Strona 3 z 5

: 14 cze 2011, 22:26
autor: radeom
Wieś tańczy i śpiewa.

: 15 cze 2011, 14:05
autor: Dantte
Z Poznania to niech podpatrują priorytety dla tramwajów, a nie bilety.

: 15 cze 2011, 14:21
autor: Bywalec
KLIK
Obrazek
ZTM: musieliśmy zmienić bilety. Ile to będzie kosztować?

Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział, że wraz ze zmianą taryfy, zmienią się też wzory biletów jednorazowych. Przy okazji pochwalił się też nowym logo. Pasażerowie pytają, czy na to pójdą pieniądze z podwyżki.


Nowe wzory miejskich biletów ZTM zaprezentował we wtorek. Mają wejść do obiegu 16 sierpnia, razem z nową taryfą, która wiąże się z podwyżkami cen. Wraz z nowymi biletami, ZTM wprowadzi też nowe logo.

Bilety muszą się odróżniać

Po tym, jak pokazaliśmy nowe bilety na tvnwarszawa.pl, posypały się komentarze pasażerów. Większość pyta o koszta tej operacji. Internauci pytają też o to na oficjalnym profilu Zarządu Transportu Miejskiego w serwisie społecznościowym Facebook. A ZTM odpowiada.

- Decyzja jest nieodwołalna - zastrzega autor odpowiadający w imieniu ZTM. - Nowe bilety muszą się odróżniać od tych obowiązujących obecnie. Nowy wygląd zwróci bardzo wyraźnie uwagę także na nowe ceny - tłumaczy.

Logo z serwetki

Emocje budzi też nowe logo ZTM. - Stare powstało namazane długopisem na serwetce tylko dlatego, że musiało być. Uważamy, że było zbyt skomplikowane i nieprzystające do dzisiejszych standardów informacji wizualnej. Nie można powiedzieć, że się podobało pasażerom. Protestów nie było tylko dlatego, że się "opatrzyło" - przekonuje ZTM.

Urzędnicy wyjaśniają też, że nowe logo zaprojektował grafik ZTM, który nie dostał za to dodatkowych pieniędzy. Wybrane zostało przez kierownictwo ZTM. Na pytanie, czemu nie włączono w tę procedurę warszawiaków, urzędnik odpowiadający za profil ZTM odpowiada: - Żadna firma nie zdecyduje się na powierzenie wyboru logotypu sowim klientom.

Ile to kosztuje?

Dziennikarze tvnwarszawa.pl pytali wcześniej rzecznika ZTM o to, ile kosztować będzie zmiana znaku na przystankach, drukach firmowych, kasownikach, biletomatach, a także na tramwajach i autobusach. Na to pytanie odpowiedzi jednak do tej pory nie uzyskaliśmy. Nie ma jej też na Facebooku.

Jednorazowy za 3,60

Od 16 sierpnia cena jednorazowego biletu wzrośnie z 2,80 zł do 3,60 zł, dobowego z 9 zł do 12 zł, a 30-dniowego z 78 zł do 90 zł, a 90-dniowego z 196 do 220 zł. Po 16 sierpnia za 30-dniowy bilet na okaziciela mamy zapłacić 180 zł (teraz 140 zł), za 90-dniowy za okaziciela 450 zł (teraz 360 zł). Popularny bilet 20-minutowy zdrożeje z 2 zł do 2,60 zł.

Zmiana logo to początek kampanii informacyjnej na temat podwyżki.

: 15 cze 2011, 15:56
autor: Pagan
Nowe bilety i już brak konsekwencji w ubarwieniu :D Wszystkie bilety strefy 1 są jaśniejsze, a w przypadku biletów jednorazowych jest odwrotnie. Tak to można by było przyjezdnemu wytłumaczyć, że jaśniejsze obowiązują tylko w obrębie miasta, a teraz to "pupa".

: 15 cze 2011, 19:02
autor: Cypis
MeWa pisze:BTW Gdzie znajduje się ten plakat?
Wczoraj plakaty lepili w wozach, więc masz już szansę spotkać na mieście.

Bilety na plakacie wyglądają o niebo lepiej, niż na ekranie.

P.S.
Lepienie plakatu zaczynało się zazwyczaj radosnym okrzykiem instruktora "będzie podwyżka!". Jeden kierowca nawet dał się nabrać :D

: 27 cze 2011, 18:05
autor: Mong
radeom pisze:Wieś tańczy i śpiewa.
Lubię to :ok:
Nawet bardzo :D

: 15 lip 2011, 23:34
autor: Jarek
Nawet ładnie te bilety wyglądają.

: 17 lip 2011, 5:05
autor: Michalk001
"Urzędnicy wyjaśniają też, że nowe logo zaprojektował grafik ZTM, który nie dostał za to dodatkowych pieniędzy. Wybrane zostało przez kierownictwo ZTM. Na pytanie, czemu nie włączono w tę procedurę warszawiaków, urzędnik odpowiadający za profil ZTM odpowiada: - Żadna firma nie zdecyduje się na powierzenie wyboru logotypu swoim klientom."

Rzeczywiście - żadna #-o . Jakoś KM potrafiły zorganizować konkurs dla "zwykłych" ludzi na zaprojektowanie malowania lokomotyw. Efekt jest jak widać bardzo pozytywny, a pojazdy prezentują się doskonale.

: 17 lip 2011, 9:48
autor: kajo
Rzeczywiście - żadna . Jakoś KM potrafiły zorganizować konkurs dla "zwykłych" ludzi na zaprojektowanie malowania lokomotyw. Efekt jest jak widać bardzo pozytywny, a pojazdy prezentują się doskonale.
Konkurs był na projekt, a wyboru dokonali sami, czyli klienci byli grafikami (nawet nie klienci, a artyści startujący w konkursie), a wyboru i tak dokonały KM.

: 17 lip 2011, 10:31
autor: Wolfchen
Ale PRowo wygląda znacznie lepiej. :P

: 18 lip 2011, 7:34
autor: Bywalec
KLIK
Obrazek
[...]
Bilety ciepłe i zimne

Oprócz cen zmieni się wygląd biletów kartonikowych. Od połowy sierpnia każdy bilet będzie innego koloru: jednorazowy dla jednej strefy – czerwony, 20-minutowy – zielony, dobowy – błękitny, a trzydniowy – fioletowy (im krótszy bilet tym kolor bardziej „gorący", a im dłuższy – „chłodniejszy"). Normalne będą jednolitymi kolorowymi kartonikami, a na ulgowych pojawi się biały pasek. Dlatego ruszyła kampania informacyjna ZTM. W autobusach i tramwajach pojawi się ponad 70 tys. ulotek. Zawisną na 760 wiatach przystankowych, wszystkich stacjach kolejowych w granicach wspólnego biletu oraz w autobusach, tramwajach i pociągach.

: 18 lip 2011, 11:11
autor: Stary Pingwin
Oczywiście kampania nic nie kosztuje , bo robią ją pracownicy NNOPwW w ramach swoich obowiązków .

: 18 lip 2011, 11:54
autor: person
Yyyy...? :-s

: 18 lip 2011, 12:03
autor: chester
"wW" = w Warszawie?
jedno "N" to pewno przymiotnik "najlepszy" w jakiejś odmianie.
"OP" = operator przewozów?

: 18 lip 2011, 12:47
autor: person
Nasz Najlepszy Organizator Przewozów w Warszawie? ;)
Nie zmienia to faktu, że nie tylko skrótu, ale i przesłania nie zrozumiałem...