Nowe Mastero dla Warszawy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 16 lis 2007, 11:07

Jechałem wczoraj 4901 na 6/156.

NA ZEWNĄTRZ: dużo ładniejszy od poprzedników z przed 10 lat. Równa linia okien, nowe ładniejsze malowanie, szczególnie nad oknami, nowy przód (taki jak w np. 4773) nowy tył inny niż w 4773 naprawdę bardzo fajny, gorące guziki do otwierania drzwi, nowe nadkola, okrągłe, wąskie, już nie te kanciaste ala berliet.

WEWNĄTRZ: wykończenie takie samo jak w modernizacjach, wyróżniają się tylko zmodernizowana deska rozdzielcza, nowy fotel kierowcy (wreszcie porządny) taki jak w Lionsach czy SU '07, zupełnie inne wreszcie porządne ogrzewanie, przyciski do otwierania drzwi, sygnalizacja głosowa zamykania drzwi i po wciśnięciu przycisku na żądanie oraz gorącego guzika (wtedy po zatrzymaniu autobusu i uaktywnieniu przez kiermana funkcji gorący guzik drzwi, przy których został on wciśnięty otworzą się automatycznie. Do największych zalet zaliczyć możną nowe wyższe a w przedniej części wozu dużo wyższe przesuwane okna (na pół okna). Nowe szklane, przezroczyste, otwierane przez kiermana szyberdachy.

POD MASKĄ: nowej generacji silnik spełniający normę EURO-4 marki Iveco (250 KM) z Ad-Blue, sporo cichszy.

A oto uroczyście przedstawiam 4901:
Załączniki
15112007(006).jpg
Tył i bok nowego Jelcza M121I
15112007(008).jpg
Przód nowego M121I
15112007(016).jpg
Wnętrze - tył
15112007(023).jpg
Wnętrze - przód
pozdrawiam Kozik

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 16 lis 2007, 11:45

Dzięki za relacje i wreszcie pierwsze, premierowe zdjątka (nadal nie ma takowych ani na Przegubowcu, a nie na twb). No cóż, to jednak tylko podrasowany gniot.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 16 lis 2007, 12:11

Cały dzień wczoraj jeździł? A dzisiaj również wyjechał?

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 16 lis 2007, 12:16

Tak wczoraj cały dzień jeździły wszystkie trzy (4900 :arrow:1/732 , 4901 :arrow:6/156 , 4902 :arrow:?/134 ).

W najbliższych dniach ma dojechać kilkanaście następnych a do końca grudnia mają być już wszystkie 50. Będą na Stalowej i ... nadal nie wiadomo gdzie jeszcze.
pozdrawiam Kozik

SP45-166
Zbanowany
Posty: 361
Rejestracja: 22 mar 2006, 11:16
Lokalizacja: ZTM to imbecyle!!!

Post autor: SP45-166 » 16 lis 2007, 12:27

Prowadząc chyba wczoraj na 506 wtyczkową solówkę widziałem już 4901 na awaryjnych w oczekiwaniu na pogota. Gnioty już ukazują swoje oblicze. Co prawda w moim lewarku czasem nie chciały się zamykać od razu drugie drzwi... Ale mój wóz miał dwadzieścia pare lat, a ten Jelcz to nówka. Ale popsuć się już zdążył. No i on musiał czekać na pogota, a ja nie. Przecież mogę ruszyć z otwartymi drzwiami, kiedy wiem że na pierwszym wyboju i tak same się zamkną :D
Pogrążacie się coraz bardziej!

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 16 lis 2007, 12:32

SP45-166 pisze:widziałem już 4901 na awaryjnych w oczekiwaniu na pogota
A o której to było godzinie :?:
pozdrawiam Kozik

SP45-166
Zbanowany
Posty: 361
Rejestracja: 22 mar 2006, 11:16
Lokalizacja: ZTM to imbecyle!!!

Post autor: SP45-166 » 16 lis 2007, 13:23

Kozik pisze:
SP45-166 pisze:widziałem już 4901 na awaryjnych w oczekiwaniu na pogota
A o której to było godzinie :?:
Zdecydowanie rano. Jakoś około 8:30, przystanek bodaj Łabiszyńska czy jakoś tak. Miał 156 na wyświetlaczu
Pogrążacie się coraz bardziej!

