Modernizacja WWK

Moderator: JacekM

Która linia powinna być zmodernizowana w pierwszej kolejności? (3 zaznaczenia)

Czas głosowania minął 22 kwie 2006, 10:16

Kutno - Płock
1
1%
Warszawa Wileńska - Zielonka
5
6%
Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki
7
9%
Warszawa Zachodnia - Rembertów
8
10%
Tłuszcz - Ostrołęka
0
Brak głosów
Warszawa Zachodnia - Włochy
3
4%
Warszawa Wschodnia - Otwock
11
14%
Warszawa Gdańska - Warszawa Praga
2
2%
Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz/Zegrze
4
5%
Warszawa - Łódź
13
16%
Warszawa - Radom
3
4%
Warszawa - Gdynia
16
20%
Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz
4
5%
Warszawa - Stojadła - Lublin
4
5%
 
Liczba głosów: 81

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 21 paź 2006, 21:55

bohun pisze:Tylko te plany miasto i PLK już od dawna mają ;)
To dobrze. Łatwiej będzie można te połączenia wprowadzić w życie :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 02 lis 2006, 15:48

Rynek Kolejowy pisze:Konferencja prasowa w siedzibie PKP PLK
(...)
Modernizacja WWK

PKP PLK S.A. przedstawiło dziś raport na temat aktualnie prowadzonych na terenie Warszawskiego Węzła Kolejowego prac remontowych poprawiających stan infrastruktury kolejowej:

1. Modernizowana jest linia Warszawa-Tłuszcz. Od czerwica br. trwa remont toru nr 1 na odcinku Wołomin-Tłuszcz. Podniesienie prędkości do 120 km/h. pozwoli na skrócenie przejazdu pomiędzy Warszawą a Tłuszczem od 10-12 min. Koszt tych robót wyniesie 20 mln. zł. Kolejnym etapem modernizacji tej linii, to odcinek Warszawa Wileńska-Zielonka za 13,4 mln. zł.

Zakończenie tych prac na linii Warszawa Wileńska – Tłuszcz pozwoli przewoźnikom na prowadzenie w porannym i popołudniowym szczycie przewozowym pociągów co 10 minut. Usprawni to dowóz podróżnych z Wołomina, a w przyszłości pozwoli racjonalnie wykorzystać połączenia autobusowe w ramach przygotowywanego przez władze Warszawy systemu zintegrowanego transportu dla stołecznej aglomeracji.

Linia nr 21 W-wa Wileńska – Tłuszcz do 20 listopada 2006 r.
Warszawa Wileńska – Zielonka (wymiana nawierzchni i dwóch rozjazdów na stacji Zielonka) do 9 grudnia 2006 r.

2. Zmodernizowano nawierzchnię na linii 447, na odcinku Warszawa Zachodnia -Włochy co pozwoliło podnieść prędkości do 60 km/h. Koszt 3 mln. zł. Remont linii średnicowej pomiędzy przystankami Warszawa Włochy, a stacją Warszawa Wschodnia pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o ok. 7 minut.

Remont zakończono 31 lipca br.

3. Jesteśmy w trakcie odbiorów technicznych toru 3 i 4 – układu podmiejskiego na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Ochota, gdzie wykonano prace związane z kompleksową wymiana nawierzchni wraz z odwodnieniem oraz odtworzeniem ław torowych. Koszt tego remontu wyniósł 2,7 mln. zł.

Remont zakończono 30 października 2006 r.

4. Dobiega końca budowa przejścia dla pieszych na stacji Mińsk Mazowiecki, a do końca roku przebudowane zostaną perony w Dębach Wielkich. Koszt tych prac, to 11 mln. zł.

Zakończenie prac: 11 grudnia 2006 r.

5. Trwają prace w części podmiejskiej tunelu średnicowego rozpoczęte w lipcu br. Efektem tych prac będzie: podniesienie prędkości do 60 km/h., wzrost częstotliwości kursowania do 20 pociągów na godzinę, bezpieczeństwo podróżnych w przypadku awarii w tunelu. Koszt 50 mln. zł. Nowoczesny system bezpieczeństwa ppoż., system oddymiania, odwodnienia i monitorowania zagwarantują bezpieczeństwo podróżnym - w przypadku uwięzienia pociągu w tunelu.

