No dobrze, to jakie widzisz w takim razie rozwiązanie? Czy jazda, powiedzmy, 200km w ścisku, na stojąco, w zimnie (lub upale - do wyboru), to standard, na jaki powinniśmy się godzić? To może trzeba wprowadzić wagony z miejscami tylko do stania? Są chyba pewne granice przyzwoitości - czas się ucywilizować, podróżowanie samochodem będzie coraz droższe, więc kolej może być alternatywą, jeśli tylko zapewni się ludziom odpowiednie warunki. I bez inwestycji w tabor (że o torach nie wspomnę) się nie obejdzie).geograf pisze:I znowu ten sam tekst: "pozostali ludzie wyparują". (Bo ten o przeprowadzce na stałe połóżmy na półce z głupimi żartami).Ikarusomaniak pisze: Gdy jeździłem jeszcze PR to zdarzały się momenty, że np. przed świętami puszczali krótki pociąg (5, góra 6 wagonów) i ludzie ledwo mieścili się już na Zachodnim. Jechałem przyciśnięty do zewn. drzwi wagonu, zmarzłem i miałem pietra, że zaraz się otworzą. Z TLK wiążę nadzieje, że może ktoś tam wreszcie zacznie myśleć i że nie będę już miał takich przygód.
Jeżeli obecnie jest taki tłok, że ludzie są ściśnięci na korytarzu, to zakłądając że wprowadzą obowiązkowe miejscówki -ile wagonów będzie musiał mieć ten jeden skład? A ile jest pdobnych pociągów w całej Polsce, skąd wezmą wagony?
Jeżeli chcemy się pozbyć tłoku to nie przez podwyższanie cen (bo ludzie pójdą tam,gdzie taniej, chociażby mieli jechać godzinę dłużej-po prostu nieco rzadziej będą jeździć,ale będą), ale poprzez dodawanie połączeń/ilości pociągów!
I jeszcze jedno: co to jest [R], RF i inne takie?
Pośpieszne IC i osobowe samorządowe - czyli reforma kolejowa
Moderator: JacekM
- Ikarusomaniak
- Posty: 365
- Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
- Lokalizacja: znad Tagu
jak zostanie obowiązek miejscówek to będzie źle....nie ma tylu wagonów, a nawet jeśli są to ich stan określiłbym jako nie nadający się na TLK. Ale będą jaja jak zobaczę np. 4 Bhp doczepione do składu Lublin-Warszawa Zachodnia Takich cudów nie było od 2002 roku chyba.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
- Ikarusomaniak
- Posty: 365
- Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
- Lokalizacja: znad Tagu
Kupujesz - wsiadasz - siedzisz - jedziesz - wysiadasz. Mam porównianie między "Starostą" a pociągami PR na tej trasie. Dlatego miejscówki to dla mnie wygoda. I jak już wspominałem dają kolei potencjalną możliwość reakcji na liczbę pasażerów.Fikander pisze:Nie.Ikarusomaniak pisze:Czy jazda, powiedzmy, 200km w ścisku, na stojąco, w zimnie (lub upale - do wyboru), to standard, na jaki powinniśmy się godzić?
Co mają do tego miejscówki?
Wiesz, tylko w przypadku 100% takich pociagów skończy się tak jak w EXach do Krakowa, gdzie mimo miejscówek na korytarzu stoi koło 20 osób...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27486
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jeżeli nie zabraknie miejscówek. Jeżeli zaś się spóźnisz o trzy minuty, to kupujesz - wsiadasz - stoisz na jednej nodze w kiblu - jedziesz - wysiadasz.Ikarusomaniak pisze: Kupujesz - wsiadasz - siedzisz - jedziesz - wysiadasz.
Porównanie silnie niemiarodajne...Ikarusomaniak pisze:Mam porównianie między "Starostą" a pociągami PR na tej trasie.
