mgr MeWa pisze: O ile MKT jest tańsze od MPK?
Chyba (ale dokładnie nie wiem) jeden wagon MKT (a mają tego dużą różnorodność wielkości - od kanciaków 803N od 2 lat na wymarciu, przez GT6 w niewielkich ilościach, świetne M6S w ilości sztuk 6, GT8NF (tak, niskopodłogowe, jeżdżące na kursach oznaczonych w rozkładzie na brygadach podmiejskich, i to MKT jako pierwsze wprowadziło gwarantowane kursy niskopodłogowe na rozkładzie, potem skopiowało to MPK), GT8 zwykłe i GT8 fryburskie, najdłuższe w Polsce, OIDP 34 metry) kosztuje nie więcej niż 1,5 jednego wagonu 805N (czyli gdzieś 4,6-7 zł), przy czym wszystkie niemieckie wagony posiadają sprawne i wydajne ogrzewanie, system IOD/NŻ i fotokomórki, czego w konstalu się nie uświadczy.
mgr MeWa pisze:A może Ty dokładnie mi wyjaśnisz, z czego wynika ta wspaniała częstotliwość na linii pabianickiej w szczycie: 20-10-20-10?
Przypuszczam, że to może mieć coś wspólnego z przerwami (jeśli nie właśnie z mijankami), w niedziele (częstotliwość 60 minut!!!) linia obsługiwana jest ZTCW przez dwie brygady, które mają na obu końcach razem ponad 40 minut postoju (przy 40 minutach przelotu w jedną stronę), tutaj aż się prosi o jedną brygadę i zamianę motorniczych (z rezerw, zajezdnia jest 2 przystanki od Ikei) np. co 2 kółka jeżdżone bez przerw na krańcówkach
mgr MeWa pisze:
I jeszcze jedno: jak rozumiem MPK-Łódź przejmuje Tramwaje Podmiejskie - czy spółka nie będzie chciała się pozbyć trasy z Konstantynowa do Lutomierska? Kiedyś przyjdzie taki moment, że wreszcie trzeba będzie przeprowadzić jakieś modernizacje...
Gmina płaci ZDiT-owi to MPK będzie jeździło. Trasa do Konstantynowa jest fragmentami wyremontowana (pewnie gdyby wyeliminować co gorsze fragmenty i zmodernizować podstacje, można by było myśleć o puszczaniu tam niskopodłogowca, zresztą na tym miał polegać projekt ŁTR2), do Lutomierska jest gorzej, ale GT6 tam pojedzie (niestety MPK upiera się na wymianę ryjków konstali zamiast ściągać M6/8x czy nawet GT8)