Trasa Siekierkowska
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 5091
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
-
- Posty: 5091
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Trasa Siekierkowska dłuższa pod koniec czerwca
Krzysztof Śmietana 04-04-2006 , ostatnia aktualizacja 04-04-2006 16:19
Znamy dokładny harmonogram wydłużania Trasy Siekierkowskiej w stronę Gocławka. Do skrzyżowania Ostrobramskiej z Płowiecką dotrze pod koniec czerwca.
Fot. Jerzy Gumowski / AG
Gorącą naradę w sprawie Trasy Siekierkowskiej odbyli wczoraj inżynierowie z firmy Budimex-Dromex, która jest głównym wykonawcą arterii. Do późnego wieczora ustalali plan działania na najbliższe tygodnie. - Zakładamy, że Trasę Siekierkowską dociągniemy do skrzyżowania Ostrobramskiej z Płowiecką w trzeciej dekadzie czerwca - powiedział "Gazecie" Janusz R. Lewandowski, dyrektor budowy tego odcinka.
To jednak prawie cztery miesiące po terminie zapowiadanym w zeszłym roku przez Zarząd Dróg Miejskich. Skąd to opóźnienie? - Po pierwsze, były problemy z przejęciem terenu od właścicieli komisu samochodowego, gdzie trzeba było przenieść część rur. Po drugie, w tym roku była dość długa zima - usprawiedliwia wykonawcę Marek Mistewicz, dyrektor ZDM.
Przedstawiciele Budimeksu twierdzą, że jeszcze niedawno grunt miejscami był zamarznięty nawet na głębokości jednego metra. W takich warunkach nie da się budować jezdni.
W czerwcu po oddaniu nowego odcinka trasy kierowcy nie będą zapewne jeszcze w pełni zadowoleni. Dostaną bowiem do użytku mocno wybrakowaną arterię. Nie będą wtedy gotowe estakady, którymi mamy bezkolizyjnie skręcać m.in. w ul. Płowiecką. Trasa będzie się kończyć przy ul. Ostrobramskiej skrzyżowaniem ze światłami. Droga z Gocławka, Wesołej czy Rembertowa na Mokotów skróci się, ale trzeba będzie odstać swoje w korku przed sygnalizacją.
Na łatwiejszy przejazd Trasą Siekierkowską trzeba będzie zatem poczekać do początku przyszłego roku. Dopiero wtedy zostaną ukończone wszystkie wiadukty na skrzyżowaniu Ostrobramskiej z Płowiecką, które ma zbudować Budimex-Dromex. A to i tak jeszcze nie będzie koniec prac w tym rejonie. W kolejnym etapie na skrzyżowaniu Płowieckiej i Marsa musi powstać ogromne rondo i estakady w kierunku Rembertowa. Nie wiadomo, kiedy będą gotowe, bo Zarząd Dróg Miejskich nie wybrał jeszcze firmy, która je zbuduje.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Niech nie narzekają, że będa światła, a nie estakady od razu. Lepiej zeby na poczatku było to niż by wogóle miało nie być nic.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
-
- Posty: 5091
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
http://www.linia.com.pl/public/article.php?1-7499-0
Przypominam o prośbie, by artykuły z netu wklejać (oczywiście z podaniem źródła). To pozwoli je zachować dłużej, niż na "macierzystych" serwisach... (B.)2006-04-07
Pod budowę nowego odcinka trzeba wyburzyć 26 budynków
Siekierkowska rośnie
Przez całą zimę, mimo mrozów trwały prace przy budowie Trasy Siekierkowskiej od Bora Komorowskiego po Płowiecką. W tym czasie miasto wykupiło domy i posesje położone wzdłuż ul. Marsa , Płowieckiej i Faszynowej
Bezkolizyjne wjazdy i zjazdy będą oddane do użytku w drugiej kolejności. Ale ich zarys widać już teraz. Z ziemi wyrosły żelbetowe słupy - podpory. Ekipy montażowe ustawiają las rusztowań służących do wylania płyt jezdni ślimaków. Widać ściany oporowe w miejscach, gdzie nowe jezdnie Trasy Siekierkowskiej przejdą w estakady. Krajobraz jest iście księżycowy, zwłaszcza po roztopieniu się śniegu, gdy duże ciężarówki brną po osie w błocie. Można powiedzieć, że sroga zima nie wywołała znacznych opóźnień. Udało się też rozwiązać sprawę blokady budowy przez odwołanie właścicieli autokomisu Bogdan Car. Miasto ostatecznie zrezygnowało z wykupienia jego terenu, korygując projekt drogowy w tym rejonie.
Miasto musiało odkupić tereny prywatnych właścicieli, jeśli znajdowały się na szlaku nowych odcinków Trasy Siekierkowskiej. Dotyczy to 26 budynków w lepszymi gorszym stanie technicznym. Niektóre z nich, tak jak przy ul. Faszynowej i częściowo przy ul. Płowieckiej, zostały już nawet rozebrane. Stoją i straszą pustymi otworami drzwiowymi i okiennymi te przy ul. Marsa, od numeru 4 po 20.
