Marki w pierwszej strefie?

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 11 lip 2011, 23:38

Jak rozumiem, pierwszostrefowość wiąże się z innym stopniem pokrycia kosztów dotacją? No to cóż za problem upierwszostrefowić Marki za ich własną kasę? Niech dadzą, ile trzeba i się cieszą.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Websterek
Posty: 628
Rejestracja: 18 gru 2007, 21:02
Lokalizacja: ZP 1145

Post autor: Websterek » 11 lip 2011, 23:47

Dokładnie, jak mają płacić 20% więcej, to proszę bardzo, Warszawa jedynie skorzysta.
Zastanawiam się tylko, jakby miała ta 3 strefa wyglądać? 7xx z Warszawy np do Serocka? Powstaną strasznie długie potworki, to już lepszy pomysł z Lxx i dojazdem do obecnych 7xx, czy pociągów.

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 11 lip 2011, 23:58

Websterek pisze:Dokładnie, jak mają płacić 20% więcej, to proszę bardzo, Warszawa jedynie skorzysta.
I zaraz wszystkie inne samorządy zaczną lament na zasadzie "dlaczego Marki mają a my nie" :idea:
Websterek pisze:Zastanawiam się tylko, jakby miała ta 3 strefa wyglądać? 7xx z Warszawy np do Serocka? Powstaną strasznie długie potworki, to już lepszy pomysł z Lxx i dojazdem do obecnych 7xx, czy pociągów.
Żadne tam 7XX, bo to byłaby raczej zbyt droga impreza, a i pewnie częstotliwość takich linii byłaby na poziomie PKSów do Zakopanego ;-) Ale np z takiego Serocka można by zrobić coś na wzór Lki dowożącej do 735, skoordynowanej razem z rozkładem jazdy :-k
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 lip 2011, 23:59

zeus pisze:I zaraz wszystkie inne samorządy zaczną lament na zasadzie "dlaczego marki mają a my nie"
...dopóki nie policzą kosztów większej dopłaty. A zresztą kto im broni przystąpić do pierwszej strefy i płacić więcej?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6934
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 lip 2011, 0:12

zeus pisze:Żadne tam 7XX, bo to byłaby raczej zbyt droga impreza, a i pewnie częstotliwość takich linii byłaby na poziomie PKSów do Zakopanego ;-) Ale np z takiego Serocka można by zrobić coś na wzór Lki dowożącej do 735, skoordynowanej razem z rozkładem jazdy :-k
Akurat 735 spokojnie można wydłużyć. W rozkładzie powszednim i pozawakacyjnym postoje są przerażająco długie na obu krańcach z uwagi na synchro z 705.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 lip 2011, 0:15

zeus pisze: Ale np z takiego Serocka można by zrobić coś na wzór Lki dowożącej do 735, skoordynowanej razem z rozkładem jazdy :-k
Już prędzej do S-9.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Websterek
Posty: 628
Rejestracja: 18 gru 2007, 21:02
Lokalizacja: ZP 1145

Post autor: Websterek » 12 lip 2011, 21:59

zeus pisze:I zaraz wszystkie inne samorządy zaczną lament na zasadzie "dlaczego Marki mają a my nie"
A proszę bardzo, znów Warszawa mniej będzie dopłacać, jeszcze się okaże, że podwyżka cen biletów nie będzie potrzebna :D
zeus pisze:Żadne tam 7XX, bo to byłaby raczej zbyt droga impreza, a i pewnie częstotliwość takich linii byłaby na poziomie PKSów do Zakopanego Ale np z takiego Serocka można by zrobić coś na wzór Lki dowożącej do 735, skoordynowanej razem z rozkładem jazdy
Takie coś jest bardziej logiczne, chociaż tak jak napisał fik, do pociągu.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 12 lip 2011, 22:10

Websterek pisze:Dokładnie, jak mają płacić 20% więcej, to proszę bardzo, Warszawa jedynie skorzysta.
No nie wiem czy skorzysta jeśli weźmiemy pod uwage ile mniej beda placili mieszkancy Marek za bilety. Przypominam ze ceny w 2 strefie rosna duzo wiecej niz w 1.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 lip 2011, 22:26

zeus pisze:I zaraz wszystkie inne samorządy zaczną lament na zasadzie "dlaczego Marki mają a my nie" :idea:
"Bo Marki płacą a wy nie!" Przecież już tak jest z Zielonką (tak, wiem, 145 to tranzyt, ale 199?) czy Sulejówkiem (137).

W ogóle jest problem, że spośród N gmin podwarszawskich jedne chcą płacić więcej, inne mniej. A jaja są, jak ta mniej chętna jest bliżej Wawy. I tu należy imo szukać problemu.
Takie L-ki to częściowe remedium.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 30 lis 2011, 17:45

Obrazek

Marki do pierwszej strefy!

Najprawdopodobniej od przyszłego roku Marki będą już w pierwszej strefie biletowej. Wszystko wskazuje na to, że batalie mieszkańców o tańsze bilety ZTM wreszcie przyniosły rezultaty. Fundusze na ten cel znalazły się bowiem w projekcie budżetu na kolejny rok.


Uchwalone latem przez stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego podwyżki cen biletów na miejską komunikację dramatycznie wstrząsnęły kieszeniami mieszkańców podwarszawskich miejscowości. - Miesięczny bilet na obie strefy kosztuje 156 zł - skarżyła się po podwyżkach jedna z naszych czytelniczek - codziennie dojeżdżam do pracy w Warszawie, a moje dzieci do szkoły. Miesięcznie kosztuje mnie to ponad 300 zł. Kogo na to stać?! - pyta.

Korzyści z I strefy

Głosy niezadowolenia nie były pojedyncze, poparcie dla czerwcowej petycji, o której pisaliśmy w poprzednich wydaniach "Echa" rosło w ogromnym tempie. Nic dziwnego. Włączenie Marek do pierwszej strefy, poza odciążeniem rodzinnych portfeli, przyniosłoby miastu również inne korzyści. - Marki w pierwszej strefie to zysk nie tylko dla pasażera, ale też dla miasta - przekonuje radna Sylwia Matusiak, jedna z inicjatorek czerwcowej akcji. - Z jednej strony miasto zachowałoby swoją odrębność terytorialną, z drugiej stałoby się częścią stołecznej komunikacji. Zwiększyłoby to atrakcyjność gruntów na jego obszarze, a co za tym idzie i inwestycji - dodaje.

Skąd na to pieniądze?

Wśród zachwytów dla społecznej inicjatywy pojawiły się jednak i głosy powątpiewania. Włączenie Marek do I strefy wiązałoby się ze wzrostem nakładów finansowych na komunikację do około 60%, co stanowi ok. 700 tys. zł miesięcznie. Na forach zawrzało. - Skąd radni wezmą na to pieniądze? - pytali ci bardziej dociekliwi mieszkańcy. - Należy bardzo solidnie przejrzeć nasz budżet, są pewne propozycje do rozważenia - uspokajał w czerwcu radny Radosław Dec. Nie padły wówczas żadne konkrety i nikt nie chciał dać wiary obietnicom bez pokrycia.

A jednak

Tymczasem burmistrz Janusz Werczyński śpieszy z dobrymi nowinami. - W projekcie budżetowym na 2012 rok zostały uwzględnione fundusze na ten cel - potwierdza. O tym jednak, czy projekt zostanie zatwierdzony, trudno jeszcze przesądzać. - W pierwszej połowie grudnia trafi do radnych. O sukcesie będziemy mogli mówić dopiero w styczniu - dodaje burmistrz Marek. To od radnych zależy, czy zgodzą się z propozycjami budżetowymi. Radna Sylwia Matusiak jest dobrej myśli. - By zyskać przychylność rady miasta oraz przekonać niezdecydowanych, wysłałam do każdego radnego list z prośbą o niewyrzucanie z przyszłorocznego budżetu funduszy na funkcjonowanie pierwszej strefy komunikacji publicznej - zapewnia. - Ponadto będę u nich bezpośrednio zabiegała o poparcie dla tak ważnej dla mieszkańców Marek sprawy - dodaje.

Marzena Zemlich
Aneta Leitner

ANKIETA
Radni Marek powinni
przeznaczyć pieniądze na pierwszą strefę dla Marek, jest na czym oszczędzać
100%
nie powinni tyle płacić, to rozrzutność
0%
jeżdżę samochodem, mam to gdzieś
0%
http://www.gazetaecho.pl/marki-do-pierw ... refy_59157
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 lis 2011, 17:51

Jeśli to dojdzie do skutku, to burmistrz Ząbek zostanie wywieziony na taczkach z miasta za wypowiedzenie umowy z ZTM odnośnie Wspólnego Biletu.

Awatar użytkownika
michalek^
Posty: 329
Rejestracja: 14 lis 2011, 19:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalek^ » 30 lis 2011, 22:03

Nie rozumiem niektórych gmin, Ząbki są skore płacić więcej za pierwszą strefę, a Legionowo uważa, że teraz płaci za dużo mimo że jest w drugiej strefie??

