Wawerskie czasówki

Moderator: Wiliam

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 18 lis 2011, 11:31

pawulon pisze:
Krzysiek_S pisze:Niezabieralne libero na 213 o 7:24 z zespołu Lucerny w kierunku Gocławia. Kurs był opóźniony o 2 minuty . O 7:29 pojawiło się 147 z 15 osobami na pokładzie. Od Kombajnistów wszystkie miejsca siedzące zajęte, przy Bronowskiej wsiadło 10 osób i razem z linią 146 która była prawie niezabieralna jechały aż do zespołu Most Siekierkowski. Na Gocław 147 pojawiło się z 20 osobami stojącymi i aż po Saską jeszcze zapełniło się Gocławiakami. W tym zespole wysiadło z 20 osób , z 10 przy Adampolskiej i do Wschodniego dojechaliśmy z wolnymi miejscami siedzącymi. Ciekawe...
Ostatnio jeździłem 142 a tu taka niespodzianka.
A dziwisz się? Jak 213 ma tę samą trasę co 147 (praktycznie od Międzylesia do samego Gocławia, a 146 o Bronowskiej do Siekierkowskiego.... I tak 213 zabiera pasażerów ze 147 w trasie na Gocław, zaś 146 z uwagi na opóźnienie oraz tego, że przyjeżdża jako pierwsze, zabiera pasażerów ze swojego kursu oraz tych którzy wyszli na 147 w drodze na Pragę... =; Dlatego mam nadzieję, że ZTM jak najszybciej rozwiąże problem w związku z objazdami ulic z uwagi na budowę kolektora "W". Jest propozycja mieszkańców aby 147 tymczasowo zakrańcować na Wędkarskiej - wtedy przywracamy połączenie Zerznia z Gocławiem, Saską Kępą i Pragą. Ale jak na razie mimo wielu sygnałów mieszkańców nic się nie dzieje... ](*,)
PS: A jak teraz wygląda zapełnienie 142? Bo nie wiem gdzie się podział0 około 120 - 140 osób/h z rejonu Zwoleńskiej i Zerznia, które codziennie korzystały ze 147 w porannym szczycie.... :-k
Paweł tylko 213 nie miało jak zabrac pasażerów linii 147 bo praktycznie niezabieralne było od zespołu Lucerny, w tym konkretnym kursie o 7:24[ 7:26 był]
Jak 147 było o 7:29 to od Lucerny pozbierało wszystkich pasażerów których nie zabrała linia 213 i dodatkowo z linii 146 , która z 147 wydawała się ledwo zabieralna i jechała raz przed raz za siódemką.
A gdzie się podziali pasażerowie z 147 częściowo pewnie w 213 [Międzylesie zach.] w 142 który po wprowadzeniu objazdów co prawda jest zabieralna , ale zdecydowanie jest więcej pasażerów niż było wcześniej. Ostatnio codziennie z niej korzystam.
119 chyba jest na tym samym poziomie [ cns80?]

[ Dodano: |18 Lis 2011|, 2011 11:34 ]
cns80 pisze:Krzysiek_S, było coś ciekawego na tej komisji ?
Niestety ZTM nie przekazał dzielnicy jeszcze propozycji[ stan na wtorek] , więc trzeba czekac. Mam inne propozycje na rozwiązanie tego stanu, ale niestety nie mogę tego publicznie zapowiedziec.:)

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 18 lis 2011, 12:46

Krzysiek_S pisze:119 chyba jest na tym samym poziomie [ cns80?]
119 jest specyficzny. Generalnie zaobserwowałem ze pasażerowie w popołudniowym szczycie dzielą się na:
1 tych z Metra,
2 tych z dawnego kina Moskwa
3 tych z Al. Witosa
4. tych z Wału Miedzeszyńskiego (dochodzący ze 146/147)
5. przypadkowych.
Pasażerów nr 5 możemy pominąć, bo oni zajmuja ten autobus tylko dlatego ze akurat on pierwszy podjechał.
Pozostali pasażerowie maja swoje odzwierciedlenie w porannym szczycie. Otórz:
1. Będą jechać tylko 119 ewentualnie 213/147 + 507 żeby się dostać do metra. W dużej mierze zależy to od tego czy myślą i czy jadą na Kabaty czy na Młociny. Zdecydowana większość jednak pozostaje w 119
2. Będą jechać tylko 119 ewentualnie 213/147 + coś tam na TŚ (nie pamiętam numeru), ale to skórka za wyprawkę więc prawie wszyscy podróżują 119
3. Jak wyżej z tym że będą mieli większą skłonność do przesiadki.
4. Ci pojadą czymkolwiek co jedzie przez Wał (czyli obecnie wszystko :) ewentualnie wybiorą 147/213 ze względu na dalsze przesiadki.

W związku z powyższym 119 nie ma większego znaczenia czy przyjedzie pierwszy czy ostatni z tej trójki, bo ma sztywny trzon pasażerów. Jeżdżąc jako ostatni ma większe szanse na bycie zabieralnym (o ile zbyt późny wyjazd nie spowoduje dopływu "klientów" z 521 i dowozówek). Podobnie choć na mmiejszą skalę jest ze 147. Sztywny trzon pasażerów stanowią Ci na DW. Najbardziej elastyczny jest 213 i on powinien chodzić jako pierwszy (gdyby był SU-12, SU-10 itp.) Niestety jest mały i jadąc jako pierwszy będzie wiecznie niezabieralny :(
Biorąc pod uwagę że mamy "mało elastycznych pasażerów" (tzn. takich, którzy jeżdżą na przyzwyczajeniu :) i nie biorą pod uwagę możliwości alternatywnych) to kolejność podjazdu na przystanek ma częściowy wpływ na zapełnienie wozów. Wystarczy że coś nie wypali (zwłaszcza w parze 147/213) i podjadą odwrotnie, a zamienią się możliwościami zabierania.
Idealnie by było żeby 213 szedł jako pierwszy (3-4 min przed pozostałymi) i zabierał krótkodystansowców lub tych, którzy mają mozliwości przesiadkowe, a 147/119 w następnej kolejności żeby były w nich miejsca dla tych do Metra, do kina Moskwa, na al. Witosa i na DW, którzy wielkich mozliwości przesiadkowych nie mają. Pozwoliłoby to też na przesiadkę tych z Błot w pasujące im 119 lub 147.
Tak to mniej więcej widzę ;)

Awatar użytkownika
Klawisz
Posty: 599
Rejestracja: 11 sie 2011, 15:37
Lokalizacja: Saska Kępa / R-3

Post autor: Klawisz » 19 gru 2011, 21:00

Ależ mnie zdziwienie wzięło, jak jadąc dziś do pracy w 146, podniosłem wzrok znad gazety i ujrzałem 119 na Wale Miedzeszyńskim na odcinku pomiędzy Traktem Lubelskim i Bronowską. Zgłupiałem.
Niby tymczasowa, ale zastanawiam się tylko czy taka zmiana ma sens?

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 21 gru 2011, 14:20

Klawisz pisze:Ależ mnie zdziwienie wzięło, jak jadąc dziś do pracy w 146, podniosłem wzrok znad gazety i ujrzałem 119 na Wale Miedzeszyńskim na odcinku pomiędzy Traktem Lubelskim i Bronowską. Zgłupiałem.
Niby tymczasowa, ale zastanawiam się tylko czy taka zmiana ma sens?
To jest największy debilizm jaki można było wymyślić w Wawrze. Dość długo się jechało do centrum to teraz jest jeszcze dłużej. Brakuje mi kulturalnych słów żeby opisać co o tym myślę :killer:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 gru 2011, 14:28

cns80 pisze:Brakuje mi kulturalnych słów żeby opisać co o tym myślę :killer:
Natomiast mnie brakuje słów na kolejny sprzeciw władz dzielnicy i mieszkańców na jakąkolwiek poważną zmianę komunikacyjną w tej dzielnicy.
Skoro nie można zrobić większej zmiany, to pewnie skończy się na jakimś łataniu dziur...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 21 gru 2011, 14:48

Ale 119 to w ogóle do centrum nie jedzie... Z Lucerny tak czy owak do centrum 119 nie bardzo pasuje. Więc w końcu komu się pogorszyło (w stosunku do zeszłego tygodnia)?

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 gru 2011, 14:53

Komu się pogorszyło?
1. Międzylesie , Sadul, Wawer, Zastów muszą jechac o 13 minut dłużej na Mokotów niż przed zmianą.
2. Wzrosło napełnienie na linii 213 , która na kurduplach rano ledwo zipie.
3. Straty dla miasta, bo 119 jeździ teraz prawie puste.
4. Zerzniowi to 119 tak potrzebne jak zeszłoroczny śnieg.
W sumie nikt nie zyskał a sporo jest strat.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 21 gru 2011, 14:56

MichalJ pisze:Ale 119 to w ogóle do centrum nie jedzie... Z Lucerny tak czy owak do centrum 119 nie bardzo pasuje. Więc w końcu komu się pogorszyło (w stosunku do zeszłego tygodnia)?
Metro Pole Mokotowskie to chyba jeszcze centrum ? W każdym razie umownie jedzie z zaścianka do cywilizacji ;) Dzięki tej "genialnej" zmianie czas mojej podróży wydłużył się o kolejne 15-18 minut, a i tak był nieakceptowalny :(
person pisze:Skoro nie można zrobić większej zmiany, to pewnie skończy się na jakimś łataniu dziur...
Ponieważ każda proponowana zmiana jest "genialniejsza" od poprzedniej to mieszkańcy będą do końca życia mówić NIE z przyzwyczajenia ;) Ale tu akurat ZTM sam sobie taką sytuację zafundował swoimi ruchami sprzed kilku lat i teraz zbiera żniwa - absolutnie zasłużone :)
Krzysiek_S pisze:Zerzniowi to 119 tak potrzebne jak zeszłoroczny śnieg.
Dokładnie, bo ludzie od lat przyzwyczajeni do 147 więc tamten kierunek akceptują :)

