńskiego Urzędu Miejskiego, Towarzystwa Miłośników Gniezna, a także Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, którzy przedstawili projekt.

Jednym z jego elementów jest demontaż istniejącej nawierzchni kolejowej, przygotowanie podtorza kolejowego oraz ułożenie nowej nawierzchni kolejowej, która odpowiadałaby I kategorii wąskotorowej linii kolejowej. Ponadto pomiędzy Witkowem do Skorzęcinem miałoby zostać wybudowane nowe torowisko.

Projekt, który przewiduje wykorzystanie kolejki do przewozów towarowych, osobowych i turystycznych ma się przyczynić do rozwoju gospodarczego i społecznego regionu, powstaniu nowych podmiotów gospodarczych, poprawie warunków komunikacyjnych oraz walorów turystycznych. Aby tak się stało konieczne jest jednak zwiększenie prędkości wąskotorówki, liczby przystanków i uruchomienie regularnych połączeń w ciągu całego roku.

Na podstawie sporządzonej analizy wynika, że w 2005 roku na trasie Gniezno, Witkowo, Powidz, Anastazewo działający na tym terenie przewoźnicy przewozili ok. 536 osób dziennie. Można przyjąć, że po przeprowadzeniu rewitalizacji kolejki połowa z tych pasażerów skorzystałaby z transportu kolejowego. Do nich doszłaby też z pewnością spora grupa wypoczywających w Skorzęcinie.

Spotkanie w starostwie miało służyć przedstawieniu założeń projektu samorządom, przez których tereny przebiega linia kolejki i przekonaniu ich do włączenia się w realizację pomysłów.

Łącznie na zrealizowanie projektu potrzeba będzie ok. 33 mln zł, w tym 75 proc. miałoby pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego a 10 proc. z dotacji państwa. Koncepcja zakłada rozpoczęcie prac w roku 2008 lub 2009 a zakończenie w roku 2011 lub 2012.

Jak mówił starosta Krzysztof Ostrowski, kolejka wąskotorowa to produkt, który mógłby być znany nie tylko w powiecie i kraju, ale także poza granicą. - Problemem lokalnej turystyki jest to, że turysta przyjeżdża do Gniezna na jeden dzień. Musimy więc wypromować kilka takich produktów, które by powodowały, że turysta pozostanie w powiecie dłużej - podkreśla starosta.

: 18 lip 2007, 9:18
autor: Gacek
ŁUKASZ_1 pisze:Przejeżdżałem dziś przez wieś Jastrzębia k/Mogielnicy: podczas przebudowy drogi przejazd kolejowy zasypano i zaasfaltowano.
Obawiam się, że już bezpowrotnie
zagrożenie karą 8 lat wiezienia za zaasfaltpwanie przejazdu skutecznie chłodzi drogowców i natychmiast go odkuwają (jak na krajowej siódemce w Mławie)

: 18 lip 2007, 10:19
autor: Janeczek
Gacek pisze:(jak na krajowej siódemce w Mławie)
A co z nim było :?: Podczas ostatniego remontu (dwa albo trzy lata temu) została tam zastosowana nowoczesna technlogia jakiś gumowych płyt. Jednak się nie sprawdziła i teraz zrobili go tradycyjnie. Nikt go nie chciał asfaltowac O-)

: 18 lip 2007, 10:36
autor: Bastian
Janeczek pisze:Nikt go nie chciał asfaltowac O-)
Prócz tego, że zostały zalane, po czym zaraz odkute po awanturze, którą zrobił MisiekK, który się tam znalazł (ze 2-3 lata temu bodajże to było), to rzeczywiście już nikt nie chciał :P

: 18 lip 2007, 10:41
autor: Janeczek
A to było przed czy po remoncie :-s

: 18 lip 2007, 11:14
autor: Bastian
To było przy remoncie obwodnicy Mławy.

: 18 lip 2007, 11:25
autor: Janeczek
Czyli są dwie prawdy, ale ja jednak pozostane przy swojej ](*,)

: 18 lip 2007, 12:42
autor: Bastian
Prawda w tym przypadku jest jedna, tylko możemy znać dwa różne jej wycinki ;)
Szczególnie, że przecież nikt nie neguje twojej wersji :P

Dokładnego wyjaśnienia może udzielić MisiekK, jak się pojawi. Natomiast oczywiście to zalanie torów wynikło z tego, że drogowcy się po prostu "rozpędzili" i błędnie założyli, że tor jest nieczynny. Zaasfaltowanie nie wynikało z żadnych projektów, o ile mi wiadomo. Ja sytuację znam zo opowieści samego MiśkaK, nie musiałeś o tym wiedzieć, a nie było to nagłaśniane, tak więc trochę nie rozumiem, czemu się burzysz... ;)