Koleje krajów byłego ZSRR
Moderator: JacekM
A po co opisywać zwykłe wagony "kupiejne", skoro wszystkie są takie same, ale i tak nigdy nie trawiłem "płackartnych", choćby były w nie wiem jak "firmiennym" pociągu. Widzę, że zaczęli produkować wagony z przedziałami i miejscami siedzącymi, takimi jak w większości naszych pociągów dalekobieżnych, wcześniej coś takiego u ruskich chyba nie istniało. Natomiast kiedy ostatni raz byłem w Rosji (2004) to jechałem pociągiem zestawionym z wagonów sypialnych i dwóch wagonów z miejscami do siedzenia, ale bezprzedziałowymi. Właśnie w takim bezprzedziałowym wagonie podróżowałem i nie wspominam tego najlepiej, bo to był nocny pociąg. Takich wagonów w powyższej prezentacji nie widzę...
ja chyba nawet wolę płackartę od kupe .TOMEK pisze:nigdy nie trawiłem "płackartnych"
o, na jakiej trasie? :O na bezprzedziałowy trafiłem całkiem niedawno, ale na ~4-godzinnej relacji w dzień dodam, że był bardzo wygodny, dobrze wyciszony a na środku miał nawet dwa telewizory!TOMEK pisze:Natomiast kiedy ostatni raz byłem w Rosji (2004) to jechałem pociągiem zestawionym z wagonów sypialnych i dwóch wagonów z miejscami do siedzenia, ale bezprzedziałowymi. Właśnie w takim bezprzedziałowym wagonie podróżowałem i nie wspominam tego najlepiej, bo to był nocny pociąg. Takich wagonów w powyższej prezentacji nie widzę...
noidea
http://wiadomosci.onet.pl/1972955,12,item.htmlDramatyczny apel ministra do przemytników: nie zepsujcie nam pociągu do Krakowa
Nie zepsujcie nam pociągu do Krakowa - taki dramatyczny apel wystosował w poniedziałek minister transportu Ukrainy Josyp Winski do ukraińskich przemytników.
- Nie psujcie wagonów tego pociągu. Niedawno oddaliśmy do użytku zupełnie nowy skład, który przemytnicy zniszczyli w ciągu tygodnia - powiedział na konferencji prasowej we Lwowie.
Każdego dnia w stronę sąsiedniej Polski wyruszają stąd transporty ukraińskich papierosów i alkoholu. Ze strachu przed celnikami ich właściciele umieszczają towar m.in. w zakamarkach pociągów, rozkręcając ich elementy.
Minister Winski obawia się, by nowego pociągu relacji Lwów- Kraków, który ruszy w trasę w końcu maja, nie spotkał los jego poprzedników.
Lwowskie koleje z niszczącymi pociągi przemytnikami walczą od lat. Narzekają, że w związku z koniecznością ciągłego remontu wagonów utrzymywanie połączeń z Polską jest nieopłacalne.
W 2007 r. ukraińska kolej była tak zdesperowana, że zlikwidowała pociągi z Czerniowiec i Lwowa do Przemyśla.
Międzynarodową trasę kolejową Lwów-Przemyśl obsługuje teraz tzw. elektryczka, czyli pociąg podmiejski bez przedziałów i miejsc leżących.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Sądzę, że wątek ma szansę stać się popularny
30 maja br. wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów na 2010/11 rok.
W nowym grafiku przygotowano rozkład dla 364 par połączeń, w tym: 198 par połączeń krajowych, 21 par połączeń międzynarodowych i 145 par połączeń z krajami WNP. Z tego 68 par to pociągi firmienne - 60 z nich w komunikacji wewnętrznej, 8 zaś - w komunikacji z państwami WNP.
Z ogólnej liczby pociągów, 251 par (69%) będzie miało kategorię szwydkich (pospiesznych), pod warunkiem zwiększenia prędkości wszystkich pociągów. ( )
Zachowano kursowanie pociągów, które cieszą się stabilnym wykorzystaniem wśród pasażerów, a także przygotowano rozkład dla wprowadzenia czterech nowych pociągów w komunikacji wewnętrznej:
W nowym rozkładzie zaplanowano także kursowanie nowych wagonów bezpośrednich:
I moje tłumaczenie dla niecyrylicznych, jeślim coś namieszał, to proszę mnie ochrzanić i poprawićMinisterstwo Transportu Ukrainy pisze: http://www.mtu.gov.ua/ru/news/17178.html
30 травня поточного року вводиться в дію новий графік руху поїздів на 2010/2011 роки.
У новому графіку розроблено розклад для призначення 364 пари поїздів: 198 пар поїздів у внутрішньому сполученні, 21 пара — в міжнародному та 145 пар — з країнами СНД. З них 68 пар фірмових поїздів: 60 — у внутрішньому сполученні та 8 –– у міждержавному.
