: 22 gru 2010, 19:12
Ktoś poprzestawiał cykle świetlne na skrzyżowaniu Marsa z Żołnierską/Rekrucką. Codziennie o godz. 11 korek ciągnie się od mniej więcej Pocisku a w porannym szczycie stoi się już od Płatnerskiej .
http://www.zw.com.pl/artykul/10,548649_ ... Marsa.html
Połowiczny remont na Marsa
71 mln zł wyda ratusz na rozbiórkę zrujnowanych wiaduktów na Marsa. Zostaną odbudowane, ale w niepełnej wersji. W budżecie miasta brakuje pieniędzy.
Na przebudowę ul. Marsa między Naddnieprzańską i Żołnierską firma Intercor dostała od ratusza 18 miesięcy. Koszt inwestycji to 71 mln zł. Prace budowlane mają ruszyć wiosną przyszłego roku.
– Do tego czasu wykonawca musi przygotować projekty organizacji ruchu i zaplecze budowy. Zaczną się też rozbiórki budynków kolidujących z drogą – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.
Ulica Marsa zostanie poszerzona. Wraz z jezdnią powstaną chodniki, ścieżki rowerowe i pięciometrowe ekrany akustyczne. Drogowcy obiecują przebudować skrzyżowanie z Chełmżyńską, żeby zwiększyć jego przepustowość.
Najważniejszy element inwestycji to rozbiórka wiaduktów nad otwocką linią kolejową. Drogowcy obiecują, że nie zamkną starych dopóty, dopóki nie będą gotowe nowe (problem w tym, czy stare wytrzymają, bo od 2000 roku znajdują się na liście obiektów zagrożonych katastrofą budowlaną).
Nowe wiadukty powstaną na zewnątrz istniejących. To tzw. oszczędnościowa przebudowa ul. Marsa. W miejskich planach przejazd jest dwa razy szerszy, ale wewnętrzne wiadukty mają powstać dopiero w drugim etapie. Kiedy – nie wiadomo. Inwestycji nie ma w miejskich planach do 2014 roku.
Nawet w sprawie pierwszego etapu inwestycji ratusz boryka się z ogromnymi problemami. Jak ujawniliśmy, część właścicieli wciąż nie godzi się na wyprowadzkę. Inni żądają wykupu całych działek, a nie ich fragmentów.
Ratusz może więc czekać powtórka z al. Wilanowskiej, gdzie umowa z wykonawcą została podpisana, a potem prace na kilka miesięcy wstrzymano. Powód – konflikt z właścicielem jednej z działek, który grozi, że obrzuci urzędników koktajlami Mołotowa.
Czarne chmury zbierają się też nad kolejnym etapem – budową wiaduktów wewnętrznych, dzięki którym ul. Marsa nad koleją będzie miała po cztery pasy w każdą stronę. Urzędnicy mają problem z zabytkowym kompleksem leśnym. Zadrzewienie w rejonie skrzyżowania ul. Marsa z Żołnierską – obok Instytutu Prymasa Wyszyńskiego – zostało wpisane do rejestru zabytków. Na ewentualne wycięcie drzew musi się zgodzić Ministerstwo Kultury.
Inwestycja została podzielona na trzy etapy. Władze Warszawy wygospodarowały pieniądze tylko na pierwszy z nich. Tymczasem ul. Marsa będzie pełnić rolę wschodniej obwodnicy.
Wiesz kiedy ten węzeł powstanie, bo zmiany podobno od wakacji.pawcio pisze:fik napisał/a:
rozkład ex-521 można ułożyć tak, żeby było dwuminutowe skomunikowanie na 3.
Węzeł Marsa jest najlepszym gwarantem tego skomunikowania.
Ale w jaki sposób te światła moga pomóc skoro źródlem korków nie jest samo rondo a skrzyżowanie Okularowej z Marsa?Jarek pisze:Pomyłka? A bo ja wiem... Ponieważ ruch pieszy jest prowadzony w innym poziomie, więc sygnalizacja może dostosowywać się do wahań ruchu kołowego. W godzinach szczytu może to znacznie pomagać, przynajmniej niektórym wlotom.
Poza szczytem straty czasu wzrosną, ale to jest generalnie cecha każdej sygnalizacji.
Jak się dobrze obarierkuje, to nie będą. Pod GM z i na 136/504 na Ursynów nie biegają, chociaż ta relacja w jakimś stopniu jest wykorzystywana.rhemek pisze:Apropo ruchu pieszego: brakuje , o ile dobrze widzialem przejscia podziemnego w ciagu Plowieckiej od strony reala. Czy to oznacza, ze np. wysiadajac z autobusu 125 za rondem jadacego do centrum aby przejsc na przystanek linii jadacych na Ostrobramska bede musial okrazyc przejsciami cale rondo? To bedzie kilka minut wedrowki. A wiec ludzie beda biegac na dziko.
Biegają, biegają...drapka pisze:Pod GM z i na 136/504 na Ursynów nie biegają, chociaż ta relacja w jakimś stopniu jest wykorzystywana.
Biegają. I to na tyle masowo, że już została wydeptana ścieżka.drapka pisze:Pod GM z i na 136/504 na Ursynów nie biegają