Telefoniczna i elektroniczna informacja kolejowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Gronostaj
Posty: 1201
Rejestracja: 13 gru 2005, 22:31

Post autor: Gronostaj » 27 cze 2006, 17:58

geograf pisze:
gronostaj pisze:A tak serio- nie irytuje Was btak infomacji przy każdym rozkładzie? Może naprawdę byśmy strzelili jakieś pisemko do PKP czy też tam, dokąd można je wystosować...?
Mam wrażenie, że im dłużej będziesz czekała z tym na innych, tym mniejsza będzie szansa na powstanie tej skargi.
Nie ma skarg, a później dziwić się, że PKP nic nie zmienia (to taka ogólna, a nie osobista, uwaga:-)
Pomóżcie mi coś takiego napisać, bo sama nie umiem, a mnie zezłościli... To trzeba jakieś podpisy zbierać, żeby wprowadzili lepszą informację ;), czy mam się sama podpisać? Jak to działa?

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 12 lip 2006, 9:18

A ja byłem dzisiaj na Centralnym - przed 8 rzecz jasna. Kobitka, która zapowiadała wydawało się że jest bliska omdleniu. W rezultacie naprawdę było ją ledwo słychać.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 lip 2006, 19:06

ona taki głos ma i styl zapowiadania.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 lip 2006, 19:49

O 9:00 gadała normalnie, nie wiem, co wy chcecie...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 lip 2006, 19:59

dla mnie też to jest normalne, ale ja jestem może bardziej wyczulony :/
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 gru 2006, 20:46

and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 25 gru 2006, 20:47

Wszyscy kochamy hafasa ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 06 cze 2008, 11:30

"Prawie 10 zł za minutę połączenia z kolejową infolinią

Informacje o pociągach najłatwiej dostać telefonicznie
(fot. JupiterImages/EAST NEWS)


Prawie 10 zł trzeba zapłacić za każdą minutę połączenia z infolinią 0-300-900-115, która udziela informacji na temat połączeń kolejowych. Pięć razy tańsze jest połączenie z podobną infolinią 0-300-300-000, ale z niej automat odsyła do tej droższej - powiadamia "Dziennik Polski".
Przed wakacjami wiele osób szuka informacji o tym, jakim pociągiem dojechać na drugi koniec Polski i jak wybrać najdogodniejsze połączenie. Najprostsze wydaje się wykręcenie numeru informacji kolejowej (022) 94-36. Przy próbie przed południem, automat informuje, że czas oczekiwania na rozmowę wynosi 5 minut. Po południu automat znowu nakazuje oczekiwanie, ale tym razem już przez 10 minut.

Dziennikarze gazety decydują się na skorzystanie z płatnej infolinii. Wykręcają numer 0-300-300-000. Na wstępie padają słowa: "Cena za minutę połączenia 2 zł 6 gr brutto". Nie jest tak źle. Po komunikacie, że infolinia w godz. 7-21 udziela informacji o rozkładach jazdy PKS i PKP, słyszą jednak, że w "chwili obecnej wszyscy nasi konsultanci są zajęci, prosimy o oczekiwanie". W kolejnym komunikacie: - "dla państwa wygody uruchomiliśmy dodatkowy numer infolinii 0-300-900-115".

Jednak po wykręceniu tego numeru nie ma już żadnych wątpliwości, że ktoś próbuje na dzwoniących zarobić spore pieniądze. Tak jak przy pierwszej infolinii, i tu połączenie rozpoczyna się od komunikatu, ale tym razem cena za minutowe połączenie to już 9 zł 91 gr brutto.

Czy w tej sytuacji można pozytywnie myśleć o PKP? Nic nie wiemy o tej infolinii. Może coś o niej wie Telekomunikacja Kolejowa, bo ona odpowiada u nas za uruchamianie infolinii i rozkład jazdy w internecie - usłyszeli dziennikarze "DP" w biurze marketingu PKP S.A. w Warszawie.

Tam też nie ukrywano zaskoczenia. Mamy podpisaną umowę jedynie z Telekomunikacją Polska na infolinię o rozkładzie jazdy pociągów, ale tam opłaty na pewno nie są tak duże - powiedziała Alicja Kozłowska z TK PKP. Będziemy wyjaśniać tę sprawę i szukać firmy, która uruchomiła infolinię. Wygląda na to, że ktoś przy telefonie wykorzystuje nasz rozkład jazdy z Internetu, bo z nikim nie podpisywaliśmy umowy o udostępnienie rozkładu - dodała. Alicja Kozłowska zapewniła "DP", że sprawa będzie wyjaśniana szybko, ponieważ klienci mogą sądzić, że to PKP pobiera tak słone opłaty za informacje, choć w rzeczywistości nie ma z tym nic wspólnego. (PAP) "

http://wiadomosci.wp.pl/kat,17511,wid,1 ... &_ticrsn=3

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 06 cze 2008, 18:54

jakaś komercyjna informacja, skąd oni to w ogóle wynaleźli? Bo że PKS ma coś takiego, to słyszałem.

