Zmiany obsługowe - wrzesień 2007

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 sie 2007, 1:01

A jakie było właściwie uzasadnienie za wprowadzeniem potrójniaków i czemu w ZTM-ie stwierdzono, że potrójniaki będą lepsze od częstszych dwuskładów? I czemu TW się zgodziły, skoro są obiekcje o bezpieczeństwo itp.?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sie 2007, 6:17

MisiekK pisze:[ Zycie jest jednak troche bardziej skomplikowane.
No właśnie, życie jest trochę bardziej skomplikowane i póki co, wprowadzenie trójskładów OGRANICZY przepustowość, bo przystanków na dwa trójskłady w praktyce nie ma. I ta "banalna" z punktu widzenia wykonawstwa sprawa, wymaga ton uzgodnień i biurokracji, co "chwilkę" trwa. Poprowadź kiedyś jakąś "banalną" inwestycję, to się przekonasz, że życie jest trochę bardziej skomplikowane.
Zatem do takiego kroku to się "chwilę" wypada się przygotować, tzn. musi to być program modernizacji konkretnych tras pod tym kątem, z modernizacją sygnalizacji włącznie, a nie jakaś partyzantka.
Na marginesie, to ZTM opiniował ostatnio jakieś 200 platform do wybudowania i modernizacji... i nigdzie nie zakwestionował standardu 65-66 metrów i wagonu 30-33 metry. To tak a propos tzw. życia.
MisiekK pisze: Jak wyzej... Pasazerow w odstepie czestotliwosciowym moze byc wiecej niz pojemnosc dwuskladu danej linii na ktora jest zapotrzebowanie.
No to trzeba zwiększyć częstotliwość. Podaj przykład linii, o której mówisz zresztą, bo ZTM to miał pomysły w rodzaju "po kilka trójskładów na linię", nie zaś jednej linii. To tak a propos tzw. życia.
Rozwiazanie zadania jest wyzej. Moge miec inne linie, ktore realizuja inne relacje i musze sie wpasowywac do nich, a poza tym mam ograniczenia miejsca - skrzyzowania, cyle swiatel (ktore sa idiotyczne w Warszawie) etc...
Aha, czyli nie masz odpowiedzi.
A jakie było właściwie uzasadnienie za wprowadzeniem potrójniaków i czemu w ZTM-ie stwierdzono, że potrójniaki będą lepsze od częstszych dwuskładów?
To jest pytanie do ZTM. Chociaż jako ciekawostkę traktować należy fakt, że pomysł nie dotyczył wcale wprowadzenia tych składów na jednej -dwóch liniach w całości.
I czemu TW się zgodziły, skoro są obiekcje o bezpieczeństwo itp.?
Nie chciałbym powtarzać plotek, ale ponoć użyto nacisku ekonomicznego.

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 sie 2007, 11:05

MisiekK pisze:Przyciecia sa i przy dwuskladach. Maszyny drzwiowe po cos maja rewersy i od czegos sa blokady drzwiowe.
Może się mylę, ale w wagonach połączonych w trójskłady nie ma ani rewersu drzwi, ani blokad przystankowych (zwłaszcza w jednym z nich). Poza tym to, że przycięcia drzwiami występują w dwuskładach, co nie oznacza, że przy trójskładach nie będą występować częściej. Zobaczymy, jak będzie wyglądało wykorzystanie trzeciego wagonu. Nie sądzę, by młodzi, sprawni ludzie obawiali się przycięcia drzwiami, więc dopóki im się to nie przytrafi, nie będą mieli zbytnich obiekcji przed wsiadaniem do trzeciego wagonu.

Paweł D.
Posty: 5339
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 22 sie 2007, 11:08

fraktal pisze:
MisiekK pisze:Przyciecia sa i przy dwuskladach. Maszyny drzwiowe po cos maja rewersy i od czegos sa blokady drzwiowe.
Może się mylę, ale w wagonach połączonych w trójskłady nie ma ani rewersu drzwi, ani blokad przystankowych (zwłaszcza w jednym z nich).
Rewersu drzwi to nie ma w większości składów. Natomiast skład bez działającej blokady nie może wozić pasażerów. (Chyba że coś się pozmieniało)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sie 2007, 12:10


Trzywagonowe tramwaje na remont Puławskiej

Na linię 36 wyjadą tramwaje złożone z trzech wagonów. Mają zastąpić autobusy wycofane z zamkniętej od soboty Puławskiej. Jej remont na razie toczy się bardzo niemrawo
Po 15 latach na ulicach znów pojawiły się tramwaje złożone z trzech wagonów. W tym tygodniu jeżdżą na próbę trasą zastępczej linii Z-9 z Wyścigów na Służewiec. Po zamknięciu Puławskiej między Dolną a Domaniewską mają zrekompensować pasażerom brak autobusów. Zarząd Transportu Miejskiego planuje sześć takich trójwagonowych składów. Wyruszą na przemian z normalnymi, dwuwagonowymi, trasą linii 36 z Wyścigów na Marymont.