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 gru 2011, 14:58

cns80 pisze: Ale tu akurat ZTM sam sobie taką sytuację zafundował swoimi ruchami sprzed kilku lat i teraz zbiera żniwa - absolutnie zasłużone :)
Żeby było jasne koledze chyba chodzi o 359 i 119.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 21 gru 2011, 15:25

Krzysiek_S pisze:
cns80 pisze: Ale tu akurat ZTM sam sobie taką sytuację zafundował swoimi ruchami sprzed kilku lat i teraz zbiera żniwa - absolutnie zasłużone :)
Żeby było jasne koledze chyba chodzi o 359 i 119.
Też. Oraz ciągłe przymiarki żeby po cichu postawić ludzi przed faktem dokonanym np zmieniając 521. Jak ktoś gra nie fair i próbuje robić coś za plecami to się nie ma czemu dziwić że tak się go później traktuje.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 gru 2011, 9:14

person pisze:
Klawisz pisze:Lucerny/Pielęgniarek - Powązkowska/Cm. Wojskowy.
Ile czasu zajmował ci przejazd z użyciem 119 (jak rozumiem z przesiadką do 180 przy Dolnej), a ile zajmie/zajmuje dojazd np. 147/213+507+180?

Z ciekawości dopytam ile wynosi czas dojazdu bus + KM/SKM + 103 :>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 gru 2011, 9:21

Według symulacji jakdojade.pl jest możliwe aby z użyciem pociągu i 103 dojazd zajął poniżej godziny ;)
Niemniej zarówno jazda do metra i później 122, jazda pociągiem i później 103, jak i jazda wyłącznie autobusami powinna zająć godzinę z groszami.
Oglądając rozkłady sprzed 17.12 dojazd 119+180 przy Witosa zajmować powinno (w porannym szczycie) 22 + 40 minut, więc największą zaletą tego połączenia był dojazd tylko z jedną przesiadką...

Lucerny
Posty: 3
Rejestracja: 22 gru 2011, 11:10

Post autor: Lucerny » 22 gru 2011, 11:29

Klawisz pisze:Ależ mnie zdziwienie wzięło, jak jadąc dziś do pracy w 146, podniosłem wzrok znad gazety i ujrzałem 119 na Wale Miedzeszyńskim na odcinku pomiędzy Traktem Lubelskim i Bronowską. Zgłupiałem.
Niby tymczasowa, ale zastanawiam się tylko czy taka zmiana ma sens?
.
Witam.Oczywiście,że ta zmiana nie ma sensu. Kto na tej zmianie skorzystał?Zwoleńska jak nie miała autobusu tak nie ma.Nasza podróż wydłuża się o kolejne 20 minut,przy czym zrozumiałabym gdyby na tej wydłużonej trasie wsiadali jacyś pasażerowie.Bezsens i próba cichego wyciągnięcia 119 z Lucerny.Cała sprawa wchodzi w życie tuż przed Świętami,kiedy wszyscy pędzimy i wielu z nas nie ma czasu na interwencję w ZTM,a potem będzie za póżno na odkręcanie tego bałaganu.Po otwarciu Zwoleńskiej okaże się ,że linia 119 jest nieefektywna (AUTOBUS DO KTÓREGO RANO CIĘŻKO BYŁO WSIĄŚĆ-TERAZ JEDZIE PUSTY) i zostanie zlikwidowana lub zgodnie z wcześniejszymi planami ZTM skierowana na inną trasę. ](*,) Może kolejny protest mieszkańców spowoduje wycofanie się z tego chybionego pomysłu?

[ Dodano: |22 Gru 2011|, 2011 11:43 ]
Po prostu krew mnie zalewa,kiedy jadę 20 minut dłużej pustym 119 do centrum.Gdzie w tym wszystkim sens-ile paliwa wypala taki autobus kiedy bez sensu krąży po mieście?Linia ,która miała naprawdę dobrą ,w miarę szybką trasę stała się jeżdżącym "pustostanem". ZRÓBMY COŚ Z TYM!!!MOŻE ZBIOROWY PROTEST? I pomyśleć,że ktoś kto zaprojektował tą nową trasę jeszcze sporo kasy za to dostał!!!!!!! (Z naszych biletów =D> )

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36679
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 gru 2011, 11:52

Najpierw mieszkańcy jęczeli po wszelkich forach, a możliwości były w zasadzie dwie - 147 przez Borków albo tak, jak zostało zrobione. 147 odpadło, bo się dzielnica nie zgodziła, więc zmieniono 119. To teraz znów mieszkańcy jęczą, tylko tym razem inni...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 gru 2011, 11:58

W czyjej gestii jest dokończenie Skalnicowej? I dlaczego w ogóle nie zbudowano tego do końca?

ODPOWIEDZ