6. Od 16.10 – 14.11 prowadzone są prace modernizacyjne toru nr 4P na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. Na długości 6 km zostanie wymieniona nawierzchnia toru, oczyszczone zostanie podtorze wraz z systemem odwodnienia. Remont tego odcinka pozwoli na wyeliminowanie ograniczenia prędkości z 40 km/h i przywrócenie prędkości do 100 km/h. Koszt tych prac wyniesie 5,25 mln. zł.

Zakończenie prac planowane jest na 14 listopada br.

Od przyszłego roku rozpocznie się modernizacja stacji Warszawa Gdańska: układu torowego, peronów, przejścia dla pieszych z metra i peronów PKP w kierunku Żoliborza i Śródmieścia. Jest to wspólne przedsięwzięcie IR Warszawa z Warszawskim Metrem, a tym samym rozwiązane zostaną problemy komunikacyjne mieszkańców Żoliborza, co uczyni z Warszawy Gdańskiej ważny węzeł komunikacyjny: kolej – metro – autobus – tramwaj.

Warszawa Gdańska otworzy możliwość szybkiego połączenia Warszawy z Legionowem, odciąży połączenia autobusowe tej podwarszawskiej miejscowości, pozwoli wrócić do koncepcji wykorzystania łącznicy do Huty Luccini dla budowy Szybkiej Kolei Bemowskiej. Do końca br. planowane jest zawarcie umowy na prace projektowe. Realizacja tego zadania przewidziana jest na lata 2007-2008. Koszt modernizacji wyniesie ponad 30 mln. zł.

Do końca bieżącego roku będą trwały prace związane z:

1. Modernizacją odcinka Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie, zakończeniem dokumentacji inwestycyjnej oraz wykupem gruntów. Prace drogowe zostaną rozpoczęte w 2007 r. Koszt przebudowy ok. 130 mln. zł.


W dyskusji nad lokalizacją nowych lotnisk dla Warszawy jesteśmy przygotowani do przedstawienia propozycji wykorzystania istniejącego układu linii w Warszawskim Węźle Kolejowym dla obsługi takiego połączenia.

2. W IV kwartale br. zostaną zakończone prace projektowo – dokumentacyjne modernizacji warszawskiego odcinka linii E-65 Warszawa – Nasielsk tak, aby już w przyszłym roku rozpocząć roboty. Modernizacja tego fragmentu linii Warszawa – Gdynia przewidziana jest do 2010 roku i będzie sfinansowana ze środków UE w wysokości 488 mln. zł.

W 2006 roku Oddział regionalny PKP PLK S.A. w Warszawie na remonty i modernizacje wyda około 120 mln. zł.

Znaczna część tych kwot, to środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 40% to środki Unii Europejskiej, a 10% pochodzi z funduszu kolejowego.

W przyszłym roku zamierzamy zlecić wykonanie „Studium dla Warszawskiego Węzła Kolejowego” pozwalające określić priorytety niezbędne dla układu szybkiej kolei naziemnej, dostosowania infrastruktury kolejowej do potrzeb miasta, przygotowania wniosków na przyznanie środków pomocowych z funduszy Unii Europejskiej.
http://rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=4553
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 22 gru 2006, 14:22

hmm...
Na odcinku WWO - Wawer ruch pociągów odbywa się na rozkaz "S" unieważniający SBL. I teraz pytanie, na tym odcinku jest ruch po obydwu torach czy tylko po jednym?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Krzysiek_S
Posty: 5090
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 02 sty 2007, 18:58

Wymieniono szlaban i cały system na przejeżdzie kolejowym w Międzylesiu.
Trudno mi to opisać,w tym temacie jestem raczej cienki.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 lut 2007, 16:41

pojawił się link do Studium Wykonalności modernizacji linii Wwa-Gdańsk jakiś czas temu na peemku
http://pliki.plk-sa.pl/006-03_LCS_Ilawa_LCS_Malbork.rar
(ponad 300 mega, miłego ściągania)

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-11-16, 15:32 ]
Uzupełnienie o opis linku. MeWa
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 13 mar 2007, 14:47

Wczoraj zastanawiałem się co ma na myśli PLK pisząc:
Prace modernizacyjne - stacja Warszawa Wschodnia – tory odstawcze na przedłużenie peronu 1 i połączenia rozjazdowe w rejonie peronów 4 i 5 w terminie 01.04.2007 – 31.12.2007.
A tu od razu odpowiedź.
Życie Warszawy pisze:Na Wschodnim położone będą dodatkowe tory odstawcze dla pociągów z lotniska.
;-)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 13 mar 2007, 15:39

i przeplot z podmiejskich na Wschodnim w kierunku Targówka
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 02 kwie 2007, 9:59

Stołeczna pisze: Przyspieszą pociągi do Gdańska
Krzysztof Śmietana
2007-04-01, ostatnia aktualizacja 2007-04-02 07:52

Wiosną ma się wreszcie rozpocząć remont zniszczonych torów z Warszawy do Gdańska. Przy okazji dwa przejazdy kolejowe w Białołęce zostaną zastąpione wiaduktami.
Remont linii z Warszawy do Trójmiasta jest z roku na rok przesuwany. Tymczasem pociągi na tej trasie pociągi wloką się niemiłosiernie, czasami nawet do 30-40 km/godz. Najbardziej zniszczone tory są w okolicach stolicy. Docelowo z Warszawy do Gdańska zamiast 4,5 godz. mamy jeździć 2 godz. i 13 min.

Na początek rozpoczną się prace na trasie z Warszawy do Legionowa. Po zakończeniu remontu podróż pociągiem podmiejskim na tym odcinku skróci się z 35 do 20 minut. Jeśli w kwietniu kolejarzom uda się rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę, miesiąc później wzdłuż torów pojawią się robotnicy. Zmiany mają odczuć nie tylko pasażerowie pociągów, ale także wszyscy, którzy przecinają tory drogą. Znikną przejazdy w jednym poziomie, które są często dość niebezpieczne i powodują korki. Zostaną zastąpione wiaduktami. W Warszawie mają być zlikwidowane dwa przejazdy w Białołęce - przy ul. Klasyków (obok stacji Płudy) i przy ul. Mehoffera. Ten drugi będzie przesunięty o 300 metrów na północ. Miasto zamierza bowiem budować nową ulicę, tzw. Mehoffera-bis, która zostanie doprowadzona do Modlińskiej.

Remont torów do Legionowa ma się zakończyć pod koniec 2008 r., a budowa wiaduktów najpewniej rok później. Wciąż nie wiadomo, kiedy cała trasa do Gdańska będzie zmodernizowana. Na razie już o kilka lat opóźniają się remonty pozostałych odcinków. Istnieje groźba, że kolejarze stracą część dotacji unijnej na ten cel.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5274
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 02 kwie 2007, 20:44

Mam nadzieję, że nie będzie tak, że te 15 minut co podmiejskie zyskają prze Legionowem, stracą potem w Nasielsku stojąc tam właśnie 15 minut. Jak kiedyś.

BTW: dlaczego od Choszczówki do Legionowa tory są jakby mniej zniszczone? I czy można gdzieś znaleźć mapę z zaznaczonymi prędkościami pociągów?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 02 kwie 2007, 20:51

TGM pisze:
BTW: dlaczego od Choszczówki do Legionowa tory są jakby mniej zniszczone?
Bo są wymienione.
TGM pisze:I czy można gdzieś znaleźć mapę z zaznaczonymi prędkościami pociągów?
http://mapa.kolej.one.pl - ale nie wszystkie dane są.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 02 kwie 2007, 21:31

TGM pisze:I czy można gdzieś znaleźć mapę z zaznaczonymi prędkościami pociągów?
Strona PLK SA - regulamin przydzielania tras - prędkości. Odległości bierzesz z www.kolej.one.pl

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 03 kwie 2007, 17:07

Och jak miło się czyta, że jednak powoli biorą sie za ten remont trasy... Bo już w to co raz bardziej wątpiłem.

