Koleje Czech i Słowacji
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Syfiaste są pociągi pośpieszne w Czechach i na Słowacji, już u nas chyba mają wyższy standard. Podłoga się lepi, śmierdzi, otwiera się przy odrobinie szczęścia co drugie okno, zasłonek to dawno nie było, pomazane z zewnątrz i w środku, spokojnie przejść nie można między wagonami, bo drzwi siłą rozpędu się zamykają...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Można. Zdania nie zmieniłem. Zresztą mi sie mało co podobaFikander pisze:Nawiązując do pewnej listopadowej dyskusji w Grodźcu Królowej...
Jak można powiedzieć, że to jest brzydkie?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
http://biznes.onet.pl/0,1998038,wiadomosci.htmlParyż i Bratysławę połączy pociąg TGV
Paryż i Bratysławę połączy linia najszybszego ekspresu na świecie - francuskiego pociągu TGV. Odległość między stolicami Francji i Słowacji - tysiąc dwieście kilometrów - ekspres pokona w sześć godzin.
W takim czasie nie można się dostać tanimi linami lotniczymi z Paryża do Warszawy, wliczając czas dojazdu na lotnisko, odprawę, wszystkie kontrole i sam lot. Realizacja projektu specjalnej linii, po której może mknąć TGV rozpocznie się w 2010 roku. Dla ekspresu trzeba wybudować tory od nowa, stosując najnowsze technologie układania szyn - modernizacja już istniejących nie wystarczy.
Koniec prac przewidziano na 2016. Koszt inwestycji oceniono na niemal pół miliarda euro, wiadomo, że część tych pieniędzy pochodzić będzie z unijnej kasy. Według nieoficjalnych informacji podawanych przez prasę francuską, w tej chwili trwają studia nad projektem budowy linii TGV z Lyonu, przez Turyn i Mediolan do Budapesztu. Jak na razie w planach nie są rozważane propozycje budowy połączenia Paryż - Berlin - Warszawa i dalej do Moskwy.
TGV, które w barwach firmy Eurostar łączy Paryż z Londynem w 2 godziny 15 minut, przez Francję mknie z szybkością przekraczającą 300 kilometrów na godzinę.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Plany linii dużych prędkości z Lyonu do Turynu są nie od dziś, a protesty przeciwko tej inwestycji są wcale nie takie małe. Notabene z Turynu do Mediolanu linia kolejowa budowana jest ostatnio od podstaw wzdłuż autostrady A4 (chociaż budowa trwa już od kilku ładnych lat, a końca nie widać )
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jeśli ktoś nie do końca ma co ze sobą zrobić w nadchodzący weekend, to są to (wraz z poniedziałkiem, bo to w Czechach święto państwowe) ostatnie dni kursowania pociągów pasażerskich na położonej w Jesionikach, urokliwej linii 312 Bruntál - Malá Morávka.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- R-9 Chełmska
- Posty: 7767
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec