Strona 3 z 10

: 26 sty 2012, 23:29
autor: kajo
I jeszcze padł Koronny argument
[img]http://www.zm.org.pl/share/logo/zm.png[/img] pisze:Odległości między przystankami
Kolejnym argumentem jest rzekomo zbyt mała odległość między spornym przystankiem, a stacją Łódź Fabryczna (800 m między krańcami – nie między osiami). Z punktu widzenia możliwości technicznych nie jest to zbyt mała odległość. Na przykład między stacjami metra warszawskiego Centrum i Świętokrzyska odległość nie przekracza 400 m, Odległości na budowanej średnicy Lipska wynoszą (w osiach stacji) do 600 m.
Stacje buduje się tak często jak jest to potrzebne ze względów funkcjonalnych. Jeżeli projektanci tłumaczą, że zasięgi oddziaływania stacji będą się nakładały i z tego powodu należy pasażerom zafundować kilometrowy marsz do centrum, czy linii tramwajowej, przy miliardowej inwestycji, to pogratulować pojęcia o funkcjonalności i tupetu w trwonieniu publicznych pieniędzy.
http://www.zm.org.pl/?a=srednica_lodz-11c

Cały artykuł jest ciekawy.

: 27 sty 2012, 16:00
autor: MeWa
Debilizm goni debilizm. Niech oni w tej Łodzi nic komunikacyjnego już nie budują ](*,) szkoda kasy... =;

Obrazek
Tunel pod Łodzią: nie będzie stacji pod Manufakturą!
pw
26.01.2012 , aktualizacja: 26.01.2012 13:09

Tunel, który ma połączyć dworzec Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska, nie będzie miał stacji pośrednich

Od kilku miesięcy trwał spór pomiędzy projektantami, którzy chcieli utworzyć stację kolejową w tunelu za Manufakturą a grupami społecznymi, żądającymi stacji przy skrzyżowania ulic Zachodnia-Zielona.

Na czwartkowym kolegium prezydenckim władze miasta podjęły decyzję, że nie powstanie ona w żadnym z wariantów. - To wspólne stanowisko wszystkich stron inwestycji (magistratu, spółki PKP S.A. i Urzędu Marszałkowskiego - przyp.red.) - powiedziała Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Zdaniem specjalistów PKP i projektantów tunelu, utworzenie stacji przy Zachodniej niemożliwe. Przynajmniej przy takim przebiegu torów jak dotychczas planowano. Teoretycznie byłoby to możliwe, gdyby tory szły prosto, a nie łukiem. Takie rozwiązanie znacznie jednak zwiększyłoby koszty inwestycji - nawet dwukrotnie.

Na budowę takiej stacji za Manufakturą nie zgadzają się z kolei władze miasta. Zdaniem włodarzy mogłoby to doprowadzić do upadku Śródmieścia.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,1103 ... tura_.html

Obrazek

: 27 sty 2012, 16:39
autor: Wolfchen
To po co właściwie ten tunel w takim razie będzie? Dla dalekobieżnych? 8-(

: 27 sty 2012, 16:40
autor: MeWa
Swoją drogą - budowa przystanku przyczynia się do upadku miasta. Dlatego też nie tylko przy Manufakturze nie będzie stacji, ale przy Piotrkowskiej też nie przewidziano peronów.

: 27 sty 2012, 16:41
autor: MichalJ
W ogóle nie będzie tego tunelu.

: 27 sty 2012, 16:43
autor: MeWa
Jesteś pewien? Bo jakieś środki unijne się zwolniły...

: 27 sty 2012, 16:50
autor: MichalJ
Pewien to jestem tylko śmierci i podatków.

: 27 sty 2012, 17:39
autor: px33
Prawdę mówiąc to lepiej żeby tego teraz nie robili tylko żeby poczekali na kompetentną i odpowiedzialną ekipę, która nie miałaby rozdwojenia jaźni (Rada miasta postulowała tunel z przystankiem w centrum (a nie Łódź-parking na zadupiu), przetarg na studium wykonalności zawierał stację w centrum) i nie rozwaliłaby na kolejne kilkadziesiąt lat łódzkiego układu kolejowego (to już lepiej żeby Fabryczny został na parę lat ślepy niż żeby odwalić taki numer). A wydawało się, że gorzej niż z Kropiwnickim być nie może...

: 27 sty 2012, 18:29
autor: Kleszczu
MeWa pisze:Debilizm goni debilizm. Niech oni w tej Łodzi nic komunikacyjnego już nie budują ](*,) szkoda kasy... =;

Obrazek
Tunel pod Łodzią: nie będzie stacji pod Manufakturą!
pw
26.01.2012 , aktualizacja: 26.01.2012 13:09

Tunel, który ma połączyć dworzec Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska, nie będzie miał stacji pośrednich

Od kilku miesięcy trwał spór pomiędzy projektantami, którzy chcieli utworzyć stację kolejową w tunelu za Manufakturą a grupami społecznymi, żądającymi stacji przy skrzyżowania ulic Zachodnia-Zielona.