Choć niepokojące jest to, że nadal mało szczegółów.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lip 2007, 1:05

Obrazek
Za osiem lat w dwie godziny do Gdańska
Krzysztof Śmietana 2007-07-01, ostatnia aktualizacja 2007-07-01 23:03

Wreszcie rozpoczyna się remont zniszczonych torów z Warszawy do Gdańska. Na razie na odcinku od Dworca Wschodniego do Legionowa. Niestety nie będzie dodatkowych przystanków, a niektórzy mieszkańcy Białołęki blokują budowę wiaduktów nad torami.

Tory z Warszawy do Trójmiasta są bardzo zaniedbane. Jeszcze w połowie lat 90. InterCity Kaszub trasę ze stolicy do Gdańska pokonywał w 3 godz. 12 minut. Teraz jedzie ponad cztery godziny, a ekspresy nawet o pół godziny dłużej. To ma się jednak zmienić. Jak obiecuje prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Celiński, za kilka lat podróż do Gdańska klasyczny express z lokomotywą zajmie 2 godz. 43 minuty, a tzw. składem zespolonym typu TGV lub Pendolino, które chce kupić spółka Intercity - tylko 2 godz. 14 minut. Według optymistycznych założeń będzie to możliwe w 2012 przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej, a według realistycznych - dopiero w 2015.

Na pierwszy ogień do remontu idą tory na jednym z bardziej zniszczonych odcinków z Dworca Wschodniego do Legionowa a także w Nasielsku, gdzie ma powstać nowoczesne centrum sterowania ruchem. Roboty zaczną się pod koniec wakacji i potrwają do początku 2009 roku. Już wtedy nieco skróci się także czas przejazdu nie tylko pociągów dalekobieżnych, ale także podmiejskich. Prace będą kosztować aż 600 mln zł. Jak tłumaczą kolejarze, zakres prac jest jednak ogromny. Trzeba nie tylko wymienić tory i podłoże, ale także złagodzić łuki i przebudować wiadukty np. koło Tesco u zbiegu Radzymińskiej i al. "Solidarności" i koło ronda Żaba. Przystanki: Praga, Żerań, Płudy, Choszczówka będą wyremontowane i przystosowane dla niepełnosprawnych.

(...)

Tymczasem kolejarze zmagają się z innym problemem. Remont linii gdańskiej i przystosowanie jej do prędkości 200 km na godz. wymuszą likwidację przejazdów przez tory. Mają zostać zastąpione wiaduktami. W Warszawie dotyczy to dzielnicy Białołęka, gdzie korki tworzą się przed przejazdami w Płudach i Choszczówce. Niestety wiadukty prędko nie powstaną, bo ich budowie sprzeciwiają się niektórzy mieszkańcy. Nie chcą sprzedać fragmentów działek pod budowę poszerzonych dojazdów przy ul. Klasyków i Mehoffera.

Kolejarze skarżą się, że pomóc w tej sprawie nie chce Zarząd Dróg Miejskich. Mógłby on skorzystać z tzw. specustawy drogowej, która przyspiesza wywłaszczenie gruntu. Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz w rozmowie z "Gazetą" obiecał interwencję w tej sprawie.

Remont torów na linii do Gdańska na dobre rozpocznie się dopiero pod koniec wakacji. Kolej nie chce na razie utrudniać przejazdu pociągom nad morze. Potem trzeba będzie liczyć się z utrudnieniami. Tymczasowy rozkład najprawdopodobniej zostanie ogłoszony w sierpniu.




Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 sie 2007, 2:16

Obrazek
Zaczyna się remont torów w stronę Gdańska
Krzysztof Śmietana 2007-08-09, ostatnia aktualizacja 2007-08-09 09:50

W piątek zaczyna się remont zniszczonych torów z Warszawy w kierunku Gdańska. Przez pierwsze tygodnie nie będzie tam utrudnień dla pasażerów.

Tory na trasie do Trójmiasta są w fatalnym stanie. W niektórych miejscach pociąg musi zwalniać do 30-40 km na godz. W efekcie podróż ekspresem ze stolicy do Gdańska zajmuje nawet cztery pół i godziny.

W piątek zaczyna się remont linii na jednym z bardziej zniszczonych odcinków - z Warszawy Wschodniej do Legionowa. Pojawią się tam nowe szyny i podtorze przystosowane do prędkości 160 km na godz. dla zwykłych pociągów i 200 km na godz. dla tzw. składów zespolonych (bez lokomotywy). Wyremontowane zostaną także przystanki: Praga, Żerań, Płudy i Choszczówka. Niestety, kolejarze zapomnieli o budowie dodatkowych przystanków, np. na Bródnie. Umożliwiłyby one mieszkańcom szybki dojazd do centrum.

