Służby WieloLiniowe (SWL)

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 01 paź 2011, 15:10

fik pisze:Jakoś bardziej ufam Bastianowi niż dwóm zajadłym antytramwajowcom, znanym z przeinaczania faktów :}
Twoja sprawa, komu ufasz. Nie wiem, czym zajmuje się Bastian w TW, ale jeśli chodzi o mnie to tematyka zatrzymań tramwajowych jest jednym z elementów mojej codziennej pracy, także wiem w zasadzie o wszystkich, wiem również od której do której godziny trwały. A poza tym i tak wiadomo, że Bastian czy inni "tramwajarze" we własne gniazdo srać nie powinni więc muszą pisać w tym tonie :D
Adam G. pisze:Pytanie brzmi - co uznajemy za "większe zatrzymanie"? :)
Od 30-40 minut wzwyż.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 paź 2011, 15:11

Adam G. pisze:Bo jakieś zatrzymania z pewnością zdarzają się nawet po kilka razy dziennie.
No. Ale często nie są ciosem w SWL.

@Zaciszanin: jakiś lepszy pomysł na dostosowanie się do przepisów o czasie pracy?

[ Dodano: |1 Paź 2011|, 2011 15:12 ]
ZaciszaniN pisze:A poza tym i tak wiadomo, że Bastian czy inni "tramwajarze" we własne gniazdo srać nie powinni więc muszą pisać w tym tonie :D
A ty srasz w ZTM-owskie? :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 paź 2011, 15:12

Adam G. pisze:Pytanie brzmi - co uznajemy za "większe zatrzymanie"?
Takie, które potrafi wprowadzić poważne niedogodności w systemie SWL, czyli pewnie powodujące opóźnienia rzędu połowy kółka.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 01 paź 2011, 15:19

Bastian pisze:jakiś lepszy pomysł na dostosowanie się do przepisów o czasie pracy?
Model taki, jak w autobusach. Rozciągnięcie postoju całek po wyjeździe dodatków na szczyt poranny i popołudniowy.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27407
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 paź 2011, 15:20

ZaciszaniN pisze: Model taki, jak w autobusach. Rozciągnięcie postoju całek po wyjeździe dodatków na szczyt poranny i popołudniowy.
A może coś, co nie będzie odbywać się kosztem pasażerów?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 paź 2011, 15:36

ZaciszaniN pisze:Rozciągnięcie postoju całek
I gdzie one mają stać? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 01 paź 2011, 17:51

Czy zmiany na SWL odbywają się tylko na krańcach? Ewentualnie tworzenie służb wielobrygadowych, w obrębie jednej linii. Tak, że motorniczowie nie zmieniają linii, wtedy to, czy ktoś będzie miał komu oddać wóz na np. 1 nie będzie zależne od bałaganu panującego np. na 25.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 paź 2011, 20:56

Szeregowy_Równoległy pisze:Czy zmiany na SWL odbywają się tylko na krańcach?
Na ekspedycjach i zajezdniach macierzystych. Tak, aby przy okazji było to najdogodniejsze miejsce zmian dla motorniczych. Dlatego zamiast Banacha i Okęcia króluje Pl. Narutowicza, dla Woli zamiast Koła, Bemowa i Górczewskiej zakład R-1.
Szeregowy_Równoległy pisze:Ewentualnie tworzenie służb wielobrygadowych, w obrębie jednej linii. Tak, że motorniczowie nie zmieniają linii, wtedy to, czy ktoś będzie miał komu oddać wóz na np. 1 nie będzie zależne od bałaganu panującego np. na 25.
Byłoby miło, ale nie zawsze się da. Albo inaczej. System wieloliniowy pozwala na zaoszczędzenie kilkunastu ludzi dziennie. Znacznie korzystniejsze nawet w przypadku posypania się czasami SWL-ek.
ZaciszaniN pisze:Model taki, jak w autobusach. Rozciągnięcie postoju całek po wyjeździe dodatków na szczyt poranny i popołudniowy.
Ustaw trzy jedynki na Banacha i Annopolu, albo trzy 26 na Wiatracznej lub Górczewskiej. Z zachowaniem pełnej funkcjonalności dla pasażera i przejezdności układu torowego. Powodzenia!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichałP.
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2007, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałP. » 01 paź 2011, 22:52