A dla mnie wprost przeciwnie, nie przywykłem do dwukrotnego udawania się na dworzec - raz po bilet tydzień wcześniej; drugi raz do pociągu...Ikarusomaniak pisze:Dlatego miejscówki to dla mnie wygoda.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Ikarusomaniak
- Posty: 365
- Rejestracja: 15 gru 2005, 18:54
- Lokalizacja: znad Tagu
Patrzę na kolej z pozycji konsumenta - stąd różnice w poglądach . Chodzi mi o to, że kolej powinna zapewnić WSZYSTKIM pasażerom przyzwoite warunki podróżowania - płacą, więc mają prawo wymagać.
Natomiast mam świadomość tego, że rzeczywistość jest nieco inna (dobrze, że ludzie nie jeżdżą np. na dachach ) i dlatego bilety kupuję czasem nawet 2 tyg. wcześniej i nie mam problemu z pojawieniem się na dworcu 2x. Poza tym słuszna uwaga - jest internet .
Natomiast mam świadomość tego, że rzeczywistość jest nieco inna (dobrze, że ludzie nie jeżdżą np. na dachach ) i dlatego bilety kupuję czasem nawet 2 tyg. wcześniej i nie mam problemu z pojawieniem się na dworcu 2x. Poza tym słuszna uwaga - jest internet .
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27486
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ikarusomaniak pisze:Chodzi mi o to, że kolej powinna zapewnić WSZYSTKIM pasażerom przyzwoite warunki podróżowania - płacą, więc mają prawo wymagać.
Ależ oczywiście. Ja tylko mówię, że obowiązek miejscówkowy zapewnia przyzwoite warunki podróżowania tylko pewnej grupie pasażerów. Aby zapewnić je wszystkim, trzeba zupełnie innych rozwiązań.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Ja nie mam zaufania do sprzedaży internetowej wolę tradycyjnie-okienko, kolejeczka (kto wymyślił żeby na zachodnim była jedna kasa od strony jerozolimskich i to jeszcze należąca do WKD )
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
I widzisz, tu jest pies pogrzebany.Ikarusomaniak pisze: No dobrze, to jakie widzisz w takim razie rozwiązanie? Czy jazda, powiedzmy, 200km w ścisku, na stojąco, w zimnie (lub upale - do wyboru), to standard, na jaki powinniśmy się godzić? To może trzeba wprowadzić wagony z miejscami tylko do stania? Są chyba pewne granice przyzwoitości - czas się ucywilizować, podróżowanie samochodem będzie coraz droższe, więc kolej może być alternatywą, jeśli tylko zapewni się ludziom odpowiednie warunki. I bez inwestycji w tabor (że o torach nie wspomnę) się nie obejdzie).
Wprowadzenie wejściówek to tak naprawdę-dla mnie-skok na kasę, sposób na wprowadzenie podwyżek (bo na pewno wzrosną ceny z powodu mniejszej ilości zakupionych biletów na dany pociąg, jeżeli miejscówki będą obowiązkowe).
Jest teraz tłok na wielu liniach. Ty piszesz tak,jakby miał on zniknąć gdy wprowadzi się miejscówki. Gdzie w takim razie Ci ludzie się podzieją?
Dziękuję.Fikander pisze: (...)
I co do zakupu biletów wcześniej:
(Przykłąd dla mnie bliski) Pociągi na trasie Łódź-Wawa jeżdżą na tyle często, że nie zawsze wiem którym pojadę/na który zdążę. I co w takim razie mam robić, kupować 2 tygodnie wcześniej, by później się zmarnował?
(Co innego,że za Skierniewicami bardzo często miejscówki nie mają sensu...Tam jest potrzebne dodatkowe połączenie kolejowe)
Ta kasa w przejściu przy Zachodnim kiedyś była ajencyjna, teraz należy do KMki.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Ale w ten sposób przynajmniej część pasażerów ma ludzkie warunki. Zawsze to jakiś postęp.Fikander pisze:Ależ oczywiście. Ja tylko mówię, że obowiązek miejscówkowy zapewnia przyzwoite warunki podróżowania tylko pewnej grupie pasażerów. Aby zapewnić je wszystkim, trzeba zupełnie innych rozwiązań.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem