Strona 3 z 6

: 16 lis 2008, 21:26
autor: MeWa
Syfiaste są pociągi pośpieszne w Czechach i na Słowacji, już u nas chyba mają wyższy standard. Podłoga się lepi, śmierdzi, otwiera się przy odrobinie szczęścia co drugie okno, zasłonek to dawno nie było, pomazane z zewnątrz i w środku, spokojnie przejść nie można między wagonami, bo drzwi siłą rozpędu się zamykają...

: 16 lis 2008, 21:28
autor: fik
MeWa pisze:Syfiaste są pociągi pośpieszne w Czechach
Tak.
MeWa pisze:na Słowacji
Częściowo tak. Większość pociągów Bratysława - Żylina - Koszyce ma standard dorównujący najlepszym pociągom kwalifikowanym w Polsce.

: 16 lis 2008, 21:29
autor: MeWa
jechałem akurat Bratysława - Brzecław, tam to nawet nie wszędzie stoliki były i trzeba było mieć szczeście, żeby trafić na okno z widokiem...

: 16 lis 2008, 21:29
autor: fik
Którym pociągiem?

: 16 lis 2008, 21:30
autor: MeWa
R 233 Brzecław (16.59) - Bratysława (17.59)

: 17 lut 2009, 12:14
autor: fik
Nawiązując do pewnej listopadowej dyskusji w Grodźcu Królowej...

Obrazek
Obrazek

Jak można powiedzieć, że to jest brzydkie? :shock:

: 17 lut 2009, 17:18
autor: Tm
To pokaż jeszcze zdjęcie z boku.

: 17 lut 2009, 20:48
autor: Adam G.
Fikander pisze:Jak można powiedzieć, że to jest brzydkie? :shock:
można :) mnie się to nie podoba.

: 17 lut 2009, 21:19
autor: bohunu
Fikander pisze:Nawiązując do pewnej listopadowej dyskusji w Grodźcu Królowej...

Jak można powiedzieć, że to jest brzydkie? :shock:
Można. Zdania nie zmieniłem. Zresztą mi sie mało co podoba ;)

: 02 cze 2009, 14:41
autor: fik
Od 14.06 ZSSK zawiesza ruch pasażerski (znaczy się ostatnią parę) na odcinku Rożnawa - Rożnawa Miasto.

: 27 cze 2009, 10:36
autor: SławekM
Paryż i Bratysławę połączy pociąg TGV

Paryż i Bratysławę połączy linia najszybszego ekspresu na świecie - francuskiego pociągu TGV. Odległość między stolicami Francji i Słowacji - tysiąc dwieście kilometrów - ekspres pokona w sześć godzin.

W takim czasie nie można się dostać tanimi linami lotniczymi z Paryża do Warszawy, wliczając czas dojazdu na lotnisko, odprawę, wszystkie kontrole i sam lot. Realizacja projektu specjalnej linii, po której może mknąć TGV rozpocznie się w 2010 roku. Dla ekspresu trzeba wybudować tory od nowa, stosując najnowsze technologie układania szyn - modernizacja już istniejących nie wystarczy.

Koniec prac przewidziano na 2016. Koszt inwestycji oceniono na niemal pół miliarda euro, wiadomo, że część tych pieniędzy pochodzić będzie z unijnej kasy. Według nieoficjalnych informacji podawanych przez prasę francuską, w tej chwili trwają studia nad projektem budowy linii TGV z Lyonu, przez Turyn i Mediolan do Budapesztu. Jak na razie w planach nie są rozważane propozycje budowy połączenia Paryż - Berlin - Warszawa i dalej do Moskwy.

TGV, które w barwach firmy Eurostar łączy Paryż z Londynem w 2 godziny 15 minut, przez Francję mknie z szybkością przekraczającą 300 kilometrów na godzinę.
http://biznes.onet.pl/0,1998038,wiadomosci.html

: 27 cze 2009, 11:53
autor: Kleszczu
Plany linii dużych prędkości z Lyonu do Turynu są nie od dziś, a protesty przeciwko tej inwestycji są wcale nie takie małe. Notabene z Turynu do Mediolanu linia kolejowa budowana jest ostatnio od podstaw wzdłuż autostrady A4 (chociaż budowa trwa już od kilku ładnych lat, a końca nie widać :D )

: 24 wrz 2009, 12:25
autor: fik
Jeśli ktoś nie do końca ma co ze sobą zrobić w nadchodzący weekend, to są to (wraz z poniedziałkiem, bo to w Czechach święto państwowe) ostatnie dni kursowania pociągów pasażerskich na położonej w Jesionikach, urokliwej linii 312 Bruntál - Malá Morávka.

: 24 wrz 2009, 14:25
autor: jasiu
ooo, SONE+ ważny będzie w poniedziałek? ;>

: 24 wrz 2009, 17:25
autor: R-9 Chełmska
SONE+ w wersji za 150 korunek jest teraz ważny w każdy dzień tygodnia :P