Odczytywanie komunikatów w autobusach i tramwajach

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4891
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 23 sty 2011, 20:20

Mogliby w autobusach przy zapowiedziach zrezygnować z "dzwonka do drzwi". Od razu zaznaczam że z zapowiedziami spotkałem się tylko w Grodziu więc nie wiem jak jest u innych przewoźników
ObrazekObrazek

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 sty 2011, 20:40

Bywalec pisze:Mogliby w autobusach przy zapowiedziach zrezygnować z "dzwonka do drzwi". Od razu zaznaczam że z zapowiedziami spotkałem się tylko w Grodziu więc nie wiem jak jest u innych przewoźników
W wozach 8300-8341 i 8880-8899 również jest taki dzwonek, tyle że inny. Natomiast wozy 3400-3469 i wozy ajentów, które mają zapowiedzi to nie mają dzwonka. Nie pamiętam jak jest w wozach 1000-1015 (o ile tam działają zapowiedzi przystankowe).

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4891
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 23 sty 2011, 20:41

Dzięki, jechałem ostatnio nowym MAN'em ale zapowiedzi nie działały, ani na 160, ani na 190 :-(
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 23 sty 2011, 21:52

ashir pisze: Nie pamiętam jak jest w wozach 1000-1015
Jest taki sam jak w 83xx.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 maja 2011, 17:22

"Świetna" informacja w Swingach - wóz nr 3142. Przed Parkiem Praskim zapowiedź "przystanek Park Praski", "Nastepny przystanek Dworzec Wilenski", "przystanek Dworzec Wilenski". Przed przyst. Inżynierska bylo już "Nastepny przystanek Srodkowa"
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 13 maja 2011, 20:21

Miałem podobną historię w swingu na tym samym odcinku. Czekam na 26 na parku Praskim, niestety podjeżdża swing. Poczekałbym na 13N ale byłem zmęczony i chciałem jak najszybciej wrócić do domu. Wsiadam, drzwi zamykają się i słyszę, że następny przystanek to... elekcyjna 8-( Następny oczywiście był dw. Wileński i nie przenieśliśmy się w czasie i przestrzeni.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 maja 2011, 21:51

Biedactwo, swing mu podjechał... :glaszcze:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

px33
Posty: 1589
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 13 maja 2011, 23:44

Ktoś w TW nie przemyślał sprawy i zamiast zamówić wiarygodny system oparty o GPS i sygnał odblokowania drzwi, zrobiono coś takiego. Rozwiązanie oparte o moduł drogi bez korygowania pozycji (tzn. pierwsze odblokowanie drzwi powinno automatycznie "ustawić system" idealnie na przystanku w zakresie jego obowiązywania i do 100 metrów za nim, ewentualnie z wyłączeniem otwarcia samych przednich drzwi) po prostu musi w którymś momencie zawieść (a możliwe, że dane albo współczynnik nie są prawidłowo wprowadzone)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 maja 2011, 23:50

To raczej PESA nie przemyślała sprawy. TW zamawiało funkcjonalność, konkret rozwiązania technicznego to problem producenta. O ile wiem, informacja nie jest sprawą zaakceptowaną przez TW w obecnym kształcie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

px33
Posty: 1589
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 14 maja 2011, 13:49

Glonojad pisze:TW zamawiało funkcjonalność, konkret rozwiązania technicznego to problem producenta.
No i to jest błąd. Bo tutaj jest właściwa funkcjonalność (tzn. po małej modyfikacji algorytmu lokalizacyjnego, o której napisałem w poprzednim poście to powinno całkiem sprawnie działać - pomyłka rzadko kiedy wynosiłaby więcej niż 100 m/przystanek (albo 15% dla krótszych przystanków niż 70m)), ale z punktu widzenia przyszłych rozszerzeń TW powinny zażądać kodu źródłowego rozwiązania, wymusić GPS i możliwość dopięcia radiotelefonu i modemu 3G dla przyszłych rozwiązań (żeby wykonawca SIP-u zamiast dostarczać zylion śmiesznych modułów, wg. specyfikacji urządzenia z SIWZ musiał dopiąć do niego urządzenie komunikacyjne i dopisać obsługę swojego systemu do gotowego sterownika o przecież ogromnych możliwościach). No a optymalnie można by było wpiąć pod to też kasowniki (o ile ktoś ma protokół do nich)

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 18 maja 2011, 23:05

Jak to jest, że w starych pesach i hipolitach odczytywanie jest po prostu genialne a w nowych do dupy? Dobre się znudziło i trzeba było wymyśleć nowe, zawodne dla szpanu?
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

fraktal
Posty: 5481
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 19 maja 2011, 11:02

Bo w starych Pesach odczytywanie nie bazuje na odległości między przystankami, ale na otwarciu/ zamknięciu drzwi. Lepiej rzeczywiście działa to niż bazowanie na odległościach, ale ma drobną wadę, że jak ktoś słucha przystanków to może nie zdążyć wysiąść być może, jak mu system za późno przystanek ogłosi. Poza tym w momencie stosowania cg trzeba chyba ręcznie przystanek przestawić, jeśli żadne drzwi się nie otworzą... :-k

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 19 maja 2011, 11:18

A gdyby tak system, który w Zurychu widziałem wprowadzić? Znaczy czynny mikrofon i motorowy paszczą zapodaje, na jaki właśnie przystanek wjechał :)
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7767
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 19 maja 2011, 11:23

Tak jest i w monachijskim metrze :D Motorniczy jeszcze ogłasza prośbę o odsunięcie się od drzwi podczas ich zamykania. U nas raczej nie do wprowadzenia - zbyt silny opór kierowców... I w sumie racja - powinni zajmować się kierowaniem pojazdu, a nie byciem informacją ZTM, kioskiem z biletami i jeszcze Tomaszem Knapikiem...

BTW - mikrofony też się psują ;)
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 maja 2011, 14:02

fraktal pisze:jak ktoś słucha przystanków to może nie zdążyć wysiąść być może, jak mu system za późno przystanek ogłosi
to sam sobie będzie winien, przecież zapowiedź następnego przystanku jest już w momencie odjazdu z poprzedniego przystanku. Zresztą przy obecnym systemie stosowanym w Swingach znacznie częściej można wysiąść na nieswoim przystanku jak te zapowiedzi w cały świat lecą.
drapka pisze:A gdyby tak system, który w Zurychu widziałem wprowadzić? Znaczy czynny mikrofon i motorowy paszczą zapodaje, na jaki właśnie przystanek wjechał
myślę, że jednak powinniśmy iść w stronę automatyzacji... Zresztą połowa komunikatów byłaby niezrozumiała.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