Trasa tramwajowa na Gocław

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 22 wrz 2010, 12:02

W ten sposób patrząc, to tak.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 wrz 2010, 16:25

nie zgodze sie.

Wszystko zalezy wlasnie od zakresu i produktu studium - moglyby np byc to dwa warianty typowane do analiz OOS.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 23 wrz 2010, 17:43

Tak, ale problem w tym, że na etapie postępowania środowiskowego, może też zostać zgłoszony jakiś wariant, którego teraz może się nie dać przewidzieć.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 wrz 2010, 8:27

Saskokępskie porozumienie ponad podziałami:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... oclaw.html
Saska Kępa nie wpuszcza tramwaju na Gocław
Jarosław Osowski
2010-09-24, ostatnia aktualizacja 2010-09-23 22:45


Obrazek
Zaskakująca decyzja miejskich radnych: odmawiają pieniędzy na przygotowania do budowy linii tramwajowej dla 60-tysięcznego Gocławia, bo po drodze tory musiałyby przeciąć Saską Kępę

Wczoraj Rada Warszawy miała przyznać 720 tys. zł na "studium przedprojektowe" dla nowej 5,5-kilometrowej trasy między al. Waszyngtona a pętlą na Gocławiu. Mieczysław Reksnis, dyrektor biura drogownictwa i komunikacji w ratuszu, przekonywał komisję budżetową, że dokument określi, ile dokładnie pochłonie inwestycja, ustali też harmonogram prac i dokładną trasę. Urzędnicy myślą o otwarciu linii w połowie dekady.

Tory mają prowadzić albo przez Międzynarodową i ukośnym wiaduktem nad al. Stanów Zjednoczonych do Afrykańskiej, albo wzdłuż Kanału Wystawowego przy ogródkach działkowych. Dalej linia wiodłaby wzdłuż ul. Bora-Komorowskiego. Torowisko miałoby zostać tak przygotowane, by jak na Trasie W-Z puścić po nim także autobusy. Jako ciekawostkę dyrektor Reksnis zdradza "Gazecie", że pod spodem na całej długości znalazłby się przewód telekomunikacyjny umożliwiający podłączenie okolicznych osiedli do szerokopasmowego internetu.

Ratusz skłania się ku pierwszemu wariantowi, bo byłby tańszy (160 mln zł), a z tramwajów mogłoby korzystać więcej mieszkańców Saskiej Kępy. Jednak radni wybrani w tej części Warszawy nie chcą słyszeć o żadnych tramwajach. - To tylko piękna, ale nierealistyczna wizja. Na Międzynarodowej wystarczą nam autobusy, których nie możemy się doprosić od ZTM. Urzędnicy twierdzą, że nie ma tam miejsca na przystanki, bo są parkingi. To gdzie w takim razie zmieszczą się tory tramwajowe? - pyta Magdalena Czerwosz (PO). - Na Saskiej Kępie panuje opinia, że mieszkańcy Gocławia powinni wsiąść do metra i przestać jeździć przez naszą dzielnicę.

- Tyle że jeśli postawimy na substytut metra, czyli tramwaj, to ono już na pewno nigdy nie powstanie - dodaje nadzwyczaj zgodnie radny opozycyjnego PiS Adam Kwiatkowski.

Problem w tym, że odnoga metra na Gocław (zawiłą trasą ze stacji Stadion przez Dworzec Wschodni, Grochów i Wiatraczną) i tak ma znikome szanse na budowę. Wcześniejsze badania wykazały bowiem, że przyciągnie mniej pasażerów niż tramwaje, pochłonie za to aż 20-krotnie więcej pieniędzy. Mało prawdopodobne, by na taką inwestycję Warszawa dostała dotację z Unii Europejskiej.

Dyrektor Reksnis nie wyklucza metra na Gocław "w następnej dekadzie". Przypomina, że jak najszybszej budowy linii tramwajowej do tego osiedla wielokrotnie domagał się samorząd dzielnicy. W czerwcu mówił o tym w "Gazecie" południowopraski radny PO Michał Suliborski. Teraz nie może uwierzyć, że inwestycja została zablokowana: - To niezwykle egoistyczne podejście Saskiej Kępy. Załatwili sobie buspas na Trasie Łazienkowskiej, a reszta ma się bujać w korkach? Zostawiają na lodzie kilkudziesięciotysięczne osiedle - komentuje.

Samorządowcom z Saskiej Kępy udało się jednak przekonać radnych z innych części miasta. - Zanim wydamy 700 tys. zł na coś, z czego nic nie wyniknie, trzeba to jeszcze przedyskutować - uważa Jarosław Szostakowski (PO) z Ochoty. - Ile takich kosztownych projektów w tej kadencji trafiło już do kosza? - dodaje Dariusz Figura (PiS) z Bielan. - W ratuszu panuje chaos. Linii tramwajowej na Gocław nie ma nawet w strategii rozwoju transportu. Jako pilniejszą inwestycję wskazano w niej tramwaje do Wilanowa. Dwa tygodnie temu na wniosek wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza nagle wycofano przyznanie pół miliona złotych na analizę wszystkich inwestycji tramwajowych do 2035 r. A teraz mamy przedwyborczą wrzutkę z linią na Gocław. Domagam się, by władze Warszawy ogłosiły jawnie, co wybierają dla tej dzielnicy: metro czy tramwaj.
No to nie będzie niczego.

