Strona 3 z 5

: 20 paź 2008, 16:51
autor: Glonojad
A przeprowadziłeś w tym celu analizę kosztów i korzyści finansowych? Bo owszem, sypią się, ale były tańsze. I niskopodłogowe. I można było parę ikarusów skasować. A gdybyś ich nie kupił, tylko coś lepszego i droższego, to może i tak byś musiał te ikarusy skasować, czyli byś zmniejszył pracę przewozową, czyli byś zmniejszył dochody spółki. Nie mówię, że tak było, ale czasem sprawa nie jest taka banalna jak się wydaje.

: 20 paź 2008, 16:52
autor: pawcio
Pomijając już fakt, że Jelcze, które mają już 9-11 lat w tym wieku mają prawo zacząć się sypać i domagać remontu.

: 20 paź 2008, 17:04
autor: Glonojad
A to zdecydowanie.

: 20 paź 2008, 17:09
autor: BJ
W wieku 9-10 lat, to one powinny jeździć swoje ostatnie kilometry.

: 20 paź 2008, 17:57
autor: Premo
W wieku 9-10 lat, to one powinny jeździć swoje ostatnie kilometry.
I taka jest praktyka w cywilizowanych krajach.

: 20 paź 2008, 19:32
autor: TLG
Od samego początku te autobusy zamiast zachwytu budziły ironiczny uśmiech. Myślę, że ten zakup nie miał żadnego uzasadnienia finansowego, gdyż już wtedy czyli 10 lat temu MAN II generacji czy Mercedesy O405N2 (że o montowanym w Bolechowie N4016 nie wspomnę) były osiągalne dla polskich przewoźników. Sądzę, że zarówno ówczesne zakupy Jelczów jak i te ostatnie to była decyzja polityczna, lub też podyktowana innymi mniej lub bardziej oficjalnymi względami. Jednak na pewno nie chodziło tutaj o niską cenę autobusu. Dobry Jelcz to zezłomowany Jelcz.

: 20 paź 2008, 20:00
autor: BJ
Premo pisze:I taka jest praktyka w cywilizowanych krajach.
Wiem, i dlatego to piszę.

Ale niestety - u nas 2014 to chyba najbliższy termin kasacji tego złomu :-"

: 20 paź 2008, 20:18
autor: Premo
TLG pisze:Myślę, że ten zakup nie miał żadnego uzasadnienia finansowego, gdyż już wtedy czyli 10 lat temu MAN II generacji czy Mercedesy O405N2 (że o montowanym w Bolechowie N4016
Liczyła się ilość a nie jakość. Gdyby wtedy zakupiono MANa to jeździłyby do dziś i nikt by raczej nie narzekał. Ale po co wydawać kasę na zachodnie niskopodłogowe pojazdy, podczas gdy krajowy producent ma w swojej ofercie pojazdy "spełniające funkcje autobusu niskopodłogowego" ale za o wiele niższą cenę.
BJ.2052 pisze:Ale niestety - u nas 2014 to chyba najbliższy termin kasacji tego złomu :-"
W pierwszej kolejności skasują wozy wysokopodłogowe. A w kolejce jest jeszcze kilkaset Ikarusów i kilkadziesiąt kwadratów. Przy takim tempie zamówień to jeszcze długo pojeździmy tym złomem.

: 20 paź 2008, 20:46
autor: TLG
Premo pisze:Ciach
Czy Ty w ogóle przeczytałeś to, co napisałem czy tak sobie bębnisz w klawisze, żeby nabić sobie jeszcze jednego posta?

: 23 lis 2008, 16:08
autor: fluger
Krakowskie jelcze z tego co o nich piszą nie są wcale takie złe, leprze niż w Warszawie, może dlatego po nowsze?

: 23 lis 2008, 16:21
autor: Janek1236
Są wygodniejsze, o wiele cichsze, o wiele bardziej zadbane, mają lepsze silniki.. może dlatego mówią ze nie są takie złe. W porownaniu z naszymi to niebo a ziemia =P~

: 23 lis 2008, 16:29
autor: fluger
No to jak widać jelcz jelczowi nie równy. A talkie psy na nich na forum wieszali. :-)

: 08 sty 2009, 15:49
autor: Rutin
Ostatnio zauważyłem,że w 7990 zdjęto górny klimatyzator. To jakaś grubsza zorganizowana akcja czy jednorazowy przypadek :?:

: 13 sty 2009, 15:00
autor: Drivter1234
Te klimatyzatory już od dawna nie działały, tyle że były dodatkowym oporem :D szczególnie dla 7990 bo to padlinka jakich mało

: 13 sty 2009, 16:02
autor: fluger
Ta, zamontowali tak dla picu żeby nie było że klimatyzacji nie ma. :-)