Obwodnica Śródmiejska

Moderator: Wiliam

Lynx
Posty: 31
Rejestracja: 08 gru 2008, 0:49
Lokalizacja: Bedfordshire / (Warszawa)

Post autor: Lynx » 24 gru 2015, 23:45

O ekranach nic mi nie wiadomo, natomiast owszem, wszystkie te małe kamienice w odległości 50m od zachodniej pierzei Wiatracznej są w MPZP oznaczone jako do wyburzenia z wyjątkiem tych we wnętrzu Zakola.
@MichalJ
Jeśli tak, to dlaczego w MPZP ulicom/drogom jest poświęcony odrębny rozdział z tak zdefiniowanymi ograniczeniami charakteru tych ulic?

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 gru 2015, 23:52

No bo w zasadzie plany takimi rzeczami też się zajmują, ale w pewnym momencie zorientowano się, że przeprowadzenie zmian planów zagospodarowania we wszystkich gminach na trasie 300-kilometrowej autostrady trwałoby 20 lat, więc uchwalono ustawę, która pozwala ominąć plany.

Lynx
Posty: 31
Rejestracja: 08 gru 2008, 0:49
Lokalizacja: Bedfordshire / (Warszawa)

Post autor: Lynx » 25 gru 2015, 15:14

No ale to dotyczy autostrad a tutaj to nie jest autostrada ani nawet DK. Formalnie to będzie droga powiatowa, więc nie wiem czy to prawo ma tu zastosowanie.

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 gru 2015, 15:17

Droga jest droga. Stosuje się.

Lynx
Posty: 31
Rejestracja: 08 gru 2008, 0:49
Lokalizacja: Bedfordshire / (Warszawa)

Post autor: Lynx » 25 gru 2015, 17:11

Być może. Nie mniej w opisie zamówienia na przedmiotowy projekt jest postawiony warunek, że MPZP ma być wzięty pod uwagę w trakcie opracowywania tych (nie wiadomo po co) wariantów. Pkt. III.6.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lut 2016, 0:43

Obszerny artykuł o Obwodnicy Śródmiejskiej - w sporej mierze poświęcony części praskiej, więc wrzucam go do tego tematu. Najbardziej sensacyjna jest jednak zdecydowania opcja zmiany przebiegu OŚ na odcinku wolskim. Przebicie od Arkadii do Prymasa zamiast Okopowej!
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... e-juz.html

Obrazek
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lut 2016, 1:29

Doprawdy świetnie, że ktoś na to wpadł, bo to daje szansę na zrealizowanie obwodnicy w standardzie bliskim TŁ, a nie kluczenie wąskimi uliczkami na ochocie i jazdą Okopową ze światłami co 200-300 metrów. Jedyne, co w tym projekcie boli to fakt, że w ten sposób powstanie kolejne skrzyżowanie o pięciu wlotach oraz zapewne potwornie długi wiadukt sięgający sprzed Powązkowskiej aż za rondo Babki Radosława.

I trochę przeraża podział praskiej obwodnicy na dwa etapy, z czego jeden ma się kończyć przy Radzymińskiej. I gdzie ruch z tego skrzyżowania ma się (choćby i tymczasowo) przenieść? Na Szwedzką?
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7059
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 lut 2016, 1:49

Na Barkocińską :term:

JacekM
Śnieżynka
Posty: 8854
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 20 lut 2016, 4:56

Ciekawe czy ktoś w takim razie pomyśli o zwężeniu Okopowej i Towarowej... I czy taki przebieg koło Powązek się już gdziekolwiek pojawiał? Mieszkańcy tych wszystkich nowych osiedli, które tam wypączkowały, będą wkurzeni i wcale nie będę się im dziwił. Powinni to wpuścić w tunel.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4861
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 20 lut 2016, 10:29

Ja się zdziwię jak to się uda inaczej niż tunelem, bo konserwator zabytków też może mieć coś do powiedzenia przy Powązkach.

