Koleje krajów byłego ZSRR

Moderator: JacekM

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 09 mar 2009, 21:42

i znów mam ten sam zarzut - opisane są tylko wagony, które napotkać możemy w pociągach "firmiennych" - tych znacznie lepszych, za które płaci się sporo więcej niż za zwykłe.
noidea

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 09 mar 2009, 22:55

A po co opisywać zwykłe wagony "kupiejne", skoro wszystkie są takie same, ale i tak nigdy nie trawiłem "płackartnych", choćby były w nie wiem jak "firmiennym" pociągu. Widzę, że zaczęli produkować wagony z przedziałami i miejscami siedzącymi, takimi jak w większości naszych pociągów dalekobieżnych, wcześniej coś takiego u ruskich chyba nie istniało. Natomiast kiedy ostatni raz byłem w Rosji (2004) to jechałem pociągiem zestawionym z wagonów sypialnych i dwóch wagonów z miejscami do siedzenia, ale bezprzedziałowymi. Właśnie w takim bezprzedziałowym wagonie podróżowałem i nie wspominam tego najlepiej, bo to był nocny pociąg. Takich wagonów w powyższej prezentacji nie widzę...

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 09 mar 2009, 23:14

TOMEK pisze:nigdy nie trawiłem "płackartnych"
ja chyba nawet wolę płackartę od kupe :).
TOMEK pisze:Natomiast kiedy ostatni raz byłem w Rosji (2004) to jechałem pociągiem zestawionym z wagonów sypialnych i dwóch wagonów z miejscami do siedzenia, ale bezprzedziałowymi. Właśnie w takim bezprzedziałowym wagonie podróżowałem i nie wspominam tego najlepiej, bo to był nocny pociąg. Takich wagonów w powyższej prezentacji nie widzę...
o, na jakiej trasie? :O na bezprzedziałowy trafiłem całkiem niedawno, ale na ~4-godzinnej relacji w dzień :) dodam, że był bardzo wygodny, dobrze wyciszony a na środku miał nawet dwa telewizory!
noidea

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 09 mar 2009, 23:30

Kazań - Moskwa, to był pociąg, który docelowo miał się właśnie stać "firmiennym" i był zestawiony z przebudowanych i zmodernizowanych wagonów...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 18 maja 2009, 18:45

Dramatyczny apel ministra do przemytników: nie zepsujcie nam pociągu do Krakowa

Nie zepsujcie nam pociągu do Krakowa - taki dramatyczny apel wystosował w poniedziałek minister transportu Ukrainy Josyp Winski do ukraińskich przemytników.
- Nie psujcie wagonów tego pociągu. Niedawno oddaliśmy do użytku zupełnie nowy skład, który przemytnicy zniszczyli w ciągu tygodnia - powiedział na konferencji prasowej we Lwowie.

Każdego dnia w stronę sąsiedniej Polski wyruszają stąd transporty ukraińskich papierosów i alkoholu. Ze strachu przed celnikami ich właściciele umieszczają towar m.in. w zakamarkach pociągów, rozkręcając ich elementy.

Minister Winski obawia się, by nowego pociągu relacji Lwów- Kraków, który ruszy w trasę w końcu maja, nie spotkał los jego poprzedników.

Lwowskie koleje z niszczącymi pociągi przemytnikami walczą od lat. Narzekają, że w związku z koniecznością ciągłego remontu wagonów utrzymywanie połączeń z Polską jest nieopłacalne.

W 2007 r. ukraińska kolej była tak zdesperowana, że zlikwidowała pociągi z Czerniowiec i Lwowa do Przemyśla.

Międzynarodową trasę kolejową Lwów-Przemyśl obsługuje teraz tzw. elektryczka, czyli pociąg podmiejski bez przedziałów i miejsc leżących.
http://wiadomosci.onet.pl/1972955,12,item.html

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 maja 2009, 20:08

Wniosek z tego taki, że należy zbudować płaceletryczkę.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 maja 2009, 20:26

Albo przekuć Mościska-Przemyśl na 750mm i ściągnąć płackartne z Gajworonu :keke:

nb., przecież już wycofano (niestety) elektryczkę z L-P, czy coś mącę?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 kwie 2010, 14:50

Sądzę, że wątek ma szansę stać się popularny ;)
Ministerstwo Transportu Ukrainy pisze: http://www.mtu.gov.ua/ru/news/17178.html

30 травня поточного року вводиться в дію новий графік руху поїздів на 2010/2011 роки.

У новому графіку розроблено розклад для призначення 364 пари поїздів: 198 пар поїздів у внутрішньому сполученні, 21 пара — в міжнародному та 145 пар — з країнами СНД. З них 68 пар фірмових поїздів: 60 — у внутрішньому сполученні та 8 –– у міждержавному.

Із загальної кількості поїздів 251 пара поїздів нового графіку (69%) мають категорію швидких, новим графіком передбачено збільшити маршрутну швидкість всіх поїздів.

Збережено курсування поїздів, які користуються стабільним попитом у пасажирів, та розроблено розклад для призначення чотирьох нових поїздів у внутрішньому сполученні:

1. №255/256 Харків—Київ;
2. № 539/540 Київ—Івано-Франківськ;
3. № 545/546 Дніпропетровськ—Львів;
4. № 589/590 Київ—Генічеськ.

