[ZTM] Jest decyzja ś›rodowiskowa dla tramwaju na Tarchomin

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 lip 2010, 16:10

Wolfchen pisze:Jak tylko 17 pojedzie na Tarchomin na normalnych składach (wszystko oprócz parów), to 510 może zniknąć na amen.
Lepsze dosilenie 508 i bye 510.
Wolfchen pisze:Dodatek można przepuścić i wsiaść w rozkładowy, to nie problem.
Gorzej jak 2 dodatki po kolei to będzie 13N.
Wolfchen pisze:Grunt, zeby rozkładowo nie mieli parów.
Dodatki to są rozkładowe, nieprawdaż?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lip 2010, 16:14

MisiekK pisze:Lepsze dosilenie 508 i bye 510.
Skoro może być bezpośredni tramwaj z Centrum, to po co się przesiadać? ;)
MisiekK pisze:Gorzej jak 2 dodatki po kolei to będzie 13N.
No to już nie będzie różowo. 20 minut jeszcze można poczekać (obecna czestotliwość 510), ale dłużej, to już nie bardzo... Ale to zależy, kiedy otworzą pętlę, czy tam pojedzie linia 17 i ile wtedy będzie parów w ruchu... :-k
MisiekK pisze:Dodatki to są rozkładowe, nieprawdaż?
Prawdaż, prawdaż, o całodniówkach myślałem, o rozkładowych napisałem ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 lip 2010, 16:19

Wolfchen pisze:Skoro może być bezpośredni tramwaj z Centrum, to po co się przesiadać? ;)
Jeszcze 503 jeździ do Centrum.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lip 2010, 16:23

Ale zauważ, że nie jeździ po trasie 510, a więc obsługuje zupełnie inne potoki.
A linia 17 wprost idealnie zastąpi 510. I to zgodnie ze strategią transportową (zastąpienie połączenia autobusowego połączeniem tramwajowym).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 lip 2010, 16:27

Wolfchen pisze:A linia 17 wprost idealnie zastąpi 510.
Jeśli nie zmienią się plany, które dziś są i tak wróżeniem z fusów. Na 100% będzie linia Tarchomin - Młociny. Co do reszty - nie jestem pewien - pożyjemy to zobaczymy. Ale wspomnisz moje słowa - 510 zniknie o wiele wcześniej.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 26 lip 2010, 21:52

MisiekK pisze:
Wolfchen pisze:A linia 17 wprost idealnie zastąpi 510.
Jeśli nie zmienią się plany, które dziś są i tak wróżeniem z fusów. Na 100% będzie linia Tarchomin - Młociny. Co do reszty - nie jestem pewien - pożyjemy to zobaczymy. Ale wspomnisz moje słowa - 510 zniknie o wiele wcześniej.
Się niektórzy zawzięli na to 510, a na razie to najlepsze zastępstwo za 17-kę i długo jeszcze tak pewnie pojeździ. Rzecznik MPWiK zapewniał mnie wprawdzie, że awarię komory pod Stołeczną usuną do końca wakacji, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Tak czy owak taką właśnie deklarację przedstawiłem na łamach ”Stołka” i będziemy teraz trzymać wodociągowców za słowo.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lip 2010, 21:56

Zastępstwa mają tę cechę, że się je uruchamia na okoliczność zastępowania czegoś, a nie trzyma na mieście na wszelki wypadek jak rok okrągły. Na tej samej zasadzie trzeba by przywrócić te stada ursynowskich pięćsetek, bo w sobotę było potrącenie czy inna awaria i metro zostało pocięte na dwa fragmenty. Przecież to bez sensu.

Wielokrotnie widziałem 510 w DP dojeżdżające do Centralnego przed południem i zawsze wiozło dosłownie kilka osób. Ta linia do Centralnego po prostu nie jest o tej porze potrzebna.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 26 lip 2010, 22:45

Glonojad pisze:Zastępstwa mają tę cechę, że się je uruchamia na okoliczność zastępowania czegoś, a nie trzyma na mieście na wszelki wypadek jak rok okrągły. Na tej samej zasadzie trzeba by przywrócić te stada ursynowskich pięćsetek, bo w sobotę było potrącenie czy inna awaria i metro zostało pocięte na dwa fragmenty. Przecież to bez sensu.