Długie tramwaje były w Warszawie dość popularne do pierwszej połowy lat 90. Zrezygnowano z nich m.in. dlatego, że gdy na przystanek podjeżdżały dwa składy jednocześnie, nie mieściły się przy wysepce dla czekających pasażerów. Na torach tworzyły się zatory. - Teraz jednak Tramwaje Warszawskie sprawdziły, że nie powinno dochodzić do takich sytuacji - zapewnia Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Zapowiada, że dziś powinniśmy poznać trasy objazdowe autobusów podczas zamknięcia jezdni Puławskiej w stronę Ursynowa. Od soboty zwężono ją o prawy pas, ale niewiele się tam dzieje. Wczoraj ok. godz. 10.30 spotkaliśmy tylko kilku robotników na wysokości ul. Malczewskiego i niewiele większą grupę przy ul. Idzikowskiego. Dopiero zrywali krawężniki. Dwa pozostałe pasy blokowały się zaś przed skrzyżowaniami.

A w zeszłym tygodniu Dariusz Słotwiński, prezes Strabagu, który za 45 mln ma do zimy wyremontować obie jezdnie Puławskiej, zapewniał nas, że zwężenie ulicy przed jej generalnym remontem jest bardzo potrzebne. Firma planowała, że w tym tygodniu ostro weźmie się do wymiany wodociągu, który leży pod zamkniętym pasem ruchu.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4423187.html

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7699
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 sie 2007, 13:06

mkm101 pisze:
MisiekK pisze: Czasy, kiedy spinalo sie potrojniaki, zeby ograniczac ilosc brygad na miescie minely.
To po co wprowadza się składy potrójne na 36 ? Nie po to by ograniczyć liczbę brygad tej linii?
Zwiekszenie podazy miejsc.
mkm101 pisze:
MisiekK pisze:Potrojniak to przede wszystkim dodatkowe miejsca dla pasazerow.
W czym jest przewaga układu 2 x 3 wagony nad 3 x 2 wagony ?
Podaż miejsc ta sama (teoretycznie bo trudno zdążyć do trzeciego wagonu), a częstotliwość mniejsza
Nigdzie nie napisalem, ze ma sie to wiazac ze spadkiem czestotliwosci linii
mkm101 pisze:
MisiekK pisze:Problemem w Warszawie sa niestety krotkie przystanki, ale to jest w skonczonym i dosc krotkim czasie do zrobienia,
Po co to przerabiać ? Stracone pieniądze i czas poświęcony na tony papierów pt projekty, uzgodnienia, pozwolenia na budowę... Na dodatek niesie to za sobą przebudowę licznych odcinków przyległych ulic... No tak, ale co to za problem, nie?
Rewolucyjnej przebudowy ulic, zeby zrobic obsady 3+2 wymaga moze jeden procent przystankow. I tylko tu jest to powazny problem. Przystanki dla ew. trojwagonowcow trzeba bylo planowac wczesniej i tak dostosowywac kazdy przystanek przy kazdej przebudowie.
mkm101 pisze:
MisiekK pisze:zeby trojsklad nie blokowal stojacego za nim dwuskladu.
a może wydłużyć tak by zmieściły się dwa trójskłady? To tylko trochę więcej wydanych pieniędzy i przebudowanych ulic...


Jesli przy przebudowie ulicy planowanoby taka przebudowe przystanku, koszt bylby mniejszy. Gdyby myslano o tym od 1993 roku, dzis problem infrastruktury przystankowej by nie istnial.
mkm101 pisze:
MisiekK pisze:a poza tym mam ograniczenia miejsca - skrzyzowania, cyle swiatel (ktore sa idiotyczne w Warszawie) etc...
I w czym tu potrójniaki mają przewagę nad podwójnymi?
Podaz miejsc. W tym samym czasie mozesz dac 2x2 lub 3x1+2x1.
inż. Glonojad pisze:
MisiekK pisze:[ Zycie jest jednak troche bardziej skomplikowane.
No właśnie, życie jest trochę bardziej skomplikowane i póki co, wprowadzenie trójskładów OGRANICZY przepustowość, bo przystanków na dwa trójskłady w praktyce nie ma.
Pytanie, czy chcemy puszczac same trojsklady. Trzeba tak planowac ruch, aby na przystanku spotykaly sie wagony 3+2, a nie 3+3
inż. Glonojad pisze: I ta "banalna" z punktu widzenia wykonawstwa sprawa, wymaga ton uzgodnień i biurokracji, co "chwilkę" trwa. Poprowadź kiedyś jakąś "banalną" inwestycję, to się przekonasz, że życie jest trochę bardziej skomplikowane.
Prowadzilem niejedna banalna rzecz. Dyskusje z urzedniczym betonem zbrojonym tez mi sa znane.
inż. Glonojad pisze:Zatem do takiego kroku to się "chwilę" wypada się przygotować, tzn. musi to być program modernizacji konkretnych tras pod tym kątem, z modernizacją sygnalizacji włącznie, a nie jakaś partyzantka.
I tu sie z toba ZGADZAM.
inż. Glonojad pisze:Na marginesie, to ZTM opiniował ostatnio jakieś 200 platform do wybudowania i modernizacji... i nigdzie nie zakwestionował standardu 65-66 metrów i wagonu 30-33 metry. To tak a propos tzw. życia.
Fatal critical error.
inż. Glonojad pisze:
MisiekK pisze:Rozwiazanie zadania jest wyzej. Moge miec inne linie, ktore realizuja inne relacje i musze sie wpasowywac do nich, a poza tym mam ograniczenia miejsca - skrzyzowania, cyle swiatel (ktore sa idiotyczne w Warszawie) etc...
Aha, czyli nie masz odpowiedzi.
Napisalem je. Rozwiazaniem jest przygotowanie sie do takiej zabawy uwzgledniajac warunki brzegowe.
inż. Glonojad pisze:
MeWa pisze: I czemu TW się zgodziły, skoro są obiekcje o bezpieczeństwo itp.?
Nie chciałbym powtarzać plotek, ale ponoć użyto nacisku ekonomicznego.
Bezpieczenstwo jest strasznie wyolbrzymiane. Jak dziala blokada drzwiowa i rewersowanie, to nikgo sie nie zgubi i nie odjedzie z pasazerem ktorego polowa stoi nadal na przystanku. A po glowie od bandziora mozna dostac i w drugim wagonie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sie 2007, 21:27