- Z każdym właścicielem zostały podpisane umowy po przeprowadzeniu operatów szacunkowych, określających wartość nie tylko domów i gruntów, ale także nasadzeń, części wyposażenia - wyjaśnia sprawy wykupu dyrektor Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Wawer, Mirosław Urbanowski.
ZGN otoczył wykupione budynki taśmą, zapewnił wzmocnione patrole policji, na domach grożących zawaleniem się powiesił tabliczki ostrzegające przed niebezpieczeństwem. Nie zdało się to na wiele. - Okna i drzwi, piece, grzejniki, część wyposażenia łazienek sami wymontowaliśmy - przyznaje dyrektor. - Te w dobrym stanie będą montowane w podległych nam mieszkaniach socjalnych i komunalnych. Złodzieje jednak nie próżnowali. Powycinali bramy wjazdowe na posesje, zerwali siatki i metalowe ogrodzenia. Zdemontowali poręcze na klatkach schodowych. Wypruli ze ścian kable elektryczne, zdemontowali skrzynki z bezpiecznikami. Wycięli wszystkie rury od centralnego ogrzewania i wody. Z podłóg zniknęły klepki i deski. Metalowe elementy niewątpliwie wylądowały w punktach skupu złomu. Drewniane szły na opał.
- Nie wszyscy lokatorzy zechcieli dotrzymać umów i na własną rękę już nie swoje, bo odkupione, elementy wyposażenia domów i mieszkań próbowali sprzedac lub oddać np. sąsiadom z drugiej linii zabudowań wzdłuż ul. Marsa - mówi Mirosław Urbanowski. - Właścicielka domu przy ul. Marsa 4 tak chciała postąpić z grzejnikami, za które przecież już wzięła pieniądze. Była bardzo niezadowolona, gdy musiała je nam zwrócić. Bardzo porządnie zachował się właściciel posesji najbliższej wiaduktu przy Marsa. Zostawił budynek w najprzyzwoitszym porządku. Był nawet pozamiatany po wyprowadzce. Jest w najlepszym stanie technicznym, niedawno dobudowano w nim piętro, pokryty jest blachodachówką, ocieplony. Aż szkoda, że musi być rozebrany. Ponieważ i do tego domu się dobierano, trzeba było zamurować wszystkie, oprócz podpiwniczenia, otwory drzwiowe i okienne. Ktoś usiłował z poddasza wycinać krokwie i inne drewniane belki, co groziło katastrofą i groźnym w skutki wypadkiem.
Bliźniak pod nr 8 i 8A nie zostanie zburzony. Stoi w większym oddaleniu od ul. Marsa niż pozostałe. Nie będzie się nadawał na mieszkania ze względu na uciążliwość, jaką spowoduje poszerzona ulica, ale można w nim urządzić biura. Mowi się, że znajdzie się tam m. in. Ośrodek Pomocy Społecznej Wawra.
Andrzej Murat
Ale poprawi sytuacje na GocławiuNazgul pisze:Ja tam ciągle myślę, że warto by było poczekać jeszcze parę miesięcy na te estakady. Zrobienie skrzyżowania ze światłami moim zdaniem tylko pogorszy sytuację w tym rejonie. I wątpię, żeby oddali ten odcinek w czerwcu. Niedawno, już po zimie mówili, że pod koniec maja będzie
Ten fragment jest najciekawszy. Pewnie gdyby nie jakaś ochrona, to złodzieje zaczęliby niedługo rozbierać maszyny budowlane na placu budowy. Co za naród .Linia pisze:ZGN otoczył wykupione budynki taśmą, zapewnił wzmocnione patrole policji, na domach grożących zawaleniem się powiesił tabliczki ostrzegające przed niebezpieczeństwem. Nie zdało się to na wiele. - Okna i drzwi, piece, grzejniki, część wyposażenia łazienek sami wymontowaliśmy - przyznaje dyrektor. - Te w dobrym stanie będą montowane w podległych nam mieszkaniach socjalnych i komunalnych. Złodzieje jednak nie próżnowali. Powycinali bramy wjazdowe na posesje, zerwali siatki i metalowe ogrodzenia. Zdemontowali poręcze na klatkach schodowych. Wypruli ze ścian kable elektryczne, zdemontowali skrzynki z bezpiecznikami. Wycięli wszystkie rury od centralnego ogrzewania i wody. Z podłóg zniknęły klepki i deski. Metalowe elementy niewątpliwie wylądowały w punktach skupu złomu. Drewniane szły na opał.
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A miało być w połowie marca (tego roku oczywiście!).Nazgul pisze:Wczoraj czytałem w Wybiórczej, że trasa będzie dociągnięta w lipcu.. za tydzień będzie to sierpień
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl