Strona 3 z 9

: 24 lip 2011, 12:28
autor: pawcio
OK.

: 24 lip 2011, 16:01
autor: SieneK
pawcio pisze:W TW też z tym mamy problemy, a układ z SWL-ami zamiast brygad dzielonych na pół tylko to utrudnia. Zastanawia mnie tylko, jaka jest u Was skala tego problemu.
a co to SWL?

jak brygada "nie wydala" godzinowo to dzielimy ją na 3 zmiany
BWL /brygada wielo liniowa/ są głównie na "wymysłach" ztm-u serii 720/722/730

: 24 lip 2011, 16:04
autor: Flash8222
System Wielo liniowy
np. Mam 709 - 3h, 30 minut przerwy, 710 - 3h, 30 minut przerwy, 727 - 1,5h ;)

: 24 lip 2011, 16:05
autor: SieneK
Flash8222 pisze:System Wielo liniowy
np. Mam 709 - 3h, 30 minut przerwy, 710 - 3h, 30 minut przerwy, 727 - 1,5h ;)
na razie jeszcze tego u nas nie wprowadzili

: 24 lip 2011, 16:05
autor: JKTpl
SieneK pisze:a co to SWL?
Służba wieloliniowa - służba wprowadzona przed Tramwaje Warszawskie w celu realizacji zapisów Ustawy o Czasie pracy Kierowców. W trakcie pracy na takiej służbie motorniczy obsługuje nie jeden, a dwa tramwaje mogące kursować na różnych liniach. W ramach przekazywanych przez ZTM rozkładów jazdy Spółka stara się tworzyć SWL na jednej linii.

Za: Na właściwych torach. Biuletyn Rzecznika Prasowego Spółki. nr 24-25

Patrząc na to, jak motorowi błogosławią eswuele, nie wróżyłbym im sukcesu, gdyby jakiś mądry łeb wdrożył je w MZA.

: 24 lip 2011, 16:20
autor: pawcio
W MZA raczej nie będzie potrzeby, bo w autobusach raczej nie ma brygad bez przerw. W TW brygady 20-godzinne bez ani jednej przerwy 15-minutowej są na porządku dziennym.

: 25 lip 2011, 1:00
autor: Stary Pingwin
A kto ustala rozkłady dla TW , nie stosując się do zapisów ustaw ?

: 25 lip 2011, 1:33
autor: SieneK
Stary Pinwin pisze:A kto ustala rozkłady dla TW , nie stosując się do zapisów ustaw ?
ztm

: 25 lip 2011, 6:53
autor: pawcio
I nie ma innego wyjścia. Nie widzę możliwości ustawienia na Banacha 1 co 4 minuty z ustawowymi postojami, bo to by oznaczało, że 1 potrzebuje miejsca na 4 składy.

: 25 lip 2011, 11:10
autor: Stary Pingwin
A czy wszystkie 1 muszą śmigać do Banacha ? W rozkładzie świątecznym są rzadziej , niż co 4 minuty . Mi chodzi oto , czy według przepisów można zrobić rj bez ustawowych przerw ?

[ Dodano: |25 Lip 2011|, 2011 11:11 ]
Tor 14 jest wolny .

: 25 lip 2011, 11:24
autor: MichalJ
Jakich znowu ustaw? Tramwaj nie człowiek i przerwy śniadaniowej mieć nie musi.

: 25 lip 2011, 11:30
autor: pawcio
Stary Pinwin pisze:A czy wszystkie 1 muszą śmigać do Banacha ? W rozkładzie świątecznym są rzadziej , niż co 4 minuty . Mi chodzi oto , czy według przepisów można zrobić rj bez ustawowych przerw ?
Można. ZTM nie przygotowuje rozkładów dla pracowników, tylko dla pojazdów. Planowanie pracy pracownikom leży w gestii TW.

: 25 lip 2011, 12:56
autor: Stary Pingwin
Czyli zrobienie rj zgodnych z ustawą przekracza możliwości NNOPwW . ?

: 25 lip 2011, 12:59
autor: pawcio
Nie. Przekracza pojemność pętli. Jeżeli na Banacha czy Annopolu masz peron na dwa składy, to trzeciego nie ustawisz. Przecież nie wypuścisz pasażerów na tłuczeń na łuku. A przy częstotliwości 7,5 minuty trzeba mieć sporo szczęścia w układaniu koordynacji dla całego miasta, by wszystkie takie linie mogły mieć postoje równo 15 minut na którymś z krańców.

: 25 lip 2011, 13:03
autor: Stary Pingwin
Może kursy skrócone do Placu Narutowicza ? Nie będzie płaczu , że pętla stoi pusta . Na Banacha nie ma nadpodaży ?