Wawkomozaury - wieści z ubiegłego tysiąclecia
Moderatorzy: Poc Vocem, Dantte
- a/p TALENT
- Posty: 1715
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Dobrze pamiętasz. Tylko zapomniałeś o 205 bis który krańcował koło Laminy. Ten to był faktycznie przyspieszony. Jak wprowadzono trolejbusy to podróżowało się do P-na na zwykłym bilecie / jednorazowy lub miesięczny /. Po wprowadzeniu 2 strefy biletowej Piaseczno przerąbało sprawę nie zgadzając się na dopłaty w 2 strefie wobec czego dano łatwy pretekst do utrupienia trolejbusów. Mogę coś lekko przeinaczyć, bo głównie podróżowałem koleją / z przerwami lata 1980-87 /. Młodzieży wybacz seniorom niepoprawność!
ZUS fundatorem emigracji
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
a/p TALENT, Dla młodzieży nasza młodość jawi się równie odlegle jak czasy dinozaurów 205 początkowo miał pętlę zaraz za wiaduktem bocznicy siekierkowskiej, więc do fryzjera na rynku był kawał drogi. Ostatnią zapamiętaną pętlą było Piaseczno-Gołków, teraz jest tam benzynownia.
[ Dodano: |3 Paź 2012|, 2012 12:13 ]
Jeszcze o MSI i zatarciu historycznych podziałów terytorialnych. Służewiec zawsze był osiedlem na Mokotowie, a AŚ Służewiec jest aktualnie na Ursynowie. Wyścigi Konne są na Ursynowie, pętla Wyścigi na Mokotowie. 22 lata temu pozwolenie na budowę brałem w UD Mokotów, potem był podział na Gminę Centrum i wianuszek gmin naokoło. Zbędny i niepotrzebny.
[ Dodano: |3 Paź 2012|, 2012 12:13 ]
Jeszcze o MSI i zatarciu historycznych podziałów terytorialnych. Służewiec zawsze był osiedlem na Mokotowie, a AŚ Służewiec jest aktualnie na Ursynowie. Wyścigi Konne są na Ursynowie, pętla Wyścigi na Mokotowie. 22 lata temu pozwolenie na budowę brałem w UD Mokotów, potem był podział na Gminę Centrum i wianuszek gmin naokoło. Zbędny i niepotrzebny.
miłośnik 13N
- a/p TALENT
- Posty: 1715
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Seniorzy do piór, przepraszam klawiatur. Tu możemy sobie podumać o minionym tysiącleciu i w ogóle o tym co za nami...
Temat założony na prośbę młodzieży aby im nie śmiecić w aktualnych wątkach.
[ Dodano: |3 Paź 2012|, 2012 12:54 ]
Dzięki za posprzątanie i scalenie tematu
[ Dodano: |3 Paź 2012|, 2012 13:24 ]
Wracając do rowerowych przewag Sindbada nad kolejką grójecką to nie był w tym osamotniony. Ja w latach 60-tych deklasowałem na rowerze tzw. bociana ciągnącego skład tzw. towosu. Działo się to na odcinku Runów - Złotokłos w lesie runowskim na gruntowej drodze wzdłuż torowiska ciuchci. Ze składem motorowym było trudniej o wywalczenie przewagi. No chyba, że wtryskiwacze w dieselmotorze produkowały nadmiar spalin a nie mocy. Wtedy skład motorowy dymił i smrodził lepiej niż parowóz no i prędkość była marna.
bocian - parowóz z piszczałkowatym kominem zakończonym charakterystyczną drucianą osłoną przeciwiskrową.
towos - skład pociągu złożony z wagonów osobowych i towarowych
Temat założony na prośbę młodzieży aby im nie śmiecić w aktualnych wątkach.
[ Dodano: |3 Paź 2012|, 2012 12:54 ]
Dzięki za posprzątanie i scalenie tematu
[ Dodano: |3 Paź 2012|, 2012 13:24 ]
Wracając do rowerowych przewag Sindbada nad kolejką grójecką to nie był w tym osamotniony. Ja w latach 60-tych deklasowałem na rowerze tzw. bociana ciągnącego skład tzw. towosu. Działo się to na odcinku Runów - Złotokłos w lesie runowskim na gruntowej drodze wzdłuż torowiska ciuchci. Ze składem motorowym było trudniej o wywalczenie przewagi. No chyba, że wtryskiwacze w dieselmotorze produkowały nadmiar spalin a nie mocy. Wtedy skład motorowy dymił i smrodził lepiej niż parowóz no i prędkość była marna.
bocian - parowóz z piszczałkowatym kominem zakończonym charakterystyczną drucianą osłoną przeciwiskrową.
towos - skład pociągu złożony z wagonów osobowych i towarowych
ZUS fundatorem emigracji
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Cóż, jak demontowano torowisko, to kręciłem się przy robotnikach od Wyścigów Sójki. Raz dane mi było prowadzić samowarka ,z fasonem zajechałem pod dom.
[ Dodano: |3 Paź 2012|, 2012 13:50 ]
Można było nie demontować torów, zelektryfikować i mieć tramy podmiejskie jak w Łodzi.Niestety, władze miejskie już od lat 30 nie lubiły wąskotorówek, bo były konkurencją.
[ Dodano: |3 Paź 2012|, 2012 13:50 ]
Można było nie demontować torów, zelektryfikować i mieć tramy podmiejskie jak w Łodzi.Niestety, władze miejskie już od lat 30 nie lubiły wąskotorówek, bo były konkurencją.
miłośnik 13N
- a/p TALENT
- Posty: 1715
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Aha, czyli linie podmiejskie miały wszystkie przystanki w Warszawie na żądanie a strefa podmiejska obowiązywała na całej trasie, a nie tylko poza Warszawą?
A jak się tak ścigaliście z ciuchciami to może pamiętacie gdzie dokładnie były przystanki kolejki grójeckiej na terenie Warszawy?
A jak się tak ścigaliście z ciuchciami to może pamiętacie gdzie dokładnie były przystanki kolejki grójeckiej na terenie Warszawy?
Dw. Południowy to oczywistość Dąbrówkę i Grabów też ogarniam, pewnie przy przystankach, które się tak nazywają. Ale Imielin i Pyry to na wysokści jakich ulic były?
PS. A pamiętacie może z jakimi częstotliwościami jeździły 131 i 205?
PS. A pamiętacie może z jakimi częstotliwościami jeździły 131 i 205?
- a/p TALENT
- Posty: 1715
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Przed wojną - stan na 1939 r. stacja Warszawa Szopy, przystanek Służewiec / 1 700 m. od W-wa Szopy/ czyli przy kasach wyścigów konnych. Za wyścigami konnymi była wtedy granica Warszawy. W czasie wojny przemianowano Szopy na Warszawa Południowa i tak zostało. Później po wojnie to wędrowały granice W-wy i skrócono zasięg kolejki do Piaseczna. Dokładne dzieje kolejki grójeckiej opisał B. Pokropiński w książce " Kolej grójecka".
To na razie tyle, teraz zabieram się za lekturę książki "Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1945 - 1990" totalny odlot.
To na razie tyle, teraz zabieram się za lekturę książki "Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1945 - 1990" totalny odlot.
ZUS fundatorem emigracji
Wiem, że na kolejce grójeckiej sprzedają jakieś książki o k. grójeckiej, jabłonowskiej i wilanowskiej. Od roku się tam wybieram kupić tą ostatnią, ale jak już się tam zbiorę to kupie dwie (a może nawet i wszystkie trzy )
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Książki o kolejce grójeckiej i wilanowskiej (później włączonej do pierwszej) posiadam, czyta się całkiem przyjemnie, choć ilość szczegółów momentami przytłacza - jeśli się czyta ciurkiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Jak sięgam pamięcią, to pierwsza stacja na której stawała kolejka po ruszeniu z DP to Pyry. Stacja Grabów była obok szkoły na Grabowie(starej). Stacja Dąbrówka naprzeciwko serwisu Mazdy, z bocznicą do GS.Nie było stacji na wys. Poleczki.W pierwszym rzucie skrócono kolejkę do Dąbrówki. Był też przystanek Służewiec, ale po spaleniu warsztatów we wojnę stracił znaczenie.
[ Dodano: |4 Paź 2012|, 2012 10:41 ]
Jeszcze ciekawostka-Dworzec Południowy zajmował teren od Al. Wilanowskiej do wejścia dzisiejszego metra. Doskonale widać to na zdjęciiach lotniczych Warszawy z 1945 .
[ Dodano: |4 Paź 2012|, 2012 10:41 ]
Jeszcze ciekawostka-Dworzec Południowy zajmował teren od Al. Wilanowskiej do wejścia dzisiejszego metra. Doskonale widać to na zdjęciiach lotniczych Warszawy z 1945 .
miłośnik 13N