Odczytywanie komunikatów w autobusach i tramwajach
W wozach 8300-8341 i 8880-8899 również jest taki dzwonek, tyle że inny. Natomiast wozy 3400-3469 i wozy ajentów, które mają zapowiedzi to nie mają dzwonka. Nie pamiętam jak jest w wozach 1000-1015 (o ile tam działają zapowiedzi przystankowe).Bywalec pisze:Mogliby w autobusach przy zapowiedziach zrezygnować z "dzwonka do drzwi". Od razu zaznaczam że z zapowiedziami spotkałem się tylko w Grodziu więc nie wiem jak jest u innych przewoźników
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
"Świetna" informacja w Swingach - wóz nr 3142. Przed Parkiem Praskim zapowiedź "przystanek Park Praski", "Nastepny przystanek Dworzec Wilenski", "przystanek Dworzec Wilenski". Przed przyst. Inżynierska bylo już "Nastepny przystanek Srodkowa"
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Miałem podobną historię w swingu na tym samym odcinku. Czekam na 26 na parku Praskim, niestety podjeżdża swing. Poczekałbym na 13N ale byłem zmęczony i chciałem jak najszybciej wrócić do domu. Wsiadam, drzwi zamykają się i słyszę, że następny przystanek to... elekcyjna Następny oczywiście był dw. Wileński i nie przenieśliśmy się w czasie i przestrzeni.
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26836
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Biedactwo, swing mu podjechał...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ktoś w TW nie przemyślał sprawy i zamiast zamówić wiarygodny system oparty o GPS i sygnał odblokowania drzwi, zrobiono coś takiego. Rozwiązanie oparte o moduł drogi bez korygowania pozycji (tzn. pierwsze odblokowanie drzwi powinno automatycznie "ustawić system" idealnie na przystanku w zakresie jego obowiązywania i do 100 metrów za nim, ewentualnie z wyłączeniem otwarcia samych przednich drzwi) po prostu musi w którymś momencie zawieść (a możliwe, że dane albo współczynnik nie są prawidłowo wprowadzone)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26836
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To raczej PESA nie przemyślała sprawy. TW zamawiało funkcjonalność, konkret rozwiązania technicznego to problem producenta. O ile wiem, informacja nie jest sprawą zaakceptowaną przez TW w obecnym kształcie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No i to jest błąd. Bo tutaj jest właściwa funkcjonalność (tzn. po małej modyfikacji algorytmu lokalizacyjnego, o której napisałem w poprzednim poście to powinno całkiem sprawnie działać - pomyłka rzadko kiedy wynosiłaby więcej niż 100 m/przystanek (albo 15% dla krótszych przystanków niż 70m)), ale z punktu widzenia przyszłych rozszerzeń TW powinny zażądać kodu źródłowego rozwiązania, wymusić GPS i możliwość dopięcia radiotelefonu i modemu 3G dla przyszłych rozwiązań (żeby wykonawca SIP-u zamiast dostarczać zylion śmiesznych modułów, wg. specyfikacji urządzenia z SIWZ musiał dopiąć do niego urządzenie komunikacyjne i dopisać obsługę swojego systemu do gotowego sterownika o przecież ogromnych możliwościach). No a optymalnie można by było wpiąć pod to też kasowniki (o ile ktoś ma protokół do nich)Glonojad pisze:TW zamawiało funkcjonalność, konkret rozwiązania technicznego to problem producenta.
Bo w starych Pesach odczytywanie nie bazuje na odległości między przystankami, ale na otwarciu/ zamknięciu drzwi. Lepiej rzeczywiście działa to niż bazowanie na odległościach, ale ma drobną wadę, że jak ktoś słucha przystanków to może nie zdążyć wysiąść być może, jak mu system za późno przystanek ogłosi. Poza tym w momencie stosowania cg trzeba chyba ręcznie przystanek przestawić, jeśli żadne drzwi się nie otworzą...
- R-9 Chełmska
- Posty: 7767
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Tak jest i w monachijskim metrze Motorniczy jeszcze ogłasza prośbę o odsunięcie się od drzwi podczas ich zamykania. U nas raczej nie do wprowadzenia - zbyt silny opór kierowców... I w sumie racja - powinni zajmować się kierowaniem pojazdu, a nie byciem informacją ZTM, kioskiem z biletami i jeszcze Tomaszem Knapikiem...
BTW - mikrofony też się psują
BTW - mikrofony też się psują
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
to sam sobie będzie winien, przecież zapowiedź następnego przystanku jest już w momencie odjazdu z poprzedniego przystanku. Zresztą przy obecnym systemie stosowanym w Swingach znacznie częściej można wysiąść na nieswoim przystanku jak te zapowiedzi w cały świat lecą.fraktal pisze:jak ktoś słucha przystanków to może nie zdążyć wysiąść być może, jak mu system za późno przystanek ogłosi
myślę, że jednak powinniśmy iść w stronę automatyzacji... Zresztą połowa komunikatów byłaby niezrozumiała.drapka pisze:A gdyby tak system, który w Zurychu widziałem wprowadzić? Znaczy czynny mikrofon i motorowy paszczą zapodaje, na jaki właśnie przystanek wjechał
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]