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 01 gru 2011, 22:47

michalek^ pisze:Nie rozumiem niektórych gmin, Ząbki są skore płacić więcej za pierwszą strefę, a Legionowo uważa, że teraz płaci za dużo mimo że jest w drugiej strefie??
:arrow: Przez Legionowo jest przecież wykonywanych znacznie więcej wozokilometrów, więc i dopłaty są znacznie większe.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 17 lut 2012, 8:27

Obrazek

Marki w pierwszej strefie? ZTM chce 2 mln zł

Komunikacja. Władze Marek walczą o pierwszą strefę biletową.– Ale ZTM podniósł dopłatę z 1 do 2,2 mln zł – oburzają się


Na spe­cjal­nej se­sji rad­ni Ma­rek za­ape­lo­wa­li wczo­raj o przy­łą­cze­nie do pierw­szej stre­fy bi­le­to­wej. Wte­dy miesz­kań­cy Ma­rek nie pła­ci­li­by za bi­let 90-dnio­wy 370, tyl­ko 220 zł. Wnio­sek po­par­li jed­no­gło­śnie rad­ni ze wszyst­kich klu­bów.

– Po­więk­sze­nie pierw­szej stre­fy bi­le­to­wej jest też w in­te­re­sie War­sza­wy. Tań­sze bi­le­ty za­chę­cą na­szych miesz­kań­ców do ko­mu­ni­ka­cji miej­skiej, więc mniej sa­mo­cho­dów wje­dzie do sto­li­cy– mó­wi bur­mistrz Ma­rek Ja­nusz We­rczyń­ski.

Obu­rze­nie rad­nych Ma­rek bu­dzi jed­nak po­sta­wa Za­rzą­du Trans­por­tu Miej­skie­go w War­sza­wie. W lip­cu ZTM wy­ce­nił przy­stą­pie­nie Ma­rek do pierw­szej stre­fy na do­dat­ko­wy 1 mln zł rocz­nie. Dzi­siaj Mar­ki pła­cą za ko­mu­ni­ka­cję do bu­dże­tu War­sza­wy 2 mln zł, łącz­na więc kwo­ta do­fi­nan­so­wa­nia wy­nio­sła­by ok. 3 mln zł.

– Ko­mu­ni­kat tej tre­ści uka­zał się na stro­nie ZTM 8 lip­ca – mó­wi prze­wod­ni­czą­cy klu­bu PiS

w Mar­kach Ra­do­sław Dec.

– Ale już 11 stycz­nia kwo­ta do­fi­nan­so­wa­nia wzro­sła na­gle z 1 do 2,2 mln zł. ZTM po­wo­łu­je się przy tym na ta­jem­ni­czą ana­li­zę po­mia­rów na­peł­nień i kon­tro­li bi­le­tów.

Na wczo­raj­szej se­sji Ra­dy Ma­rek nie po­ja­wił się ża­den przed­sta­wi­ciel ZTM. War­szaw­scy urzęd­ni­cy tłu­ma­czą, że mie­li du­żo obo­wiąz­ków w związ­ku z re­kor­do­wą śnie­ży­cą.

– Dla­cze­go kwo­ta wzro­sła w cią­gu kil­ku mie­się­cy po­nad dwu­krot­nie? – py­ta rad­na po­wia­tu Syl­wia Ma­tu­siak, or­ga­ni­za­tor­ka ak­cji. – War­sza­wa chce ła­tać dziu­rę bu­dże­to­wą na­szym kosz­tem, a ZTM lek­ce­wa­ży miesz­kań­ców.

Rzecz­nik ZTM Kon­rad Klim­czak od­mó­wił ko­men­ta­rza w tej spra­wie. We­dług na­szych in­for­ma­cji ZTM usta­la, kto jest od­po­wie­dzial­ny za opu­bli­kow­anie na stro­nie ko­mu­ni­ka­tu z 8 lip­ca ub. ro­ku. Na przy­szły ty­dzień za­pla­no­wa­ne jest spo­tka­nie bur­mi­strza Ma­rek z dy­rek­to­rem ZTM Lesz­kiem Ru­tą.

Ruch w dru­gą stro­nę – przej­ście z pierw­szej do dru­giej stre­fy bi­le­to­wej – cze­ka miesz­kań­ców Zą­bek, któ­rych wła­dze nie chcą do­pła­cać ZTM. Zmia­na na­stą­pi naj­wcze­śniej w po­ło­wie mar­ca. Pa­sa­że­ro­wie zwró­cą sta­re bi­le­ty bez po­trą­ca­nia przez ZTM 20 proc. opła­ty ma­ni­pu­la­cyj­nej.
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/653 ... ln-zl.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 lut 2012, 15:14

Ruch w dru­gą stro­nę – przej­ście z pierw­szej do dru­giej stre­fy bi­le­to­wej – cze­ka miesz­kań­ców Zą­bek, któ­rych wła­dze nie chcą do­pła­cać ZTM. Zmia­na na­stą­pi naj­wcze­śniej w po­ło­wie mar­ca. Pa­sa­że­ro­wie zwró­cą sta­re bi­le­ty bez po­trą­ca­nia przez ZTM 20 proc. opła­ty ma­ni­pu­la­cyj­nej.
Ale tylko na kolei. Cóż, liczba pasażerów 199 wzrośnie.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