pawcio pisze:Ustaw trzy jedynki na Banacha i Annopolu, albo trzy 26 na Wiatracznej lub Górczewskiej. Z zachowaniem pełnej funkcjonalności dla pasażera i przejezdności układu torowego. Powodzenia!
Ustawić jak ustawić...ale można ograniczyć ilość swl do minimum i wymianę tylko na jednej linii. (np. 20)
Po co swl-e na takich liniach jak: 1 (z wariantami na Żerań-nie były potrzebne), 8, 10, 22, 23, 25 a nawet 26. Na Górczewskiej jest gdzie ustawić 4 składy, czego przykładem jest obecne 26. (Na Annopolu dało radę zrobić postoje 20 min w godz. szcytu). To chodzi o ilość zatrudnianych ludzi w TW?
Nie znam się na tym, dlatego pytam...czy wyeliminowanie takich swl-i wymagałoby dużo większego wkładu ludzkiego?

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 paź 2011, 23:48

MichałP. pisze:Nie znam się na tym, dlatego pytam...czy wyeliminowanie takich swl-i wymagałoby dużo większego wkładu ludzkiego?
Zauważ, że w przypadku długich postojów musisz przyjąć jeden skład - jeden motorowy, w przypadku SWL już masz inaczej: wóz jedzie w trasę a motorniczy ma przerwę. Odpada problem ustawienia wozów, jak Pawcio napisał.

MichałP.
Posty: 423
Rejestracja: 09 wrz 2007, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MichałP. » 02 paź 2011, 0:34

Pawełku, zgadza się. Ja rozumiem zasadę działania swl. Chodziło mi bardziej o to, co pisał ZaciszaNin - czyli wyeliminowanie ich lub ograniczenie do minimum i co za tym idzie, jak duży wkład ludzki i taborowy jest do tego potrzebny? lub czy jest możliwość ułożenia przez ZTM rozkładów w taki sposób, by TW mogły podzielić służby nie wykorzystując do tego dodatkowych ludzi i taboru?

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 02 paź 2011, 0:38

Przez wiele lat było dobrze ; o
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

mw158979
Posty: 358
Rejestracja: 08 gru 2008, 3:01

Post autor: mw158979 » 02 paź 2011, 2:02

pawcio pisze:Albo inaczej. System wieloliniowy pozwala na zaoszczędzenie kilkunastu ludzi dziennie.
No zachodze w glowe i nie wiem jak. Chyba, ze za sprawa skrocenia lacznego czasu przerw (wliczajac ta zasadnicza). Ale i wtedy sformulowanie 'pozwala na zaoszczedzenie' jest nieuprawnione.

Stary Pingwin
Posty: 5831
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 paź 2011, 9:45

Desert, Nie było ustawy o transporcie i wozów na linii co 4 minuty.
miłośnik 13N

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 paź 2011, 11:09

MichałP. pisze:Pawełku, zgadza się. Ja rozumiem zasadę działania swl. Chodziło mi bardziej o to, co pisał ZaciszaNin - czyli wyeliminowanie ich lub ograniczenie do minimum i co za tym idzie, jak duży wkład ludzki i taborowy jest do tego potrzebny? lub czy jest możliwość ułożenia przez ZTM rozkładów w taki sposób, by TW mogły podzielić służby nie wykorzystując do tego dodatkowych ludzi i taboru?
W ZTM-ie są pewne dogmaty. Skoro pierwsza i ostatnia czwórka musi być z Pragi, czyli zajezdni, która na najdalszy dojazd na Bródno, to w kombinacje z eliminacją SWL-ek raczej nie wierzę.

ODPOWIEDZ