Plany poszerzenia wylotĂłwek z Warszawy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 15 wrz 2006, 0:03

:arrow: Sprawa wylotówki na Gdańsk wciąż jest gorąca:
ŻW pisze:Łomianki chcą wylotówki na Gdańsk nad Wisłą

autor: Tomasz Kunert, ar, Ostatnia aktualizacja: 2006-09-14

Ważą się losy nowej wylotówki w kierunku Gdańska. Własną propozycje mają Łomianki. To trasa wzdłuż Wisły. Wczoraj władze miasta kolejny raz ją zaprezentowały, choć szanse na jej realizację są równe zeru.

Propozycje, jak wyprowadzić ruch samochodowy z Warszawy na północ, powstawały kilka lat. Nie byłoby wariantu, który nie wywołałby protestów. Protestowali mieszkańcy Bemowa, Chomiczówki, Radiowa. Według piewotnych rządowych planów, nowa trasa S7 powstałaby w wyniku modernizacji dzisiejszego wylotu na Gdańsk, wiecznie zatkanych ulic Pułkowej i Kolejowej w Łomiankach. Samorządowcy z Łomianek nie chcą jednak drogi przecinającej miasto. Przebudowanie Kolejowej wymaga wielu wyburzeń, a obecność wylotówki spowoduje, że mieszkańcy nie będą mogli swobodnie poruszać się po mieście.

– Budowa drogi według założeń GDDKiA oznacza powstanie w centrum miasta węzła komunikacyjnego o średnicy 800 m – mówi Bronisław Kondratowicz ze Stowarzyszenia Ochrona przed Powodzią i Zagrożeniami Komunikacyjnymi. – To realizacja planów z lat 50., gdy była tu wieś. Gmina opracowała własny wariant trasy S7. Chce połączyć ochronę przeciwpowodziową terenu gminy (Łomianki w 90 proc. leżą na terenie zalewowym) z wyprowadzeniem ruchu poza zamieszkane rejony.

Droga na wale

Samorządowcy proponują puścić trasę wzdłuż linii Wisły, na wale przeciwpowodziowym. Aby wał mógł utrzymać jezdnię, wymaga właściwie zbudowania od nowa. Obecne zabezpieczenie przed powodzią jest za słabe. Droga w kierunku Warszawy włączałaby się w przedłużoną Wisłostradę i trasę mostu Północnego, w kierunku Gdańska w Kazuniu. Taka droga ochroniłaby też przed degradacją Puszczę Kampinoską – unikat na skalę europejską, ulubione miejsce wypoczynku warszawiaków. Władze Warszawy przyjęły jasne stanowisko.
– Nie naszym zadaniem jest budowa dróg ekspresowych – mówi Robert Szaniawski, rzecznik urzędu miasta.

Jest zadaniem GDDKiA. A jej nie podoba się samorządowy projekt. Urzędnicy obawiają się m.in. wyższych kosztów budowy i zniszczenia przyrody nad Wisłą. Dlatego już go odrzucili. – Za kilka dni przedstawimy szefowi GDDKiA wszystkie warianty przebiegu nowej wylotówki. Trasa nad Wisłą nie jest brana pod uwagę – mówi Wojciech Dąbrowski, dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA.

– Spośród nich wybrany zostanie jeden i ten będzie realizowany. Władze Łomianek zapowiadają walkę w GDDKiA o realizację swoich pomysłów. Budowa jest planowanna jest na lata 2010-2012.

Przez Radiowo

Sieć dróg ekspresowych, w tym nowy wylot na Gdańsk, czyli tras o dość wysokim standardzie – szerokich, z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, na których można rozwinąć dużą prędkość, dookoła miasta jest potrzebna, bo rozprowadzą one ruch z autostrady A2 i będą elementem obwodnicy. Odciążą obecne trasy. Pułkową zastąpi właśnie nowa S7. Według zaakceptowanego wstępnie przez władze Warszawy projektu (musi go jeszcze ostatecznie potwierdzić szef GDDKiA), ma ona biec od trasy AK (przedłużenia autostrady przez Bemowo) przez Radiowo i na tyłach cmentarza Północnego. Połączy się z ulicą Kolejową. Wyjazd przez Pułkową straci w ten sposób na znaczeniu.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 15 wrz 2006, 10:04

Jeździć to każdy by chciał - byle pod oknami innych ](*,) Ot, polactwo w pełnej krasie [-(

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 19 wrz 2006, 0:47

:arrow: Dziś (upsss, już wczoraj) "rozbawiła" mnie wypowiedź jednej z protestujących mieszkanek (bodajże z Chomiczówki), która stwierdziła, że trasa szybkiego ruchu wiąże się dla mieszkańców z ryzykiem choroby, a nawet śmierci #-o.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 19 wrz 2006, 8:48