Dodano po 2 minutach 22 sekundach:
Zapomniałem, że wtedy można uznać że konserwator działa z powodów politycznych i można go zdjąć ze stanowsiska. :term:
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lut 2016, 10:55

Na pewno diabeł tkwi w szczegółach. I na pewno nie da się zbudować łącznika dokładnie po śladzie narysowanym na mapce - bo osiedla przy Burakowskiej i Piaskowej, bo cmentarz tatarski (!), bo zakład tramwajowy na Obozowej. Część wschodnią tego odcinka można ewentualnie zbudować albo przytulając się do linii kolejowej jeszcze przed Arkadią, albo budując ją w długim tunelu - tylko jak wtedy połączyć się z Prymasa na nasypie? :-k
No i poza tym to ja nie widzę rezerw przepustowości na Prymasa, żeby tam puszczać jakiś ruch zdjęty z Okopowej. Żadnych.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 lut 2016, 11:20

Trasa N-S. Hehe.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lut 2016, 13:47

Bastian pisze:Na pewno diabeł tkwi w szczegółach. I na pewno nie da się zbudować łącznika dokładnie po śladzie narysowanym na mapce - bo osiedla przy Burakowskiej i Piaskowej, bo cmentarz tatarski (!), bo zakład tramwajowy na Obozowej. Część wschodnią tego odcinka można ewentualnie zbudować albo przytulając się do linii kolejowej jeszcze przed Arkadią, albo budując ją w długim tunelu - tylko jak wtedy połączyć się z Prymasa na nasypie? :-k
Ja widzę tylko jeden sposób realizacji tej inwestycji. Na odcinku od Prymasa do Powązkowskiej prowadzimy trasę w wykopie (lub w poziomie gruntu, nie wiem jak wyjdzie w praniu wzdłuż torów po północnej stronie. Za węzłem (typu B, jak przy GUS choćby) z Powązkowską trasa schodzi w tunel, który kończy się za rondem Radosława. Jezdnie trzeba by do tego rozsunąć, ale jest to wykonalne kosztem terenów Arkadii. No i jest to dysfunkcyjne, bo relację skrętną z Prymasa w Popiełuszki (której nie umożliwia też do końca węzeł trasy AK ze Słowackiego). Tu by trzeba niestety przy okazji Krasińskiego wydłużyć do Prymasa.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lut 2016, 14:40

Poc Vocem pisze:Ja widzę tylko jeden sposób realizacji tej inwestycji. Na odcinku od Prymasa do Powązkowskiej prowadzimy trasę w wykopie (lub w poziomie gruntu, nie wiem jak wyjdzie w praniu wzdłuż torów po północnej stronie.
No tak, tylko jak i gdzie z Prymasa zejść do tunelu? A i tak chyba oznacza to konieczność zaorania połączenia Prymasa z AK - w przeciwnym razie gdzie rozwidlenie i na jakim poziomie?
Poc Vocem pisze:Tu by trzeba niestety przy okazji Krasińskiego wydłużyć do Prymasa.
Rozumiem, że tlący się i dymiący Żoliborz ("Most Krasińskiego wprowadzi ruch tranzytowy w środek dzielnicy!") chcemy na wszelki wypadek polać czymś wysokooktanowym? :-s
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lut 2016, 15:01

Bastian pisze:No tak, tylko jak i gdzie z Prymasa zejść do tunelu? A i tak chyba oznacza to konieczność zaorania połączenia Prymasa z AK - w przeciwnym razie gdzie rozwidlenie i na jakim poziomie?
Tu. Łącznik prowadzimy wzdłuż torów, zjazd i wjazd po rampach (np. węzeł typu WA "trąbka"). Jeśli zrobimy to dobrze, raczej nie wystąpi konflikt z węzłem z trasą AK. A na zejście do tunelu mamy jakiś kilometr, co oznacza możliwość zmiany poziomu jezdni o 80 metrów (Vproj=60 km/h, klasa GP). Tyle spokojnie wystarczy, żeby zejść do tunelu.
Bastian pisze:Rozumiem, że tlący się i dymiący Żoliborz ("Most Krasińskiego wprowadzi ruch tranzytowy w środek dzielnicy!") chcemy na wszelki wypadek polać czymś wysokooktanowym? :-s
Przecież ta relacja i tak służyłaby tylko Żoliborzowi. Ale jak nie chcą, to nie, może być bez Krasińskiego, niech jeżdżą dookoła :term:
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

ODPOWIEDZ