Wielokrotnie widziałem 510 w DP dojeżdżające do Centralnego przed południem i zawsze wiozło dosłownie kilka osób. Ta linia do Centralnego po prostu nie jest o tej porze potrzebna.
Dobrze wiesz, że nie chodzi tylko o zastępstwo. Nie mam podstaw, by nie wierzyć Ci, że przed płd. to muchowóz. Ale są - jak tu już wielokrotnie pisano - takie pory dnia (ppłd. szczyt czy weekendy od Arkadii), że ta linia jest bardzo pożyteczna. Również w dojazdach z Centralnego na Tarchomin po prostu nie zastąpiona. W razie likwidacji 510 duże osiedle pozostałoby bez bezpośredniego połączenia z główną stacją PKP. Wiem, że i Ursynów też właściwie takowym nie może się pochwalić (okrężne 504 pomijam, resztki po 505 - również), ale nic nie poradzę, że linie metra są u nas tak jakoś dziwnie projektowane, że też Dw. Centralny omijają.
Co do 17-ki na Tarchomin - nie jestem do końca przekonany (za dużo przystanków na Marymonckiej, zbyt duża konkurencja metra), ale nie stawiam na tym pomyśle krzyżyka.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 lip 2010, 23:09

osa pisze: Co do 17-ki na Tarchomin - nie jestem do końca przekonany (za dużo przystanków na Marymonckiej, zbyt duża konkurencja metra), ale nie stawiam na tym pomyśle krzyżyka.
No a co innego? Nie wyobrażam sobie Mostu Północnego z jedną linią tramwajową. A jeśli dwie, no to jedna na Hutę, druga na JPII (bo nie na Wilsona przecież). Wielkiego wyboru nie ma.
I masz całkowite przejęcie roli 510.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 26 lip 2010, 23:59

MichalJ pisze: No a co innego? Nie wyobrażam sobie Mostu Północnego z jedną linią tramwajową.
A niby dlaczego nie: po prostu 5-ka do Metra-Młociny.
MichalJ pisze: A jeśli dwie, no to jedna na Hutę, druga na JPII (bo nie na Wilsona przecież). Wielkiego wyboru nie ma.
I masz całkowite przejęcie roli 510.
A jednak niecałkowite. W wyniku trwającego od dobrych kilku lat blamażu naszych urzędników i mimo trwającego ostatnio serialu propagandowego na stronie www ZTM-u linia tramwajowa na Nowodwory będzie budowana na raty. Dobrze, jeśli w momencie otwarcia mostu Północnego puszczą tramwaje choć tym ogryzkiem do pętli przy Mehoffera, w co zaczynam coraz mocniej wątpić. Czyli 510 nie zostanie zastąpione przez 17 na całej trasie wzdłuż, nie mówiąc już o relacjach poprzecznych w obrębie Tarchomina. Niestety, linia tramwajowa tamże jest niepotrzebnie pogięta i wydłużona - nie wszyscy będą amatorami wydłużonej przez to podróży tramwajem.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 27 lip 2010, 10:15

osa pisze:Czyli 510 nie zostanie zastąpione przez 17 na całej trasie wzdłuż,
Tak czy inaczej W-wa nie ma kasy na linię dublującą w 95% tramwaj. A Tarchomin ma jeszcze 186 na Zachodni i 144 na Wschodni. Nie każde osiedle musi mieć i nie każde osiedle ma bezpośredni autobus do Centralnego.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lip 2010, 10:26

osa pisze: Niestety, linia tramwajowa tamże jest niepotrzebnie pogięta i wydłużona - nie wszyscy będą amatorami wydłużonej przez to podróży tramwajem.
Co? Jak mogłaby być prościej zrobiona, niż przez Światowida? Modlińską?

Jeśli zaś pijesz do zawijasa przez Projektowaną, to weź od swojego wszechwiedzącego kolegi od planistyki Studium Uwarunkowań i zobacz, jaki charakter i intensywność zabudowy planowana jest w kwartale Projektowana - Światowida - Modlińska - TMP... abstrahując od tego, że trasa przez Myśliborską, z ograniczeniem do 30 na godzinę i/lub wjazdami na osiedla co 100 metrów to byłaby krótsza, ale z pewnością nie szybsza.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lip 2010, 10:53

Glonojad pisze: Jeśli zaś pijesz do zawijasa przez Projektowaną, to weź od swojego wszechwiedzącego kolegi od planistyki Studium Uwarunkowań i zobacz, jaki charakter i intensywność zabudowy planowana jest w kwartale Projektowana - Światowida - Modlińska - TMP... abstrahując od tego, że trasa przez Myśliborską, z ograniczeniem do 30 na godzinę i/lub wjazdami na osiedla co 100 metrów to byłaby krótsza, ale z pewnością nie szybsza.
A przystanek na Projektowanej będzie? A wjazdów na osiedle nie będzie? Na Myśliborskiej jest 30 km/h? To nie jest na tym odcinku wąska uliczka...
A i jeszcze jedno - przez Myśliborską jest 500m. Przez Proj. - 1300m. Żadne ograniczenie nie zrównoważyłoby tak znacznego skrócenia trasy.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 27 lip 2010, 11:14

MichalJ pisze:Na Myśliborskiej jest 30 km/h? To nie jest na tym odcinku wąska uliczka...
Tyle, że pod tramwaj nie bardzo jest co ugryźć - trzeba byłoby zapewnić dodatkowe miejsca parkingowe w zamian za wykorzystane. Tylko, że gdzie??
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 lip 2010, 11:41

Przyuliczne miejsca parkingowe determinują przebieg linii tramwajowej???

Poza tym tam jest chyba 10m trawniczka.

Zablokowany