: 14 cze 2011, 22:26
Wieś tańczy i śpiewa.
ZTM: musieliśmy zmienić bilety. Ile to będzie kosztować?
Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział, że wraz ze zmianą taryfy, zmienią się też wzory biletów jednorazowych. Przy okazji pochwalił się też nowym logo. Pasażerowie pytają, czy na to pójdą pieniądze z podwyżki.
Nowe wzory miejskich biletów ZTM zaprezentował we wtorek. Mają wejść do obiegu 16 sierpnia, razem z nową taryfą, która wiąże się z podwyżkami cen. Wraz z nowymi biletami, ZTM wprowadzi też nowe logo.
Bilety muszą się odróżniać
Po tym, jak pokazaliśmy nowe bilety na tvnwarszawa.pl, posypały się komentarze pasażerów. Większość pyta o koszta tej operacji. Internauci pytają też o to na oficjalnym profilu Zarządu Transportu Miejskiego w serwisie społecznościowym Facebook. A ZTM odpowiada.
- Decyzja jest nieodwołalna - zastrzega autor odpowiadający w imieniu ZTM. - Nowe bilety muszą się odróżniać od tych obowiązujących obecnie. Nowy wygląd zwróci bardzo wyraźnie uwagę także na nowe ceny - tłumaczy.
Logo z serwetki
Emocje budzi też nowe logo ZTM. - Stare powstało namazane długopisem na serwetce tylko dlatego, że musiało być. Uważamy, że było zbyt skomplikowane i nieprzystające do dzisiejszych standardów informacji wizualnej. Nie można powiedzieć, że się podobało pasażerom. Protestów nie było tylko dlatego, że się "opatrzyło" - przekonuje ZTM.
Urzędnicy wyjaśniają też, że nowe logo zaprojektował grafik ZTM, który nie dostał za to dodatkowych pieniędzy. Wybrane zostało przez kierownictwo ZTM. Na pytanie, czemu nie włączono w tę procedurę warszawiaków, urzędnik odpowiadający za profil ZTM odpowiada: - Żadna firma nie zdecyduje się na powierzenie wyboru logotypu sowim klientom.
Ile to kosztuje?
Dziennikarze tvnwarszawa.pl pytali wcześniej rzecznika ZTM o to, ile kosztować będzie zmiana znaku na przystankach, drukach firmowych, kasownikach, biletomatach, a także na tramwajach i autobusach. Na to pytanie odpowiedzi jednak do tej pory nie uzyskaliśmy. Nie ma jej też na Facebooku.
Jednorazowy za 3,60
Od 16 sierpnia cena jednorazowego biletu wzrośnie z 2,80 zł do 3,60 zł, dobowego z 9 zł do 12 zł, a 30-dniowego z 78 zł do 90 zł, a 90-dniowego z 196 do 220 zł. Po 16 sierpnia za 30-dniowy bilet na okaziciela mamy zapłacić 180 zł (teraz 140 zł), za 90-dniowy za okaziciela 450 zł (teraz 360 zł). Popularny bilet 20-minutowy zdrożeje z 2 zł do 2,60 zł.
Zmiana logo to początek kampanii informacyjnej na temat podwyżki.
Wczoraj plakaty lepili w wozach, więc masz już szansę spotkać na mieście.MeWa pisze:BTW Gdzie znajduje się ten plakat?
Lubię toradeom pisze:Wieś tańczy i śpiewa.
Konkurs był na projekt, a wyboru dokonali sami, czyli klienci byli grafikami (nawet nie klienci, a artyści startujący w konkursie), a wyboru i tak dokonały KM.Rzeczywiście - żadna . Jakoś KM potrafiły zorganizować konkurs dla "zwykłych" ludzi na zaprojektowanie malowania lokomotyw. Efekt jest jak widać bardzo pozytywny, a pojazdy prezentują się doskonale.
[...]
Bilety ciepłe i zimne
Oprócz cen zmieni się wygląd biletów kartonikowych. Od połowy sierpnia każdy bilet będzie innego koloru: jednorazowy dla jednej strefy – czerwony, 20-minutowy – zielony, dobowy – błękitny, a trzydniowy – fioletowy (im krótszy bilet tym kolor bardziej „gorący", a im dłuższy – „chłodniejszy"). Normalne będą jednolitymi kolorowymi kartonikami, a na ulgowych pojawi się biały pasek. Dlatego ruszyła kampania informacyjna ZTM. W autobusach i tramwajach pojawi się ponad 70 tys. ulotek. Zawisną na 760 wiatach przystankowych, wszystkich stacjach kolejowych w granicach wspólnego biletu oraz w autobusach, tramwajach i pociągach.