Z tego co wiem, rewersowania w maszynach typu tzw. "Z" - czyli w takich jak w tych wagonach - nie ma.

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 sie 2007, 21:56

MisiekK pisze:Jak dziala blokada drzwiowa i rewersowanie, to nikgo sie nie zgubi i nie odjedzie z pasazerem ktorego polowa stoi nadal na przystanku. A po glowie od bandziora mozna dostac i w drugim wagonie.
Poszperałem trochę w Przegubowcu i przeczytałem, że rewers drzwi montowano dopiero od 1993 roku. Natomiast wszystkie dotychczasowe trójskłady utworzono z wagonów 105Na wyprodukowanych w latach 80., w których rewersowania nie ma.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7699
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 23 sie 2007, 11:50

fraktal pisze:
MisiekK pisze:Jak dziala blokada drzwiowa i rewersowanie, to nikgo sie nie zgubi i nie odjedzie z pasazerem ktorego polowa stoi nadal na przystanku. A po glowie od bandziora mozna dostac i w drugim wagonie.
Poszperałem trochę w Przegubowcu i przeczytałem, że rewers drzwi montowano dopiero od 1993 roku. Natomiast wszystkie dotychczasowe trójskłady utworzono z wagonów 105Na wyprodukowanych w latach 80., w których rewersowania nie ma.
Blokady drzwiowe sa we wszystkich wagonach. I tych z programatorami i tych z zetkami. Wagon z otwartymi drzwiami nie odjedzie.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 23 sie 2007, 14:40

Jeżdżące obecnie składy 1114+1115+1139 oraz 1121+1122+1138 mają na pewno programatory więc i rewers. Pozostałe dwa złożone już potrójniaki o ile dobrze pamiętam również.

Awatar użytkownika
Santos
Zbanowany
Posty: 3448
Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:07

Post autor: Santos » 24 sie 2007, 15:38

Ciekawe jak to będzie od Września =P~ R7 wejdzie na 414,czy jednak pozostanie na 404 =P~

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 24 sie 2007, 15:44

404 to raczej tylko na wakacje choć powakacyjne rozkłady we wrześniu wrócą tylko na część linii więc może cały wrzesień jeszcze R7 będzie na 404.
414 to raczej linia, która powstanie z brygad 345 (R10 i R11)

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 sie 2007, 15:46

dzidek pisze:404 to raczej tylko na wakacje choć powakacyjne rozkłady we wrześniu wrócą tylko na część linii więc może cały wrzesień jeszcze R7 będzie na 404.
414 to raczej linia, która powstanie z brygad 345 (R10 i R11)
Ale Ostra zapewne tam nie zagości, więc będzie musiała wziąść coś innego.Zapewne na polepszoną rozkładowo linie 145.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 sie 2007, 15:47

Ostrobramska to pójdzie na wzmocnienie 145. Gdzie im na Bródno?! Ja bym się raczej Stalowej spodziewał.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Santos
Zbanowany
Posty: 3448
Rejestracja: 06 kwie 2006, 16:07

Post autor: Santos » 24 sie 2007, 16:16

dzidek pisze:404 to raczej tylko na wakacje choć powakacyjne rozkłady we wrześniu wrócą tylko na część linii więc może cały wrzesień jeszcze R7 będzie na 404.
414 to raczej linia, która powstanie z brygad 345 (R10 i R11)
Zapewne masz rację Dzidek,że R7 obsłuży 404 tylko do końca Września :P Od Października natomiast spodziewał bym się wymiany pomiędzy R7 i R11,która pierwsza z nich bierze 414 a rzecz jasna R11 404(z bardziej brygadożernym rozkładem).Bądź co bądź na Szczęśliwice jest trochę bliżej niż na Naruciaka.A od samego początku kursowania 414 najprawdopodobniej weźmie R11 i R13.Choć i Redutowej nie można wykluczyć w planie brygadowym od Października... =P~

Zablokowany