MZ pisze::arrow: Dziś (upsss, już wczoraj) "rozbawiła" mnie wypowiedź jednej z protestujących mieszkanek (bodajże z Chomiczówki), która stwierdziła, że trasa szybkiego ruchu wiąże się dla mieszkańców z ryzykiem choroby, a nawet śmierci #-o.
Zapewne taka osoba w zyciu nie widziała takiej trasy i myśli, że będzie to zwykła 2pasmówka tylko prędkość na niej będzię większa niż gdzie indziej i będą normalne przejścia i tiry będa ludzi zabijać #-o

Mnie to tylko jedno zastanawia. Dlaczego ludie w Polsce po 1989 roku poczuli taką nieograniczoną niczym wolnośc. Tu protest tam protest. Teraz to moemy bo kiedyś nie. A teraz jesteśmy wielcy :/ Dlaczego w innych krajach byłego bloku wschodniego można budować drogi i obowodnice- np. taka Praga. Miasto, które kilka lat temu dosłownie miało gigantyczne problemy komunikacyjne w ostatnich 10 latach zbudowalo sieć obowdnic, która cały czas sie zwiększa. I przecież takie trasy też biegną w bliskim sąsiedztwie osiedli.....Tam można- tu nie. Ech tam mentalnośc :neutral:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5311
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 19 wrz 2006, 9:09

Dokładnie, mentalność - jak to już wielokrotnie było pisane na tym forum - jeździć każdy chce, byle nie pod swoimi oknami. No i z reguły, jeśli stawia się bloki w pobliżu gruntów przeznaczonych na drogi, to "zapomina" się poinformować o tym mieszkańców. Ogólnie, nasze społeczństwo jest takie, że każdy chciałby mieć mnóstwo praw i żadnych obowiązków...
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 wrz 2006, 9:47

To też. Ale jest i druga strona medalu. Otóż społeczeństwo nie wierzy "władzy", także jeśli chodzi o kształt planowanych inwestycji. Teraz to się już powoli zmienia, ale do niedawna nie dbano o wypełnianie obietnic (ekrany? zrobi się potem, albo nigdy; hałas? ależ skąd, nie będzie żadnego hałasu!), ani o robienie czegokolwiek tak, aby było jak najmniej uciążliwe dla otoczenia. "Władza" na zaufanie społeczne będzie pracować latami (a jeszcze nie zaczęła... :roll:), a tracimy przez to my wszyscy... :(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
SISKOM
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2006, 21:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: SISKOM » 19 wrz 2006, 14:09

http://www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?plac ... &page=text
[ŻW] Do Gdańska przez Radiowo
autor: Tomasz Kunert, kb, 2006-09-18, Ostatnia aktualizacja: 2006-09-19
Wygrała Chomiczówka, przegrało Radiowo. Trwająca od kilku lat batalia o przebieg trasy ekspresowej do Gdańska dobiega końca. Na placu boju został już tylko jeden projekt.

Zarekomendowała go wczoraj firma DHV, która, na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przeanalizowała dziesięć propozycji przebiegu przyszłej trasy S7.

Przez osiedle w wykopie
Najbardziej spodobał jej się wariant, który rozpoczyna się w Czosnowie i biegnie po zmodernizowanej ul. Kolejowej w Łomiankach, czyli tak, jak prowadzi obecna droga do Gdańska. Następnie estakadą (ok. 800 m długości) i dwoma węzłami łączy się z projektowaną trasą legionowską (przeprawą przez Wisłę na wysokości Legionowa) i dalszym ciągiem dzisiejszej wylotówki. Nowa droga skręca w prawo, aby wzdłuż granicy Kampinoskiego Parku Narodowego i na tyłach cmentarza Północnego dojść do osiedla Radiowo. Przez nie ma biec w wykopie przykrytym dachem tłumiącym hałas.

Dalej droga łukiem przetnie Las Bemowski i zagłębi się w 1800-metrowy tunel wzdłuż lotniska Babice.
Spod ziemi wyjdzie w okolicy ul. Powstańców Śląskich i Maczka (tam powstanie węzeł komunikacyjny) i dojdzie do Trasy AK. Zaplanowano także połączenie jej z trasą mostu Północnego, którą trzeba jednak będzie wygiąć.

Co zdecydowało
Przede wszystkim funkcjonalność, czyli dobre włączenie w sieć istniejących i projektowanych dróg oraz przepustowość nowej trasy. W tym wariancie droga będzie mieć najmniej łuków, dzięki czemu nie będzie trzeba ograniczać na niej prędkości.

Jednak coś za coś – to jednocześnie jeden z najdroższych wariantów – budowa jednego kilometra ma kosztować ok. 120 mln zł. To przez estakady, tunel, wykopy, zabezpieczenia przed hałasem i przejścia dla zwierząt.
Wariant ten wymaga też wycięcia ok. 5 ha Lasu Bemowskiego. – Ale paradoksalnie, ochroni Puszczę Kampinoską, bo zniechęci do budowania domów tuż przy jej granicach – mówi Michał Suliborski ze Stowarzyszenia Integracji Warszawskiej Komunikacji.