Natomiast trzeba przyznać, że mści się partyzantka w planowaniu miasta. Władze (bynajmniej nie tylko w tej kadencji) tańczą kontredansa: a może metro na Gocław, a może tramwaj do Wilanowa, a może tramwaj na Gocław, a może jednak autobus. Ciśnie się na usta powiedzenie "Polnische Wirtschaft", choć go nie lubię...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 24 wrz 2010, 9:02

Nie chcą to nie - puścić bokiem bez przystanków a Gocław tylko zyska :-"

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 24 wrz 2010, 9:02

Jak z nich takie buce, to niech linie przyspieszone z Gocławia nie zatrzymują się na Saskiej Kępie. Zostawić im 111 i 117, natomiast na trasie 507 wywalić przystanek Stacja Krwiodawstwa. I niech nie skamlą o likwidację E-5.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 24 wrz 2010, 9:03

Dwa tygodnie temu na wniosek wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza nagle wycofano przyznanie pół miliona złotych na analizę wszystkich inwestycji tramwajowych do 2035 r.
To też jest niezłe. Ciekawe jaka argumentacja.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 wrz 2010, 9:43

Saska Kępa nie wpuszcza tramwaju na Gocław
Jarosław Osowski
2010-09-24, ostatnia aktualizacja 2010-09-23 22:45


Obrazek
(...) Torowisko miałoby zostać tak przygotowane, by jak na Trasie W-Z puścić po nim także autobusy. (...)
Zaraz - zaraz. Studium trasy takiej propozycji nie zawierało. To powinno być zbadane jako WARIANT w ramach analizy, a nie przyjęte a priori. Samo wprowadzenie rezerwy pod autobusy powoduje, że cała trasa musi być wykonana w konstrukcji bezpodsypkowej, nie można zastosować torowiska trawiastego, a płyta betonowa jest o minimum metr szersza, niż przy trawie albo "torowisku dla karetek". Metr razy 5,5 km razy 35 cm to to prawie 2 tysiące metrów sześciennych betonu więcej - a beton przecież kosztuje, podobnie jak stal zbrojeniowa. O gruntach nie wspominając.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 24 wrz 2010, 10:26

Byłoby zresztą bezsensem gdyby i autobusy i tramwaje miały jeździć jednym korytarzem przez Saską Kępę.
Ale i tak na razie trasa nie ma szans powstać, cięzko by sie bylo przyznać jakiejkolwiek wladzy do porażki jeśli chodzi o budowę metra a tak zawsze pozostanie w zawieszeniu ta marchewka.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 24 wrz 2010, 13:30

Glonojad pisze:
Saska Kępa nie wpuszcza tramwaju na Gocław
Jarosław Osowski
2010-09-24, ostatnia aktualizacja 2010-09-23 22:45


Obrazek
(...) Torowisko miałoby zostać tak przygotowane, by jak na Trasie W-Z puścić po nim także autobusy. (...)
Zaraz - zaraz. Studium trasy takiej propozycji nie zawierało. To powinno być zbadane jako WARIANT w ramach analizy, a nie przyjęte a priori. Samo wprowadzenie rezerwy pod autobusy powoduje, że cała trasa musi być wykonana w konstrukcji bezpodsypkowej, nie można zastosować torowiska trawiastego, a płyta betonowa jest o minimum metr szersza, niż przy trawie albo "torowisku dla karetek". Metr razy 5,5 km razy 35 cm to to prawie 2 tysiące metrów sześciennych betonu więcej - a beton przecież kosztuje, podobnie jak stal zbrojeniowa. O gruntach nie wspominając.
Może jest to nieprecyzyjnie napisane albo wdarły się jakieś skróty - jak zrozumiałem trambuspas ma być badany wariantowo a nie jako założenie a priori, do tego także odcinkowo, czyli np. od pętli Gocław do Afrykańskiej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5268
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 wrz 2010, 23:13

Skoro niby stać (będzie kiedyś) na kopanie tunelu na Gocław, to zamiast metra wykopać tunel dla tramwaju pod Saską Kępą :P :idea: .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 wrz 2010, 0:58

Po co tunel? Wystarczy puścić terenem wzdłuż kanału wystawowego, będzie to efektywnie tunel.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 25 wrz 2010, 2:35

Wcale sie nie zdziwie, gdy sie okaze, ze kanal Kamionkowski ma co najmniej 10 m strefe ochronna, w ktorej nie mozna nic budowac, wiec w 20 m pasie miedzy kanalem, a budynkami: 46/48A i 52/54A, 58/60A, 64/66A, 68B i Walecznych 76 nic sie nie zbuduje. A nawet jesli jej nie ma, to nie wydaje mi sie, aby RDOS wydal uzgodnienie na zabetonowanie kanalu. Pozostaja ogrodki dzialkowe, czyli tramwaj wraz z ulica. Moze jednak niech to studium rozpatruje srodowiskowe aspekty inwestycji?
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 wrz 2010, 7:34

I koniecznie zdolność trasy do ewakuacji wszystkich mieszkańców Gocławia w ciągu godziny. :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 531
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 25 wrz 2010, 14:03

Nie chce mi się pisać o podejściu do tramwaju moich sąsiadów, ale chcę poruszyć temat przebiegu trasy tramwajowej.

Na FB uczestniczyłem w dyskusji na ten temat, ktoś nawet optował za trasą przez Saską(posiłkował się opiniami na GW, bo szkoły i kościół). Jak wiadomo brany będzie pod uwagę przebieg ulicą Międzynarodową i ten nad kanałkiem. Już kiedyś o tym dyskutowaliśmy, ale zapomnieliśmy wtedy o samych działkach. Trasa nad kanałkiem nie dość, że obsłuży osiedle Międzynarodowa (10 piętrowce), to w przyszłości dojdą nowi pasażerowie z terenu zabudowanych działek. Tylko ciekawe kiedy to się stanie.

Tramwaj na Międzynarodowej to pewne konflikty z mieszkańcami, natomiast nad kanałkiem może stać się miastotwórczy.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

ODPOWIEDZ