Strona 3 z 11
: 21 kwie 2007, 21:54
autor: bohunu
Tm pisze:tak (a może by tak do katalogu możliwości dołączyć jeszcze Bieszczady?
)
Jeśliś pewny, że wtedy kursują i w ogóle to jak najbardziej
Fikander pisze:tylko o której ta impreza się zaczyna
SKPL 221 "Pogórzanin" Przeworsk 9:00 - Dynów 11:45
SKPL 222 "Pogórzanin" Dynów 13:00 - Bachórz Brzozowski 13:10
SKPL 225 "Pogórzanin" Bachórz Brzozowski 13:50 - Dynów 14:00
SKPL 226 "Pogórzanin" Dynów 14:35 - Przeworsk 17:10
Fikander pisze:i czy da się tam dotrzeć z Suśca?
Dać to się na pewno da
: 21 kwie 2007, 23:00
autor: Tm
bohun pisze:Jeśliś pewny, że wtedy kursują i w ogóle to jak najbardziej
no kursują w C, tylko trudności z dojazdem stanowią spore ograniczenie
a ten Nałęczów/Przeworsk z jakim prawdopodobieństwem planujesz?
: 26 kwie 2007, 18:50
autor: Tm
i jak? jest ktoś chętny?
: 26 kwie 2007, 20:34
autor: MisiekK
ŁUKASZ_1 pisze:Brakujące fragmenty szyn pomiędzy Tarczynem a Grójcem zostały już uzupełnione
Tylko jeszcze jest zaasfaltowany jeden przejazd.
: 27 kwie 2007, 20:22
autor: bohunu
i jak? jest ktoś chętny?
Tak, ale niestety nie teraz
: 30 kwie 2007, 1:00
autor: ŁUKASZ_1
MisiekK pisze:Tylko jeszcze jest zaasfaltowany jeden przejazd.
Ten na drodze nr 50 (Góra Kalwaria Mszczonów)
Ponadto przy trasie z Grójca do Goszczyna, pod wiaduktem obwodnicy, tory są całkowicie nieprzejezdne: zasypane gruzem i zalane asfaltem, zapewne w związku z przebudową obwodnicy.
: 02 maja 2007, 22:12
autor: ŁUKASZ_1
: 17 lip 2007, 22:27
autor: bohunu
Powiat gnieźnieński pisze:W gnieźnieńskim starostwie przedstawiony został projekt rewitalizacji torowiska gnieźnieńskiej kolejki wąskotorowej oraz budowy nowego odcinka pomiędzy Witkowem a Anastazewem.
Oprócz władz powiatu w spotkaniu uczestniczyli w nim m.in. poseł Paweł Arndt i poseł Zbigniew Dolata, Jerzy Kriger dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, Przemysław Smulski radny sejmiku województwa wielkopolskiego, Eugeniusz Zamiar wójt gminy Niechanowo, przedstawiciel powiatu słupeckiego i gnieźnieńskiego Urzędu Miejskiego, Towarzystwa Miłośników Gniezna, a także Gnieźnieńskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego, którzy przedstawili projekt.
Jednym z jego elementów jest demontaż istniejącej nawierzchni kolejowej, przygotowanie podtorza kolejowego oraz ułożenie nowej nawierzchni kolejowej, która odpowiadałaby I kategorii wąskotorowej linii kolejowej. Ponadto pomiędzy Witkowem do Skorzęcinem miałoby zostać wybudowane nowe torowisko.
Projekt, który przewiduje wykorzystanie kolejki do przewozów towarowych, osobowych i turystycznych ma się przyczynić do rozwoju gospodarczego i społecznego regionu, powstaniu nowych podmiotów gospodarczych, poprawie warunków komunikacyjnych oraz walorów turystycznych. Aby tak się stało konieczne jest jednak zwiększenie prędkości wąskotorówki, liczby przystanków i uruchomienie regularnych połączeń w ciągu całego roku.
Na podstawie sporządzonej analizy wynika, że w 2005 roku na trasie Gniezno, Witkowo, Powidz, Anastazewo działający na tym terenie przewoźnicy przewozili ok. 536 osób dziennie. Można przyjąć, że po przeprowadzeniu rewitalizacji kolejki połowa z tych pasażerów skorzystałaby z transportu kolejowego. Do nich doszłaby też z pewnością spora grupa wypoczywających w Skorzęcinie.
Spotkanie w starostwie miało służyć przedstawieniu założeń projektu samorządom, przez których tereny przebiega linia kolejki i przekonaniu ich do włączenia się w realizację pomysłów.
Łącznie na zrealizowanie projektu potrzeba będzie ok. 33 mln zł, w tym 75 proc. miałoby pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego a 10 proc. z dotacji państwa. Koncepcja zakłada rozpoczęcie prac w roku 2008 lub 2009 a zakończenie w roku 2011 lub 2012.
Jak mówił starosta Krzysztof Ostrowski, kolejka wąskotorowa to produkt, który mógłby być znany nie tylko w powiecie i kraju, ale także poza granicą. - Problemem lokalnej turystyki jest to, że turysta przyjeżdża do Gniezna na jeden dzień. Musimy więc wypromować kilka takich produktów, które by powodowały, że turysta pozostanie w powiecie dłużej - podkreśla starosta.
: 18 lip 2007, 9:18
autor: Gacek
ŁUKASZ_1 pisze:Przejeżdżałem dziś przez wieś Jastrzębia k/Mogielnicy: podczas przebudowy drogi przejazd kolejowy zasypano i zaasfaltowano.
Obawiam się, że już bezpowrotnie
zagrożenie karą 8 lat wiezienia za zaasfaltpwanie przejazdu skutecznie chłodzi drogowców i natychmiast go odkuwają (jak na krajowej siódemce w Mławie)
: 18 lip 2007, 10:19
autor: Janeczek
Gacek pisze:(jak na krajowej siódemce w Mławie)
A co z nim było
Podczas ostatniego remontu (dwa albo trzy lata temu) została tam zastosowana nowoczesna technlogia jakiś gumowych płyt. Jednak się nie sprawdziła i teraz zrobili go tradycyjnie. Nikt go nie chciał asfaltowac
: 18 lip 2007, 10:36
autor: Bastian
Janeczek pisze:Nikt go nie chciał asfaltowac
Prócz tego, że zostały zalane, po czym zaraz odkute po awanturze, którą zrobił MisiekK, który się tam znalazł (ze 2-3 lata temu bodajże to było), to rzeczywiście już nikt nie chciał
: 18 lip 2007, 10:41
autor: Janeczek
A to było przed czy po remoncie
: 18 lip 2007, 11:14
autor: Bastian
To było przy remoncie obwodnicy Mławy.
: 18 lip 2007, 11:25
autor: Janeczek
Czyli są dwie prawdy, ale ja jednak pozostane przy swojej
: 18 lip 2007, 12:42
autor: Bastian
Prawda w tym przypadku jest jedna, tylko możemy znać dwa różne jej wycinki
Szczególnie, że przecież nikt nie neguje twojej wersji
Dokładnego wyjaśnienia może udzielić MisiekK, jak się pojawi. Natomiast oczywiście to zalanie torów wynikło z tego, że drogowcy się po prostu "rozpędzili" i błędnie założyli, że tor jest nieczynny. Zaasfaltowanie nie wynikało z żadnych projektów, o ile mi wiadomo. Ja sytuację znam zo opowieści samego MiśkaK, nie musiałeś o tym wiedzieć, a nie było to nagłaśniane, tak więc trochę nie rozumiem, czemu się burzysz...