Wprawdzie w piątek zostanie zamknięty dla ruchu jeden tor, ale nie spowoduje to utrudnień dla pasażerów, bo pociągi będą jeździć po dwóch pozostałych torach. Komplikacje zaczną się dopiero 4 września. Wtedy zostaną odwołane pociągi z Warszawy Gdańskiej do Wieliszewa.

Remont linii do Legionowa ma się zakończyć na początku 2009 r. Kolejarze zapowiadają prace na kolejnych odcinkach trasy na Mazowszu. Równocześnie zaczynają się prace od strony Trójmiasta - na razie widać je wokół stacji w Gdyni. Niestety, z powodu opóźnień z przetargami na projekty remontu planowane wcześniej zakończenie przebudowy całej trasy w 2012 r. jest już nierealne. Stanie się to przynajmniej dwa lat później. Poślizg ma także budowa nowych wiaduktów nad torami. Z trasy muszą zniknąć wszystkie przejazdy. Lokalizacja wiaduktów często wzbudza jednak sprzeciw mieszkańców.

Po zakończeniu remontu podróż z Warszawy do Gdańska klasycznym ekspresem z lokomotywą zajmie 2 godz. 43 min, a składem zespolonym typu TGV czy Pendolino, które chce kupić spółka Intercity - tylko 2 godz. 13 minut.

W ramach modernizacji linii ma zostać także odremontowana bocznica na planowane lotnisko dla tanich linii w Modlinie. Główni udziałowcy spółki lotniskowej - samorząd Mazowsza, przedsiębiorstwo Porty Lotnicze i Agencja Mienia Wojskowego - muszą jednak dogadać się z kolejarzami w sprawie finansowania remontu odnogi do portu. W przyszłości pociąg ma być najszybszym środkiem transportu z lotniska do centrum. Ma także umożliwić dojazd z Modlina na Okęcie.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 11 sie 2007, 22:03

W czwartek "zaczął" się remont między Wschodnim a Wawrem. I to dosyć spektakularnie.
Zamknięcie toru i rozpoczęcie prac przewiduje sie na wrzesień. Jednak w środę, do Wawra ET22 ze Skarżyska przyciągnął wagony z szynami. I w trosce o wagony, PLK postanowiła że zamknie planowany do remontu tor, żeby położyć wzdłuż niego przywiezione szyny.
Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie sposób wprowadzenia zmian.
Gdzieś przed godziną 15 zamknięto tor nr 3 między Wschodnim a Wawrem. KM zostało powiadomione albo za późno albo wcale. Osobówki jeździły (na podstawie rozkazów) w obie strony po torze 4 (wyremontowanym w zeszłym roku). Ruch przywrócono po 17. W tym czasie pociągi zjeżdżające ze średnicy, a chcące jechać w kierunku Otwocka, Pilawy i Dęblina, w oczekiwaniu na wjazd na tor 4 (niewłaściwy), zajmowały oba tory peronu 7. Po "oczyszczeniu" torów przy peronie 5 udało się udrożnić ruch w kierunku Sulejówka, Siedlec, Mińska i Tłuszcza - normalnie pociągi te korzystają z toru przy peronie 7.
W samych pociągach dochodziło do awantur. Wracający z pracy pasażerowie, próbowali bezskutecznie dowiedzieć się o przyczynie zatrzymania.

- Panie Kierowniku, za ile pojedziemy??
- Jak tam zaświeci się coś innego niż czerwone.

Reasumując. Taki mamy w Kolejach Mazowieckich poziom informacji.
A jak widać, PLK bardziej przejmuje się wagonami niż pasażerami - wszak oni nie ponoszą żadnych konsekwencji z tego tytułu.
I czemu, zamiast blokować dwa tory na Wschodnim, jednego ze składów nie puszczono przez Antoninów (łącznikiem przez Las Olszynki Grochowskiej)?
Polityka złym doradcą w pracy!

ODPOWIEDZ