: 12 kwie 2011, 4:33
Na pmk pojawiły się linki do listy linii i odcinków do całkowitego zamknięcia (str. 11) i dzierżawy prywaciarzom (str. 15).
Krótka refleksja:
a) na pierwszej liście nie ma żadnego odcinka z czynnym ruchem pasażerskim. Większość z 1000km torów przeznaczonych do likwidacji to nieużywane tory stacyjne, w tym np. 23 km torów na stacji Buchuresti Triaj, itp, itd. Z rzeczy interesujących jest wycięcie odcinka Poiana Slanic-Slanic (okolice Ploiesti, zniszczony most po powodzi, ostatnio miał być odbudowywany), Gura Putnei-Nisipitu (okolice Suczawy, linia zniszczona po powodzi), poza tym końcówki linii do portów na Dunaju, dawno zarośnięte odcinki towarowe, itd, itp.
b) druga lista wygląda znacznie poważniej, ale jest ewidentnie przygotowana na kolanie - zawiera nie tylko odcinki znajdujące się równolegle na pierwszej liście (Nisipitu, Snagov), ale też sporo linii będących już obecnie w gestii przewoźników prywatnych (Sfantu Gheorghe-Bretcu, Roman-Buhaiesti, Buzau-Nehoiasu, itd, itp). Zwiąchole z CFR oczywiście krzyczą, ale pogłoski o całkowitym kolapsie kolei w Rumunii są przesadzone.
c) na drugiej liście znajduje się linia Oravita-Anina. Jest to niezwykle efektowna linia; ze względu na bardzo ciasne łuki istnieje konieczność utrzymywania specjalnego taboru do jej obsługi - w przypadku wcielenia ww. planów w życie może się okazać, że żaden przewoźnik nie będzie zainteresowany utrzymaniem ruchu pasażerskiego do Aniny. Zaliczać w pierwszej kolejności.
Krótka refleksja:
a) na pierwszej liście nie ma żadnego odcinka z czynnym ruchem pasażerskim. Większość z 1000km torów przeznaczonych do likwidacji to nieużywane tory stacyjne, w tym np. 23 km torów na stacji Buchuresti Triaj, itp, itd. Z rzeczy interesujących jest wycięcie odcinka Poiana Slanic-Slanic (okolice Ploiesti, zniszczony most po powodzi, ostatnio miał być odbudowywany), Gura Putnei-Nisipitu (okolice Suczawy, linia zniszczona po powodzi), poza tym końcówki linii do portów na Dunaju, dawno zarośnięte odcinki towarowe, itd, itp.
b) druga lista wygląda znacznie poważniej, ale jest ewidentnie przygotowana na kolanie - zawiera nie tylko odcinki znajdujące się równolegle na pierwszej liście (Nisipitu, Snagov), ale też sporo linii będących już obecnie w gestii przewoźników prywatnych (Sfantu Gheorghe-Bretcu, Roman-Buhaiesti, Buzau-Nehoiasu, itd, itp). Zwiąchole z CFR oczywiście krzyczą, ale pogłoski o całkowitym kolapsie kolei w Rumunii są przesadzone.
c) na drugiej liście znajduje się linia Oravita-Anina. Jest to niezwykle efektowna linia; ze względu na bardzo ciasne łuki istnieje konieczność utrzymywania specjalnego taboru do jej obsługi - w przypadku wcielenia ww. planów w życie może się okazać, że żaden przewoźnik nie będzie zainteresowany utrzymaniem ruchu pasażerskiego do Aniny. Zaliczać w pierwszej kolejności.