Na czwartkowym kolegium prezydenckim władze miasta podjęły decyzję, że nie powstanie ona w żadnym z wariantów. - To wspólne stanowisko wszystkich stron inwestycji (magistratu, spółki PKP S.A. i Urzędu Marszałkowskiego - przyp.red.) - powiedziała Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Zdaniem specjalistów PKP i projektantów tunelu, utworzenie stacji przy Zachodniej niemożliwe. Przynajmniej przy takim przebiegu torów jak dotychczas planowano. Teoretycznie byłoby to możliwe, gdyby tory szły prosto, a nie łukiem. Takie rozwiązanie znacznie jednak zwiększyłoby koszty inwestycji - nawet dwukrotnie.

Na budowę takiej stacji za Manufakturą nie zgadzają się z kolei władze miasta. Zdaniem włodarzy mogłoby to doprowadzić do upadku Śródmieścia.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,1103 ... tura_.html

Obrazek
Rozkoszne...

: 27 sty 2012, 19:46
autor: person
px33 pisze:Prawdę mówiąc to lepiej żeby tego teraz nie robili tylko żeby poczekali na kompetentną i odpowiedzialną ekipę, która nie miałaby rozdwojenia jaźni (Rada miasta postulowała tunel z przystankiem w centrum (a nie Łódź-parking na zadupiu), przetarg na studium wykonalności zawierał stację w centrum) i nie rozwaliłaby na kolejne kilkadziesiąt lat łódzkiego układu kolejowego (to już lepiej żeby Fabryczny został na parę lat ślepy niż żeby odwalić taki numer). A wydawało się, że gorzej niż z Kropiwnickim być nie może...
Nic tylko przyklasnąć.
Również jestem zdania, że lepsza żadna stacja (ale najlepiej z tunelem w odpowiednim miejscu...), niż kretowisko na tyłach Manufaktury.
Kto myśli, że stacja pod b. fabryką Poznańskiego to - niemalże - los wygrany na loterii i łodzianie nie powinni wybrzydzać, niestety zdaje się w ogóle nie znać Łodzi.

Tunel średnicowy bez przystanku pod ŁTR (oczywiście podstawowo powinny zatrzymywać się na nim pociągi regionalne) ma średni sens.

Więcej o dotychczasowych (tak zwanych) konsultacjach można przeczytać choćby
tu oraz u gothmuchy .

: 27 sty 2012, 21:51
autor: MeWa
Niech ktoś to zablokuje, bo szkoda wydanych pieniędzy (-o<
Łódź w ogóle chyba myśli, że złapała Pana Boga na nogi z podziemnym Fabrycznym i tunelem - że należy budować to za wszelką cenę, bez względu na funkcjonalność.

: 27 sty 2012, 22:10
autor: px33
Fabryczny to akurat warto (bo to, że jakiś inteligent chce zablokować KDP wcale nie znaczy, że nie powróci się do tego później, może w bardziej rozsądnej formie tzn. z budową etapami i taborem dwusystemowym wyjeżdżającym poza trasę KDP), tunel też warto (jako element poprawy funkcjonalności Fabrycznego i ŁKA - włączenia kolei w system KM) ale nie w tej proponowanej formie - zbyt długiego i z przystankiem na zadupiu albo o zgrozo bez niego.

Za to pozytywne wieści płyną (o dziwo) z innego bastionu betonu - ZDiT w sprawie remontu trasy WZ, wszystkie logiczne warianty zakładają projekt DTC (to: http://iptlodz.org/blog/dworzec-tramwajowy-centrum/ ), jeszcze dwa punkty przesiadkowe, torowiska trawiaste i we fragmentach PAT. Po burzy (mimo wszystko mniejszej niż teraz) unieważniono poprzednie kuriozalne studium wykonalności i doczekaliśmy się takiego na poziomie.

: 27 sty 2012, 22:16
autor: Glonojad
No, to dobre wieści. Jeszcze zobaczymy, jak tam będzie ze sterowaniem ruchem, ale ktoś u nich za to współodpowiedzialny bronił swego czasu na SSC braku priorytetów zażarcie...

: 27 sty 2012, 22:19
autor: MeWa
Czytam w dokumentach, że tunel ma służyć kolei krajowej i międzynarodowej, a nie agolmeracyjnej - wydawało mi się zawsze, że ten tunel konwencjonalny służyć miał tez łódzkiej kolei regionalnej. Coś czuję jednak, że jak ten tunel powstanie, to Łódź już nigdy nie doczeka się średnicy dla kolei miejskiej z dogodnymi stacjami (pl. Hallera i Zielna / Zachodnia).
W dokumentacji jest, że tunel ma mieć przepustowość na ok. 150 par pociągów na dobę. Skąd oni tyle pociągów chcą wziąć i jakie relacje mają być obsługiwane przez Łódź?
px33 pisze:Fabryczny to akurat warto
Też jestem tego zdania, ale tunel w tej formie to porażka.

: 27 sty 2012, 22:50
autor: KwZ
px33 pisze:i taborem dwusystemowym wyjeżdżającym poza trasę KDP)
Przecież to miało być zawsze :-s
MeWa pisze: tunel ma mieć przepustowość na ok. 150 par pociągów na dobę. Skąd oni tyle pociągów chcą wziąć
Chyba maksymalną, a że niekoniecznie oczekiwany popyt?