Awatar użytkownika
Emisja
Posty: 141
Rejestracja: 01 maja 2006, 2:08
Lokalizacja: Z lotu samolotu
Kontakt:

Post autor: Emisja » 06 cze 2008, 21:38

Czy PKP zabrania "sprzedaży" ogólnodostępnych informacji o rozkładzie?
A jeżeli tak, to dlaczego sami sprzedają rozkład za sporą sumkę?
i ostatnie pytanie: Czemu to jest w wątku KM, skoro dotyczy ogólnopolskiej informacji PKP o rozkładach, a przytoczony artykuł jest z Krakowa?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 07 cze 2008, 12:46

http://www2.rozklad-pkp.pl/index.php?pa ... &menu_id=1
Jednocześnie informujemy, że w chwili obecnej nie jesteśmy zainteresowani odsprzedażą bądź odstępowaniem treści "Rozkładu Jazdy" i w związku z tym nie wyrażamy zgody na pokazywanie tej treści jako część innej strony www.
Nie jesteśmy również zainteresowani świadczeniem usług Rozkład SMS i Rozkład WAP pod innymi numerami niż obecny.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Emisja
Posty: 141
Rejestracja: 01 maja 2006, 2:08
Lokalizacja: Z lotu samolotu
Kontakt:

Post autor: Emisja » 07 cze 2008, 22:39

Tm pisze:http://www2.rozklad-pkp.pl/index.php?pa ... &menu_id=1
Jednocześnie informujemy, że w chwili obecnej nie jesteśmy zainteresowani odsprzedażą bądź odstępowaniem treści "Rozkładu Jazdy" i w związku z tym nie wyrażamy zgody na pokazywanie tej treści jako część innej strony www.
Nie jesteśmy również zainteresowani świadczeniem usług Rozkład SMS i Rozkład WAP pod innymi numerami niż obecny.

Przecież w artykule i moim pytaniu rzecz się rozchodzi o GŁOSOWĄ informację telefoniczną "sprzedawaną" poprzez ekstremalny koszt połączenia, więc co ma do tego cytat dotyczący wyłącznie WWW, WAP i SMS??
wygląda na to, że wszystko jest całkiem legalnie. Mogę sobie założyć prywatną informację o połączeniach - inkasować 9 PLN za minutę, a źródłem informacji będą strony przewoźników.
Z informacji pośrednika jakim jest Telekomunikacji Kolejowa wolę nie korzystać. Jest tak samo zakręcona jak rozkład w fahrplan.oebb.at albo hafas.de

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 07 cze 2008, 22:42

A do głosowej informacji telefonicznej potrzeba im... Hafasa, bo nie sądzę aby korzystali z cegły. Chociaż, kto wie, długość wyszukiwania byłaby tu zaletą :D .

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 07 cze 2008, 22:49

A "pociąg kursuje wg zmienionego rozkładu jazdy" jakby z cegły wykryli (poza Poznaniem)?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Emisja
Posty: 141
Rejestracja: 01 maja 2006, 2:08
Lokalizacja: Z lotu samolotu
Kontakt:

Post autor: Emisja » 07 cze 2008, 22:52

Tm pisze:A do głosowej informacji telefonicznej potrzeba im... Hafasa, bo nie sądzę aby korzystali z cegły. Chociaż, kto wie, długość wyszukiwania byłaby tu zaletą :D .
Ale do Hafasa nie potrzeba wcale Telekompromitacji Kolejowej ;)

[ Dodano: Sob 07 Cze, 2008 22:55 ]
bohun pisze:A "pociąg kursuje wg zmienionego rozkładu jazdy" jakby z cegły wykryli (poza Poznaniem)?
U przewoźnika na stronie firmowej
Np dla PKP PR tutaj: http://www.pr.pkp.pl/www.pr.pkp.pl/,inf ... 0,552.html
i tutaj: http://www.pr.pkp.pl/,informacje-biezace,s,0,553.html

Chyba że pytasz o coś innego...

ODPOWIEDZ