SKM w Trójmieście

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 mar 2011, 15:31

Porównanie do WKD przesadzone. Nie ta rola, nie ta częstotliwość itp. Nie sądzę też, żeby te same bilety (pełna integracja) były warunkiem uznania czegoś za kolej miejską lub nie. A zresztą - to pole do popisu dla związku metropolitarnego, a jak czytamy, ma to być zrealizowane
Bernard pisze:. Plan jest prosty - na peronach mają pojawić się bramki oraz posterunki, w których zawsze będzie przebywał co najmniej jeden konduktor SKM. Na części posterunków dyżurować będą także funkcjonariusze służby ochrony kolei.
to ciekawe rozwiązanie. Przez to faktycznie te bramki mogą spełniać swoje zadanie.
Bernard pisze:W pociągach jeździć mają tylko maszyniści
a co z przepisami kolejowymi?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 mar 2011, 15:40

WKD obywa się bez kierpocia. To nie jest kolej?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 mar 2011, 15:46

Kolej, kolej, ale inna, w całości z własną infrastrukturą ;) W warszawskiej SKM-ce z kierpociów nie udało się zrezygnować. Przy czym pytam się, a nie twierdzę
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 08 mar 2011, 15:49

Póki jeździliby po swojej infrastrukturze, póty mogą się obejść. Gdańsk Główny - Rumia w zupełności starczy.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 mar 2011, 16:25

MeWa pisze:Nie sądzę też, żeby te same bilety (pełna integracja) były warunkiem uznania czegoś za kolej miejską lub nie.
Pytanie, czy mowa tylko o kolei miejskiej, czy tez o kolei miejskiej zintegrowanej z komunikacją miejską...
MeWa pisze:A zresztą - to pole do popisu dla związku metropolitarnego, a jak czytamy, ma to być zrealizowane
Są tzw. bilety komunalno-kolejowe, aczkolwiek dosyć drogie.
MeWa pisze:Kolej, kolej, ale inna, w całości z własną infrastrukturą ;)
SKM Trójmiasto ma swoją infrę, nawet wydzieloną.
chester pisze:Gdańsk Główny - Rumia w zupełności starczy.
A na Rumia - Wejherowo może spokojnie kierpoć się "dosiadać" w najgorszym wypadku. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 08 mar 2011, 16:30

Wolfchen pisze:
Ponieważ obecne bilety SKM - i okresowe, i jednorazowe - nie nadają się do używania w automatycznych czytnikach, trzeba będzie wprowadzić nowe. I to we współpracy ze Związkiem Komunikacyjnym, bo docelowo tylko bilety Związku będą ważne w trójmiejskiej komunikacji, także SKM. Na szczęście pomyślano o tym przy wprowadzaniu w Gdańsku, Gdyni i Wejherowie kart miejskich - ich plastikowe nośniki mogą współpracować z czujnikami zbliżeniowymi w bramkach.
Pozostaje kwestia jednorazowych.
Nie rozumiem. Jest takie miasto, w którym bilety jednorazowe umożliwiają przejście przez bramkę. Nazywa się Warszawa.
noidea

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 mar 2011, 16:33

SKM Trójmiasto ma bilety identyczne, jak na WKD - muszą je wymienić na bilety kartonikowe z paskiem magnetycznym (jednorazowe, może część okresowych) i elektroniczne (okresowe). A do tego taką samą formę muszą przyjąć bilety metropolitarne, umożliwiające jazdę SKMką (albo zastosować do nich "wejściówki". :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 08 mar 2011, 16:48

Wolfchen pisze:SKM Trójmiasto ma bilety identyczne, jak na WKD - muszą je wymienić na bilety kartonikowe z paskiem magnetycznym (jednorazowe, może część okresowych) i elektroniczne (okresowe). A do tego taką samą formę muszą przyjąć bilety metropolitarne, umożliwiające jazdę SKMką (albo zastosować do nich "wejściówki". :-k
Ależ Ty jak zwykle szukasz problemu tam, gdzie go nie ma. Wymienią, przecież to oczywiste. Trochę czasu na to mają.
noidea