Із загальної кількості поїздів 251 пара поїздів нового графіку (69%) мають категорію швидких, новим графіком передбачено збільшити маршрутну швидкість всіх поїздів.
Збережено курсування поїздів, які користуються стабільним попитом у пасажирів, та розроблено розклад для призначення чотирьох нових поїздів у внутрішньому сполученні:
1. №255/256 Харків—Київ;
2. № 539/540 Київ—Івано-Франківськ;
3. № 545/546 Дніпропетровськ—Львів;
4. № 589/590 Київ—Генічеськ.
Також новим графіком руху поїздів передбачене призначення нових безпересадкових та причіпних вагонів:
1. Один вагон Одеса—Мурманськ — влітку 2 рази на тиждень з поїздами №432/323-324/431.
2. Один вагон Дніпропетровськ—Уфа — цілорічно 1 раз на 4 дні з поїздами №16-54/53-15.
3. Один вагон Дніпропетровськ—Красноярськ — цілорічно 1 раз на 4 дні з поїздами №16-54-134/133-53-15.
4. Один вагон Донецьк—Уфа — цілорічно 1 раз на 4 дні з поїздами №338-54/53-9.
5. Один вагон Донецьк—Красноярськ — цілорічно 1 раз на 4 дні з поїздами №16-54-134/133-53-15
6. Один вагон Київ—Уфа — цілорічно через день з поїздами №350-54/53-88.
7. Один вагон Харків—Красноярськ — цілорічно через день з поїздами №54-134/133-53-15.
Скасовано наступні поїзди, які не користувалися достатнім попитом у пасажирів:
1. № 155/156 Київ—Одеса;
2. № 221/222 Москва—Адлер (формування РЖД);
3. № 227/228 Санкт-Петербург—Новоросійськ (формування РЖД);
4. № 237/238 Москва—Анапа (РЖД);
5. № 257/258 Красноярськ—Сімферополь (формування РЖД);
6. № 265/266 Нижній Тагіл—Сімферополь (формування РЖД);
7. № 698/697 Херсон—Нововесела.
Одинадцяти парам поїздів змінено маршрут прямування по окремих дільницях, 7 парам поїздів змінено періодичність курсування.
30 maja br. wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów na 2010/11 rok.
W nowym grafiku przygotowano rozkład dla 364 par połączeń, w tym: 198 par połączeń krajowych, 21 par połączeń międzynarodowych i 145 par połączeń z krajami WNP. Z tego 68 par to pociągi firmienne - 60 z nich w komunikacji wewnętrznej, 8 zaś - w komunikacji z państwami WNP.
Z ogólnej liczby pociągów, 251 par (69%) będzie miało kategorię szwydkich (pospiesznych), pod warunkiem zwiększenia prędkości wszystkich pociągów. ( )
Zachowano kursowanie pociągów, które cieszą się stabilnym wykorzystaniem wśród pasażerów, a także przygotowano rozkład dla wprowadzenia czterech nowych pociągów w komunikacji wewnętrznej:
- 255/256 Charków-Kijów
539/540 Kijów-Stanisławów
545/546 Dnipropetrowsk-Lwów
589/590 Kijów-Heniczesk
W nowym rozkładzie zaplanowano także kursowanie nowych wagonów bezpośrednich:
- Odessa-Murmańsk - 2 razy w tygodniu latem
Dnipropetrowsk-Ufa - co 4 dni
Dnipropetrowsk-Krasnojarsk - co 4 dni
Donieck-Ufa - co 4 dni
Donieck-Krasnojarsk - co 4 dni
Kijów-Ufa - codziennie
Charków-Krasnojarsk - codziennie
- 155/156 Kijów-Odessa
221/222 Moskwa-Adler
227/228 Petersburg-Noworosyjsk
237/238 Moskwa-Anapa
257/258 Krasnojarsk-Symferopol
265/266 Niżnyj Tagił-Symferopol
698/697 Cherson-Nowowesoła
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Witajcie!
Wybieram się do Rosji pociagiem przez Białoruś.
Czy ktos może wie, czy są jakieś zakazy fotografowania, wychylania się, otwierania okien itp na Białorusi i w Rosji? Czy można fotografować autobusy tramwaje, metro w St. Petersburgu?
PS: Nie wiedziałem, gdzie to umieścić wiec tu napisałem.
Wybieram się do Rosji pociagiem przez Białoruś.
Czy ktos może wie, czy są jakieś zakazy fotografowania, wychylania się, otwierania okien itp na Białorusi i w Rosji? Czy można fotografować autobusy tramwaje, metro w St. Petersburgu?
PS: Nie wiedziałem, gdzie to umieścić wiec tu napisałem.