Będzie protest
Na wybór wariantu drogi duży wpływ miały protesty mieszkańców Chomiczówki, którzy walczyli, aby trasa ominęła ich osiedle. Teraz martwią ich już tylko szczegóły. – Obawiamy się ruchu związanego z trasą mostu Północnego i dużym węzłem przy Maczka – mówi Hanna Gill ze stowarzyszenia Chomiczówka Przeciw Degradacji.
Oszukani czują się natomiast mieszkańcy Radiowa. Zapowiadają protesty.

– Wykop przetnie nasze osiedle – denerwuje się Anna Fornalczyk z samorządu Radiowa.– Tej drogi nie było w żadnych planach. Nacisk Chomiczówki spowodował, że nam ją podrzucono.
Teraz GDDKiA musi uzyskać od wojewody decyzję lokalizacyjną. Budowa ma się zacząć w 2010 r. i potrwać dwa lata.

----------------------
Małe sprostowanie SISKOM jest przeciwny temu wariantowi trasy przez Radiowo
Wypowiedź przedstawiciela SISKOM tyczyła się fragmentu trasy w Łomiankach.

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 19 wrz 2006, 14:14

SISKOM pisze:dwoma węzłami łączy się z projektowaną trasą legionowską (przeprawą przez Wisłę na wysokości Legionowa)
hmmm... mozna gdzies znalezc jakies informacje dot. tego projektu?

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 wrz 2006, 15:15

Nie podoba mi się to za bardzo...

jest gdzieś mapka?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
SISKOM
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2006, 21:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: SISKOM » 19 wrz 2006, 16:47

Piotrek pisze:Nie podoba mi się to za bardzo...

jest gdzieś mapka?
Jest na stronie SISKOM w dziele Trasy -> Trasa NS (S7)
Trasa przecinałaby Arkuszową w okolicy numerów 149-151

[ Dodano: 2006-09-19, 16:52 ]
hafilip84 pisze:
SISKOM pisze:dwoma węzłami łączy się z projektowaną trasą legionowską (przeprawą przez Wisłę na wysokości Legionowa)
hmmm... mozna gdzies znalezc jakies informacje dot. tego projektu?
Chodzi Ci o trasę Łomianki - Jabłonna?
To jest w sferze odległych planów i być może będzie realizowane po 2025 roku.
Ta trasa jest elementem małej obwodnicy Warszawy.
Ogólna mapka jest tu:
http://www.siskom.waw.pl/mapy/mazowsze/ ... ortowy.JPG

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 19 wrz 2006, 17:00

Jest na stronie SISKOM w dziele Trasy -> Trasa NS (S7)
Trasa przecinałaby Arkuszową w okolicy numerów 149-151
Dzięki za link. Czyli został wybrany wariant IIB wg. mapy?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 19 wrz 2006, 18:52

SISKOM pisze:Chodzi Ci o trasę Łomianki - Jabłonna?
To jest w sferze odległych planów i być może będzie realizowane po 2025 roku.
;( ;( ;(
SISKOM pisze:Ta trasa jest elementem małej obwodnicy Warszawy.
dlaczego malej, skoro jest na zewnatrz? :-k

Awatar użytkownika
SISKOM
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2006, 21:01
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: SISKOM » 19 wrz 2006, 19:32

Dlaczego Małej Obwodnicy?
By odróżniac ją od Dużej Obwodnicy. Poza tym Mała Obwodnica jest mniejsza od Dużej :)
Mała Obwodnica Warszawy składa się z dróg wojewódzkich i ma za zadanie połaczyć podwarszawskie miejscowości:Brwinów, Pruszków, Magdalenkę, Piaseczno, Konstancin, Józefów, Halinów, Wołomin, Radzymin, Legionowo, Jabłonne, Łomianki.
Duża Obwodnica Warszawy, zwana też obwodnicą TIR składa się z dróg krajowych 50 i 62 i ma za zadanie obsłużyć ruch tranzytowy. Mapkę Dużej Obwodnicy znajdziesz tu:
http://www.siskom.waw.pl/mapy/mazowsze/ ... uktura.JPG
Jest tam też Obwodnica Mazowsza.

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 19 wrz 2006, 20:40

aha... nie wiedzialem o tej TIRowej ;) stad mi sie wzielo, ze obwodnica przez Legionowa bedzie najwieksza :P

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 wrz 2006, 20:56

hafilip84 pisze:aha... nie wiedzialem o tej TIRowej ;) stad mi sie wzielo, ze obwodnica przez Legionowa bedzie najwieksza :P
Chyba będę dawał karniaki za wypowiadanie się na IT bez zerknięcia na siskom [-X ;-)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