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 mar 2011, 16:53

Adam G. pisze:Ależ Ty jak zwykle szukasz problemu tam, gdzie go nie ma.
A znasz lokalną specyfikę (szczególnie odnośnie relacji pomiędzy MZK ZG a poszczególnymi organizatorami), czy autorytatywnie się wypowiadasz?
Nikt nie planuje tam wymiany systemu biletowego (pomijam SKM), bo obecne spełniają założenia MZK ZG.
Adam G. pisze:Trochę czasu na to mają.
SKM wymieni pewnie. Ale zapominasz o takim czymś, jak kompatybilność systemu biletowego SKM i MZK ZG.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 mar 2011, 17:13

Wolfchen - przeczytałeś artykuł do końca?
Ponieważ obecne bilety SKM - i okresowe, i jednorazowe - nie nadają się do używania w automatycznych czytnikach, trzeba będzie wprowadzić nowe. I to we współpracy ze Związkiem Komunikacyjnym, bo docelowo tylko bilety Związku będą ważne w trójmiejskiej komunikacji, także SKM.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 mar 2011, 17:24

Problem w tym, że docelowe bilety MZK ZG mają postać papierową (która nie nadaje się do bramek) i elektroniczną. Wszelkie zmiany w tym zakresie zostały już dokonane, dosyć dawno - obecnie przewoźnicy autobusowi sukcesywnie przystosowują kasowniki do tych wytycznych...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 08 mar 2011, 17:30

Wolfchen pisze:Problem w tym, że docelowe bilety MZK ZG mają postać papierową
Nic na świecie nie jest docelowe :evil: Cele ewoluują, tu widać tego najlepszy przykład. BTW, jeśli w XXI wieku jakieś przedsiębiorstwo za "docelową" formę uznaje bilet papierowy, to należy pogratulować myślenia...
noidea

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 mar 2011, 17:37

Adam G. pisze:Nic na świecie nie jest docelowe
Docelowe, tj. w miarę stałe, którego nie zmienią szybko (skoro założeniem jest wymiana kasowników wraz z wymianą taboru, więc potrwa jeszcze z 5-6 lat)...
Adam G. pisze:BTW, jeśli w XXI wieku jakieś przedsiębiorstwo za "docelową" formę uznaje bilet papierowy, to należy pogratulować myślenia...
W MZK ZG są takie formy biletów:
- standardowe papierowe (jednorazowe, 24-godzinne i 72-godzinne)
- tzw. bilet telefoniczny (tańszy o 50/25 gr od papierowego - tylko jednorazowe)
- elektroniczne (okresowe)

Oprócz tego są jeszcze papierowe karnety sprzedawane u kierowców. Wszystko w standardowym formacie (szerokość: 35 mm).

Wobec tego, czy wydaje Ci się realne zmienić wszystkie kasowniki i wprowadzić całkiem nowe bilety w niecałe dwa lata? 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 mar 2011, 17:41

Tym bardziej, że artykuł cytuje i podaje oficjalne źródła udziałowców i ciał nadzorujących komunikację. Naprawdę nie robiłbym problemów tam, gdzie ich nie ma - tym bardziej, jak pisał Adam G., są one do rozwiązania.

W skrajnej sytuacji nic nie stoi na przeszkodzie, żeby bilety jednorazowe SKM, skoro można je kupić na stacjach w kasach lub automatach, miały inną formę niż w innych środkach komunikacji do momentu dostosowania kasowników w środkach komunikacji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 mar 2011, 18:35

MeWa pisze:
Bernard pisze:W pociągach jeździć mają tylko maszyniści
a co z przepisami kolejowymi?
Da radę. tylko wymaga małych inwestycji w układy kontroli drzwi i blokadę rozruchu od otwarcia drzwi. no i w końcu w systemy drzwi, które będą się domykać zimą :-) w przeciwnym wypadku kierpocie zostaną. a jakby wszystko było tak jak trzeba, to tylko by robili kontrolę biletów w pociągach i dozorowali wymianę pasażerów na stacjach - plus informowanie. jak w Berlinie choćby...

ODPOWIEDZ