Також новим графіком руху поїздів передбачене призначення нових безпересадкових та причіпних вагонів:

1. Один вагон Одеса—Мурманськ — влітку 2 рази на тиждень з поїздами №432/323-324/431.
2. Один вагон Дніпропетровськ—Уфа — цілорічно 1 раз на 4 дні з поїздами №16-54/53-15.
3. Один вагон Дніпропетровськ—Красноярськ — цілорічно 1 раз на 4 дні з поїздами №16-54-134/133-53-15.
4. Один вагон Донецьк—Уфа — цілорічно 1 раз на 4 дні з поїздами №338-54/53-9.
5. Один вагон Донецьк—Красноярськ — цілорічно 1 раз на 4 дні з поїздами №16-54-134/133-53-15
6. Один вагон Київ—Уфа — цілорічно через день з поїздами №350-54/53-88.
7. Один вагон Харків—Красноярськ — цілорічно через день з поїздами №54-134/133-53-15.

Скасовано наступні поїзди, які не користувалися достатнім попитом у пасажирів:

1. № 155/156 Київ—Одеса;
2. № 221/222 Москва—Адлер (формування РЖД);
3. № 227/228 Санкт-Петербург—Новоросійськ (формування РЖД);
4. № 237/238 Москва—Анапа (РЖД);
5. № 257/258 Красноярськ—Сімферополь (формування РЖД);
6. № 265/266 Нижній Тагіл—Сімферополь (формування РЖД);
7. № 698/697 Херсон—Нововесела.

Одинадцяти парам поїздів змінено маршрут прямування по окремих дільницях, 7 парам поїздів змінено періодичність курсування.
I moje tłumaczenie dla niecyrylicznych, jeślim coś namieszał, to proszę mnie ochrzanić i poprawić :term:

30 maja br. wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów na 2010/11 rok.
W nowym grafiku przygotowano rozkład dla 364 par połączeń, w tym: 198 par połączeń krajowych, 21 par połączeń międzynarodowych i 145 par połączeń z krajami WNP. Z tego 68 par to pociągi firmienne - 60 z nich w komunikacji wewnętrznej, 8 zaś - w komunikacji z państwami WNP.
Z ogólnej liczby pociągów, 251 par (69%) będzie miało kategorię szwydkich (pospiesznych), pod warunkiem zwiększenia prędkości wszystkich pociągów. ( :-k 8-( )
Zachowano kursowanie pociągów, które cieszą się stabilnym wykorzystaniem wśród pasażerów, a także przygotowano rozkład dla wprowadzenia czterech nowych pociągów w komunikacji wewnętrznej:
  • 255/256 Charków-Kijów
    539/540 Kijów-Stanisławów
    545/546 Dnipropetrowsk-Lwów
    589/590 Kijów-Heniczesk
(przy czym nie podniecałbym się tymi pociągami za bardzo, bo numery 5xx to posilove vlaky ;), kursujące po ogłoszeniu w okresach zwiększonego pasażiropotoku)

W nowym rozkładzie zaplanowano także kursowanie nowych wagonów bezpośrednich:
  • Odessa-Murmańsk - 2 razy w tygodniu latem
    Dnipropetrowsk-Ufa - co 4 dni
    Dnipropetrowsk-Krasnojarsk - co 4 dni
    Donieck-Ufa - co 4 dni
    Donieck-Krasnojarsk - co 4 dni
    Kijów-Ufa - codziennie
    Charków-Krasnojarsk - codziennie
Skasowano następujące pociągi, jakie nie cieszyły się popytem pasażerów:
  • 155/156 Kijów-Odessa
    221/222 Moskwa-Adler
    227/228 Petersburg-Noworosyjsk
    237/238 Moskwa-Anapa
    257/258 Krasnojarsk-Symferopol
    265/266 Niżnyj Tagił-Symferopol
    698/697 Cherson-Nowowesoła
Poza tym, jedenastu parom pociągów zmieniono trasy przejazdu, siedmiu parom zaś - dni kursowania.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 15 kwie 2010, 19:28

fik pisze:pod warunkiem zwiększenia prędkości wszystkich pociągów.
w nowym rozkładzie przewidziano wzrost prędkości wszystkich pociągów.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 15 kwie 2010, 23:23

A co wspólnego z Ukrainą mają te relacje:
221/222 Moskwa-Adler
227/228 Petersburg-Noworosyjsk
237/238 Moskwa-Anapa
:-s :?:

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 15 kwie 2010, 23:27

Trasę.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 16 kwie 2010, 7:54

TOMEK pisze:A co wspólnego z Ukrainą mają te relacje:
221/222 Moskwa-Adler
227/228 Petersburg-Noworosyjsk
237/238 Moskwa-Anapa
:-s :?:
No do kraju Krasnodarskiego jest bliżej generalnie przez Ukrainę ;-)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 16 kwie 2010, 15:28

W sumie to zapomniałem, że linia kolejowa Woronież - Rostów przechodzi przez "malenkij kusok" Ukrainy ;-)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 kwie 2010, 23:40

Podobno jednym z pociągów ze zmienioną trasą jest 59 Kijów-Sofia, który między Tarnopolem a Czerniowcami pojedzie nie dotychczasową trasą przez Czortków, ale nadłoży drogi przez Lwów i Stanisławów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Karolus
Posty: 27
Rejestracja: 20 sie 2007, 19:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karolus » 14 maja 2010, 20:12

Witajcie!

Wybieram się do Rosji pociagiem przez Białoruś.
Czy ktos może wie, czy są jakieś zakazy fotografowania, wychylania się, otwierania okien itp na Białorusi i w Rosji? Czy można fotografować autobusy tramwaje, metro w St. Petersburgu?

PS: Nie wiedziałem, gdzie to umieścić wiec tu napisałem.
Serdecznie Pozdrawiam,
Karol Lubaczewski
ty42@vp.pl
GG / Skype: 581931 / ok22-31

ODPOWIEDZ