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 16 lis 2007, 13:27

4901 miał rano niedokręcone wtryskiwacze, dlatego czekał na pogota. Dokręcili mu i potem cały dzień jeździł na 6/156 bezawaryjnie. Pozostałe dwa NewGnioty jeździły cały dzień bezawaryjnie.
pozdrawiam Kozik

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 16 lis 2007, 13:35

SP45-166 pisze:Prowadząc chyba wczoraj na 506 wtyczkową solówkę widziałem już 4901 na awaryjnych w oczekiwaniu na pogota. Gnioty już ukazują swoje oblicze. Co prawda w moim lewarku czasem nie chciały się zamykać od razu drugie drzwi... Ale mój wóz miał dwadzieścia pare lat, a ten Jelcz to nówka. Ale popsuć się już zdążył. No i on musiał czekać na pogota, a ja nie. Przecież mogę ruszyć z otwartymi drzwiami, kiedy wiem że na pierwszym wyboju i tak same się zamkną :D
A powoziłeś może popołudniu 310? Mułowaty strasznie!

Awatar użytkownika
Gość
Posty: 129
Rejestracja: 16 sty 2006, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: Gość » 16 lis 2007, 13:54

Heh, porównajcie tyłek 4901 z tyłkiem wozu wystawianego w Kielcach :)

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 16 lis 2007, 14:37

Do ch*a Waclawa! Wypisówki pietro nizej!
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 lis 2007, 16:02

Kozik pisze:A oto uroczyście przedstawiam 4901:
Hm, gniotowski standard. Nadal nic nie zrobili z przednimi nadkolami, drzwi te same, co kilkanaście lat temu. Jeśli się nie mylę, to nadal straszy schodek w przejściu. W sumie czego się można dobrego spodziewać... :neutral:

No i ta dolna czarna powierzchnia szyb w drugiej części autobusu... ](*,)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

SP45-166
Zbanowany
Posty: 361
Rejestracja: 22 mar 2006, 11:16
Lokalizacja: ZTM to imbecyle!!!

Post autor: SP45-166 » 16 lis 2007, 16:29

alojzy pisze:A powoziłeś może popołudniu 310? Mułowaty strasznie!
To chyba jakiś kiepski kierowca był. Ja tym cudem zasuwałem spoooooro. A ile nie będę tu pisał, bo się zaraz gromy posypią :D Tyle że strasznie zimny ten wózek. Albo piec nie działał w ogóle albo dawał ciepło nie tam gdzie trzeba. Jak nim ostatnio jeździłem to jak kołchoźnik- w czapce, szaliku kurtce i rękawiczkach
Pogrążacie się coraz bardziej!

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 16 lis 2007, 20:57

Wolfchen pisze:Nadal nic nie zrobili z przednimi nadkolami
Kolego przednie nadkola są takie same jak tylne. Wąskie czarne, w kształcie łuku. W tym Jelczu nie ma już tych berlietowskich kanciastych wielkich nadkoli. Wszystkie cztery nadkola są takie same jak w modernizowanych M121M (4793,4861,4867 itd)
Wolfchen pisze:drzwi te same,
Ale nowe i szczelne, poza tym wyposażone w funkcję ciepłego guzika (chociaż mogłyby być po obu stronach drzwi, po ludzie się mylą, wciskają inwalidę i dziwią się, że drzwi się nie otwierają) i przycisk dla niepełnosprawnych.
Wolfchen pisze:No i ta dolna czarna powierzchnia szyb w drugiej części autobusu...
A co lepsza jest krzywa łamana linia okien na dole i uskok nagle u góry :?: :?: :?:

A może byś tak nad zaletami się zastanowił :?:

A może Ty wolisz 25 letnie rozpadające się Ikarusy, w ktorych teraz wewnątrz jest taki sam mróz jak na zewnątrz, co :?:
pozdrawiam Kozik

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 532
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 16 lis 2007, 21:23

Wczoraj przejechałem się nowym Mastero i byłem pozytywnie zaskoczony. Najbardziej zdziwiło mnie to, że wnętrze różni się od tego z TWB (żółte listwy na kantach i rurki wokół siedzeń, szklana szyba przy drzwiach). Na niekorzyść z nowości można zaliczyć 'migacz' nad drzwiami - nie wiem po co jest to zamontowane.

Kierowcy może przeszkadzać ciągłe pikanie (maszyna robiąca piii ;-) ) gdy ktoś naciśnie przycisk 'na żądanie'. Silnik wydaje się w miarę dobry (znaczy się lepszy niż w poprzednich gniotach) - tylko nie wiem czy ma jakąś blokadę prędkości :-k
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

ODPOWIEDZ